Lokakuun leuanlouskutukset

^[:D] Kannustavaa...

Täällä vietetään rauhallista kotilauantaita. Mies on taloyhtiön talkoissa ja mulla siis hyvin aikaa naputella koneella. :) On se vaan jännä miten aika menee. Nyt on ekat joulukuiset vauvat tästä porukasta jo maailmassa. Onneksi kukaan ei synnyttänyt tämän aiemmin. Laskin, että Tuplat2010 synnytti 3 viikkoa isommilla viikoilla kun mitä mulla on nyt. Kyllä se pian alkaa lähestyä oma synnytyskin, vaikka kovasti toivon, että päästäisiin monen monta viikkoa eteenpäin.
 
Hei kaikille taas pitkästä aikaa. Kun täältä on muutamanki päivän pois niin tuntuu, että täällä on jo tapahtunu vaikka ja mitä.

Mulla alko ke iltana supistelee oikeen kunnolla. Tuli kovat menkkamaiset kivut ja paineen tunne alapäähän. Pissalla piti ravata jatkuvasti. Päätin, että odottelen jonku tunnin ja katson, että jos pahenee niin sitten lähetään sairaalaan. No ne onneksi kestivät vain n. 45min. Hirvee paniikki iski, että ei se vauva vielä saa tulla. Se olis vielä kovin pieni ja mulla on itellä vielä muutamia juttuja tekemättä mitä pitäs saada tehtyä ennen vauvan tuloa(koulujuttuja). No to soitin neuvolaan ja epäilivät virtsatietulehdusta. Ne kuulemma edistää supistuksia, joten näytteitä ottamaan. No tulehduksen merkkejä ei ollu, mutta virtsasta löytyi punasoluja. Varattiin mulle aika sitten lääkärille ens viikon alkuun. Saapa nähä mitä sanovat siellä.
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaan... En muista olinko edes kirjoitellut viime viikolla, mutta kaikkea hässäkkää on ollut. Vihdoin ja viimein olen saanut KELALTA äitiyspakkauksen! En vain arvellut sen sisältävän niin runsaasti erilaista tavaraa ja hyödykettä. Aivan varmasti tulee tarpeeseen! Minä ja mieheni juhlittiin oikein kunnolla eilen pitsan ja limun kera vauvantavaroista... ja tarkoitus olisi vielä löytää hyvät lastenkärryt kun sellaiset halvat ja hyvät tulevat vastaan... Muuten alkaa vauvatulokkaalle olla tavarat hankittu! [:)]

Maha senkun kasvaa... Pahimmilta supistuksilta on vältytty vaikka pitkillä matkoilla alkaa tuntua kenkulta... tarkoitan alapäässä paineen tuntua ja ristiselän jomotusta. Olen kyllä todella onnellinen, että oma raskauteni on mennyt niin hyvin, sillä mies kun asuu Tampereella ja näemme vain aika ajoin... Se vielä puuttuisi, että olisi joitain komplikaatioita...! [&:] Toivottavasti kasassa pysyn muuttoon asti...!!!
 
Voi vitja sanon suoraan, tuossa VAUn etusivulla lukee että mitäpä jos menisit elokuviin!
En oo pitkään aikaan saanut tuommoista naurukohtausta minkä äsken sain.

Tuli vaan mieleen eilinen Virroilta kotiintulomatka. Se kotimatka kesti tälläkertaa about 2 tuntia tietyistä syistä, yleensä ajetaan maks 1.45. Noooh, en oo pitkään aikaan kärsinyt niinkuin sillä matkalla. Mulla oli aivan järjetön pissahätä koko ajan! Mä joudun kotonakin käymään jokatunti vessassa, öisinkin. Joskus huonolla säkällä parikin kertaa.

Ja jos tuo mun rakas Jahvettini sattuu potkaseen just oikeenlaisesti virtsarakkoon niin se ihan oikeesti tyhjenee, oli siellä sitten puoli desiä tai viis desiä nestettä.

Niin miten ihmeessä mä voisin nauttia jostain peevelin leffareissusta?? Mähän joutusin joko oleen juomatta 12 tuntia ennen leffaa täysin tai sitten käymään koko ajan vessassa.. tai voisinhan mä tietty laittaa jotkut sairaalamallin tenat housuun niin eihän siinä sitten oo mitään väliä!

