Lokakuisten massujen kasvattajat 2011

Eikä, Ninni, mistähän oli sellanen aavistus että Sudentiellä nimenomaan..!!emoticon  On kyllä niin legendaarinen paikka.<3 Haluaisin ens kesänä tai jo keväällä päästä käymään Roissa, menisin itekseni fiilistelemään tuttuja maisemia..:D Mun miehen kans ajettiin Sudentien läpi pari vuotta sitten talvella -ennen sitä olin käyny siellä joskus 10v aikaisemmin- ja kaikki tuntui NIIN PIENELTÄ!!:D Se maisema oli niin erilainen pienen lapsen silmin silloin joskus, nyt kaikki näytti "kutistuneen" :D
Me asuttiin 14:ssä eli ihan sitä vanhaa Sudenpesä-kiskaa vastapäätä. Sinne tuli karkkirahaa syydettyä kerran jos toisenkin...;)
Oliko siellä mäen jälkeen alhaalla vielä se legendaarinen Rabatti-kauppa kun asuit siellä?:D voi elämä että on sitäki "ikävä"...emoticon Siellä Sudentiellä on niin paljon hyviä muistoja...:)

Hemppa, OIJ sulla on jo ens viikolla neukku?!! :) iiks! <3 Ihanan pian sait ajan kyllä!! Mulla on vasta seuraavalla viikolla, niinkuin vissiin aika monella muullakin taisi olla..:)
 
No viime viikolla soitin neuvolaan et täälä oikeestaan, ekalla kerrallaki ko soitin nii sain jo seuraavalle viikolle ( pieni paikkakunta ja vähä ihmisiä) ;D

ja ny mennää rv 4+5 et toooosi alussa viä ollaan :) mut toivottavasti loppuun asti päästään :)

mahdollisesti kaksin kappalein?? :)  tuosta kattelin et samana päivänä ko on neuvola nii pikkusen sydän alkais lyödä
emoticon


 
Minä oon asunu eka Sudentie 7:ssa ja sitte 24:ssa siellä kaupan "toisella puolella". Joo, tais se olla vielä Rabatti, ku sinne muutin mut pian muuttu ruokavarastoksi ja sitte vielä valintataloksi. :D Valintatalo se taitaa vieläki olla. Legendaarisia seutuja tosiaan... emoticon
 
Sudentie rules...emoticon

Onks se 24 se "viimeinen" talo ennen sitä risteystä? =just sen kaupan kohilla mutta toisella puolen Sudentietä? Mun paras kaveri asui siinä talossa, tuli aika paljon pyörittyä siinä niienki pihapiirissä :D voi jehna, ko pääsis takas lapsuuteen muutamaksi päiväksi...!X)
 
Alissa, eiku se on just eka talo sen risteyksen jälkeen. Semmonen ruskeanharmaa kerrostalo. x)

Mites muuten mammat, onko pahasti jo tässä vaiheessa pahoinvointia? Ite oon tämän päivän ollu pois töistä, ku niiiin etova olo, eikä aamuisin pysty syömään (heti yökkään ku yrittää syödä...). Oksentanu en varsinaisesti vielä kertaakaan oo, mutta paha olo on melkoinen ja yökkäksiä pitkin päivää (eniten aamuisin). emoticon Lisäksi aivan karsee ummetus, hemmetti tuntuu ettei maha toimi ollenkaan! emoticon  Ja kaikenhuipuksi koko ajan KAUHEA NÄLKÄ ja syön ku hevonen (sillon ku ei oo paha olo)! Huhhuh, melko turvonnu olo, ku ruokaa menee alas, mutta mitään ei tuu juuri kummastakaan päästä ulos. emoticon  Mutta ihanaa tää on silti. emoticon
 
Mulla ei -kumma kyllä- oo vielä olleskaa pahoinvointia. Joskus välillä on sellanen hieman etova, outo olo mutta ei paha. Aineenvaihdunta enivei toimii paremmin kuin hyvin, siitäkö lie tämä mahoton väsymyskin tulee. Tunnin parin välein saa käyä pissalla ja 2-3 kertaa päivässä isommalla..;D
Nälkä on aika samoissa ku normaalisti, ei kylläkään tee kauheasti herkkuja mieli -mikä on hyvä!=)
 
Mulla ei kans varsinaista pahoinvointia oo, etoo kyllä mut ei niin et oksentaisin.. Väsymys on välilä uskomaton, nännit on arat, punajuuri etikkaan säilöttynä maistuu hirveelle ja maito hieman oudolle. housuja on mukavampi pitää auki ku kiinni istuessa jotenki tulee semmonen epämukava olo ku ne on kiinni. Jalkaan menee kyllä hyvin mut istues jotenki painaa.. Imetän vielä esikoista saas vaan nähä kuin kauan jos nännit oikeen kovin aroiks rupee... Ja toivon et ei ees tuu mitään oksennuksii et saan syötyä hyvin ja monipuolisesti ni pystyy jatkaa imetystä. Ruokahalu on kans ihan järjetön..emoticon
 
