Maaliskuun menoa

heippa rallaa taas pitkästä aikaa!!! :D 

Kuolaaminen on meilläkin runsasta, muttei vielä tuntunut pullottavia ikeniä...

Päiväunia nukutaan kahet.. ensimmäiset 3h unet jo 11-14 välillä ja toiset illemmalla lyhyemmät, sitten jaksaakin illan kiukutella väsyneenä sinne 23 asti. Meillä kyllä lämmin suihku/kylpy rentouttaa aika hyvin poikaa. Mutta kuitenki jo alkaa olemaan aika selkee päivä rytmi, mikä kyllä helpottaa minunki olemista paljon... Yöt ollaanki nukuttu yhdellä syötöllä 3-5:30 välillä ja taas nukuttu sinne puol 10 asti.

En tiedä joko mainitsin että meillä on poika kerran kääntynyt mahaltaan selälleen.. mutta en nähnyt sitä tapahtumaan kun se vain oli selällään kun jätin vatsalleen... nyt ei sitten sen jälkeen ole itse kääntynyt.. leluista on alkanut ottaa otetta... meilläkin alkaa luonteen piirteet tulla esiin.
 
heippa rallaa taas pitkästä aikaa!!! :D 

Kuolaaminen on meilläkin runsasta, muttei vielä tuntunut pullottavia ikeniä...

Päiväunia nukutaan kahet.. ensimmäiset 3h unet jo 11-14 välillä ja toiset illemmalla lyhyemmät, sitten jaksaakin illan kiukutella väsyneenä sinne 23 asti. Meillä kyllä lämmin suihku/kylpy rentouttaa aika hyvin poikaa. Mutta kuitenki jo alkaa olemaan aika selkee päivä rytmi, mikä kyllä helpottaa minunki olemista paljon... Yöt ollaanki nukuttu yhdellä syötöllä 3-5:30 välillä ja taas nukuttu sinne puol 10 asti.

En tiedä joko mainitsin että meillä on poika kerran kääntynyt mahaltaan selälleen.. mutta en nähnyt sitä tapahtumaan kun se vain oli selällään kun jätin vatsalleen... nyt ei sitten sen jälkeen ole itse kääntynyt.. leluista on alkanut ottaa otetta... meilläkin alkaa luonteen piirteet tulla esiin.
 
Meillä tyttö sillon joku aika sitten kääntyi yhesti mahalta selälleen, mutta sen jälkeen ei oo tapahtunu. Nyt tuntuu että kun laittaa mahalleen, ei ole edes mitään yritystä kääntymiseen, vaan hän kovasti haluais sätkiä eteenpäin ja kauhea kiukku tulee kun ei vielä osaakaan ryömiä. Ja lopulta se pääkin kopsahtaa mattoon ja pitää huutaa äitiä apuun. Leluihin ei tartu vielä varsinaisesti itse, mutta oon koittanu antaa aina käden ulottuville ja käteen kaikenlaista räpellettävää, jospa hän kohta äkkäis mitä käsillä kuuluu tehdä :)

Niskakakkoja meillä ei oo vielä ollu kertaakaan *koputtaa puuta* :D Johtunee siitä että tyty kakkii edelleen joka vaippaan. Mieluummin niin, kuin kerran päivässä mahtilörtsyt yli vaipan.

Teillä oli monella näitä iltakiukkuja. Niin meilläkin. Eilen ei oikein tissikään kelvannut rauhoitukseen, kun sohvalla istuessa tarjosin. Mutta sitten kun lähin tyttöä kanniskelemaan ympäri taloa ja kesken matkan tyrkkäsin "vaivihkaa" tissin suuhun, niin jo alkoi maito maistua siinä liikkeellä ollessa :D



 
meillä on tissin syönti loppunut kokonaan.. en enää pumppaakkaan kun en vaan jaksa ja sitä pitäis tehä yötä päivää tunnin välein että maitoa tulis ookoosti :D joskus kun energiaa ja aikaa jää niin kokeilen aamulla pumpata mutta en enää saa edes 20ml kerätyksi (tämä kyllä kuuluis tuonne ruoka puolelle)... 

meillä myös paremmin toisinaan syö pullosta kun kävelen ympäri kämppää... toinen miten saan hetken käsiäni lepuuttaa on turvakaukaloon ja tuolin päällä katselee akvaarion elämää ja höhöttelee nille sitten. ei siinäkään viihdy kun korkeintaan puol tuntia. mutta siinä kerkee jo paljon tehdä asioita mitä ei vauva sylissä pysty.
 