Noooh, tässä oli maanantai purkaus. [:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
heh.. aika hyvä ANG1.. [:D] mullaki luki toi teksti jossain vaiheessa.. mutta empä jaksanu leffailee lähtee vaikka onki tuo teatteri tossa 200 metrin päässä.. [:)]

voi ette ikinä arvaa miten paljon mua alko ketuttaa.. lähin tossa 11 aikoihin tonne keskustaan käymään vähän ostoksilla.. no tulin sitten äskön kotio nii meijän koira oli käyny kusasee meijän sänkyyn juuri pestyille tyynyille ja lakanoille.. voi helvetti sentään että voi ärsyttää.. ei muutaku uudestaan pyykki kone jurraamaan.. ja just olin päässy kehuu meijän mummillekki siitä että onpas ollu ihanaa kun se on lopettanu kusemisen joka paikkaan.. mutta todellaki perun sanat tuplana takasin.. käytin koiran vielä just ennen ku lähin nii pissalla.. ja se vielä pissas.. HUOOOOOOH!!!!![:@]

ehkä se menee ohi kohta.. huomenna olis eka perhe valmennus.. [:)] ja mulla on enään 4 työpäivää niin pääse äippä lomalle.. hiihiiii tätä on ootettu.. [:)][:)]
 
Juu olishan se kivaa, että vois mennä vielä elokuviin, mutta tää jatkuva pissahätä on ihan järkyttävä ja en ainakaan siel pimeessä salissa lähtis yrittään vessaan siirtymistä! Sit se parin tunnin istuminen niissä ei niin mukavissa penkeissä viel lisäks...[:'(]

Viime yönä nukkumaan mentäessä mies kysäisi, että aiokko sä vielä kääntää kylkeä ennen nukahtamista? Joo mä sanoin, mies siihen tokas, että "Good luck" [:D] Yrittääkö se nyt vihjata et se on jotenkin vaivalloisen näköistä ja kuullosta kun mä puhkun ja puhisen kun käännän kylkeäni nykyään?? [:D][:D] Että mä oon nykyään niin kateellinen miehelle kun se nukkuu...se on niitä tyyppejä jotka nukahtaa siinä matkalla kun pää on osumassa tyynyyn ja kuorsaa onnellisena kellonsoittoon asti!! Ite nukun parin tunnin pätkissä ja herään vessassa käymään, kääntään kylkee ja närästeleen [:'(][:'(]

Noi koirulin pisujen siivoomiset on aina yhtä kivaa!! [:@] Varsinkin jos oot just nähnyt vaivan ja vaihtanut petivaatteet ja sit joutuu heti uusiks!!
 
Vessassa ramppaus on mullakin riesana. Öisin on 2h ihan maximi vessassakäyntiväli. Voin sanoa, että oli todella tuskallista kun mun piti tänään ottaa virtsanäyte 4 h pidätyksellä! Olin suosiolla hakenut purkin+putket valmiiksi kotiin, ettei tarvi labraan yrittääkään. Oli silti ihan hirveetä kun 1,5 h kuluttua jo heräsin järkyttävään pissahätään ja vielä sen jälkeen piti 2,5 h kärvistellä. Juu, ei paljoa nukuttu kun kaikki energia meni pidättämiseen. Mullakin tsekataan tuota virtsan bakteeritasoa aika tiuhaan kun on noita kipuja ja supistuksia niin paljon. Ja kyljen kääntäminen on tosiaan kanssa yks projekti... Mulla on sängyssä monta tyynyä ja ne pitää kaikki aina uudelleen asetella: yks pään alla, yks polvien välissä, yks käsien välissä, sekä mielellään yks mahan alla. Ja sitten vielä kun mä en pysty kierähtämään esim. selän kautta ympäri kun maha ei pysy mukana vaan on pakko nousta joka kerta ensin istumaan. Tosi ärsyttävää!!! Onneks enää pari kuukautta pitää tätä jaksaa.
 