Mullekin on tullut, liekö turvotuksen takia, tuo että tavalliset housut ahistaa...oon alkanu pitää sellasia housuja jotka ei purista vyötäröltä. Ja jotkut ruoka-aineet tosiaan maistuu välillä hassulle, sellaisetkin joista normaalisti tykkään.. Ei tee mieli syödä/juoda loppuun vaikka olis ottanu jo..:P

Ninnille vielä Sudentiestä: mun pappa asui jonkun aikaa jossain niistä taloista sen risteyksen jälkeen, en muista tarkasti missä niistä mutta mulle on jääny mieleen että ois ollu just se eka talo..?  :D
Ehiksie sit käydä Korkalovaaran yläastetta? Vai olitko jo päässy peruskoulusta sillo? Jos oot siellä ollu niin oot ollu samaan aikaan kuin mun entiset luokkakaverit on ollu seiskalla...?? :D hehee..
Maailman on pieni???? ;D
 
Viikonloppuja kaikille !

Viikko meni mukavasti oireillen.. Eilis aamun työmatka oli aikamoinen kun oksensin kolme kertaa, heh. Voimakasta pahoinvointia siis aina välillä täällä päin..

Tällä hetkellä olen melkeinpä pelosta sekaisin, koska aamuyöstä käydessäni vessassa tuli ikävä yllätys.. pyyhkiessä oli paperissa niukasti mutta kuitenkin kirkasta verta :(((
Tuon jälkeen kun olen käynyt vessassa on pyyhkiessä aina paperissa ollut vähän erittäin haaleea verta :/
Ei ole ollut mitään kovia kipuja kuitenkaan ehkä aavistuksen pientä nippailua ei muuta.
Ensimmäinen neuvola aika on tiistaina ja toivottavasti hermoni kestää sinne saakka eikä vuoto runsaannu.. mietin jo päivystykseen soittelua mutta taitaa olla ehkä turhaa sinne vielä rynnätä.
Pelkään vaan keskenmenoa niin kamalasti.. ääh..
 
Alissa, kävin Napapiirin yläasteen ja olin siis lukiossa toisella luokalla, ku muutin Sudentielle.

Jenn_u, eikös se ole ihan normaalia, jos pikkuisen vuotoa tulee alkuraskauden aikana. Ite oisin varmaan kans ihan paniikissa, mutta ainaki järki sanoo, ettei aihetta huoleen jos ei tosiaan ihan kunnolla sitä verta ala tuleen. Kyllä siellä masussa varmaan on kaikki ihan kunnossa, jos tosiaan haaleasti vain pyyhkiessä veri näkyy! *hali* emoticon

Mulla kans muuten on se aika yleistä, että ei pysty syömään loppuun jotain, minkä on alottanu. Esim. kun leivän tekee aamulla, niin koiralle siitä menee aina loput, kun alkaa ällöttään se jotenki. x) Ja hirviä himo on tullu tuoremehuun, sitä vois juoda litratolkulla. emoticon
 
Pahoinvointia ei ole (vielä ainakaan) ollut.  Esikoisen kohdalla kesti yli puolen välin kokoaikainen öklö olo.

väsymystä kyllä on pahan olon puolestakin :)
 
viikonloppuja !
täällä hieman etovaa oloa pitkin päivää, ja menkkamaisia kipuja alavatsassa, väsyttää ja palelee.. äsken kovasti yskitti niin hetken tuntu ku joku ois alamasussa viiltänny veitellä, säikäytti kyll mutt kai kuuluvat tähän ?

mä kaivoin jo mammafarkut ja paidat esiin, oon syyskuusta asti oottannu et milloo saan pukee ne päälle ja nyt aattelin et varhaisultran jälkee mut johan mä kuljen ne päällä tuolla. töihin mennessä en tosin uskalla niitä farkkuja laittaa, pukkaris viel huomaavat ;) koeajalla oon vielä ens kuun loppuun, kääk !
 
Mulla kans ihan älytön väsymys..! Aina kyllä oon ollu hyvinki unelias tyyppi ja unenlahjat huiput. Mut nyt vielä enemmän. Nukun jotai 10-14h yössä ja siihen päälle yhet tai kahet päikkärit... Ja kovasti turvottaa, housut puristaa myös. Oon tässä miettiny, että millonhan sitä kehtais käyä mammavaatteita ostamassa... emoticon 

Mitä te mammat muuten teette työksenne/ ootte koulutukselta? Tuli tuossa mieleen, ku mirr kertoi olevansa vielä koeajalla. :) Ite oon valmistunu sosionomiksi ammattikorkeasta reilu vuosi sitte ja töissä siitä saakka Kelalla.
 
Sähköasentaja.. Tällä hetkellä kylläkin kotona tuon esikoisen kanssa ja eipä varmaan tarvii ajatella ny sit pariin vuoteen ees töitten tekoa sikäli mikäli pikkune pysyy matkas mukan..
 
