Liikunta

Mun mielestä niin et jos aristaa tai tuntuu epämielyttävältä niin et hypi
 
Meille perhevalmennuksen fysioterapia sanoi että viimeistään viimeisellä kolmanneksella kannattaa jättää hyppelyt ja juoksut pois. Itellä on kyllä jo aikaa sitten jäänyt ku tuntuu että maha hölskyy muuten ihan liikaa ja sitten jomottaakin enempi. Kävelykin täytyy olla jo suht hidasta, enää ei kaupassa kävellä samaa tahtia ku mies, jos ei se älyä hidastaa.
 
Kävin kaupassa ja kotimatkalla tuli sellainen olo, etten ehkä haluu mennä koko balettiin enää. Rupesi ihan pelkästään autossa istuessa nipistelmään mahaa niin inhottavasti. Kai siellä sais tehdä sen minkä pystyy, mut en osaa himmailla. Mielummin menisin vaikka kävelemään, kun on niin kaunis ilmakin. Olo on kyllä laiska ja petturimainen jos en mee. Kurssi alkoi syyskuussa ja vielä olisi viisi tai kuusi kertaa jäljellä. Mies osti mulle sen lahjaksi kun hinkusin. Mut ei se onneksi maksanut kuin 105e, syksyn kävin kuitenkin tosi ahkerasti.
 
Joo, kyllä se oma vointi on aika hyvä mittari. Jos yhtään tuntuu pahalta, niin kannattaa jättää tekemättä.
 
Noh, nyt oon jo täällä odottamassa tunnin alkua, kun ei omatunto antanut periksi. Katson mitä pystyy ja jos alkaa sattua, niin lähden litomaan. Mutta hyppiä en aio.
 
Lyydia, miten meni balettitunti? :)

Miulla jääny se uimassa käynti ku ei oo sopivaa uikkaria löytyny. :sad001lenkillä on onneks pystyny käyvä normaalisti, vaikka se vauhti on semmosta matelua normaaliin verrattuna. :D
 
Itseasiassa hyvin. sanoin jo ennen tuntia,etten haluu hyppiä, eikä mun tarvinnut tehdä lankutuksiakaan alkuun, niin kuin muiden. En olisi kyllä jaksanutkaan. :-D kun ei tarvinnut hyppiä, niin ei sykekään noussut niin kovasti, vaikka pienen hien sain kuitenkin pintaan. Ei tehnyt kipeetä,paitsi muutaman kerran vatsaa aristi kun siihen osui esim. reisi. Tähän riittää siis jo se, että nostaa reittä tarpeeksi korkealle ja alavatsaan käy painetta. Mutta hyvä olo jäi.
 
Ite oon pystynyt treenaamaan melkein samalla tavalla kuin ennen raskautta, prässi on ainut minkä olen jättänyt pois, kait se miltä itsestä tuntuu niin on tarpeeksi hyvä mittari..hyppiminen tai juokseminen ei tunnu hyvältä täälläkään..Hyvin on yksilöllistä kait miten pystyy treenaan, mies on yleensä mukana treeneissä ja varmistelee kyykyt ym.
 
Miekkää en siks voi käyvä lenkillä normaalia vauhtia ku jalka ossuu mahhaan. :D eli tunttuu kyllä pahalle
 
Ite oon pystynyt treenaamaan melkein samalla tavalla kuin ennen raskautta, prässi on ainut minkä olen jättänyt pois, kait se miltä itsestä tuntuu niin on tarpeeksi hyvä mittari..hyppiminen tai juokseminen ei tunnu hyvältä täälläkään..Hyvin on yksilöllistä kait miten pystyy treenaan, mies on yleensä mukana treeneissä ja varmistelee kyykyt ym.

Miten ton prässin kanssa sulla, kiellettiinkö vai tuntuko itestä pahalta? :/ mulle ohjaaja sano että jotku tekee tosi pitkällekki ja itekki oon saanu toistaseks leveällä otteella tehä kunhan ei ihan syvään tee :eek: tykkään tosi paljo siittä laitteesta enkä haluais luopua siitä mutta tohtiikohan sitä kuitenkaan käyttää :/ rv 22+0 tänään..
 
Heippa :) tuntuu itseltä vaan huonolta, entinen mun kilpavalmentaja sanoi minulle, että oman pystymisen mukaan (olen siis urheilut ihan helkatisti ennen raskautta) hyvin on mennyt, tänään aamulla kokeilin hack-kyykkyä ja sekin tuntui hyvältä, ei tule painetta mahaan. Tee vaan prässiä jos se ei tunnu susta "pahalta" ainakin itse oon heti huomannu jos joku liike ei vaan sovi :) mulla on maha tosi siro...sekin varmasti vaikuttaa tuohon treenaamiseen...rv22 täälläkin tänään, kiva sattuma :D
 
Tää löllerö tyytyy kävelylenkkeihin , hetken voi mennä reippahasti ja sit täytyy hidastaa ku mahassa alkaa tuntua. Hitto vie semmonen tukivyö ois varmaan kova, onko jollain jo käytössä? Minkä mallinen / merkkinen ois hyvä onko suosituksia / hyväksi todettuja?