Ang1: Meillä menee yleensä aina sellaiset 2,5-3h, kun lähdetään Tampereelle... Johtuen paljolti siitä, että ipanat ovat sitä mieltä, että AINA pitää poiketa "riehuli-pomppuli-paikkaan" eli Oritupaan ja siellä sitten kuluu ainakin puoli tuntia ennen kuin nuo saa sieltä jatkamaan matkaa... Kun tulin viime keskiviikkona Taysista taksilla kotiin niin se otti 94minuuttia... Ihme, että kestin... Nimittäin normi vessakäyntiväli on nykyisellään noin 30min... Tosin yöllä saatan ihme kyllä nukkua neljä-viisikin tuntia, mutta sitten on ihan järkyttävä hätä. Viime yönä ramppasin kyllä 20 minuutin välein (kiinnostavaa raportointia). Tuli eilen kai tässä kotonaoloinnostuksessa rasitettua liikaa ja istuskeltua, vaikka en saisikaan ja se sitten kostautuin vihlonnoilla kohdunsuulle ja supisteluilla. Vähän jo mietin, pitääkö lähteä Tampereelle takaisin.

Niin joku jossain välissä kyseli, miten asiat vanhempieni kanssa silloin aikanaan selkisivät, kun äitihän ei mitenkään innoissaan ollut tästä raskaudesta... No, tuo sitten mietittyään hyväksyi asian ja sen, että eipä tätä muuksi voi muuttaa ja ihan vapaaehtoisesti ovat tulleet nyt apuun, kun on tarvittu, tai siis oikeastaan suorastaan tuppautuneet auttamaan, kun pohjimmiltaan nuo tenavat ovat heille varmaan tärkeintä maailmassa, vaikka sanat silloin kesällä äidin suusta aika jyrkkiä olivatkin. Kuitenkin tiedän, että pohjimmiltaan hän ehkä oli huolissaan juuri tämän kaltaisen tilanteen eteentulemisesta ja jaksamisestani... Tätä viikkoa murehdin etukäteen, kun mies stressaa kamalasti sen yhden mökin teosta ja oli uhkana, että joutuisin olemaan keskenäni lasten kanssa kotona... Isäni sitten puhui tämän ja huomisen vapaaksi ja on nyt täällä auttelemassa, äiti tulee huomenna loppuviikoksi, JOS saa lomaa... Joka tapauksessa nämä kaksi päivää ovat jo iso apu, nimittäin mies saa ne stressaamansa valut pois alta ja voi loppuviikon olla tässä pihapiirissä verstaallaan (tosin torstaina vie minut Taysiin...)

Voimia kaikille, loppusuorallahan tämän odotuksen kanssa oikeasti jo ollaan! Vielä vain haluaisin muutaman viikon pysyä kasassa ja ehkäpä siihen oikeasti päästäänkin.
 
Minäpä kävin äsken elämäni ensimmäistä kertaa laittamassa kampaajalla värin tukkaan. Mulla on pitkät hiukset ja aikaa meni 3 tuntia! Siinäpä sitten istua napotin aika epämukavassa tuolissa ja vauva jylläsi niin, että kaapukin oikein heilui. Toivoin vain, ettei tulisi kovin kovaa siitä otsaluusta rakkoon.

Noh, hyvin se meni ja vielä kävelin kaupungillakin jonkin aikaa, kun oli peppu niin puuduksissa. Jatkossa hoidan värijutut ihan kotona itsepalveluna, kuten tähänkin asti. (Nyt oli ensimmäinen kerta tänä raskausaikana, kun värjäsin, sillä olen tarkoituksella välttänyt sitä, joten tukka oli aika kirjava ja siksi ajattelin, että se hoituisi kampaamossa paremmin.)

Itseäni ei ole kovin paljoa haitannut noi vessajutut. Yöllä herään vain yhden kerran vessaan. Nukun edelleen tosi hyvin, vaikka joskus kääntyminen ottaa voimille, kun meillä on väliaikaisesti vain 120cm leveä sänky, joten joudun kääntymään siinä paikoillani pienessä tilassa. Toissayönä tuli siinä kääntyessä yksi kipeä supistus, mutta se meni onneksi ohi, eikä kestänyt 45min kuten sinä yönä, jonka jälkeen jäin sairaslomalle.
 
Ang1 mulla kans oli joku aika sitten se leffa-kehotus, ja kyllä tuli mietittyy muutaman kerran et miten ihmeessä muka tällä "seurapiirirakolla"... [;)][:D] Kun pahimmillaan hyppää vessassa vartin välein, riippuen miten päin muksu on, ni ei paljoo viitti yleiselle paikalle testaileen tenoja... [8|][;)] Ihme kyllä mä nukun yöni pääsääntösesti ilman tarvetta käydä vessassa. Heräilen kyllä kääntään kylkee jne, mut enää ei tunnu niin pakottavaa tarvetta että jaksais yöllä nousta. Aamusin sit onkin kyl kiire ja melko paha olla kun rakko ihan täys mut jostain syystä ne yöllä heräilyt loppu.

