Liikunta

hannanna, ole onnellinen että sulle menee ratsastushousut jalkaan vielä, mä en viimeksi ratsastaessani saanut housuja enää ollenkaan kiinni niin humputeltiin menemään housut auki sitten vaan... :D

Mä käsittelen hevosia joka ilta kun on pari omaa ja tallisysteemit sellaiset että joudun muidenkin hevosia käsittelemään.. Varsinkin tallin nuoren orin kanssa saa olla erityisen varovainen, se kun on aika kova riuhtomaan välillä...
 
Dino: Mulla ei mennyt enää lopussa viimeks rats.housut jalkaan. Verkkareilla sit yritin kiikutella selässä, onneks on leveä hevonen. :grin

Mä yritän käydä neljä kertaa viikossa salilla, mut tää selkä meinaa sanoo ittensä irti jo nyt. Tallihommat on pakko tehdä, koska on oma talli, jossa tällä hetkellä onneks vaan yks hevonen hoidettavana. Selkään en oo mennyt hevosen omien ongelmien takia nyt ollenkaan, mut kunhan ne saadaan alta pois, niin varmasti selkään kipuan. Mulla viimeks ratsastaminen auttoi tosi hyvin liitoskipuihin, joten toivon sen nytkin auttavan!
 
En ole oikein ikinä ollut mikään liikunnan ystävä, silti kuitenkin ajoittain innostunut jostain ryhmäliikunnasta mm. zumbasta ja rpv-jumpasta, niin ja uimisesta oon aina tykänny. Mutta, mutta vuosi sitten sain siskolta askelmittarin joka ensin jäi kaapin pohjalle ja sitten jossain vaiheessa innostuin siitä toden teolla. Joka päivä oli vähintään 10000 askelta saatava, siitä se alkoi. Aiemminkin siis vaunulenkeillä kävin, mutta mittarin myötä lenkit piteni ja pikkuhiljaa ruokavalio parani ja rupesin jumppaamaan kotona. Aina kun esikoinen kävi päiväunille parvekkeelle niin tää mamma pisti nupit kaakkoon ja alko jumppaa. Kattelin netistä aina uusia liikkeitä joita kotona helposti pystyy tekemään, kun ainoana vastuksena oli parin kilon käsipainot. Salille meinasin viime keväänä lähteä, mutta kun huomasin et tuloksii tuli ihan kotikonstein niin jäi se sitten kokonaan. Säästypähän rahaa. Jätin pastat, riisit ja perunan pois ruokavaliosta, siis ne helpoimmat korvattavat (mm.porkkanaa, parsakaalia ja kukkakaalia tilalle). Tein esikoiselle kaikki soseet itse niin oli helppo siirtymä. Tuntu että energiaa riitti vaikka muille jakaa. Tätä jatkui n. 4kk, sain viimesetkin raskauskilot (joita siis raskauden aikana kertyi 19kg) pois + 9kg. Painoin siis ennen esikoisen odotusta 70kg ja sain painon 61kiloon. Anoppi ihmetteli että noinko paljon mä esikoista kantelen kun alko käsissä lihakset näkyä. En siis riutunut millään kaalidieetillä vaan söin terveellisesti ja tukevasti ja liikuin. Noh, kesän myötä tuli uudet perunat ensimmäisenä ja sitten myös pastat ja riisit takasin ruokapöytään (omaan, muuthan söi ihan normisti niitä). 65kg painoin kun ekaa neuvolaa varasin, että se 4kg putkahti kiloja takasin kesän jälkeen. Mutta siis todella, todella tyytyväinen oon itseeni. Nyt on liikkuminen jäänyt totaalisen väsymyksen myötä. Ulkoilua ipanan kanssa (leikkimistä leikkipuistossa tms.kevyttä) ja hyötyliikuntaa, (asutaan 3.krs ei hissiä, kävellen muskariin jne.) siinä meidän liikunta tällä hetkellä ja saa riittää. Tiedän että pystyn tulevat kilot tiputtamaan, silti toivon ettei niitä ihan 19kg tulisi :)

Nyt kun lukeekin tota omaa tekstiä niin alkaa hengästyttää :wink
 
Mä suunnittelin että otan nyt taas askelmittarin käyttöön ja vähintään sen 10000 askelta joka päivä. Yleensä mittarin mukaan ottaminen on motivoinut paljon aina jonkin aikaa, sittenhän se onkin aina unohtunut pikkuhiljaa pois matkasta... Jos nyt pysyisi motivaatio edes mittarin kanniskeluun jonkin aikaa. :)
 
Oon kanssa miettiny että pitäsköhän se mittari kaivaa esiin, mutta en kyllä vielä tässä vaiheessa ainakaan jaksa. Jos sitten kun tää väsymys hellittää, jos se hellittää kun taas tota hiilarimössöö menee huolella :wink Mut on se mittari kyl aika epeli, miten mäkin viime keväänä olin ihan koukussa siihen, tai niihin lukemiin.. ja halus oikein välillä rikkoa kunnolla lukemia, no nyt alkaa muistuu mieleen sen koukuttavuus. Kevättä ja energistä oloa odotellessa.
 
Kyllä täälläkkii ootellaan niitä energisempiä aikoja. Vaikka haluttas jo nyt lenkkeilemmään pitkästä aikkaa, mutta eipä oo päässy. Kun ei miehen kans vielä asuta yhessä, ni se on välillä vanhempiensa luona auttoosa laittamassa yms, ni eipä oo kettää joka kahtos ainakkii tuota 5v:tä. Nuorimman kans pääsis vaunulenkille. Sitä ootellessa.
 
