Maaliskuun juttelut

(Toi vuotaminen pelästytti muuten minutkin. Tosin mun vuoto oli täysin erilaista;  ruskeaa, niukkaa ja kesti noin 2,5 viikkoa! Muistaakseni noin viikoilla 6-8. Ja koko sen ajan olin pelko persiissä. Neuvolassa kuitenkin rauhoteltiin ja sanottiin et normaalia. )

Mut oli mulla asiaakin. Nimittäin tietääkö kukaan nettikirppiksiä joissa ois paljon äitiysvaatteita? Olen niinkin "harvinaista" vaatekokoa kuin 34 eikä tunnu juurikaan löytyvän sopivan kokoisia käytettyjä (ja kun haluan viel kivan näköisiäkin), uusiin ei niin viitsisi sijoittaa...
Kohtapuoliin ois tarve saada mammahousut jalkaan.
 
Netistä saattais löytyä esim tori.fi. Siellä jotkut myy käytettyjä äippävaatteita paketteina. :) tai sit keltaisesta pörssistä tai vastaavistaki vois löytyä, kannattaa käydä tsekkaamassa.
 
Mitäs muuten muille äityleille kuuluupi? :)

Esim. Heini90, Blixen, Evel. Janskumoii, Gaia, MammaLeijona, myrsky, Sanna/, Kaiza, mirr, Jelsu ja Miina, teistä ei ole kuulunut vähään aikaan tässä pinkassa. :) Kirjoitelkaahan kuulumisia, jos ehitte..emoticon

Kaikille lokamammoille mukavaa ja auringonpaisteista kevättä!!!!!!!!emoticon
 
Alissa,Heinillä meni ajat sitten kesken..niinkuin meni sitten Paukellakin.... emoticon


Haah,itsellä iltaisin yrittää vääntää oksua,vähän tulee mutta ei paljoa.Jumalattoman paha olo :/
Pakko vaan silloin mennä makaamaan ja yrittää ottaa unesta kiinni.
Odotellaan Ultraa 8.4

Tänään kävin katetrointi opetuksessa
 koska kohtu painaa virtsarakkoa niin että sinne jää 4,5 dl.
Kaikkea kivaa siis tiedossa katetroinnin merkeissä......

Pitäkäähän lippua korkeella mammat :)

 
Jospa minäkin vielä tähän ketjuun kerkeän kuulumiseni tuoda emoticon

Elikkäs ensimmäinen ultra oli eilen ja olihan se aivan huikee fiilis nähdä että kyllä siellä masussa jotain elämää on!! Tippa tuli linssiin ku kätilö nappasi sieltä hetkeksi sydänäänet jo kuulumaan.. voih emoticon Kätilön sanoin; " Tämähän löyty täältä heti ilman mitään ongelmia, edelliseltä etsiskeltiin puoli tuntia ennenku näky".

Itelle suuri helpotus että kaikki oli pikkusella hyvin, jääny jotenkin edellisestä keskenmenosta sellaset "pelot" että ei oo uskaltanu/vieläkään uskalla oikein kunnolla iloita asiasta.. Kumminki vielä on pitkä matka edessä ennenku pikkunen tulee maailmaan. Mutta päivä kerrallaan ja toivoen parastaemoticon

7.4. olis neuvolalääkäri ja sielläpä sitten tulee tietoon taas kaikkea uutta. Ihan mielenkiinnolla osallistuttiin myös Down-seulontaan (Siitäkin tulokset saadaan sitten lääkärillä). Kolme putelia se hoitaja imas verta tuosta kyynärtaipeesta ja kyllä sitä sen jälkee muutaman tunnin pakottikin.. Muutenki ku neulat ei oo omasta mielestä mitenkään mukavia, ja jo hemoglobiinin pikkunen neula kammottaa, mutta aina mä oon niistä kunnialla selvinny emoticon

Ei tässä nyt tämän kummempaa, jos tänään sais vaikka syötyä vähän jotain muutakin kuin vihersalaattia ja sitruunamehulla terästettyä vettä emoticon 
 
Ärsyttävä tämä meidän netti kun jumittaa koko ajan...emoticon

Niin sitä Paukkea mie muistelinkin, että kävikös siinä niin surullisesti, mutta ei osunu ne sen viestit silmiin vaikka selailin eri pinoja. :( samoin en kyllä Heiniäkään muistanu, mööö...

