Liikunta

Mä oon kyllä ihan puhki. Vuos sitte tai viime kesänä saatoin kävellä 7km mut nyt no way kaupungilla kävelykin otti voimille. Tuntuu et oon ihan rapakunnossa.

Ja harmittaa kyllä kun kuvittelin et ei kunto näin romahda. Pitää seuraavana odotusaikana mennä johonkin mammajumppaan
 
Koiran kanssa kävely ollut tänään ihan tuskaa. Itkettää ihan, kun ei vain pysty liikkumaan enää. :sad001 Pitäisi ehkä olla hivenen armollisempi itselle. Kohtu alkaa olla saman kokoinen kuin normaalissa raskaudessa ihan viimeisillään. Harva sitä enää juoksemassa käy rv38.
 
Jes, koira lenkitetty 5km siten, että koira juoksi koko matkan! Ai miten muka? No pyörällä. :) Ihanaa, kun pyöräily onnistui lähes tulkoon supistelematta, eikä mahakaan ottanut liikaa vastaan missään vaiheessa. Koira oli innoissaan ja onnellinen, kun sai juosta. Toivottavasti huomenna olisi vähän rauhallisempi.. Jospa nyt vielä saisi lisäaikaa koiran lenkitykseen tuon pyöräilyn kanssa. Kävellen siitä ei enää tule kyllä yhtään mitään. Köpöttelemme sellaista vauhtia, että mummotkin menevät rollaattorilla meistä ohi..
 
Mullon elaffy ihan sama. Siis et 9-kymppiset menee rollaattorilla ohi. Kaiholla katon kun kaikki muut lenkkeilijät menee reippaasti ohi kun mä Vapun mahan kanssa menemään sen ehkä kilometrin matkan. Mä ootan et ne saa hiekat teiltä pois niin sit uskallan pyörän selkään!!

Ja mullakin on jalka suonen vedon jälkeen kipee monta päivää ja sit kun se helpottaa tulee uus suonenveto. No tää on toinen syy miks mä vaapun mennessäni.
 
Eilen kokeilin kävelylenkillä ekaa kertaa tota mahatukivyötä. Kyllä se vähän helppasi sitä paineen tunnetta! :) Nyt on tällä viikolla alkanut tuntumaan et vauveli taitaa alkaa viedä tilaa keuhkoilta. Jotenkin hengästyy nopeammin kuin esim. viime viikolla!:woot:
 
Ja kai se kunto sit kesällä palautuu kun lähtee varovasti liikkeelle. Mä oon suunnitellu et jos syksyllä menis johonki äitilapsijumppaan vai oks se vauva jo sillon niin iso ettei voi enää mennä.
 
Ihan hyvin voi mennä, Mira. :) Minä haaveilen, jos olisi joku bailamama ryhmä vauvojen kanssa.
 
Tukivyö kyllä helpottaa kävelyä ihan selkeesti!! Me dallailtiin Tukholmassa kilometritolkulla, riittiköhän 10km. Välillä oli tukivyö, välillä ei. Vyön kanssa oli tosi paljon parempi - vaikka se painoikin rakkoa ja tuli pissahätä nopeammin. :rolleyes: Mut ihan ehdoton juttu, en luopuis mistään hinnasta vaikkei mitään varsinaisia selkävaivoja tai -kipuja olekaan.
 
Mitä ootte mieltä, kai sitä voi kun nyt on näin hyvä keli niin käydä vielä toisella lyhkäsellä rauhallisella kävelyllä samana päivänä. Eikö sitä ois hyvä tätä vähästä kuntoo ylläpitää. Mut on vaa nii säikäyttänyt se kohtukuolema ratsastustunnin jälkeen mut eikö onkin vähän eri asia. Mä oon kuitenkin koko odotusajan harrastanu tätä kävelylenkkeilyä....
 
Tottakai voi ulkoilla :D Mä käyn kolme kertaa päivässä koirien kanssa, osa reippaampia osa vähän vähemmän. Ei mulla oo ainakaan missään tuntunut. Pari kertaa vihlonut mahaa, mutta sit vaan hidastaa tahtia.
 
