Liikunta raskausaikana

Hiihtäminen testattu.. :) mukava olo jäi! Joogaakin kokeilin mut yäk tuli jotenki ikävä tunne tonne alavatsa/ kohtualueelle :/......

Mä käyn enää semmosessa yin-joogassa, normit lopetin siihen kun yks tunti tehtiin sarjoja missä joka toinen hetki maattiin mahalla tai runttailtiin mahaa kun availtiin lonkkia. Se oli todella epämukavaa ja turhauttavaa!
 
Niijoo Yin on sen verta rauhallisempaa! Tääl skutassa ei oo ku vaa 'Joogaa' :D...
Tuntuko sulla sit jtn painetta tms kohdun alueella sen jälkee??
 
Kävelin tänään noin 7 kilsaa esikoinen (8kiloo) selässä ja kottii ku pääsin ni kuulu ihme pauketta ja lonksumista lantiosta :eek: aika kippeehä tuo nyt on. Tais nyt vähä pienentyy noi meikät päivittäiset kävelymatkat :eek: tai sit pittää puolet matkasta esikon matkustaa rattaissa :/
 
Niijoo Yin on sen verta rauhallisempaa! Tääl skutassa ei oo ku vaa 'Joogaa' :D...
Tuntuko sulla sit jtn painetta tms kohdun alueella sen jälkee??

Ei tuntunut jälkeenpäin, vain sillä hetkellä. Mutta sekin riitti....
 
Uintia ja koiran kanssa kävelyä niin pysyy kunto jotenkuten edes kohdillaan ja uinti on niin paljon lempeämpi tolle issiakselle:)
 
Mä oon nyt riskiraskauden vuoksi ollut jo useamman viikon vuodelevossa ja kaipaan vaunulenkeille ja koiraa ulkoiluttamaan!:dead: Painoakin pääsee nouseen hirveää vauhtia.
 
Mä oon nyt riskiraskauden vuoksi ollut jo useamman viikon vuodelevossa ja kaipaan vaunulenkeille ja koiraa ulkoiluttamaan!:dead: Painoakin pääsee nouseen hirveää vauhtia.

Paljon tsemppiä! Meillä koiralta katkesi ristiside ja kaivataan kaikki lenkille tosi kovin :sad001 voishan sitä itsekin käydä kävelyllä mutta se tuntuu hassulta...
 
Mä oon nyt riskiraskauden vuoksi ollut jo useamman viikon vuodelevossa ja kaipaan vaunulenkeille ja koiraa ulkoiluttamaan!:dead: Painoakin pääsee nouseen hirveää vauhtia.
Täälläkin vuodelepoa takana nyt parisen viikkoa, 6-8 edessä. Mulla tosin paino laskenut, mutta ihan hirveä hinku päästä liikkumaan. Pitää vaan asennoitua siten että nämä on loppujen lopuksi lyhyitä aikoja, pääasia että lepo auttaa vauvaa.
 
Täällä oli aiemmin puhetta hiihtämisestä. Oletteko käyneet suksimassa nyt raskauden aikana? Minä otin luisteluhiihdon rinnalle perinteisen, koska luistelussa syke on aina niin paljon korkeammalla ja muutenkin tuntuu, ettei hengitys kulje samalla tavalla kuin normaalisti. Perinteinen hiihto nostaa sen sijaan sopivasti sykettä. Neuvolassa kehotettiin muutenkin välttämään maksimisykkeitä, niin olin pelko persiissä sen suhteen, saako sikiö happivajausta hiihtolenkkieni aikana. Tuskin kuitenkaan saa. Varmuuden vuoksi olen pysähdellyt vetämään henkeä esim. mäkien kohdalla. Hiihdän tosin muutenkin vain maastoissa, joissa on loivia nousuja ja laskuja.

Tsemppiä vuodelepoon joutuneille. Minua ahdistaa ajatus siitä, etten pääsisi liikkumaan, koska liikunta on niin tärkeä osa elämää.
 
Olen käynyt hiihtämässä, neuvolassakin sanottiin että mikäs sen parempaa kun hiihtäminen turvallisessa maastossa! Itse käyn jäällä, sellaisia t. tunnin lenkkejä ja jos tuntuu että sykkeet nousee liikaa niin hidastan. Pertsaa siis hiihdän. Mäkiin en uskaltaisi, sen verran sunnuntaihiihtelijä olen muutenkin että alamäet kauhistuttaa, mutta tasaisella tykkään sivakoida varsinkin nätillä kelillä! Nyt vaan taas reilun viikon tauko jo hiihdoissa, eikä kelit oikein lupaa hyvää.. :sad001

Meillä neuvolassa ei puhuttu mitään synkeiden rajoittamisesta, kysyinkin siitä erikseen mutta sanoi vaan että anna palaa vaan. Että kuulemma vähän vanhentunutta tietoa esim. 150 raja.. En kyllä silti ole uskaltanut, tuntuu välillä muutenkin etten ihan voi luotaa siihen mitä neuvolan Th sanoo....
 