Örrrgh, täällä myös pahoinvointi yltyy yltyy... Ennätyksiä oon tehny oikein, tänään aamulla kaks kertaa oksennettuani olin 24h sisällä oksentanu 4 kertaaemoticon
Tsemppiä sulle Ginessa katetritouhuihin, harmi että oot saanu tollasta "ylimääräistä" harmia..:/

Hienoa että Outolinnun ultra meni hyvin ja vauveli voi hyvin!!:) kiva kun pääsitte näkemään pienokaisen.<3

Tää varmaan myös koittaa saaha jotain menemään alas -ja pysymään sisälläemoticon
 
Heippa kaikille!

Ihan kivastihan tässä on mennyt. Väsy on kova ja suoli ei oikein tahdo toimia. Tämä on ollu kyllä ongelmana aina.
4.4 ois ultra eli sitä odotellessa. Ihanaa nähdä ja kuulla vihdoin tästä maha-asukista jotain. En tahdo uskoa tätä todeksi, pelko on koko ajan läsnä, mitäs jos jotain sattuu... Hmm sellainen taidan olla luonteeltani aina pelkäämässä pahinta.
Jospa se ultra sitten hieman rauhoittaisi mieltä. Kerron sitten ultra kuulumisia maanantain jälkeen emoticon

Hauskaa kevään odotusta kaikille lokamammoille!
 
Mä oon kanssa ihan järkyttävän väsynyt, mutta pahoinvointia ei oo nyt vähään aikaan ollut ja muutenkin se on enemmän etovaa oloa, varsinkin jotain ruokia kohtaan. Kertaakaan en ole vielä kunnolla oksentanutemoticon  vaikka se on joskus lähellä ollut...
Maha on kasvanut tai turvoksissa, iltaisin näyttää välillä kuin olisin jo 6.kuulla!
 
Iltaa mammat !
nyt tulee aika paljon oman navan vuodatusta. Viikonloppuna alko pienet flunssan oireet ja eilen nousi sitten kesken  työpäivän korkea kuume. Tänään aamulla oli kuume reilusti yli 38 ja veto niin poies kun vaan voi olla.. on vieläkin..sohva potilaana ollut.
Mun tila romahti sitte tossa tänään iltapäivällä sen verran huonoks että mummo vei mut päivystykseen ja siellä sitten todettiin että tulehdusarvot taivaissa ja keuhkokuume jyllää ;((
antibiootit sain ja torstaina viimestään uudestaan kontrolliin lääkäriin, jollei sitten tila huonone tai lääkkeet pure. Pitää heti mennä takasin jollon ne ottaa sitte osastolle sisään :( mutta toivottavasti koti lepo ja lääkkeet auttaa. Rukoilen ettei pikkkuselle tuu mitään ikävää tästä sairaudesta <3

HUOH siinä tän mamman kuulumiset.
Ihana oli lukea iloisia ultra kuulumisia! ^^ se on niin upeaa nähä pikkunen ultrassa <3

toivottavasti teiän pahoinvoinnit helpottaa nopeasti!
hohhoijaa. nyt takasi pitkälleen ja peiton alle.
toivottavasti ens kerralla parempia uutisia.. <3
 
Täällä odotellaan ens maanantaita, eka ultra siis 4.4 :)
Meillä ei oo vielä pikkusta matkustajaa nähty eikä kuultu ja nyt malttamattomana miehen kanssa odotellaan!
Kohdun pohjaa tunnustelin pari päivää sitten ja siellähän se häpyluun yläpuolella tuntui :) Turvotusta on kyllä ollut niin paljon, että vois luulla että raskaus ois jo pidemmälläkin! Äitiysfarkut kävin jo shoppaamassa, kun ei tavalliset enää mahdu jalkaan.
Pahoinvoinnit ja etovat olot on jo pari viikkoa pysyneet pois ja tuntuu että väsymyskin alkais jo vähän helpottaa. Ihanaa että viikkoja jo näin paljon, alkaa olla se maaginen raja kohta ylitetty emoticon

Tsemppiä meille kaikille lokamammoille <3

 
MammaLeijonalla ja Kaizalla onkin samana päivänä ultra, tsemppiä molemille!!emoticon Kaikki on siellä varmasti hyvin ja vauvelit köllivät tyytyväisinä.:)

Ihanaa kun teillä nennaq ja Kaiza on helpottanu pahoinvointi jo, mie en uskalla ees aatella kauanko mulla tää kestää kun nyt on jo 12+2 ja tuntuu vain yltyvän.emoticon No mut vauvan takia mitä vainemoticon emoticon

