Maaliskuun juttelut

Eiku mulla on vast huomenna se neuvola :)
siellä sitte kans heti ultrataan ni pääsee näkemään pikkusta  emoticon
 
Ai sulla on vasta tulossa! :) kerro sitten kuulumisia! Ihanaa kun pääset sieki näkemään pikkuisen!!!:) <3 Toivottavasti kuulet sydänäänet myös, mie odotan ite sitä kovasti!:D
 
Böö Böö taas !
miten nää päivät voi mennä niiiiin hitaasti .... viime viikkoon saakka tuntunu jotenki että päivät ja viikot vaan hurahtaa ohi wiuuuh mutta nyt tää viikko HOHHOIJAA. Ootan niiiiiiiin mielettömästi tota perjantaista ultraa ettei mitään rajaa :p
Voisin mennä nyt jo nukkumaan niin tulis huominen nopsaa ja sit jotenki vaan kituutella työpäivän nopsasti ohi --> nukkumaan---> PERJANTAI
hehhe, ehkä ei kuitenkaan :)

alissa : Huippua samana päivänä päästään kurkistamaan meiä pikkusia!  <3
Olikos se niin että säkään et oo vielä pikkusta nähny? vai muistanko oikein.
Niin ja ei tartte olla syömättä/juomatta kun meet verikokeisiin. Multa ne otti 6 putkiloa verta,hui hui se oli tälle neulakammoselle kaameeta :D

miten muuten ootteko muut joutunu käyttämään särkylääkkeitä? ite olin viime viikolla tosiaan kuumeessa.. oikein kunnon flunssassa ja kävin apteekissa tenttailemassa että mitä saa ottaa ja kehotti käyttää panadolia.. vakuutti että turvallista yms
mutta siltikin sinnittelin ilman lääkkeitä flunssan läpi..
nyt hirveä päänsärky ja sorruin tabletin ottamaan ja heti hirveä morkkis siitä...
heheh.. tiedän että hermoilen turhaan mutta en voi tälle mittää..
Muksua ja herkullista keksiviikkoa kaikille  <3
 
Jenn_u, mie pääsin kaupungin puolesta varhaisultraan. :) silloin napero oli vain lähinnä papana siinä näytöllä jonka sydän kyllä paukutti nätisti. :) Josko se nyt näyttäisikin jo vähän ihmiseltä:D
Tosiaan, luin sen lähetteen ni siinähän se sanottiinki ettei tarvi olla syömättä..;D En kattonu montako putkea otti mutta oisko ottanu 2-3? HUOMENNA me nähään meiän pienet salamatkustajat!!!! <3 :D Äkkiä se aika menee, kohtahan se on jo huominen;)

Miun ei oo vielä ainakaan tarvinu ottaa mitään särkylääkkeitä. Olen toistaiseksi säästyny flunssalta, vaikka nuhanen olen ollu jo jonkin aikaa.
 
Jenn_u, Panadolia olen ottanut kerran ensimmäisiin flunssoireisiin ja taudinalku lähti sillä. Apteekista sanoivat, että Panadol on ainoa, mitä raskaana oleva voi ottaa, samoin neuvolantäti painotti asiaa jo ensimmäisen ajanvaraussoiton yhteydessä.

Voi taivas tätä väsymystä! Ei näin väsynyt voi ollakaan?! Nukun pitkiä, yli 8 tunnin yöunia, ja silti joka päivä joudun ottamaan parin tunnin päiväunet. Koko ajan on olo kuin sumussa kun pää on puolinukuksissa, ja päiväunilta herättyä on aivan yhtä tokkurassa. Olen normaalisti aktiivinen, liikkuva ja ulkoileva ihminen, joten tämä energianpuute tuntuu todella oudolta. Hemoglobiini on alhainen, mutta se on ollut aina, joten kai tämä on ihan vain silkkaa raskausoiretta. No, se onkin ainoa oire rintojen kasvun ja arkuuden lisäksi. Mieluummin sentään väsynyt kuin pahoinvoiva ja oksenteleva.

