Lokakuun Lörpät

Tosiaanki raivostuttaa se erilaiset äidit jakso! Ja ymmärrän jos tarpeeseen haetaan sossusta rahaa, mut en sitä ymmärrä et haetaan sieltä apua vaan kun ei ite jakseta mitään tehdä! Pyykkikoneen osto etenkin oli hermoja raastavaa, harvalla työssä käyvällä parilla on varaa tollaseen huippukoneeseen, ja mikä urpo se äijä "ihan kokeeks päätin ostaa tälläsen, näkee sitten että onko näistä mihinkää".. Ja en ymmärrä mitä ärsyttävää niiden pyykkien roudaamisessa ees oli, nehän vaa dumppas 6 jätesäkkiä pyykkiä sinne anoppilaan ja otti läjän kauniisti laatikoihin pakattuja puhtaita vaatteita mukaansa! Ois ees jääny sinne pyykkäämään, ni ois ehkä yhen sympatiapisteen saanu multa!
 
Huhheijaa kun on pitänyt kiirettä.
Uudet työt ja lasten uusi hoitorumba pitää päivät täysinä.

Supistuksista: Itselä harkkasupparit tuntuvat kiristävänä tunteena vatsanympärillä. Kunnon harkkasuppari kyllä pysäyttää sekin, vaikka kiuvlias ei olekaan. Mulla harkkasuppari tulee hyvinkin herkästi, ihan esimerkiksi neuvolassa th:n sf-mittaa ottaessa. Nyt tässäkin raskaudessa ensimmäiset ovat jo ilmaantuneet. Kipeät supistukset tuntuvat polttavana (menkkamaisena) jomotuksena alavatsalla ja myös selässä. Oikein kovat synnytyssupistukset mun mielestä tuntuvat polttavan "sapelina" joka pyörii alavatsassa avoimistuen ja sitten laskien. Kivuliaatkaan supistukset eivät kuitenkaan ole repäiseviä tai pistäviä kipuja joten ne on minusta helpompi kestää.Toki nämä tuntemukset on erilaisia eri ihmisillä. Kyllä jos harkkasuppareitakin kovasti tulee niin kannattaa miettiä voisiko vähän löysätä. 

Erilaiset äidit- sarja on jäänyt seuraamatta kun ei ehdi telkkaria paljoakaan avata. Mutta kuulin myös viimeisestä jaksosta vaikken sarjaa seuraakaa.. Minä en kans ymmärrä että jotkut eivät vain viitsi hakea töitä tai kouluun. Itsellä on moraali sen verran korkealla että omatunto ei sallis tollasta.. Toki sairastumiset yms jutut on asia erikseen. Mutta harvassa valtiotssa tuollainen on edes mahdollistakaan.. Siksikin kyllä ärsyttää että toiset käyttävät tärkeästi tollaset edut jotka kuuluvat niille jotka oikeasti niitä tarvitsevat.

Kotieläimistä meillä oli koira kun esikoinen syntyi ja hienosti sujui. Olin totuttanut koiran kaikenlaiseen läärimiseen ja lääppimiseen, korvien ja kuonon kosketteluun etukäteen. Toki "repimään" en lähtisi minäkään mutta minusta koiran on muutenkin tärkeää hyväksyä se että jokapuolelle voi koskea nätisti. Koiralla oli oma koppa jossa sai olla rauhassa, sinne sai mennä aina kun esikoinen kävi liian raisuksi. Tuotiin jo laitokselta vauvalle tuoksuva rätti ennenkuin minä ja vauva kokonaan kotiuduttiin.
Kissan kanssa pelkäisin enemmän. Kotona on ollut kaksi kissaa ja en kyllä uskaltaisi luottaa että ne eivät lapsen päälle käpretyisi nukkumaan.. Hui! Onneksi ovet ja suojat on keksitty.

suklaasydän: Onnea ihanista uutisista!

ON: Maha kasvaa aikamoista kyytiä. Saa nähdä paljonko kiloja on tullut. Kai tämä kolmas kertakin jo vaikuttaa siihen että maha "kasvaa" jo aiemmin esiin kuin ekalla kerralla. Viikkoja pian se 16 +. Liikkeitä olen tuntenut parisen viikkoa, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ens viikolla neuvola, joten sittenhän taas saa tietää lisää kaikesta. :) Eilen vaivasi taas sitkeä päänsärky, joka sai lopulta oksentamaan ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa vaikka otin kaksi kertaa päivän aika särkylääkkeenkin. Iltaa kohden helpotti kun lipitin vuoroin vettä ja teetä. Olisiko nestehukkaa osaksi ollut...

Mukavaa viikonloppua kaikille!



 
Takaisin
Top