Nyt on äitiysuimapuku tilattu. Loppuu niin kunto tähän makaamiseen että mun selkä ei kestä kävellä ku muutaman metrin. Luulisin että vedessä on muutenkin helpompi olla ku mihinkää kohtaa ei paina. Mä alan viettää päiväni kellumalla vedessä ja yritän siinä liikutella samalla jäseniä. Onneksi on lämminvesiallas uimahallissa.
 
Kävelin tänään pitkästä aikaa tuon 10 000 askelta ja pesin koiran lenkin päätteeksi. Nyt tosi hyvä fiilis :) selkäkään ei kipeytynyt yhtään - ihmeellinen parantuminen kuukauden kipuilun jälkeen! Ehkä pelästyi, kun huomenna fysioterapeutille aika.. nyt ei tietenkään mitään valitettava,mutta ihan hyvä saada ohjausta jos iskee vielä pahemmin päälle iskiaskivut.
 
Mira jos yhtään lohduttaa, niin oma keho kyllä kertoo, missä menee raja. Minäkin painelin päivittäin paikasta toiseen kahen muksun kans. Ennen lähdettiin aamulla sekä iltapäivällä. Kerhoihin, puistoihin, kirjastoon, kavereille jne. Nyt joko aamulla taikka illalla. Sit viel teen kyl ihan kaikki kotiaskareet. Ja kylhän supistelee ja on kaiken maailman vaivoja. Mutta jotenkin keho viestittää vielä mulle, et voin olla näin.
 
Paljonkohan äitiysuimapuku maksaa? Kun joulun alla meni vielä normiuimapuku ja ei nyt paria kertaa varten viittis uutta hommata. Saakohan niitä ihan äitiysvaateliikkeestä? Ja kohta onkin jo se kuukaus laskettuun aikaan kun ei enää suositella uintia ainakaan meidän neuvolasta.
 
Uintia saa harrastaa käsittääkseni loppuun asti uimahallissa, JOS rv 36 lääkärissä kohdunsuu on tiukasti kiinni. Muutoin allasvedestä voi mennä bakteereja kohtuun. Näin muistelen, sillä ite uin aika loppuun asti esikoista odottaessa :)
 
Neuvolan täti anto mulle ton ohjeen kun uinnista tuli kauheet vihlontaa sillon joulukuussa.
 
Tuo kohtukuolema ratsastuksen seurauksena tuolla aiemmin kuulosti aika hurjalta. Tarinassa ei kerrottu millasta tää ratsastus oli, tuskin ihan kauheeta rääkkiä kuitenkaan? Eihän siinävaiheessa edes vatsalihakset enää toimi, saatika happi kulje, jos oikeesti ratsastanu eikä vaan matkustanu hepan selässä? Pakko myöntää että ite tekis mieli vielä, ehkä viimesen kerran kiivetä tuon oman hepan selkään, joskaan en ajatellu todellakaa muutaku kävellä tai vaan istuskella. Heppa on vanha ja vaivanen, joten meitä olis kaks ei niin notkeeta ja vauhdista piittaamatonta :D Kesän jälkeen voi olla tilanne, että uus tulokas vie sen verran aikaa hepoilta, että ainakin yhdestä olis luovuttava. :'( Luotto onn kyllä tähän elukkaan 12 vuoden historian ansioista täys 100%, en kenenkään muun selkään edes harkitsis. Että tavallaan voin kuvitella ymmärtäväni tuon edellämainitun tapauksen, jos on ollu hyvä fiilis ja liian luottavainen omaan kehoon/tietämätön riskeistä, en ihmettele yhtään että on vielä kiivenny selkään. On toi hevostouhu sen verran hullua ja koukuttavaa kaikinpuolin muutenkin :oops:
Selvennys vielä, en ehkä noilla viikoilla kyllä enää selkään kiipeis, tai en varmasti edes pääsis enää vaikka olis kui korkee jakkara apuna.:D
 
Takaisin
Top