Lokakuun leuanlouskutukset

Viikot menee hurjaa tahtia! Enää reilu 3 viikkoa töissä ja sit alkaa LOMA! Nyt saikulla tosin, kun pitkittynyt flunssa ei tuppaa meneen ohi, neuvolasta passittivat puhtaasti lepäämään.. onkin ollut mukava vaan rauhottua. Vauva, kontrolliultran mukaan ilmeisesti tyttö :), liikkuu älyttömästi joka suuntaan, ja ilmeisesti on jo asettunut ultran ja neuvolan mukaan oikeeseen suuntaan.
On ollut tosi rasittavaa tää aivastelu + yskiminen, kun housut menee päivittäin vaihtoon ellen keskity lihaksiin samalla.. lirahtaa väkisinkin, kyllä se kuitenkin jo painaa jonkun verran! Ärsyttävää.. ja todellinen kasvuvaihe on kyllä päällä, kun joka viikko huomaan jonkun liikkeen tai toiminnan mikä ei onnistukaan enää normaalisti. Uusia konsteja käyttöön.. :)
Kohta alkaa marraskuu, ja ihan kohta on joulukuu.. :D
 
MULLA ON TÄNÄÄN VIIMEINEN "TYÖPÄIVÄ"! [:D]

(Tai siis saikkupäivä.)

Sen voi kuluttaa näinkin: Aamupala klo 7:30, jonka jälkeen takas vällyihin lukemaan illalla kesken jäänyt loppuratkaisu yhdestä kirjasta. Klo 9 ajattelen, että hohhoijaa, torkahdan hetkeksi...

...ja kun herään, olen varmistunut siitä, että kotimme todella sijaitsee aikapoimussa; kello on 13:15! [8|] Ihmekös tuo, että on tämä melkein 6 viikkoa hurahtanut kuin siivillä täällä kotona.

Noniin. Jos nyt vielä hetken lepäilen (hekohehko), niin jaksan sitten illalla hyvin tuolla Jack The Roosters'issa kavereiden bändin (ja parin muun bändin) keikalla. [:D]
 
^täältä todella puuttu sellanen "tykkään" nappi. [:D] Kuulostaa aivan loistavalta. Juuri noin pitää saikkua ja äitiyslomaa viettää. Nyt sulle kuuluukin sitten toivottaa Levollista äitiyslomaa! [;)]
 
voi vitsi.. kiva.. [:D] mulla alkaa mammaloma vasta maanantaina.. tosin ei oo enää kauaa.. [:)] kivaaaa!! tulee tosin vähän ikävä meijän työntekijöitä.. mutta eiii haittaa..
 
Muutoksista johtuen, mullakin oli tänään viiminen työpäivää!!! Jeee!!! Nyt on kolmas kerta ku hehkutan täälläkin tätä, joten jääköön tämä nyt viimeiseksi [:D] Kouluhommat vielä vaan kasaan niin voin alkaa todella valmistautua tulevaan.

Muuten Pajunkissa, eikö oo vaan aika ihanaa kuitenkin tuo elo nyt? [:)] Tällästä mahdollisuutta ei ihan heti tule uudestaan, että saisi vaan olla ja nukkua. Jännää.
 
Eve78: katsottiinko sinulla tuo kohdunkaula ultralla vaiko käsikopelolla, nimittäin ultralla tuo 2cm on noille viikoille jo hieman lyhyehkö, mutta käsikopelolla normaali. Ja se, että on alkanut pehmenemään ja kypsymään synnytystä varten alkaa sinun viikoillasi olla jo ihan hyvä asia, nimittäin kun minä makoilin sairaalassa sinne tuli taas aika monta yliaikaista käynnistykseen, kun kohtu ei ollut tajunnut alkaa itse toimintaan. Sinullahan on jo niin hienot viikot, ettei enää varmaan tarvitsisi keskolaan vauvaa viedä vaikka huomenna syntyisi - ei ainakaan pitkäksi aikaa...

Täällä tänään kasassa 33+0 ja aivan uskomaton fiilis, kun saatiin 34. viikko alkuun, enpä ollut varma tännekään pääsemisestä silloin kolme viikkoa sitten, kun sairaalan ovesta sisään astuin.