Mutta sitä vaan, että helpottaakohan tämä väsymys jossakin vaiheessa, onko jollakulla kokemusta? Harmi jos koko kevät (kenties kesäkin) menee itseltä ohi, kun ei vaan jaksa mi-tään.

Pienokaisen vuoksi tietysti mitä vain <3
 
Panadolia otin minäkin kun oli niin kipeä olo flunssassa n.viikko sitten. Ja sama juttu mullakin on toi väsymys, ihan käsittämätöntä, haukottelen aamusta iltaan vaikka hemoglobiini oli hyvä.
Ja melkein koko ajan kuvottaa pahiten aamulla ja kun tulen töistä kotiin. Välillä ei pysty edes syömään kunnon ruokaa illalla kotona, kun muut syö niin mulle maistuu leipä ja appelsiini.
Tänä aamuna taas melkein oksensin hampaita pestessä emoticon <- on muuten kamala toi hymiö!
 
Mä oon kaksi kertaa ottanut paramaxia kun on tullut sietämätön päänsärky töissä. Luin että parasetamolia voi ottaa raskauden aikana ja luin vielä paramax-pakkausselosteesta varmuuden vuoksi. Pitäisi pystyä käyttämään myös imetyksen aikana, mutta ei varmaan mitään huvikseen napsimista suositella siinäkään..

Musta tuntuu että aika matelee tosi hitaasti, ennen tuntui että päivät vilahteli äkkiä ohitse ja viikko meni hetkessä. Nyt tuntuu että aika on pysähtynyt paikoilleen. Onneksi olo ei ole enää niin huono kun se ehti pari viikkoa olla. Pystyy jos vähän pidempään olemaan syömättäkin :).

Mun pitää jaksaa vielä 6.4. asti ultraa, silloin on rv 12+6 eli lapsen pitäisi olla jo ihan lapseksi tunnistettava :). Ens viikolla on verikokeita..
 
Huomenia odottaja mammat ! :)

Nyt on sitten käyty ensimmäisessä ultrassa ja ol kyllä ikimuistoinen ja jännittävä kokemus!
Menin 6 aamul töihin ja olin ihan täpinöissäni koko päivän mutta sitä piti salailla koska vaan muutama työkamu tietää.
noo mutta kun kättärille oltiin menossa niin jännitys oli valtava ja kädet+ jalat tärisi kauheesti :D
Onneksi siellä oli tosi ystävällisiä ja sydämellisiä hoitajia. Oli ihana tunne olla siellä.

No niin mutta sitten päästään tähän itse ultraamiseen... yksi pikkunen siellä hirveästi liikku ja kaikki oli hyvin  <3  <3
Suuren suurena yllätyksenä tuli että raskaus on VIISI VIIKKOA PIDEMMÄLLÄ eli eilen tuli 16 viikkoa täyteen. Laskettuaika siirty kuukaudella ja kahdella päivällä elikkä 2.9 on nyt uusi LA :)  huuuuui!
koska oltiin niin paljon pidemmällä ei np:tä voitu enää mitata mutta veriseulassa kävin kuitenkin. Rakenneultra onkin sitten jo 3 viikon päästä.. on tässä kieltämättä sulattelemista.
Ajattelin että roikkuisin teiän mukana tässä lokakuisissa kun jotenki vaikeeta olisi pompata yhtäkkiä tonne syyskuisiin, jos vaan teille se sopii.
Me saatiin muuten kurkkailla pikkusta melkeinpä tunnin ku kahden kätilön tutkimana kun tää pikkunen oli päättäny ettei hänestä tarkkoja mittoja oteta.. kääntyily ja vääntyili mitä ihmeellisimpiin asentoihin. Kätilökin nimesi akropaatiksi ja kuvat näyttääkin ihan sellasilta! :D
No mutta nyt oon omaa napaa hehkuttanu tässä hirmusti.

