Liikunta raskausaikana

Ihanan aktiivista porukkaa :Heartred :Heartred en oo viel kunnol ees alottanu liikuntaa. Lähinnä liinailen Esikoisen kaa. Kävellään päivittäin useita kilsoja. Imetys mulla estäny painon tippumisen, joten esikoisen kilot viel jäi. Nyt meinasinkin pitää tarkkaan huolta ettei tule kiloja. Syön terveellisesti ja liikun paljon :) Terkkaki sano neuvolas et ei tartte kilookaa nousta et vauva ottaa omasa. Siinä kovat tavotteet, katotaa kui onnaa :wink Varmasti jossai vaihees salille meen, kovakin salin suurkuluttaja oon ennen ollu. Ainakin kävelyä jatkan kera Essin painon koko raskauden :)
 
Nyyyh viime talvi meni esikoisen raskaudessa eikä päässyt luistelemaan, ja tänä talvena sama juttu! Tai sais varmaan, mutta en uskaltanut mahan kanssa mennä jäälle kaatuilemaan :D
 
Nyyyh viime talvi meni esikoisen raskaudessa eikä päässyt luistelemaan, ja tänä talvena sama juttu! Tai sais varmaan, mutta en uskaltanut mahan kanssa mennä jäälle kaatuilemaan :D

Hui en en kyl mäkää ja oisha se aika koominen näky ku semmosen hirmu massukan kans taiteilis jäällä :D
 
Minä joudun luopumaan yhdestä lajista kokonaan: laskettelusta. Meno on sen verran kovaa eikä rentoa chillailua sinisissä rinteissä :D Laskettelu on kyllä lempilajejani, ja jos tässä kaikki hyvin menee, niin laskukauden alettua pötsi alkaa olla liian iso, ettei rinteitä alas viilettäminen olisi enää turvallista. Hiihtoa voi onneksi jatkaa, jos vain jaksaa.

Mie järkytyin kovasti, kun tajusin etten pääse ens talvena enää laskemaan :hilarious: Kuulunut myös minun lemppareihin, kuin myös lasten :wink Siinäpä onki sitten selittelemistä miksi äiti ei tuukkaan mäkeen :nailbiting::nailbiting:
 
Onko täällä muita ratsastajia? Tiiän ettei sitä suositella raskausaikana, mutta kuinka ehdoton juttu tämä on? Joissain ei suositeltu enää puolivälin jälkeen hölskymisen ja tippumisvaaran vuonna vuoksi. Toisaalta voi olla, etten mahu kohta enää ratsastushousuihin :facepalm: En ole nyt käynykkään plussaamisen jälkeen, täytyy ehkä miettiä, että kerron omistajalle todellisen tilanteen :wink
 
Onko täällä muita ratsastajia? Tiiän ettei sitä suositella raskausaikana, mutta kuinka ehdoton juttu tämä on? Joissain ei suositeltu enää puolivälin jälkeen hölskymisen ja tippumisvaaran vuonna vuoksi. Toisaalta voi olla, etten mahu kohta enää ratsastushousuihin :facepalm: En ole nyt käynykkään plussaamisen jälkeen, täytyy ehkä miettiä, että kerron omistajalle todellisen tilanteen :wink

Nyt en ole muutamaan kuukauteen käynyt ollenkaan, mutta silloin kun aloin odottaa esikoista, kävin kerran pari viikossa ratsastamassa. Sehän on loistavaa lantionpohjajumppaakin! Lopetin kyllä jo ekan kolmanneksen jälkeen, kun alkoi tuntua epämukavalta, sekä fyysisesti että pään sisällä. Mahdollinen putoaminen alkoi jännittää kun mahasta tuli tietoisemmaksi, vaikka ratsastin tutulla ja rauhallisella hevosella. En ole kuullut tuosta, ettei puolivälin jälkeen enää suositeltaisi, itse luin ja kuulin että oman voinnin mukaan voi kyllä mennä pidempäänkin, vaikkapa rauhallisia maastolenkkejä. Harjoitusravit, estehyppelyt ja villihevoset on ihan fiksua jättää vähemmälle :D Tässä raskaudessa en aio ratsastaa, mutta lähinnä siksi, ettei ole aikaa.
 