Mun pitäis kans kampaajalle kun parin viikon päästä ois uuden kummipojan ristiäiset. Jotenki mua ahdistaa koko ajatus pään värjäämisestä raskausaikana, vaikka olenkin jo kertaalleen kesällä, siis raskaana ollessani, värjänny tukan yksiin juhliin, mut ne aineet on kuitenki jonkunmoisia myrkkyjä. Sanotaan et ne on suht turvallisia, ja kyllä todella paljon mieluummin maksan ammattilaiselle kun että ite alkasin värjäämään, blondi kun vielä oon. Ehkä mä eniten kammoksunkin sitä et entäs jos se lopputulos onkin ihan jotain muuta kun piti [&:] Oon meinaan lukenu et raskausaikana saattaa päästä näin käymään. Onko sit kiva mennä ristiäisiin pää vihreenä [:D][:D] Nooh, jos se värjäys viimeks onnistu ni eiköhän tälläkin kertaa [:)]
 
Mulla on ihana kampaaja, mulla on ollut nyt monta vuotta jo sama kampaaja, kun se aina nykyään huolehtii musta erityisen hyvin. Viimeksi pari viikkoa sitten kun kävin taas puunattavana se kyseli joka mahdollisuuden tullen että tarviiko käydä vessassa, mä annan avaimen jos tulee tarvis. Ja sit kun se on nykyään siis jo melkeinpä ystävä niin se on nykyään rohkaistunut käymään tupakalla aina siinä vaiheessa kun mulla väri vaikuttaa.. nooh, viimeksi se kysy että saanko käydä vai tekeekö sun huonoa [:D] Ihana kanaemo [:D]
Niin ja parhaan se teki kun huolehdin että mitenkähän ristiäiskampaus että kun oot niin suosittu niin miten ihmeessä saan ajan silleen että sattuis hyvin ennen ristiäisiä tyyliin perjantaille niin olis upea väri sit sunnuntaina.. arvatkaa mitä se teki?? Se VARASI mulle joka ainoan helmikuun perjantain, ja sano että mä sit vaan kerron mikä niistä sunnuntaista se ristiäisajankohta tulee olemaan niin hän kumittaa kaikki muut [:D][:D][:D] Voi ihanuutta mikä nainen!

Mä varasin tänään ajan jalkahoitoon.. en oo yleensä kovin usein käynyt mutta nyt oli pakko kun mun käpälät on niin kamalassa kunnossa. Onko muut huomanneet kovettumien tuloa näin raskaana ollessa. Kun soitin ja juttelin sen tädin kans se sanoi että se on ihan luonnollista että varsinkin kantapäihin tulee herkästi loppuraskaudessa, kun kehon asento muuttuu kävellessä väkisinkin hiukan mitä enemmän maha alkaa painaa.

Ai niin, mulla to neuvola jossa mun piti puhua unettomuudesta taas kerran.. niin arvatkaapa mitä!?! Mä olen nukkunut nyt jo useampana yönä kuin tukki. Tietty tosiaan vessaan herään mutta nukahdan aina samointein kun pääsen takas sänkyyn! Olen niiiiiin onnellinen [:)]
 
Pah, viesti katosi bittiavaruuteen. Joten lyhyesti:

Nauroin myös sillon tota elokuvakehotusta, kun se tuli. Oltiin just samoihin aikoihin käyty kahdesti leffassa ja ihan tuskasta oli. Paikat puutu aika äkkiä ja oli huono istua niissä penkeissä. Toisella kerralla yritin olla viisas ja otin tyynyn mukaan, auttoi hiukan. Vessahätä ei häirinnyt, mutta voi helvata että oli kuuma! Nostin paidan ylös ja hieroin kylmää vesipulloa pitkin mahaa [:D] Voin vaan kuvitella, millasta sulla Pajunkissa oli olla kampaajalla. Tässä tilassa ei ehkä ihan saavuta sitä kampaamo-euforiaa kuin ilman mahaa [:)]