Tuosta väsymyksestä.. mullakin on ollu ihan mieletöntä väsymystä ja tuntu että voisin nukkua pitkät yöunet n.10h työpäivän jälkeen vielä päikkärit yms, mutta nyt viimesten päivien aikana on jotenki ollu paljon virkeempi ja mielikin positiivisempi ku jaksanu tehä kaikkea :)

nyt tää mamma lähtee syömään ! nam nam :D

pitänee päivitellä tiedot oikeiks myöhemmi..
MUKAVAA VIIKONLOPPUA <3
 
Ohhoh Jennu! Mahtavaa ja ihanaa, että kaikki oli hyvin! <3 Ja aivan mieletöntä, että olitki jo niin pitkällä, hui! :) Kyllä tää vauhti itelläki hirvittää, ku ens viikolla 12 viikkoa täynnä! Aika juoksee nopeeta, mut sulla se vasta hyppäsikin kerralla eteenpäin! ;) Ihanaa! :)

Mulla kans väsymys jotain ihan kamalaa. Tämän viikon oon ollu pois töistä kauhean pääkivun ja pahoinvoinnin vuoksi. Muutaman kerran oon meinannu pyörtyäkin. :/ Mut kuuluu varmaan asiaan. Yöunet venyy helposti sinne jotai 10-12h ja päivällä saatan ottaa vielä muutamat päikkärit. Huhhuh, ei se kyllä ihme että aika juoksee nopeaa, ku nukun niin paljon! :D

Mut mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille ja hyviä oloja! emoticon  (ei vitsi näitä uusia hymiöitä...) =D
 
Nii ja Jennu, kivahan se on jos pysyt täällä meijän kanssa! :) Eihän me sua haluttaiskaan päästää tuonne syyskuisten puolelle! emoticon
 
Ihania uutisia Jenn_u!! Kyllä melkoinen hyppäys tuommoinen viisi viikkoa, ja mieluummin noin päin kuin joutua palaamaan laskuissa taaksepäin :) Kivaa kun päätit pysyä silti täällä lokakuisissa!

Löysin tänään kirpputorilta erinomaisen hyväkuntoiset äitiysfarkut vain 2 eurolla, joten ostin äkkiä pois. Vielä ovat tietysti aivan liian suuret, mutta eiköhän se vatsa ennemmin tai myöhemmin täytä kaiken ylimääräisen tilan. Tosin äitini kertoi, että hänellä vatsa kasvoi vasta 7. kuukaudella, siihen saakka pystyi käyttää omia normaaleita vaatteita. Tosin hän oli ollut myös hyvin pahoinvoiva koko alkuajan, eikä itsellä ole yhtään minkäänlaista huonovointisuutta. Vielä..! Oletteko te muut verranneet omaa raskauttanne äitinne raskausaikaan?
 
moi :)
ninni86: tuosta päänsärystä, mulla on myös ollu sitä paljon lähiaikoina. Yrittäny sitte nukkumalla tai raittiilla ilmalla sitä jotenki häivyttää. Päänsärky on kyllä yks kunnon kiusanhenki. Toivottavasti helpottelee siellä särky ja pahoinvointi että jaksaisit muutakin tehä kun nukkua <3 vaikkakin nukkuminen on kyllä aika huippua :DD

pikkuakka: oot tehny sitte oikein kunnon löytöjä kirpparilta! wau! pitänee itekkin lähteä kiertelemään .. eihän sitä tiiä mitä kaikkea kivaa sieltä tarttuu mukaan. En oo vielä antanu ittelleni lupaa ostaa vauvelille vaatteita ja tiiän että kun kirppikselle meen niin sieltä ei muuta tartukkaan mukaan kun söpöjä pikkusia vaatteita :)
Mä oon vertaillu omaa raskauttani äitin raskauksiin ja hirveästi kyselly vaikka mitä.
Äitillä on myös putkahtanut maha esiin aina vasta 6-7 kuukaudella mutta ittelläni näkyy kyllä pieni vauvamaha jo. Niin yksilöllistähän se masun kasvu on mutta kiva vertailla jotenki omaan äitiin :) Muuten alku aika samankaltasesti meillä menny.

