Liikunta

Enpäs löytänytkään hm:ltä kun tarkistin. Jossain mielestäni oli ainakin jotkut treenihousut raskaanaoleville!
 
Zalandolla on ihan "verkkareita" mammoille näköjään :)
Ite käytän tavis teknisiä housuja salilla, käännän sitä reunaa masun alle nätisti :) sit isomman masun kans voi ottaa masutuubin tai tukivyön tueksi.
 
Pitääpäs tsekkailla, itellä tosiaan ei housut enää istunu jalkaan , koitin kyllä masun allekkin laittaa mutta painoi ikävästi ja päälläkin puristi :/ jos ei halvalla löyvy nii otan ukon housut :grin
 
Hennesiltä oon housuja bongannu mut ite en oo ostanu, hyvä kun kävelyllä jaksaa käydä. Ja kyllä mä sinne uimaankin vielä uskallan mennä....

Jyväskylän hennesillä oon siis konkreettisesti käyny, viime vuoden puolella ainakin oli vaikka kuinka myynnissä!!
 
Muokattu viimeksi:
Pitkästä aikaa pääsin salille reissun ja sairastelun jälkeen. Jaksoin hyvin tehä vielä 35kg tangolla kyykyt, mutta nyt rupeaa jo masu tulemaan vähän tielle. Joutuu ottamaan aavistuksen leveämmän asennon eikä pääse ihan täyteen kyykkyasentoon, täytyi jättää aavistus vajaaksi. Muuten vielä ihan normijutut. Jopa vähän vinoja vatsoja ja ylävatsalihaksia uskalsin tehä, mutta tän kuplan kans ne on paras jättää pian pois. Ihmettelen, jos ei nää rupea jo hiljalleen erkanemaan... ja tuleehan se puolivälikin sieltä kohta.
 
En ois kyllä uskonu et tää odotus vie mehut näin täysillä. Tottakai olin kuullu et ei kannata odotusaikana mitään suuria projekteja hommata ja ettei mennä porskuta niin kun ennen. Me ollaan oltu lähinnä kotona tosi paljon koko odotusaika ja liikkuminen on ollu lähinnä kävelylenkkeilyä muutamaa uimahallivisiittiä lukuun ottamatta. Ja tää energinen keskiraskauskin on välillä enempi vähempi väsymystä. Ja kohta tulee ne loppuraskauden riesat niin oon vielä huonompi rekeen yhtään mitään. No, tänään meen äitiyspaitaostoksille yhen kaverin kaa...
 
Oisko ketään joka vois heittää pari vinkkiä salille? Oon siis käyny ennen raskauta noin 3-4 kertaa viikossa, mutta lokakuussa jäi kokonaan liikunta pahoinvoinnin takia. Nyt kun olo viimein helpottanut ja selkä alkaa sanomaan poks, niin olis aika yrittää käydä salilla. Mitä mieltä ootte esim, jalkaprässistä? Monessa paikassa sanotaan ettei saisi enää tehdä kun viikkoja yli 13, itellä nyt 18+0.
 
En suosittele prässiä enää. Voithan sä kokeilla sitä kevyillä painoilla, mutta mulla ainakin puristais kohtua jo kovin. Eikä vois ainakaan tehä liikettä loppuun asti.

Mä teen suoraa selkälihasta sillä vetkuttimella, jossa työnnetään selällä vastusta taaksepäin. Ja kyykyt tangon kanssa vaikuttaa myös alaselkään (tai selkään yleensä). Käsipainoilla teen pystypunnerrusta ja vipunostoja, ne ottaa myös yläselkään ja hartioihin. Penkkipunnerrusta voi myös tehä, vaikka vaan pelkällä tangolla. :)

Reisien loitontajien ja lähentäjien treenaaminen vahvistaa samallalantionpohjan lihaksia. Suosittelen!

Ja hei jos salilta löytyy kahvakuulia niin niitten kans voi heilua kun varoo, ettei kolauta masuun. :p

Vielä tuli selälle mieleen kulmasoutu ja moottorisaha-liike (vai mikskä sahausliikkeeksi sitä nyt sanotaan :p). :)
 
Muokattu viimeksi:
Musta tuntu prässi tosi inhottavalle kun kokeilin. Ja vaakapenkillä tehtäviin liikkeisiin oli kielto (sem verenkiertohommelin takia ja mä en saa selkää kaarelle enää ja tuntu ällölle melko nopsaan mulla :wink. Jaakkolan Kaisan äitiysblogissa oli paljon vinkkejä ja voin kertoo viikonloppuna lisää kun saan Kaisan kirjan.