VAROITUS: Limajuttuja... Tässä on nyt parina päivänä valunut jonkin verran sellaista paksua venyvää vaaleaa limaa tuolta alhaalta (kuin ovulaatiolimaa) - en oikein osaa taaskaan itse tehdä tunnistusta olisiko tuo jo limatulppaa vaiko vain paksun paksua valkovuotoa... Ainakaan verijuovia ei ole ollut seassa joten siitä kyllä epäilen ettei välttämättä limatulpasta olisi kyse. No huomenna kuullaan, mikä tilanne kohdunkaulalla on...
 
Kiitos toivotuksista! [:)]
Ja onnea myös muille äippäloman aloittaneille ja aloittaville!

Ja kyllä, elämä on varsin auvoista ollut nyt jo jonkin aikaa. Ja hassua, että toisaalta on jo kova ikävä omaa vauvaa tänne maailmaan, mutta samalla toivoisi, että aika ei kuluisi niin kauhean nopeasti, kun on tämä odottelukin aika kivaa tässä vaiheessa, kun ei ole minkään maailman vaivoja.

Viimeisen pitkän reissuni teen tänä viikonloppuna tuonne kotikonnulle Klaukkalaan, mutta sitten pysyttelen täällä Tampereella. Perjantaina alkaa jo 36. viikko. Jännittävää. (Varsinkin, kun meidän makuuhuone ei vieläkään ole valmis. Osa lattiaa puuttuu, vähän seinää, puulattian vahaus ja parin seinän maalaus, listoitus ja sähkötyöt puhumattakaan kalustamisesta...)
 
siis mä oon niin kade teille joiden raskaus on ollut helppo, mä inhoon tätä tukalaa oloa ja närästyksiä mitkä on tulleet ihan mahdottomiksi.
Joten nauttikaa te ketkä voitte, mä niin odotan että pikkuinen ois valmis maailmaan ja syntyis jo [:@][:'(][:D][:D]
 
Minäkin olen kyllä kade, mutta vain hyvällä tavalla. Pajunkissalla oli todella vaikea eka puolisko raskaudelle, joten ihanaa, että hän nyt saa nauttia. Samoin Pääskynen on joutunut painimaan isojen juttujen kanssa, joten kyllä olen iloinen, että edes joku asia menee helpommin. [:)] Jatkuva stressaaminen on kyllä ahdistavaa. Kun täytyy olla huolissaan omasta ja vauvan voinnista ja olla tosi tarkkana olemisensa kanssa. Aina ei meinaisi malttaa... Mutta kyllä tämä myöskin sitten palkitaan joulun tienoilla.
 
Fearsome: Mä elin viikosta 6 viikkoon 18 lähes pelkästään maustamattomalla viilillä ja kaurapuurolla. Seuranani oli ystäväni närästys, migreeni ja pahoinvointi. Oksensin toisinaan 10 krt päivässä joka vesikulauksenkin jälkeen. Naamani oli turvoksissa, silmän ympärykset ja kaula pieniä verenpurkaumia täynnä jatkuvasta yökkimisestä ja nenästä tuli verta, kun oksennus poltti sielläkin limakalvot rikki. Muutaman kerran meinasi mieheni mut väkisin raahata tiputukseen, kun vuorokauden nestehukka näkyi vaa'assa jopa -3kg. Kevät ja alkukesä meni ihan kokonaan multa ohi. Tämän jälkeen seuraavat 4 viikkoa mulla oli alhainen verenpaine, päätä särki päivittäin ja nukuin vain paljon. Sinne meni ihana heinäkuu.

Siksi jaksan NYT hehkuttaa.[:D]

Olin niin pelännyt tätä loppuvaihetta, sillä mulla on selkärangassa toiseksi alin nikama siirtynyt kasvuvaiheessa 5mm ulommas muita ja se aiheuttaa viheliäisiä selkäkipuja todella helposti. Nyt olen ollut ihan äimänä, kun se ei olekaan yhtään vihoitellut, niinkuin oli oletettu. Terveydenhoitajakin ihmetteli asiaa. Tässä siis saattaa olla edessä vielä tuskaiset ajat (ja tuskainen synnytys) tuon takia, mutta pidän sormet ristissä.

Tunnen todellakin suurta myötätuntoa kaikkia päänsärkyisiä, närästyksestä kärsiviä ja pahoinvoivia kohtaan. Tiedän, miten kamalaa se voi olla! Tsemppiä ja voimia kaikille! Kohta tulee palkinto! [;)]
 
^ja ihan parasta, että myös HEHKUTAT! [:D] Sitä on mukava lukea. Oliskohan muuten mullakin edelleen jatkuva pahoinvointi syynä nenäverenvuotoihin...? En ole tullut ajatelleeksi aiemmin. Mulla siis ennen raskautta on tullut nenästä ehkä 2 kertaa verta nenästä ja nyt tulee lähes päivittäin.
 