Onko muille tullu vielä mitään erikoisempia mielihaluja? joskus aiemmin oli puhetta niistä ja tuli mainituksia aikalailla hedelmiä.. mietin että onkohan tullu jo uusia.. ehkäpä jotain erikoisempia.
Ittelläni ei erikoisia ole vielä tullu mutta jäätelöä tuntuu tekevän mieli monta kertaa päivässä :D
En ikinä ennen ole ollu jäätelön suuri kuluttaja paitti kesäsin mutta nyt kaupassa käydessä heti ensimmäisenä aina jäätelö altaalle!

Tosiaan nyt kun meillä siirty laskettuaika yli kuukaudella aiemmaksi niin hoksasin että oon jo vuodenvaihteessa raskaana kun oltiin Ylläksellä laskettemassa reilun viikon... :/
Silloin tuli suoraan sanottua juhlittua ja nautiskeltua alkoholia melko paljon sen viikon aikana ja rinteessä kaaduin kaksi kertaa pahasti niin että tuntui sisuskaluissa asti kun tärähti niin pahasti ja sanoinkin miehelle että jos mun sisällä olis ollu jotain niin ei olis kaatumisen jälkeen...
Onneks nyt ultrassa kaikki oli kuitenkin hyvin ja täytyy olla tän vaavelin sitkeä kaveri alusta asti kun on mun matkassa mukana pysyny  emoticon 
pikkasen huono omatunto täällä vaivaa tuosta rilluttelu viikosta mutta en ole silloin tienny olevani jo raskaana .. :/ vaikkakin reissun lopulla kun oli kuukautiset 3 päivää myöhässä tein raskaustestin mutta näytti silloin negatiivista.

no mutta nyt on nyt ja kaikki vielä hyvin emoticon
Oli vaan pakko purkautua hieman tuosta asiasta jonnekkin...

Mukavaa uutta viikkoa jo kaikille etukäteen! toivottavasti on paljon auringon paistetta!
 
Mahti juttu Jenn_u!!! :D Ihana kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin ja aika mieletöntä että oot jo seittemännellätoista viikolla ihan yhtäkkiä!! emoticon Ja tottakai pysyt meiän kanssa täällä vaikka LA aikaistuikin reippaasti syyskuulle! :) Siis VAU ja ONNEA!! :D odotusaika menikin sun osalta sitten tavallista nopeammin. ;)
Ja ei varmaan kannata huolia siitä alkoholin lipittämisestä, koska etkös ole ollu silloin niin alkuviikoilla vielä ettei teillä oo vaavin kanssa edes ollut yhteistä verenkiertoa vielä silloin?:) Siinä mielessä ei pitäis olla mitään hätää. Ja kun vauvalla kerta oli kaikki ultran mukaan hyvin<3

Mulla on mielitekoja ollu vaikka mitä, nyt ne on heltiämään päin. Kun jotain on alkanu tehä mieli niin sitä on täytyny saaha sillä samalla hetkellä ja usein on sitä varten joutunu lähtemään kauppaan.emoticon Esim. irtokarkkeja on tehny mieli, nuudeleita, leipäjuustoa, popcornia, graavilohta jnejne. Ja maitoon on himo koko ajan, sitä menee ja paljon!:D Niinko muutenkin maitotuotteet on uponnu hyvin.

Täältäki suunnalta mukavan keväistä viikkoa kaikille masunkasvattajakamuleille!!=)
 
Huomenia!