Muoks. Täällä ei siroa mahaa oo nähtykkään :D just tänään kattelin aamumahaa kuin se on jo levee , iso ja hitokseen eteenpäin suuntautunu! :D
Iltaturvotuksen kera näytän siltä että LA ois viikon päästä x)
 
Kävin pitkästä aikaa salilla ja kyllä lihakset on kipeenä nyt, vaikka tosi pienillä painoilla tein. Aloin muutenkin käydä salilla vasta ku sain raskaudesta tietää, ku vasta vähän aiemmin sain selän siihen kuntoon, että sain luvan varovasti mennä salille.

Oli kyllä kivempi nyt ku maha on alkanu näkyä ja näyttää raskausmahalta, niin ei tunnu niin säälittävältä siellä fittness-mimmien keskellä.

Selkä on kurjassa kunnossa enkä tiedä, mikä ois sille parasta, ku aiemmim parhaita juttuja ei pitäis enää tehä.
 
Suunnitellaan kesäkuun puoleen väliin ystävän polttareita. Ollaan mietitty kajakkimelontaa, mutta mahtuukohan sellaiseen kunnon mahan kanssa? Kellään kokemusta lajista? En ole ikinä kokeillut, mutta mieli tekisi. Avokanootilla varmastikin saisin mennä, mutta niitä ei ole niin paljon meillä päin tarjolla.
 
Lyydia, voi olla kyllä aika ahdasta ainakin jos kovin iso maha on. Mut kyl niis mun mielestä jonkin verran tilaa on, ei ne nyt pelkästään laiheliineille ole tarkotettu. Mut ei varmaan kannta hirveen pitkää melontareissua ainakaan suunnitella, voi olla paha istua kauan siinä asennossa. Kannattaa kysellä yritykseltä mikä niitä vuokraa
 
Teksti jäi kesken, nii jotkut yritykset voi olla tarkkoi eikä välttämät vuokraa viimeisillään raskaana oleval, jollei ole aiempaa kokemusta kajakkimelonnast. Turvallisuussyistä. Kajakki voi kaatua aika helposti, semmonen avokanootti on helpompi hallita. Kyllähän vuokraukseen aina liivit kuuluu, mut sielt kajakista ei pääse pois niin helpolla jos sattuis keikkaamaan ympäri.
 
Taidanpa puhua kavereille että kysellään sitä avomallia mieluummin. Siinä voi kuitenkin itse vähän lusmuilla,kun soutajia on enemmän. Ei huvittaisi jäädä rannallekaan.
 
Lolamon, meillä kans toinen koira vetää ja hankin reilu kk sitten vedonestovaljaat niin nyt on lenkit mukavampia ja turvallisempia (meillä 2 koiraa), suosittelen siis vedonestovaljaita (jos ei muut keinot auta).:grin

Unohtui tuosta aiemmasta viestistä, että mä käyn myös n. kerran viikossa koirien kanssa agilitytreeneissä + meidän kisakausi alkoi viime viikonloppuna. Parit kisat jos tässä keväällä vielä kävisi ja sitten jäisi tauolle (siellä radalla kun on pakko juosta ja tehdä äkkikäännöksiä ym.) ja jatkaisi sitten taas syksyllä treenailua ja kilpailuja.

Mäkin käyn agilityssä koirien kans, ja ajattelin kyllä käydä treeneissä melkeen loppuun asti. Voi sit tehdä parin esteen pätkää jos ei pysty juosta enään. Ja aattelin kans vielä lähteä kisoihin, meen kyllä varmaan niin moniin ku ehtii - niin kauan ku hyvältä tuntuu. Treeneissä menny ainaki vielä hyvin vaikka maha on jo iso :)
Mä oon lisäks käyny lenkeillä koirien kaa pari kertaa päivässä, ja aiemmin kävin salilla 4krt/vko mut se on kyllä suoraan sanoen oikeestaan jäänyt pois ku ollu kaikenlaista pientä ongelmaa. Nyt aattelin kuitenki ens viikolla taas palata salille ja tehdä pienillä painoilla ja sunnitelmana oli että niin kauan ku hyvältä tuntuu - saa nähä mitä saan aikaseks :D
 
Takaisin
Top