Onkos täällä muita sählynpelaajia? Mietin ensin että kävisin vielä muutaman kerran näin alussa, mutta en ehkä sittenkään uskalla. Siinä kuitenkin tulee kontaktia, voi tulla maila/kyynärpää mahaan tai voi kaatua tms. Täytyy korvata lenkkeilyllä. Ja täällä kans ärsyttää kun ei pääse talvella laskettelemaan!
 
Mie käyn uimassa 1-2 kertaa viikossa. :) ja tykkään hiihtämisestä, saas nähdä onko tulevana talvena asiaa ladulle. :)
 
Nyt rupes nyppii kun tässä pääsee ihan rapakuntoon kun liikuntakielto päällä
 
Ootteko tehneet vatsoja ihan normaalisti? Jostain luin että rutistuksia ei ekalla kolmanneksellakaan kannattais tehdä koska luo painetta kohdun alueelle, niin vaihdoin rutistukset sit lantionnostoihin ja istuen kiertäviin vinoihin.. Noihinkin on vaan monenlaista suositusta, muualla sanotaan että ekalla kolmaneksella sais tehdä ihan normaalisti.
 
Tänään tarkoitus mennä pitkästä aikaa uimaan töiden jälkeen! Toivottavasti väsymys ei iske, kun sovittu kaverin kanssa uinti treffit. :)
 
Ihana neuvolatäti sanoi ettwi pidä potea huonta omatuntoa jos liikunta on jäänyt vähemmälle, varsinkin kun mulla on toi polviongelma. Pitäis arvostaa sitä määrää hyötyliikuntaa mitä saan kun kaikkialle tulee käveltyä (metromatkoja lukuunottamatta)
 
Mä oon innokkaasti kannellu puita ja lenkkeilly :) Viime raskaudes hyvä ku uskalsin hengittää :D
 
Mulla jäi liikkuminen viime raskaudes ku olin nii heikos hapes. Ny on hyvä yrittää sen mitä pystyy :)
 
Mie liikun heti kun olo taas antaa periks. maanantaina kävin uimassa mutta närästi ja heikotti koko ajan. mutta urmakkaasti uin sen ajan minkä yleensä uin. mutta oon mie puun pilkkomista ja muuta hyötyliikuntaa suorittanut. :)
 
Mä huomasin kans kun pyöräilin tossa kuntopyörää että pahoinvointi puskee rasituksesta enempi :/
 
Käytättekö palautusjuomia/proteiinilisää/ylipäätään ravintolisiä raskausaikana?

Itse olen tottunut ennen raskautta aamupuuroon laittamaan Fastin Heraa, en ole oikein mistään löytänyt onko siinä jokin kielletty aine?

Palautusjuomaa en ole käyttänyt nyt ollenkaan, enkä oikeastaan ennen raskauttakaan, vaan salitreenin jälkeen raskausaikana ottanut hedelmän ja nestettä, ennen raskautta (ja huonoa oloa) syönyt heti ruokaa kotona.

Mielipiteitä/varmaa tietoa kenelläkään näistä?
 
Täällä on kans monta harrastusta jotka saa jäädä: ratsastus, salibandy, laskettelu...

Mulle kans sanottiin et ratsastus ois hyvä lopettaa viim. puolivälissä, mut lopetan varmaan aiemmin. Pahoinvoinnin takia tosin en ole nyt ollut pariin viikkoon.

Muutenkin liikunta sen takia ihan nollassa. Ei tartte ku kiiruhtaa pusäkille niin jo sydän lyö tuhatta ja oksu nousee kurkkuun. :sad001
 
Takaisin
Top