Kääntyminen ja makuulta ylös nouseminen on kamalaa! Jotain kertonee sekin, että viime yönä heräsin aika pian nukahtamisen jälkeen ja ajattelin käydä vessassa, mies oli vielä hereillä. Kysyi sitten mitä ihmettä olen tekemässä ja kun vastasin yrittäväni nousta ylös, mies totesi "sä oot kyllä semmonen köntys" [:D] Vessassa en muuten kyllä nykyään joka yö edes käy, tai no useimpina öinä käyn kerran parin tunnin sisällä nukahtamisesta, viime yönäkin ehdin tosiaan nukkua tunnin. Mutta sitten sen jälkeen nukunkin sitten sen kuutisen tuntia, jonka jälkeen yleensä herään. Riippuu vähän päivästä. Mutta kivaa kun ei joka yö tarvi nousta vessaan joka kerta kun kääntään kylkeä. En siis enää hirveästi laskeskele noita kyljen kääntämisiä, koska en enää herää kunnolla niitä varten. Puoliunessa käännyn ja kamalaa on [:)] Sikäli kyllä odotan sitä oman kehon takaisin saamista. Saa edes kylkeään käännettyä!

Kolme työpäivää (ja hiton monta sivua tenttilukemista, mutta ei välitetä siitä) jäljellä! [:)]
 
Äääähhhh.... vitsit että osaa olla tylsää!!! Oon toisiks viimeistä päivää töissä, eikä meillä ole juuri mitään tekemistä! Mä vihaan sitä ettei ole mitään hommaa. Mieluummin istuisin sit kotona tämänki ajan, purkamassa ja järjestämässä niitä tavaroita muuton jäljiltä, mut ei, vielä huomennaki pitää tulla tänne tylsistymään.... huooooohhhhh!! [&:]

Mun mielestä on paljon kivempaa, kun on vähän kiirettä, niin ei tuu aika pitkäksi. Tuo mun sijainen on nyt sit jo täällä, mutta sillekin on nyt jo selitetty kaikki mitä selitettävissä on, joten jos ei mistään tuu mitään hommia, niin pyöritellään vaan kaikki peukaloita täällä. Tää on oikeasti TODELLA harvinaista, kun meillä on toimistossa AINA kiire, mutta kerran tai kaksi vuodessa tulee näitä sellaisia päiviä (1-2), että pitää odottaa lupaa jostain, että saa tehdä jonkun jutun ja silloin on ihan kuolettavan tylsää ja hiljaista. Ja tietty ne 2 hiljaisinta päivää sit sattu JUST nyt tähän![:'(]

ONNEKS enää huominen ja sit saa olla KOTONA!!!!!! [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]
 
Mulle tuli nyt sitten kutsu äippäpolille paria viikkoa ennen la:ta. Oiskohan kyseessä sit synnytystapa-arvio vaiko ihan normi käynti? [8|] Ei  mitään hajua...täytyy kysellä neuvolasta sitten.
 
Fearsome, veikkaisin synnytystapa-arviota sen äippäpoliköynnin syyksi.

Minulla kontrolli ylihuomenna tuosta kohdunsuun tilanteesta ja kyllä taas jännittää, pitääkö jäädä osastolle uudestaan. Tänään olen kellottanut supistuksia ja miettinyt, uskaltaako tässä katsella torstaihin vai onko lähdettävä... Taas sellainen päivä etten pysty edes istumaan tippaakaan.
 
Toivottavasti sinulla tättärä tilanne ei ole edennyt huonoon suuntaan.

Itsekin olen menossa äitiyspolille kontrolliin perjantaina ja täytyy sanoa, että kovasti jännittää kun tässä on nyt ollut kaikenlaisia tuntemuksia. Lisäksi jännittää/pelottaa, että jos mulla on sama lääkäri kuin viimeksi. Se oli oikeesti ihan hirveä. Just juttelin mun ystävän kanssa, joka on tämän lääkärin kollega siellä samassa sairaalassa. En ole kuulemma ihan ainoa, joka valittaa tämän lääkärin kohtelusta. Myös toiset lääkärit arvostelevat tämän lääkärin ammattitaitoa ja toimintatapoja. Tämä mun ystävä ihmetteli kovasti mm. sitä, ettei mulle tehty viimeksi vastaanotolla ollenkaan sisätutkimusta. Tehtiin ainoastaan sisäultra. Sillä ei kuitenkaan saa yksistään kaikkea selville. Pelottaa, että jos tuo lääkäri ei nyt sitten oikeasti kunnolla tutki tilannetta ja sen takia tulee jotain ongelmia. Lisäksi voin sanoa, että siellä vastaanotolla on niin hirveä olla muutenkin, ettei yhtään houkuta mennä, mutta pakko se on lapsen takia.
 
