Liikunta

Minun teki yksi päivä myös ihan kamalasti mieli hevosen selkään. Ihan vain vaikka köpöttelemään.. tammikuun alussa viimeksi ratsastanut ja se oli kyllä sen verran tuskaa jo silloin, että ehkä parempi pysyä maan tasalla. Jos sitä kesällä pääsisi ratsastamaan taas. Aion kyllä jatkaa harrastusta heti, kun se on mahdollista. Varmaan pakko ottaa mies ja vauvat mukaan tallille aluksi, jos tarvitsee imettää tai muuta.. :)
 
mulla tulee hepat tuohon omaan pihaan kesäks, eli jos ei mitää katastrofaalista tapahu synnytyksessä niin ei oo pitkämatka kiivetä selkään istuskelemaan hetkun paikat antaa periks :) On kyllä sen verran pulleropallero heponen, kunnon tynnyri. :Heartred
 
Rosalina millanen uikkari sulla on? Bikinit? Odotusajan uimapuku?

Viime kuussa ois ollu sokkarilla kaikki uima-asut -20prossaa ois pitänyt hoksata ostaa bikinit. Uikkari kun mulla on niin eipä tullu mieleen...
 
Onneksi pystyn vielä hyvin liikkumaan, täällä Levillä tullut ihan mukavasti käveltyä! Eilen tuli mittariin 9,8km. Puolivälissä oli n. 30min kahvitauko :) ja täällä ihan mahtavat kelit niin mikäs tän mukavempaa!
 
Minä onneton nyrjäytin aamukävelyllä nilkkani ja seurauksena nivelsiteiden repeämä, nyt kyllä ketjuttaa niin paljon :mad: Kävelylenkit on nyt sit tehty hetkeks aikaa ja töihinkään ei enää palaamista ennen mammalomaa...pitää käydä kokeilemassa jos vaikka vesijuoksu onnistus heti kun pääsen noista kepeistä eroon..
 
Mun tekis mieli enemmän liikkua, mut tuntuu ettei aika riitä :sad001 tavallisesti ollaan miehen kanssa käyty vuoropäivinä salilla kun esikoinen menee nukkumaan mutta nyt en enää jaksa niin myöhään mennä ja muuten on päivät aika täynnä. Joogassa käyn kerran viikossa ja joka päivä tulee käveltyä ulkona pojan ja koiran kanssa mutta tekisi mieli mennä salille tai jotenkin muuten irti arjesta.
 
Pyörälenkki takana. Koira tuntui väsähtävän myös eli tavoite suoritettu. :) Vähän supisti loppua kohden, mutta rauhassa kun malttaa mennä, onnistuu vielä. Onneksi tuo koira vähän jarruttaa, kun täytyy sen vauhtia mennä.
 
Jipii, mä ohitin tänää yhen rollaattorimummun!!! No, se käveli kyl tosi hitaasti. Yleensä kaikki ohittaa mut. Tuli käytyä haudalla mut oli niin rankka reissu et tuskin nyt enää tulee käytyä ennen jakaantumista tai sit auto pitää jättää ihan lähelle. No, tulipahan oikeen kunnon aamu lenkki vedettyä. Kun mä edelleenkin yritän tätä vähästä kuntoo ylläpitää. Äiti oli hyvä kun sano viikonlopulla et synnytys vastaa maratonia. Mä mihinkää maratonille pysty lähteen kun 2 kilometriä tekee tiukkaa hissun kissun!!
 
Ihan pelastus tuo uimahalli. Ainut paikka missä pystyn liikuttamaan itteeni niin että ei satu. Nyt oon neljästi käynyt. Käyn vähintään kaksi kertaa viikossa. Ostin äitiysuimapuvun ja näytän lihavalta maija mehiläiseltä.:-D
 

Liitteet

  • DSC_0401.JPG
    DSC_0401.JPG
    1,002.4 KB · Katsottu: 55
Tiinuliinu,sun kannattaa olla nyt pitkän aikaa varovainen sen nilkan kanssa.Mä loukkasin vuosi sitten nilkkani niin,että oli varmasti nivelsiteissä repeämiä.Parantelin sitä reilun kuukauden ja siitä tulikin ihan ok.Viime joulukuussa loukkasin saman nilkan uudestaan ja nyt murtui samassa rytäkässä kehräsluu.Kuulemma sama nilkka on herkkä menemään uudestaan ja toinen kerta monesti pahempi.Tuon murtuman lisäksi epäiltiin,että nivelsiteet olivat osittain poikki,mutta niitäkään ei yleensä enää leikata.Eli en halua pelotella,mutta vain muistuttaa,että parannuttuaankin nilkkasi tulee olemaan herkkä uusille vammoille eli varovainen kannattaa olla!Ai niin ja aircast-nilkkatuki on ihan ykkönen!Itse sain sen oman tk:n fysioterapiasta lainaan.
 
Puntilla oloa takana 45 minsaa ja siihen päälle uitu 1,5 kilsaa. Tulipas hyvä olo ja jännä miten uidessa ihan "unohtaa" mahan olemassa olon ja oma olo tuntuu niin kevyeltä. Jalatkin saa huilata, kun ei hetkellisesti tartte kantaa tätä 10 kg:a ekstraa, mikä on nyt raskauden myötä tullut. Reippaasti kävellessä välillä tulee suppareita, mutta salilla tai uidessa ei ole tuota ongelmaa ollut. Kyllä kannattaa liikkua juurikin niin paljon kun jaksaa ja silti hyvältä tuntuu...se "maraton" nimittäin lähestyy :D
 
Onpas osa vielä hyvässä kunnossa!! Mulla toi 2km kävelykin tekee jo tiukkaa... Pitää alkaa sit vaunulenkkiä tehä kunhan murunen syntyy...
 
ei täälläkään enää jaksa koiran kanssa tehdä kunnon lenkkejä.alkaa sen verran helposti noi liitoskivut :inpain: vaunulenkkejä ootellessa... :Heartpink
 
Mulla alkaa toi reipas kulkeminen vähä loppumaan mutta onneksi asutaan maalla niin on koiran kanssa hyvä käydä mettälenkeillä niin ei vauhdin tarvii olla kova. Mutta kun tunninkin kulkee niin voi sitä särkyä. Mutta uiminen, oih, miten se on niin mukavaa ja tuntee itsensä kevyeksi, kunnes nousee altaasta pois ja iskee todellisuus:-D
 
Mulla ei oo liikkumisen kanssa muuten ollut ongelmia, mutta nyt alkanu tahti hidastuu, kun tuntuu, että happi loppuu...
 
En oo juurikaan muuta liikkumista ku mitä töissä tulee ja lasten kans pihalla..salikortinkin nakkasin tauolle...kahtoo sit ku o palautunu nii salia uudestaan :) pyöräilemässä käytii yks päivä mut en tykänny oloista sen jälkee, tuntu että se penkki painoi ja toi painon tunnetta...otan nyt relax :D paitti et selkä tulee kipeeksi kun makaa :D
 
Takaisin
Top