Liikkeitä??

Mulla on jo muutaman viikon tuntunut liikkeet aivan selkeästi. Veikkaan vain, että istukka on tuossa kohdun etuseinämässä, koska liikkeet tuntuvat aika vaimeilta, eikä mies tunne niitä vatsan läpi samalla tavalla kuin esikoisen kanssa. Täytyy vain odottaa, että vauva kasvaa, niin mieskin pääsee liikkeet tuntemaan.
 
Lauantaiaamuna tunsin jotain omituista alamahassa, ihan ku olis kuplinu tai möyriny. Ensin aattelin että maha se vain kurnii mutta kun tarkemmin tunnustelin niin ei se kyllä mahan möyrintää ollut, tuntui aivan liian alhaalla semmoiseen. Joten elän siinä uskossa että ne oli ensimmäiset tuntemani vauvan liikkeet. Iltapäivällä tunsin pari samanmoista möyrintää.

Nyt 17+2
 
Reilun viikon oon tuntenut vähän potkuja, tän päivää pikkuinen on varsin ahkerasti potkunyrkkeillyt vatsaani vasten. Oon ollut vähän skeptinen, onko ne liikkeitä vai vatsan omia kurnutuksia, mut nyt ei enää voi erehtyä! Ja tänään ultrassa pystyi reaaliaikaisesti seuraamaan kun toinen muksautti seinää ja samaan aikaan tunsin "kuplan". :) Kyseessä mulla siis eka ipana ja istukka edessä, siks puoleen väliin odottaa, ennenku kommunikaatio alkoi toimiin molemmin puolin. :)
 
Heipsan, onko kukaan muu alkanut seuraamaan vauvansa vuorokausirytmiä? Meidän epeli tuntuu olevan nimittäin just päinvastainen kuin mitä tuolla kirjoitetaan. :) Meidän vaavi on hereillä silloin kuin minäkin.. ihme kun odottelen liikkeitä iltaisin, niin ei mitään ko hää menee nukkuun.. sit kun lähden aamulla töihin niin liikkeet alkaa ja just ennen lounasta alkaa aina potkuttelut oikein kunnolla :D.. tää on hei hyvä, toivottavasti tää jatkuu syntymisen jälkeenkin.. meidän vauva niinku nukkuis kaikki yöt :wink
 
Meillä ei oikeastaan vielä ole varsinaista vuorokausirytmiä, mutta pikkuinen nukkuu, kun liikun ja herää, kun pysähdyn vaikkapa istumaan tai makaamaan. Ja aamulla sillä sekunnilla, kun avaan silmäni, alkaa valtava melskaus :Heartred

Tällä viikolla töissä vain on ollut erityisen riemua. Olen osastopäällikkönä isossa marketissa, mutta sairauspoissaolojen vuoksi olen ollut tämän viikon kassalla. Kassalla istuessa on hauskaa, kun pieni herää ja siinä asiakkaita palvellessa heittää välillä jos jonkinmoista kuperkeikkaa, niin meinaa pokerinaama aina välillä pettää :D
 
Mä en tiedä oonko tuntenut liikkeitä vai en :D nyt on menossa viikko 17+3. Kolme kertaa oon tuntenut jotain kuplimista tai niinku joku olis sormella tökännyt vatsan sisältä mutta en oo yhtään varma voiko ne olla liikkeitä.. niitä ei todellakaan tunnu säännöllisesti vaan jotain kerran viikossa. Onko teillä tuntunut säännöllisesti vai onko myös ollut niin että tuntenut tosi satunnaisesti jos on tuntunut?
 
Täällä menossa 17+3 enkä vielä oo tuntenut, tai ainakaan huomannut mitään liikettä :eek:
 
No huh :) meidän tyyppi heiluu kovasti. Tänään se potkas niin kovaa mahaan kun dopplerilla kuuntelin että lähti laite pois paikaltaan... ei tainnu diggailla :) :smiley-bounce022
 
Vauva istuu kuin inkkari vatsassa ja tyttö aloittaa potkut kun olen hetken istunut paikoillani. Öisin hän taitaa olla rauhallinen, tai sitten minä nukun niin sikeästi etten hänen melskaamistaan huomaa. Jokainen liike tuntuu ihanalta, potkut ovat niin hentoja vielä ja ihania merkkejä siitä että siellä ollaan turvassa :)
 
18+6..