Niinjoo, sulla ihana ku jää niin pieneksi lasten ikäero. :) Itekki haluaisin monta lasta ja just niin, ettei ikäero kasvais kauhian suureksi. Mut josko nyt tän ekan sais syksyllä syliin nii jatkoa voi miettiä sitte. emoticon Nii ja muuten huippu tuo lista, minkä teit! Mulla synnärinä tulee olemaan LKS ja tosiaan esikoista ootellaan. emoticon
 
Böö kaikille odottaville mammoille :) !
Ihana aurinkoinen päivä ollu.
Nyt täälläkin suunnalla paljon positiivisemmalla mielellä.. loppui se pienempi pieni tuhru vuoto..(kop kop vaan ainakin tällä hetkellä loppu) rukoilen että turhaan panikoin. Kyllä voin sanoa että sekavin tuntein oon ollu ja pelänny käydä vessassa ...
No mutta siihen saakka raskaana kunnes toisin todistetaan.

Huomenna onkin sitten meiän ensimmäinen neuvola aika! hui. Viikkoja tuleepi huomenna 6 täyteen.
Oireita on ilmenny vaihtelevasti.. väsymys,rintojen aristelu pysyny koko ajan mutta pahoinvointi ollu nyt muutaman päivän poissa. (onneksi) silti ruoka ei kyllä ihan normaalisti maistu ja annokset paljon pienempiä mitä yleensä. Koko ajan tuntuu myös olevan nälkä, sellanen tunne vatsassa mutta kun ei maistu niin ei maistu.

Nyt on tänne saapunut semmonen uusi oire kun vessassa ramppaaminen! saa yölläkin ainakin 3 kertaa aina herätä käymään vessassa..  :D

Niin ja minä oon päiväkodissa ite töissä lastenhoitajana. Tarkoitus oli ja on edelleen pyrkiä lukemaan lastentarhanopettajaksi.

Nyt voisi pienet unet maittaa kun lähteny töihin siinä puoli kuuden pintaan... HOHHOIJAA!!
mukavaa viikkoa kaikille ! <3
 
Täälä ollaan parturi-kampaajia ammatiltaan, mutta päivääkään en oman alan hommia ole tehnyt :) ei ollukaan oikein minun juttu..

Yhdessä toimistossa olin sihteerin hommia puoli vuotta tekemässä ennen esikoisen syntymää ja sen jälkee ollaankin oltu vain kotona :)

yli huomenna ois meillä neuvola, ihanaa vihdoin ja viimein <3 
 
mie oon lähihoitajana, maaliskuun viiminen päivä loppuu koeaika :) mut jospa nuo olisvat kilttejä ..
 
Lumista tiistaita kaikille !

Täällä suunnalla on nyt ensimmäinen neuvola käyty ja äitiyskortti kädessä :)
Toisaalta tuli paljon uutta asiaa toisaalta taasen ei.. heh..
Tuntuu pahalta sanoa näin mutta ei meiän neuvolatäti ole oikein helposti lähestyttävä mukava täti.. vaan tutki suurennuslasin kanssa mua koko ajan jotenki ilkeällä tavalla..
no mutta saas nähä oonko ens kerralla eri mieltä.

Ultraan saatiin lähete ja kotiin pitäis tippua aika sitten suunnilleen viikolle 10 eli kuukauden verran pitänee odotella.
Ainoa mistä ite vähän huolestuin oli koholla ollut verenpaine.. siihen kiinnitetään sitten huomiota kuulemma ens kerralla enemmän jos edelleen koholla.

mutta nyt ei kerkiä enempää kirjotella kun täytyypi lähteä töihin iltavuoroon..
ei huvittaisi tuohon säähän lähteä tarpomaan ollenkaan!
muttas mukavaa päivää kaikille :)
 
Moikka kaikille! Luin kaikki teidän aiemmat kirjotukset että pääsen jotenkin edes kärrylle mukaan! :)

Elikkäs, tänään plussattu, lasketusta ajasta ei tietoa, menkat eivät kerenneet alkaa synnytyksen jälkeen. Minulla on täysin samanikäinen poika kuin paukella eli hänet jo tiedän tuolta viime vuoden elokuisista.
Laskettu aika menee ehkä puolen kuun tienoille, noin viikko sitte testi näytti vielä negaa.. Loppuviikosta ajattelin soittaa neuvolaan aikaa että saa varmuuden raskaudesta ja lasketusta ajasta.
Olen 21v. ja mies täyttää tässä kuussa 27v. ja olemme Pohjois-Savosta. Oma talo valmistuu tämän kuun loppuun joten muutto edessä kuukauden vaihteessa. :)
Mutta kaikille kovasti onnea ja tarrasukkia ja toivotaan että pikkuiset pysyyvät matkassa mukana.
 
Takaisin
Top