Mä oon niin surullinen kun en pysty edes kävelemään.

Uimista oon menossa kokeilemaan sunnuntaina josko se ei sattuis ja aiheuttais supistuksia. Tosi ärsyttävää kun ei voi mitään tehdä! Ihan sellaset hyötyliikunta jututkin ois kiva voida suorittaa.

Tänään itkua väänsin ku kauppaan kävelin. Supisti ja vatsa oli ihan pinkeä ja kova koko matkan niin kauan kunnes pääsin kaupalla istumaan.
 
Mä oon niin surullinen kun en pysty edes kävelemään.

Uimista oon menossa kokeilemaan sunnuntaina josko se ei sattuis ja aiheuttais supistuksia. Tosi ärsyttävää kun ei voi mitään tehdä! Ihan sellaset hyötyliikunta jututkin ois kiva voida suorittaa.

Tänään itkua väänsin ku kauppaan kävelin. Supisti ja vatsa oli ihan pinkeä ja kova koko matkan niin kauan kunnes pääsin kaupalla istumaan.

Mulla on samaa. Inhottavaa,kun haluaisi pitää kunnosta edes jotenkin huolta ja kokee siihen vähän painettakin kun tietää että olisi tärkeää. Toisaalta kun ei tiedä,pitäisikö levätä vai liikkua kivusta huolimatta. Pelkkä kävely on kivuliasta,liitos- ja iskiaskipuja, kova paine alavatsalla ja monesti alkaa supistella kivuliaasti. Jonkin verran pakko kävellä,kun ei autoa ole(kauppareissut,koiran ulkoilutukset) mutta en voi ajatellakaan lähteväni kunnolla "lenkille". :sad001
 
Mäkin oon joutunu luopuu suurimmasta osasta liikuntaa mitä ennen raskautta harrastin :sad001 mitä pidemmälle mennään, sen hankalampaa. Pelkkä kävely on raskasta liitoskipujen takia, mulla toi paine alavatsalla kans ja iltaisin maha tosi pinkeä niin sekin tekee liikkumisesta tukalaa. Yritän silti kävellä koiran kanssa rauhallisia lenkkejä päivittäin, koska haluan edes jollain tavalla pitää kroppaa kunnossa, ja oon tosi tyytyväinen että en ole vuodelevossa. Eikä tietääkseni supistele myöskään. Painoa on kyllä tullut ylimääräistä koska mulla sen pitää kurissa liikunta mikä nyt on minimissä. Aikeissa on kokeilla jotain raskausjumppavideoita netistä, ja varmaan se tukivyö pitäis hankkia kun selkeästi toi lisääntyvä paino tossa edessä nyt hankaloittaa kaikkea. Mulla on ryhti myös surkea sen takia. Itsestä huolehtiminen on ollut nyt haastavaa kun arkeen menee niin paljon jaksamista.
 
Juu, nyt toisen kolmanneksen lopussa käveleminen alkaa hidastua ihan huomattavasti, varsinkin ylämäkeen kiivetessä. Mulla on tuota samaa alavatsan painetta ja sen lisäksi ihan vain hengästyn tosi vähästä. Minäkin olen kuitenkin tosi iloinen, että ylipäätään jaksan tehdä koirien kanssa lenkkiä, vaikka sitten pari vaihdetta hitaammalla kuin yleensä. Ja mikäs tässä on taapertaessa, kun kevätaurinko paistaa ja lämmittää niin ihanasti :-)
 
Mulla menee toistaiseksi hyvin liikuntapuolella. Oon nyt pohjoisessa hiihtämässä, toissapäivänä meni 20km ja tänäänkin 13. Vauhti on tietysti tosi maltillista ja pelkkää tasaista hiihtelen. Painetta tuntuu välillä alavatsassa, mutta ei supistele. Eilen kävin tunnin uimassa. Oon kyllä tosi iloinen ja kiitollinen näin hyvästä voinnista!
 
Eipä täälläkään paljon liikuta kävellessä alkaa heti supistamaan. Pitäisi saada tuo pyörä kuntoon jos sillä pystyisi paremmin liikkumaan. Uimassa olen käynyt kerta viikossa.
 
Takaisin
Top