Meilläkin neiti syö pulloa iltakiukulla ainoastaan, kun kävelee (kantaja hih) ympäriinsä. Tissi kelpaa aina istuultaan ja samoten pullo aina muullon.

Lucky mainitsikin suihkun. Olen miettinyt suihkuttelua myös. Kuinka sen käytännössä toteuttaa? Ehkäpä mies ovelle vastaan ottamaan vauvaa, että äitikin saa peseytyä. Silmistä ja korvista emme ole olleet turhan tarkkoja tähänkään asti, joten se ei ole ongelma.

Lyhyitä kuuluu päikkärit olevan monilla. Meillä mennään edelleen päivä (noin viiteen asti) max tunnin hereillä olo - jaksoilla, illalla neiti on hereillä joskus jopa kolme tuntia. Ihanahan se on, kun nukkuu hyvin, mutta äitillä tulee välillä aika pitkäksi ootellessa.
 
Meidän vauva pestään aina suihkussa, ei ole kertaakaan kylvetetty (ei edes omisteta ammetta) jos ei synnytyssalia lasketa...

Ensimmäiset kerrat käytiin suihkussa ihan seisaalteen mutta sitten saatiin ostettua suihkujakkara mitä oli suunniteltukin. On turvallisempaa kun suihkuttelija voi istua vauva sylissä, tuleehan se vähän liukkaaksi siinä - mutta ei niin liukkaaksi kuin luulin! Kun ei saippuaa käytetä.

Vauva käy suihkussa kerran viikossa, saunan yhteydessä, on mukavampaa kun kylpyhuone on lämpimänä saunan takia. Mutta onnistuisi tuo muutenkin, riittää että joku on ensin suihkutellut lämpimässä vedessä vähän aikaa niin ilma on kyllä lämmin.

Toinen meistä riisuutuu ja huikkaa sitten toiselle puolisolle, että tuo vauvan nakuna valmiiksi. Sitten vaan mennään suihkuun. Ensin suihkuttelen massupuolta, ja sitten vauva reisien päälle masulleen ja suihkutellaan selkäpuolta. Suoraan päälakeen en suihkuta koska se on kuulemma epämiellyttävää ja voi laukaista sukellusrefleksin. Pesen hiukset valelemalla vettä kädestäni.

Sitten vaan noustaan, vauvan pyyhe on valmiina pesukoneen päällä, kiedotaan vauva pyyhkeeseen ja huudetaan puolisolle, että tulee hakemaan paketin. Näin pääsee itse jatkamaan peseytymistä tai jos oli jo käynyt pesulla, niin kuivaamaan itseään.

Meidän vauva tykkään suihkusta selvästi, oikein näkee miten hän ojentautuu ottaakseen lämpimän veden vastaan :-)

 
Meillä suihkutellaan tismalleen samalla tavalla kuin Kressidalla ja hyvin toimii! :) Nyt kun mulla on käsi kipsissä, tehdään niin että minä pidän istuen poikaa ja isä suihkuttelee ja pesee tarkemmin poimut ja muut. Ja yleensä tämän jälkeen poika onkin valmis suoraan nukkumaan.

Nukkumisesta vielä - Meillä on nyt unenlahjat löytyneet: toissa yönä poika nukkui kaksi hyvää pätkää 21-03 ja 03.15-09 ja viime yönä samaten 21.30-06 ja 06.30-09. Mitähän sille on nyt oikein tapahtunut?! Ruokakin pysyy nyt paremmin sisällä kun käytämme maidonpaksuntajaa ja Gavisconia - ehkä niillä onkin noin suuri merkitys? Ja parasta on, kun aamulla sängystä pilkistää hymyilevä aurinko!
 
Takaisin
Top