Miekään en oo moneen viikkoon voinu kuvitella käyttäväni farkkuja tms. On oltava mammahousut tai joustava puuvillahame. Yhtään ei mistään saa hiertää tai puristaa tai alkaa oksettaa.:O Mutta onneksi meillä sattuu tämä odotus kesälle niin voi pitää hellemekkoja jms mukavaa, ei tarvi ostiskella kalliita talvivaatteita masun peitoksi:D

Jenn_ulle mitä pikaisinta paranemista!!! <3 ja vauvallakin on toivottavasti kaikki mitä mainioimmin. !bd!

Jaahas, tämä lähtis kohta viemään näytteet labraan ja sitten pakolliselle kauppareissulle, sitten äkkiä kotiin ja nukkumaan.emoticon Nyt onneksi ja ihmeeksi ruoka maistui oikein hyvin, uppos kuin mummo suohon eikä vaikuta ees siltä että tulis pihalle. :) toivotaan että pysyyki sisällä tänään.

Aurinkoista päivää kaikille mammoille!!=)
 
hiphei kaikille !

meilläkin siis eka ultra takana, ihana kokemus nähdä pieni vilpertti sormet suussa potkivan menemään. ja voi kun mä mietin miten pieni se onkaan, vaan 5cm ja siinä ruudulla se oli niiiiin iso :) toukokuun 30.pv on sitte rakenneultra ja seuraava neuvola muistaaksee kahen viikon päästä. ukko jo eilen kysy mitä tokassa neuvolassa tehhään ja ihan joutu sanomaan, ettenpä tiedä kun en viimeksi sinne asti päässy :)

Jenn_u tsemppiä sairasteluun ! Mulla oli toissapäivänä koko päivän vähän huono olo ja aattelin et johtuu kun en ehtin päikkäreitä ottaa .. iltasella sitten kuten nyt jo käytäntö näköjään on, oksensin päivän ruuat.. ajoissa nukkumaan, tai niin luulin .. tunnin päästä ylös ja oksentamaan .. ja taas tunnin päästä .. koko yö jatkui näin, ja koska maha tyhjä jo pitkään niin sehän ei ollu muuta kun ällöttävää mahanestettä.. soitin ea, sanovat et aamulla viimeistään pakko tulla ultrattavaksi kun umpparin paikalle koski, voi tulla hetikin osastolle mut eivät voi tehä muuta kun ottaa verikokeet. aattelin et mieluummin oksennan kotona ja aamukuuteen annoin sit ukon nukkua, mitä siltä mitä mun ravaamiselta nyt sai nukuttua ja sairaalaan .. suoraan eristykseen kun kaikki tuli joko ylös tai läpi. verikokeet oli ok, kuumetta 38 ja paineet alhaset mutt koska ei ollu enää vähään aikaa kosken umppariin niin ei ultrattukaan ja pääsin kotiin, ONNEKS EI TARVIN JÄÄDÄ OSASTOLLE. ei varmaankaa oo noroa mut ei kyllä varmaan paljosta puuttunu, en muista ikinä tommosta vatsatautia sairastaneeni ! eilinen päivä sitt meni nukkuessa ja pillilla mustikkasoppa imien, viime yön oon jo nukkun ja nyt nälkä !! pikkusen huolettaa onko pienellä kaikki hyvin mut ei masun suunnilta mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia.

joko ootte kovasti tehneet ostoksia .. ite tilasin jo masutuubeja ja mammayökkärin, laitoin ukolle töihin viestin et kiitos mammavaatteista, maksoin ne sen tililtä :p
ja sitte ! oon siis hoitajana palvelutalossa ja selkä päässy nyt kuukaudessa menemään ihan täysin lukkoon, veikkaisin et jotain niksauttajaa ehkä tarvisi. mä pelkään sitä paikoilleen niksauttamista ihan tolkuttoman paljon mut nyt viel enemmän, enhän mä voi kenenkään antaa rusauttaa mun alaselkää kun pieni kasvaa masun puolella ?!!

aurinkoisia päiviä kaikille !
 
