Liikunta

Just tuonne Kirppanoitten MamaPilatekseen mäkin ilmoittauduin :)
 
Huh huh... Päivän liikunta-annos saatu :cool:
1,5 tuntia meni, kun kolasin pihan puhtaaksi lumesta, pikkasen tuli hiki. Ei siinä muuten mitään, mutta mua tympäsee nuo auran jätökset!! En ymmärrä, miten se tuohon just meiän kohalle saa aina tommosen vallin aikaseks, ku ei naapureilla näytä olevan. Siis nytki oli 2 metriä levee ja monta kymmentä senttiä korkee kasa tien eessä! :hungover: En enää kohta tiiä mihin tuon saa kasattua, ku ei oo ees mitää pehmeetä. Hah, sainpas avautua..
 
Jeps, Helsingissä.
Kirppanat – MammaPilates ja Manipura- Raskausjooga
Kiitti vinkistä!
Täytyy itse kans tutustua tohon Kirppanoihin, et missäpäin se oikein on :).
Eli taidatte käydä hannanna ja MarinaF samoilla tunneilla sitte?
 
Kiitti vinkistä!
Täytyy itse kans tutustua tohon Kirppanoihin, et missäpäin se oikein on :).
Eli taidatte käydä hannanna ja MarinaF samoilla tunneilla sitte?

Keskustassa oli ainakin se sali, minne itse ilmoittauduin, en tiedä olisiko muuallakin. Siellä oli samaa kurssia useammalle illalle ja eri kellonaikoinakin, taitaa olla aika kysytty. Pienryhmät, joten luulisi saavan hyvin ohjausta. Mä meen maanantaitunneille ja tosiaan vasta maaliskuun alusta.
 
Mie taidan tyytyy tohon meijän lähiSatsiin, jossa on myös Pilatesta ja hyvät ohjaajat jotka kyl aina neuvoo miten jotku liikkeet voi tehdä toisella tavalla, jos ei pysty esim. olemaan vatsallaan. Tänään onkin Pilates 10.45 joten sinne ehtii hyvin ennen iltavuoroa.
 
Keskustassa oli ainakin se sali, minne itse ilmoittauduin, en tiedä olisiko muuallakin. Siellä oli samaa kurssia useammalle illalle ja eri kellonaikoinakin, taitaa olla aika kysytty. Pienryhmät, joten luulisi saavan hyvin ohjausta. Mä meen maanantaitunneille ja tosiaan vasta maaliskuun alusta.

Jeps, se on sama paikka ja päivä :)
Katotaan jos olaan samassa ryhmässä maaliskuussa. En ole vielä ilmoittautunut maaliskuun kurssiin.
 
kävin eilen salilla kokeilemassa raskausajan kuntosalitreeniä, jonka löysin netistä. Tuli kyl ihan hyvä fiilis, kun sai jotain tehtyä :).
 
Miulla vähän liikkumiset jääny ku tänne porukoille joensuuhun tuli. Mitä nyt nuita lumitöitä saanu tehä kolmena päivänä.. eikä oo mikkää pieni piha saatikka kevyttä lunta. Ihan meinas jo mahhaan käyvä, ni välillä piti levätä. Kyllä kait se käypi kuntoilusta :D
 
Kiitos! Mä oonkin tainnut nähdä tuon aiemminkin. Hieman ihmetyttää/ärsyttää tuossa tuo "liian pienistä painoista ei ole mitään hyötyä" ja esimerkkipainot. Joo, kyllä mäkin normaalitilassa oon sitä mieltä, että pitää olla riittävästi painoa, mutta raskaana ei oo kyllä mitään haluja lähteä kovinkaan suurilla painoilla treenaamaan. Oon nyt huikeat kaksi kertaa saanut raahattua itseni salille ja oon suosiolla jättänyt melkein puolet painoista pois.

Mutta kiva tosiaan, kun videolla näytetään liikkeet, ja tekstissä kerrotaan, esim. mitä kyykkyjä kannattaa tehdä missäkin vaiheessa raskautta.
 
Bongasin omalta paikkakunnalta mammavesijumpparyhmän, johon haettiin osallistujia. Edellinen ryhmä peruuntui vähäisen kiinnostuksen vuoksi, tää seuraava olis maalis-toukokuun. Vuorotyöläisellekin hyvä, ku se on avoin ryhmä että voi mennä niinä kertoina ku pääsee ja maksaa sen mukaan. Toivottavasti ryhmä saatais kokoon, olis mieluista liikuntaa ja ehkä sais paikallisia äippäkavereitakin.
 
Yes, pitkästä aikaa pääsin taas uimaan!! Tai vesijuoksin kyllä oikeestaan koko ajan. Oli kyllä ihan mukavaa, ja kun sai niskatkin hierottua lopuksi siinä samalla. Pikkasen meinaa kyllä päätä nyt särkeä ja väsyttää, kun oon ollu koko päivän menossa, mutta eiköhän se tästä.
 
Mie oon tänään menossa odottavien äitien fysioterapiaan, joka kaupunki tarjoaa. Onko kukaan muu käyny?
 
Annnika, kaupunki tarjoaa? Mitä se on? :laughing021 Täällä ei siis tosiaan saa mitään ylimääräistä, hyvä jos normitutkimukset pyörii. Mutta fysioterapia maistuis, vaikkei mitään kummaa kremppaa olekaan. Millaista siellä oli?
 
Annnika, kaupunki tarjoaa? Mitä se on? :laughing021 Täällä ei siis tosiaan saa mitään ylimääräistä, hyvä jos normitutkimukset pyörii. Mutta fysioterapia maistuis, vaikkei mitään kummaa kremppaa olekaan. Millaista siellä oli?
Joo, siis yks 1,5h kerta oli jonka saa käydä. Näin siis Helsingissä. Ihan hyödyllinen se oli, fysioterapeutti kertoi miten ja miksi treenata lantionpohjanlihaksia, mitkä urheilulajit sopivia ja mitä ei suositella missäkin vaiheessa raskautta. Ja mitä esim.salilla voi tehdä ja miökannattaa jättää pois. Se oli siis ryhmätuokio ja kaikilta kysyttiin omia kiinnostuksen kohteita liikunnan suhteen ja niihin otettiin myös kantaa. Kysymyksiä sai esittää, mitä nyt tuli mieleen. Lopuksi tehtiin muutamia harjoitteita. Ihan positiivinen kuva jäi tosta kerrasta.
 
Täällä tuo fysioterapia aika tuli perhevalmennuksen yhteydessä. Tai siis niin että kuuluu siihen tavallaan, eli minäkin olen menossa.
 
Takaisin
Top