Meillä oli noissa perhevalmennuksissa hammaslääkäri joka jutteli että raskausaikana nuo limakalvot on vaan verevämmät ja tulehdusherkemmät. Eli mm.suun sylki on paksumpaa hormonien vuoksi.. myös nenästä tulee herkemmin verta. Mulla on kans tullu ihan koko raskausajan nenästä verta, vaikka viimeksi on tullut lapsena kun löin naamani, laskiessa pulkalla mäkee. Nyt kun on ollu jonkun kuukauden ajan nuhaa, niin oikeestaan joka päivä olen saanut niistää verta. Hb oli kuitenkin tänään neuvolassa 132, ettei se siihen ole vaikuttanut. (toi nenäverenvuoto oli melkein mun ekoja raskausoireita)

Tänään oli hieno päivä. Ollaan etsitty isompaa autoa jo puoli vuotta ja viime viikolla myin vanhan pois. Eilen oli tilanne jossa meidän nokan eestä ostettiin taas auto.. oli jo kolmas kerta. No mut tänään sit tulikin puhelu ettei se ostaja päässy hakeen sitä ajoissa, joten autokauppa päätti ettei ne odota. Eli saatiinkin se -juhuu! Hieman helpotti, on meinaan ollu aika tylsää etsiä päivästä toiseen.. ja sit kun tällä mahalla ei enään kovin pitkiä autonhakureissuja olis pystynyt tekemään.
 
Jeee kohta on jo marraskuu<3 Saan mäkin sit valmistautua vähän vauvan tuloon.En yhtään tiiä missä mä silloin asun kun vauva tulee,mutta tänne niitä tavaroita on pakko hankkia vaikka ahtaaks käviskin tila.. eli vaunut ainakin ostetaan ekana ja sitten ruvetaan kattoo niitä muita kamoja.. ja vaatteita ! yms.. Ihanaa :)
Mullekin hammaslääkäri kertoi tosta että verenvuoto on herkempää raskausaikana.. multa vuotaa ikenistä verta joskus hampaita pestessä.

Autoista puheenollen... kolhaisin mun pientä :D autoani aika pahasti.. Ja tässä mä taas välillä nauran ja välillä säälin itteäni kun tajuun miten tää raskaus voi sekoittaa mut :D tai sitten en vaan muista millanen oon "oikeesti". :D joka tapauksessa mulla on kauhee morkkis siitä mitä oon autolle tehny.. se on kärsinyt niin paljon näiden parin kuukauden aikana, siinä on lommoja,kolhuja ja nyt viel toi viimesin oli pahin .. tänään ajaessa mielikuvitus alkoi juoksemaan ja mietin pitkään pahoilla mielin että ajaminen kuulostaa siltä että auto itkis tai valittais (siinä raahas joku osa ajoittain maata pitkin).
Kaiken kruunas se kun ajoin vakkarihuollon pihaan ja selitettyäni tilanteen korjaajalle se repi sen osan käsin irti autosta ja sanoi viel että " ei tällä ois mitään virkaa muutenkaan " [:(] tuli niin surkee olo auton puolesta.

varmaan voin nauraa tälle itekin räkäsesti muutaman kuukauden kuluttua.. siihen mennessä aina ajoittain tuun järkiini mut.. vaan ajoittain.
 
Hei Pajunkissa, alkutaipaleesi kuulostaa aika samalta kun minunkin. Kun 6rv pyörähti käyntiin voin sanoa että helvettiä oli.. hyi mikä kesä..  Nyt sitä osaa kyllä nauttia kun hyvä olo ja voi syödä melkeenpä mitä vain [:)] 
 
joo siis todellakin olette ansainneet hyvän olon ja hehkuttamisen [:)] Tasan ei mee nallekarkit niinsanotusti mutta näillä mennään.

Ihanaa loppuodotusta molemmille [:)] ja kaikille muillekin.