Mulla oli toissapäivänä toinen neuvola. Siellä punnittiin, mitattiin paineet ja hemoglobiini, juteltiin, niin ja pissinäyte piti antaa heti kättelyssä. Ja sit kuunneltiin sydänääniä (eli yritettiin, no mitattua saatiin ainakin :D ) ja sellasta. Puolisen tuntia meni. :)
 
Soitin tänään neuvolaan kun en enää muistanut koska sinne pitää seuraavan kerran mennä, mun mielestä se oli omituisen myöhään. Mä aina kuvittelin että raskaana pitää ravata neuvolassa koko ajan. Kävin ekan kerran helmikuun alkupuolella neuvolassa, sen jälkeen en ole käynyt. Ensviikolla keskiviikkoa 6.4. on sitten nt-ultra. Mutta seuraava neuvola on vasta 4.5.
Tuntuu että päivät matelee tuohon ultraan, olisi jo kivaa saa kuva salamatkustajasta joka saa olon turpomaan ja väsymään.

Meinasi tuossa viikonloppuna flunssa ilmeisesti pukata kun pää oli pari päivää kipeä, oli kylmä ja aivastutti. Nukuin sitten 12 tuntia ja se meni ohi :D
Rinnat kasvaa melkoista vauhtia ja täytyy hankkia isommat liivit ettei tursua yli.
Painoa on tullut varmaan 3kg lisää nyt tän kolmen ensimmäisen kuukauden aikana, johtuu lähinnä siitä kun on pakko syödä jatkuvasti ja kaikki ei maistu. Onko muille tullut paljonkin painoa lisää?
 
Mulle on tullut myös n.3kiloa lisää ja suurin osa viimeisten n.4viikon aikana. Paino vaihtelee päivittäin , yleensä käyn joka aamu samaan aikaan vaa'alla. Mutta lisääntyy koko ajan :( pelottaa ajatella kuinka iso sitä on parin kk:n päästä. Hyvän asian puolesta tosinemoticon . Juuri viime kesänä sain pudotettua reilusti painoa. Tulee kyllä syötyä pieniä välipaloja päivän aikana mutta lähinnä hedelmiä tai leipää. Mutta pakko syödä jotain ja mahdollisimman pian kun tulee nälkä, muuten tulee huono olo tai heikottaa.
Viime viikolla mies vei mut ostamaan mammafarkut kun piti jo jättää ylänappi farkuista auki ja valitin kun farkut puristaa. Mutta otin nyt käyttöön viime kesänä "liian isoksi jääneitä" farkkuja, ne menee vielä hetken aikaa (toivottavasti). Lisäksi tilasin yhden mammayöpaidan ja puseron.
 
Ainiin, oliko sulla Alissa22 se toka neuvola lääkärineuvola, kun mulla on toka neuvola 26.4. niin se on lääkärineuvola vai onkohan näissä vaan eri käytännöt eri paikassa?
 
Mulla se toka neuvola oli ihan vain hoitajan tapaaminen. Mulla oli silloin se varhaisultra 7.viikolla, silloin neuvolalääkäri teki ultrauksen ja tutki paikat (kai?) mutta ei oo ollu neuvolassa mitään puhetta uudesta neuvolalääkäriajasta?:O hmmm.. En hoksannu kysyä, vaikka olin sitä etukäteen miettiny vähän..

Painoasioista, mulla on tähän mennessä tippunu paino 2kg. Jospa se tästä lähtis nousemaan... :)
 
Helou!
Tänne ei kuulu mitään kummempia. Väsymys on hellittänyt, eikä sitä pientä etovaa oloakaan enää ole ku aamuisin. Ekat mammavaatteet piti kans tilata. Ens viikon (7.4) ultraa odotellessa ja SIT VIHDOINKIN mä pääsen kertomaan uutisen vanhemmille!
Iskias kipuilua meinaa välillä tuntua lonkassa/pakarassa, mutta itteään saa syyttää ku ei tuu venyteltyä niin paljo ku tarttis.

mirr, oon käyny nyt pari kertaa hierojalla (3 kertaa jäljellä) niska/hartia-seudun oireilun takia ja hieroja varovasti ekalla kerralla rusautti selkää. Se sano kyllä ihan suoraan että ei uskalla käsitellä selkää "kunnolla" masuasukin (se 40v setä käytti juurikin tuota ilmaisuaemoticon ) takia. Eli siis kyllä ne hierojat tietää mitä uskaltaa ja kannattaa raskaana oleville tehdä. Ja mulla ainakin auttoi. Nyt on vielä hyvä käydä kun pystyy olee mahallaan.

Pikaista paranemista sairastaville!
 
Takaisin
Top