Ei alkanut kovin vahvasti tämä mun askelmittari juttu, sinne se jäi yöpöydälle aamulla kun lähdin töihin.... :D
 
Mulla on selkä niin huonona, että pakko ois liikkua tyyliin päivittäin. Nyt vaan koko alkuraskauden flunssa seurannut toistaa, joten ei oo ihan putkeen mennyt. Sauvakävely, uinti, sali varmaan tulee olemaan se peruskombo. Äitiysjoogaan ilmottauduin, saa nähdä tykkäänkö, kun muuten ei jooga uppoa.
 
Mä en meinaa pysyä housuissani, kun en oo päässyt liikkumaan (oon jopa nähnyt unia siitä, että pääsisin salille). Ensin pahoinvointi vei kaikki voimat ja sitten tuli flunssa. Nyt, kun on vähän helpottanut, olen pikkuisen yrittänyt liikkua, mutta jotenkin se ei ole tuntunut kauhean hyvältä: jo pelkkä reipas kävely ryydyttää ja etenkin vatsa- ja selkäliikkeet tuntuu epämiellyttäviltä.

Mulla kummittelee taustalla kaksi keskenmenoa (molemmat n. rv 12). Noissa aiemmissa raskauksissa oon liikkunut ihan normaalisti, ja vaikka ei ole mitään viitteitä siitä, että liikunta olisi ollut millään tavalla syyllinen keskenmenoihin, niin silti arastelen nyt liikuntaa kovasti. Kuulostelen kaikkia pieniäkin tuntemuksia, ja heti, jos tuntuu vähänkin pahalta, lopetan. Voi olla, että aika kevyellä liikunnalla joudun tällä kertaa menemään. Onko muita, joita liikunta pelottaa? Ja toisaalta samalla ahdistaa se, ettei liiku ja on raskauden jälkeen ihan huonossa kunnossa?

Normaalisti hölkkään, käyn salilla, kahvakuulailen ja teen jonkun verran pilatesta ja joogaa. Kahvakuulailu nyt ainakin saa enimmäkseen jäädä. Hyvä, jos kävelyä ja pientä lihaskuntotreeniä pystyisi tekemään.

Mammajoogaan menisin myös mieluusti, mutta lähistöllä on vain yksi ryhmä, johon en töiden vuoksi ennätä.
 
Viime raskaudessa kahvakuulailin viikolle 25 asti, mutta sitten en enää saanut treenin jälkeen öisin nukuttua kun supisteli niin paljon. Tässä raskaudessa kuulailu jäi heti alussa, kun olkapää kipeytyi pahasti, enkä nyt sen parannuttua viitsi aloittaa niin raskasta lajia. Joulupukki toi meille Wiin ja siihen tasapainolaudan ja fitin ja nyt pitäs siihen perehtyä. Ainakin joogaa voisi tehdä ja jotain kevyttä lihaskuntoa.
 
Ekan kolmanneksen pahoinvointiin jälkeen taas salilla tänään. Treenan mieheni ja personallista treenasimme kanssa, joka tehnyt minulle oman ohjelman jokaiselle kolmannekselle. On tutkinut tarkkaan mitä saa tehdä. Tärkeintä on muistaa hengästyy saa mutta puhumaan pitää pystyä. Mukavia liikunta hetkiä. Odotan kauhulla sitä,päivää kun joudun kellottaaa salikortin, kunnes pysty treenaamaan. Liikunta on niin tärkeä osa mun elämää . Koiria lenkille myös. Siinä mun liikunta harrastukset
 
Mie kävin tännään tosi pitkästä aikkaa uimassa. Ja ekkaa kerttaa kokkeilin vesijuokssuu. Taittaa siinä olla miun tän raskauven uus urheilulaji. Lenkkeilyn ja jumpan lisäks :)
 
Mulla paino se vesijuoksuvyö ikävästi ja piti nostaa niin ylös, että hankala olla :sad001 Siksipä innostuin vesikävelystä ja huomasin, että se oli vielä kivempaa ja tehokkaampaa :)
 
Eroaako se vesikävely miten paljo? Joo miulla nous se vyö koko ajan ylös päin, ei vissiin ollu tarppeeks kirreellä. :eek:
 
Vesijuoksuu olis niiiin kiva kokeilla. Pitääkö siellä olla oma semmonen vyö? Mä kävin tänää pitkästä aikaa jumpassa ja ei meinannu enää trikoot mennä jalkaan, tai kiristi aika paljo vattan kohalta ☺. Tietääks muute joku et saako jostai ostaa jotai mammaurheiluhousui tai trikoi? Olis varmaa mukavammat sitku alkaa maha kunnol kasvaa.
 
Ainakkii täällä uimahallissa on kyllä niitä vöitä ihan kaikkien käyttöön. :)että ei ommaa sen takkii tarvihe osttaa. H&m:llä on ainakkii. Mie oon käyttäny sieltä ostettuja ihan normi jumppahousuja, tosi hyvä se vyötärö niissä, ei paina yhttään.
 
Mulla oli me&I magic knickerisit viime raskaudessa treeni housuina ja ne oli ihan huiput! Mä en siis tykkää kiristävistä vaatteista, ja ne oli just hyvät :) Korkea masuresori vaikkei oo ees mitkään mammapöksyt.
 
Taisin sellaset me&i kutsuilla viimeks nähäkki, oliko ne semmoset mustat? H&m llä vois kyl käydä kans kattelemas, ei oo ainakaan pahan hintasia. Juu vyötärö sais olla korkeella ettei paina. Mulle ei muutenkaa lantiohousut sovi kun ei ne meinaa oikeen ikinä pysyy ylhääl.
 
Niitä on ollu monessa eri värissä, tulee kai aina kevätkaudelle? Mutta mä siis ostin omat kirppikseltä käytettynä, ei perse kestä niitä hintoja uutena :bored:
 
Takaisin
Top