Mulla kyllä on kans melkoisia mielihaluja välillä... Jos jotain ruokaa tekee mieli, niin mikään muu ei mee alas ku just se. Eli kauppareissu tulee täällä myös usein, kun joku mielihalu iskee. emoticon Alkuraskaudessa join tuoremehua litratolkulla, mutta se on menny vähän ohi. Nykyisin himoan mm. paahtoleipää, banaania, muroja (maidon kanssa tietty, eli täälläki maidon suurkulutus emoticon ), jauheliharuokia jne. Tosi paljon on tullut myös niitä äklötyksen kohteita, mitä ei voi missään nimessä syödä / juoda. Niitä on esim. kahvi (ennen olin kahvin suurkuluttaja!) ja erilaiset valmisruoat (nakit, makkarat, lihapiirakat jne.) YÄK. emoticon

Tänään muuten maagiset 12 viikkoa täynnä!!!! emoticon  Eli nyt jo toiselle kolmannekselle, hui! ;)  Aika menee äkkkiä! Ja huomenna päästään äitiyspolille ultraileen, jeeeeeij!! emoticon
 
heippa!
täällä kans jos jotai tekee mieli ni pakko hakee kaupasta pikimmiten :)
mulle on maistunu tavallinen kotiruoka hyvin, kahesti päiväs tulee syötyä lämmin ruoka.
Äsken tulin neuvolasta ku viimeviikolla ei saatu näkymään ku ultrattiin mutta nyt näky pikkunen ja sykeki saatiin näkyviin emoticon  mut päivitän tota tickkerii vast sit ku käyn äippäpolilla ultrassa ku se l.a vissii sen kaks viikkoo menee taaksepäin, höö :)
 
Tervehdys!

En ookkaan pitkään aikaan kirjotellu tänne, mutta nyt on aikaa ennen töitä. On ollu hirveesti stressiä ja pohdintaa siitä, mitä nyt elämältä haluan. Nyt en tarkoita siis vauvaa, vaan sitä, että mies saisi Irlannista töitä! Apua!
Eilen oli neuvolalääkäri, jossa myös ultrattiin. Siellä pikkuinen liikuskeli ihan tyytyväisen näköisenä. LA ei muuttunut oikeastaan suuntaan eikä toiseen. :) NP-ultraan en mennyt.

Onnea Jenn_u! Varmasti uskomaton yllätys!!

Jaksuja kaikille!
 
Apua!!!!!!!!!!!! tunti sitten tuli veristä vuotoa, ei vielä kovin paljoa mutta pelkään että se tästä yltyy keskenmenoksi :( :( :(
 
Voi apua nennnaq!
onko vuoto jatkunu? kuinka runsaana? entä onko tullut mitään hyytymiä mukana?onko ollu masussa kipuilua?
nyt isoin tsemppi rutistus sinne ja ota rauhallisesti lepäillen jos vaan voit! <3 suuntaa päivustykseen jos lisääntyy vuoto tai tulee kipuja.

Voihan se olla ihan muutakin "normaalia" vuotoa eikä keskenmenosta johtuvaa. Ittelläni on myös tullut muutaman kerran sellaista.

Tsemppiä !!!!! <3 <3 <3 ja tarrasukkia matkaan!
 
 
Kiitos! Kaikki kunnossa nytemoticon ! Soitin kättärille mutta koska vuoto ei ollut kovin runsasta niin sanoivat että voi tulla vasta jos runsaampaa kuin kuukautiset ja kovia kipuja.
Varasin sitten ajan yksityiseltä kun oli pakko nähdä onko masussa kaikki kunnossa ja gynekologi sanoi ettei kohdun sisällä näy vuotoa, kaikki kunnossa, arveli vuodon johtuvan mahdollisesti istukan kasvun aiheuttamasta venymisestä kohdussa.
Se vuoto alkoi iltapäivällä kirkkaan punaisena ja muuttui sitten "kuivan ruskeaksi".
Nähtiin sitten miehen kanssa ultrassa meidän pikkuinenemoticon ! Syke oli vahva ja siellä se liikkuikin! Ja koko vastasi täsmälleen viikkoja missä nyt mennään, 9+6.
Mutta kyllä säikäytti se vuoto, olin juuri lähdössä töistä kotiin kun se alkoi.
 
Voi nennaq, varmasti aivan kamala tunne :( Mutta onneksi selvisi, ettei pienellä ole mitään hätää! Ja kiitos kun kerroit meillekin, mistä oli kyse, jos vaikka sattuisi omalla kohdalle, koskaanhan ei voi tietää...
 
Takaisin
Top