Eilen pääsi isäkin tuntemaan lapsensa potkut ensikertaa, on ne potkut viikon aikana voimistunu tosi paljon että olis varmasti tuntenut aiemminkin päälle, mutta eilen sattui ensimmäisen kerran käsi masulle oikeaan aikaan :)
 
Nonyt, nyt ne liikkeet vihdoinkin tuntuu selvemmin kun viikkoja on tasan 21!
Eilen nukkumaan mennessä oli kuperkeikkaa ja potkua, päivisin onkin sitten edelleen aika hiljaiseloa :)
 
Meillä mennään puolessa välissä ja vauva liikkuu ihan mahdottomasti. Jo pitkään on tuntunut liikettä, mutta nyt niin kovin että mieskin säikähtää kun pitää kättä mahan päällä. Herään välillä yölläkin potkuihin ja liikkeisiin... Tänään selvisi rakenneultrassa, että istukka on takaseinässä mikä varmaan selittää asiaa :)

Lisätään vielä, että äsken kun seurasin mahaa kun pikkuinen jumppas ni sehän näkyy jo ulospäin, sen verran kova meno näyttäisi olevan :happy093
 
tunsin ekat liikkeet 19+ 0 aikoihin. ihan pieniä liikkeitä tosiaan. Nyt 20+0 tuntuu selkeämmin ja paremmin päivä päivältä. aika pitkään sai odotella mutta tulihan ne sieltä. paljon kuullut ja lukenut että monella muulla tuntunut jo aikaisemmin.
 
Mun mies tunsi tänään ekaa kertaa muutamat potkut. Meinattiin ihan liikuttua.. :) Aiemmin ei oo osunu oikeeseen aikaan oikeeseen paikkaan..
 
Täällä tunnettu ekat liikkeet rv:16+3 ja erittäin kova on liikkumaan nyt kun ollaa jo 21+1 tuntuu paljon selvemmin liikkeet. :)
 
Eilen tajuttiin, että Toukan potkut näkyy jo päälle päin! Ihan pieninä täräyksinä vasta, joten pitää tuijottaa tarkasti jos haluu nähdä, mut kuitenkin. Siinä me sit ilta istuttiin tuijottamassa mun vatsaa ja tökkimässä sitä.. :D :Heartred
 
Mulla on näkynyt liikkeet mahan päältä jo muutaman viikon. Illlalla kun jytääminen alkaa, niin ei voi epäselväksi jäädä, että joku siellä on. Mieskin sanoi, että meinaako se tulla väärää kautta ulos :laughing002
 
Mä en tiedä kauanko on näkynyt, kun eilen vasta honattiin alkaa tarkkaileen. :) mut se on ihanaa, liikuttavaa, elämän pieniä iloja seurata.. :)
 
Täällä näkyy myös päällepäin, vatsa tärähtelee kun vauva ojentelee koipiaan. Muutenkin vilkas kaveri, satunnaisesti hiljaisempia päiviä, jolloin tietenkin olen huolesta soikeana. Tänään ei taas tarvitse huolehtia, sen verran kova on meno ollut aamusta alkaen :)
 
Olen miettinyt sellaista, etta mista tietaa sen miten pain vauva on mahassa? Joko muut sen tietavat?
Anteeksi nolouteni, mutta milloin sen tulisi tietaa, etta tuossa on paa, tuossa peppu, tuossa kasivarsi jne.? :smiley-ashamed008

Nyt rv 23+1... Ja valissa liike (potku?) tuntuu ihan alhaalla heti hapyluun ylapuolella ja sitten muutaman sekunnin kuluttua n. 10 cm navan ylapuolella. Onko mahdollista, etta vauva tekee niin nopeasti kuperkeikkaa vai onko toinen esim potku ja toinen vaikkapa paan liike?

Rakenneultrassa vauvan sanottiin olevan poikittain ja tajuan toki, ettei se mikaan pysyva asento ole. Totta kai se liikkuu...
Eka raskaus menossa, joten siksi kyselen tyhmia.

Liikkeet ovat tuntuneet n. rv19 alkaen.
 
Takaisin
Top