^ käytsä Kättärillä vai Naistenklinikalla?

Toivotaan,että on eri lääkäri kyseessä, ihan hirveän kuulonen tuo on.

tättärä, joo mä Husin sivuilta lueskelinkin,että synnytystapa-arvio on viikolla 38...
Toivottavasti sinullakin nyt ois tilanne tasainen,eikä tarvitsisi taas jäädä sairaalaan.
 
Mä käyn Kättärillä. Siellä on kaikki muu henkilökunta ollut aina tosi ammattitaitoista ja ystävällistä. Inhottavaa, että tuo osui sitten juuri mun kohdalle. Pilaa turhaan tuon sairaalan mainetta...
 
Mä kävin eilen (rv 34+6) äitiyspolilla (Naikkarilla) kokoarviossa, kun mulla on se raskausdiabetes, ja ne halus varmistaa, ettei lapsi kasva liian isoks. ja oli kyllä sit melko ikävä lääkäri.[&:] Joku erikoistuva, suht nuori nainen (ehkä mun ikänen tai jotain). Se ei mulle juuri puhunu, saneli vaan suoraan sanelukoneeseen juttujaan. Ei selittäny yhtään mitään mistään. Omasta neuvolakortista sit jouduin kattomaan merkintöjä, että tiesin mitä se oli sinne laittanu. Se oli varatusta ajastaanki 45min myöhässä, mutta ei se mun mielestä oo mikään oikeutus olla tyly...

Se joku avustaja tai assistentti tai mikä lienee hoitaja, joka oli kans siinä samassa huoneessa, niin se oli kyllä ystävällinen, mutta ei kyllä kukaan kertonu, et kuka se on ja mitä se tekee...[:-]

Anyways, ne passitti heti sinne diabeteshoitajalle, kun mulle on annettu niin epämääräset ohjeet sen diabeteksen hoitoon tähän mennessä. Se hoitaja oli onneks kiva ja paasasi samoja juttuja, joita olin ennenki kuullu, mutta onneks kerto myös uusia asioita. Kahden viikon päästä on sit uus käynti, jossa arvioidaan taas uudestaan se vauvan koko ja samalla seurataan ne sokeriarvot ku nyt kahen viikon ajan mittailen niitä kotona.

Nyt oli neuvolakorttimerkintöjen mukaan kohdunsuu vähän pehmentynyt ja sitä oli 2cm. Tästä lääkäri ei maininnu mulle sanallakaan... että kai se on sit ihan ok...? tättärä??[:-][:-]
 
Iski eilen kauhee pakkomielle. Täytyy pitää pakko saada muksun pinnis läjään [:D] Runkohan oli jo kasassa, ritilä-pohja vaan oli irti ja renkaat alle [;)] Nyt se on sit pedattuna oottamas tulokasta, parisen kuukautta ois viel aikaa. Miten niin alkaa ressiä pukkaamaan??? [:D][:D][:D] Eihän sitä koskaan tiedä vaikka etuajas kiirehtis, ja aattelin myös näin et nyt on aikaa opettaa kissalle ja koirille et sinne pinnikseen ei ole asiaa. Kissa varsinkin rakastaa kaikkia koreja ja pahvilaatikoita nukkumapaikkana, joten koska laitoin jo nuo reunapehmusteetkin paikoilleen, tuumasin et eipähän jää kissalle epäselväks että tämä EI ole häntä varten laitettu... Nyt vaan seuraavaa ressiä pukkaa et millon keritään hakee isän luota kaukalo ja itkuhälärit... Isän luo matkaa pitkälti toistasataa kilometriä, että ei ihan noin vaan pysty lähtee käymään. Pitää toivoo et jos vaikka mun sisko joka asuu samoilla main isän kans kerkeis tulla käymään meillä, tois samalla sen kaukalon [8|][8|] Parin viikon päästä ois aika laittaa meidän kakspaikkaseen urheiluautoon (eli paketti-farmariin [;)]) takapenkit paikoilleen, ja sit alkaiskin oleen kaikki isompi valmiina. Sen verran vissiin herätti Tuplan poikien syntymä et tajusin alkaa laitteleen viimesiä levällään olevia juttuja kuntoon... [8|][;)][:)]
 
Takaisin
Top