Meillä on nyt sit huomenna synnärille tutustumista, ihan oikein jännittää mutta kiva saada asioita selväksi.
Ja neuvola perjantaina...nyt on vauva siirtynyt selkeästi, liikkeet tuntuu eri paikassa, toivottavasti ei nyt keksi kääntyä väärin päin [8|]
 
No niin, täällä ollaan sitten saikulla koko ensi viikko. Supisteli taas ja kävin lääkärillä niin laittoi saikulle. Kohdunsuu kyllä oli onneksi kiinni ja sykkeet hyvät. Paino kuitenkaan ei ota noustakseen ja eilen aamuna oli sokeritkin tosi alhaalla, meinas taju lähtee. Lääkäri vakuutteli että vauva kyllä kasvaa. Kuitenkin hieman harmittaa kun meiän neuvolassa ei oo ultraa että oisin saanut varmistuksen sille että oikeesti kasvaa. Täytyy kai vaan luottaa lääkärin sanaan. Närästyslääkkeet määräs kun ei oikein pysty syömään närästyksen ja ilman kertymisen takia. Suklaata oon yrittänyt mussuttaa :). Ja jugurttia.
 
Pontso10: ei kannata syödä suklaata, jos närästää, se on tosi paha närästyksen aiheuttaja. Mun tutullani on refluksitauti, eikä hän pysty sen takia syömään ollenkaan suklaata, kun ruokatorvi syttyy tuleen samantien. Mulla ei ole nyt loppuaikana ollut närästystä muuten, mutta huomasin, että toissapäivänä vähän kipristeli rintalastan alta, kun olin syönyt pari pientä fazerin sinistä suklaapatukkaa. En ymmärrä, mikä siinä niin paha voi olla, kun sehän on niin pehmeää ja hyvää.[;)] Mutta parasta kai silti välttää, niin välttyy korvennuksilta.

Olin viimeyönä ystävien bändin keikalla Tampereen Roosterissa. Oli tosi mukavaa. Massunikin sai ansaittua huomiota. [:)] Vieraat ihmiset hymyilivät ja onnittelivat, hassua. Vauva jytäs aikalailla keikan aikana ja mietinkin, että kuinkahan kovaa se musiikki sille kuuluu. Noh, tuskin se kai mitään kamalaa on, kun miettii, kuinka paljon itse kuulisi jos lilluisi jossain kuplassa korvat täynnä vettä.
 
Tuo suklaa on kyl tosiaan aikamoinen närästyksen aiheuttaja, tulipa taas eilen huomaamatta itekin nautiskeltua kokonainen levyllinen fazerin uusinta, merisuola-cashewpähkinä tai jotain sellasta, ja eipä tarvinnu illan aikaan tarjotakaan makuulteen ilman renniee... Liekö sit rasvan määrä vai mikä siin suklaassa ongelman aiheuttaa...[8|] Meidän äiteellä on parikymppisenä todettu vatsahaava, ja sillä on todellinen ongelma-vatsa, ja se mulle sano et vesi on yks pahimmista närästyksen aiheuttajista. Ihmettelin kun nukkumaan mennes tuntu siltä että koko vatsan sisältö nousee suuhun heti kun maate käy, eikä renniekään meinannu auttaa. Jätin sit illalla vedenjuonnin vähemmälle ja kyllä muuten helpotti!! Nyt ei välttämättä tartte renniee ollenkaan nukkumaan mennes [:)]
 
Joo, suklaa kyl närästää, mut on se vaan niin hyvvää [:D] Sitä vois kiskoa levy kaupalla. Kaikist parhaita on ehkä semmoset pirkan (?) mansikkapallerot, joita saa pusseissa.. hmm! Oon niin koukussa. Rennie on kyl suklaan kaveri, oon huomannu ihan saman.

Ja mammaloma on ovella, ihanaa! Mä oon kuudetta viikkoa kotona, mut silti sitä odottaa. Huomenna ois viimeinen työpäivä. Kaiken kruunas äsken postiluukkuun tipahtanut joululehti.. miettikää! joulu on pian ovella ja meillä vauvat sylissä.

Tulipa oikeen superiloinen viesti.. aika kumma, ku oon ollu koko alkuviikon jotenki aivan maassa. Tuntuu, että miehellä on just nyt kauheesti tekemistä ja menoja. Vauva voi syntyä milloin vaan ja mä joudun käytännössä olla vaan kotona lepäilemässä. Tänään mä päätin lopettaa itkut ja olla paremmalla tuulella. Onneks tuli toi joululehti :)
 
Takaisin
Top