Taljat (ylä/ala/ristikkäis) on hyvä selkäliikkeisiin.

Mä oon tehnyt rinnan eri laitteilla vaan ja ylärintaa kaltevalla penkillä ja tangolla. Muutenkin laitteita käyttänyt paljon koska mun on helpompaa tehdä maltillisempi treeni silleen.
 
Minähän jätin ratsastuksen pois jo melkein alussa, kun ei happi riittäny, vaan puuskutin ja ähisin jo alkuverkassa :smiley-ashamed004:laughing002
 
Kiitos Rosalina ja Butterfliee! :) Enköhän alkuun taas pääse :) Ainakin vipunostot, taljat ja penkki oliki jo omassa ohjelmassa jonka tein. Penkkiä taidan tehdä pelkällä tangolla tai max 30kg, oon tehny ennen raskautta 50kg mutta nyt en enää uskalla. Eiköhän tämä tästä taas! :)
 
Täällä mennään viikkoa 16 ja ratsastus tuntuu vielä ihan hyvältä. Kauhulla odottelen että milloin tulee stoppi ja orhi joutuu etsimään uuden vuokraajan onko muilla kokemuksia että miten pitkään pystyy vielä jalkautumaan hallitusti? Olen huomannut kyllä tuon saman hengästymisen, ja paljon nopeammin on selkä hikinen mutta mitäs pienistä kun olo on muuten mitä mainioin. Vatsalihasten hallinta mennyt vähän hankalaksi mut onneksi heppa reagoi myös pakaralihasten jännittämiseen samalla periaatteella.
 
Minä lopetin rv 17, mutta odotankin kaksosia. Muuten olisi varmaan jokusen viikon vielä mennyt. Tuo viimeinen kerta ei tuntunut enää kovin hyvälle, vaikka kurjalta tuntuikin jäädä tauolle. Seuraavana yönä olivat järjettömät kivut, joten en uskalla enää kyllä hevosen selkään kivuta.
 
Mä ratsastin ekassa raskaudessa aika normaalisti puoleen väliin asti, sitten tuli supistukset kiusaksi. Toisessa raskaudessa hevosella oli terveys ongelmia, joten silloin vaan enemmän lönkyteltiin puoleenväliin asti ja satunnaisesti ratsastelelin viikolle 30. Nyt hevonen onkin ylläpidossa ja en ole kuin kerran sillä ratsastanut ihan ekoilla raskausviikoilla. Ja sen kyllä huomaa persuksen kasvamisesta tässä raskaudessa että on jäänyt ratsastukset ja tallihommat "vähän" vähemmälle! Käyn mä sentään kerran viikossa huhkimassa muutaman tunnin tallihommia ja samalla rapsuttelemassa rakasta hummaani :Heartred
 
Mulla nyt viikon saldona kolme juoksulenkkiä ja kerran käyty myös uimassa :) . Ihan hyvin vielä jaksaa, vaikka puuskutus on kyllä melkoista ja vauhti hidastunut aika tavalla. Tekis mieli liimata joku lappu selkään että "olen raskaana, siksi olen näin hidas" :D . Saa nähä kauanko noi juoksutrikoot saa kiskottua vielä päälle.
 
Mulla on nyt rytmittynyt 2-3 salitreeniä viikkoon ja koiralenkkejä päälle. Tää on ihan jees.
 
Kävin juuri viime viikolla ottamassa salikortin, viimeksi salilla viime keväänä. Huomenna pitäisi mennä... o_O Lenkillä olen koittanut käydä kerta viikkoon, siinä huomaa helposti, että ylämäet puuskuttaa, ja miehen (ja appsien) mielestä kävelen hitaammin.

BellaBambina.fi kävin juuri eilen ostamassa urheilu-/kotihousuja, kaikki vanhat housut jo kiristää. Toivotaan että noilla pärjää tarvittavan pitkään.
 
Takaisin
Top