Letrozolin käyttäjiä?

Meidän polilla ei ole mahdollista se, että toimittaisi miehen näytteen sinne kotoakäsin. Kysyin sitä jo silloin tammikuussa, koska se oli silloin miehelle niin kova paikka. Miun mies kyllä tietää tosi paljon näistä asioista, googlettelee ja selvittelee usein lisää. Hän tykkää tilastoista ja todennäköisyyksistä ja sitten ahdistuu, kun todennäköisyydet on niin pieniä :/ Häntä vaan ahdistaa tämä suorittaminen, aikataulutus ja lääketieteellisyys sekä se että koko elämä pyörii nyt tämän ympärillä.

Tosiaan sieltä polilta ovat sitä mieltä, että mulle eivät enää lääkkeitä määrää ilman inssiä. Ei ole mitään järkeä, kun pitäisi vaan siirtyä hoidoissa eteenpäin. Luget kyllä tarvitsisin ainakin, en tiedä pitääkö sitten yksityiseltä hakea.
Vitsit, kun kaipaan vaan meidän tavallista arkea! Kaikki kriisit on aina ihan hirveitä, mut tää vie kyllä voiton kaikesta.

Varpu, mulla on tänään kp 1. Toivon, että sulla on vielä mahdollisuus tässä kierrossa tai että se vuoto alkaisi sitten pian. Luteaalivaiheen tuesta ei ole mitään haittaa, kannattaa sitä kokeilla jos seuraava kierto tulee. En tiedä voisko kemiallinen johtua heikosta keltarauhasesta ilman että olisi tiputteluvuotoa? Miten kauan teillä olikaan tarkoitus nyt mennä tällä letro-kaavalla?

Ja tsemppiä piinailijoille! Onneksi nää kelit tosiaan mahdollistaa kaikkea puuhastelua, niin aika menee ehkä hiukan nopeampaa :)
Kuulostaa kyllä hoitoväsymykseltä tuo teidän tilanne mikä on enemmän kuin ymmärrettävää :sad001 Ehkä yksityiseltä saisit ne luget niin olisi parempi tsäänssi raskautua ilman inssiä :) Vaikka tässä on ollut puhetta siitä ettei stressi vaikuta niin mistä sitä tietää vaikka tauon aikana yllättäen tärppäisikin :) Toivon ainakin sitä teille kovasti :Heartred

Meillä on hoitosuunnitelmana että pyritään viiteen ovulatoriseen kiertoon näillä letroilla ja viidenteen kiertoon voi lisäksi liittää inseminaation jos halutaan. Nyt siis vasta toinen ovulatorinen kierto joten sinne on vielä matkaa. Mutta on jo puhuttu että kyllä me se inssi halutaan kokeilla jos sitä ennen ei tärppää. En tiedä mitä sitten tehdään jos ensi kierrossa Letrot ei vaikka enää toimi eikä tule ovista. Kai mä sitten soitan sinne ja ehkä kokeillaan piikityksiä tms... Mutta letroilla tässä siis pitäisi vielä 2-3 kiertoa mennä :)
 
Muokattu viimeksi:
Hups mun vastaus tuli jostain syystä tuonne sun viestin perään Tyyne!:grin

Hyvinhän sulla on tainnu nuo letrot toimia, joten miksipä ei jatkossakin. Onneksi teillä on vielä vaikka mitä vaihtoehtoja käyttämättä eli ei oo mitään hätää vielä :) Saatte kesänkin mennä rennommalla kaavalla ennen kuin inssi olisi edes ajankohtainen. Rentous on varmasti eduksi raskautumisen kannalta.
 
Tyyne kyllä niin pahaa tekee sun puolesta. Ymmärrän kyllä että se purkkitreffeily ei ole helppoa.
Mekin on päätetty yhdessä, että tämä vuosi kokeillaan. Nää kaksi siirtoa ja sitten letroilla loppuvuosi. Jos ei mitään tapahdu niin se on siinä. Mä oon sit täyttänyt 42 silloin. Ja onhan tämä ollut ja on raskas elämänvaihe kaikkine aikataulutuksineen ja stresseineen. Jos meidän saldo sit on silloin yksi km niin sit meidän tarttee vaan hyväksyä se vaikka ei haluiskaan. Ja rehellisesti sanottuna uskon että just niin käykin. En oikeesti usko mitään mahiksia tässä enää olevan. Mut meidän vaan pakko katsoa nää kortit nyt sinne ettei vihattais itseämme ensi vuonna.
 
Tyyne kyllä niin pahaa tekee sun puolesta. Ymmärrän kyllä että se purkkitreffeily ei ole helppoa.
Mekin on päätetty yhdessä, että tämä vuosi kokeillaan. Nää kaksi siirtoa ja sitten letroilla loppuvuosi. Jos ei mitään tapahdu niin se on siinä. Mä oon sit täyttänyt 42 silloin. Ja onhan tämä ollut ja on raskas elämänvaihe kaikkine aikataulutuksineen ja stresseineen. Jos meidän saldo sit on silloin yksi km niin sit meidän tarttee vaan hyväksyä se vaikka ei haluiskaan. Ja rehellisesti sanottuna uskon että just niin käykin. En oikeesti usko mitään mahiksia tässä enää olevan. Mut meidän vaan pakko katsoa nää kortit nyt sinne ettei vihattais itseämme ensi vuonna.

Minä kyllä uskon, että teillä on täydet mahdollisuudet onnistua tässä hoidossa. Kun kuitenkin se km on taustalla eli todistetusti pystyt raskautumaan. Tällä ivf:llä on vaan suurempi mahdollisuus saada hyvät solut siirrettyä sulle.

Tuo juuri onkin tärkeintä, että olisi ainakin kaikkensa yrittänyt. Uskon, että mullakin olisi sitten mahdollista hyväksyä lopullisesti se lapsettomuus, jos olisi aivan kaikkensa tehnyt asian eteen. Hyvä, kun te olette pystyneet tekemään tuon päätöksen pariskuntana. Jos se pahin sitten toteutuu, on edes mahdollista jatkaa elämää pariskuntana. Se suru on sitten yhteinen ja kaikkea on yritetty.
 
Minä kyllä uskon, että teillä on täydet mahdollisuudet onnistua tässä hoidossa. Kun kuitenkin se km on taustalla eli todistetusti pystyt raskautumaan. Tällä ivf:llä on vaan suurempi mahdollisuus saada hyvät solut siirrettyä sulle.

Tuo juuri onkin tärkeintä, että olisi ainakin kaikkensa yrittänyt. Uskon, että mullakin olisi sitten mahdollista hyväksyä lopullisesti se lapsettomuus, jos olisi aivan kaikkensa tehnyt asian eteen. Hyvä, kun te olette pystyneet tekemään tuon päätöksen pariskuntana. Jos se pahin sitten toteutuu, on edes mahdollista jatkaa elämää pariskuntana. Se suru on sitten yhteinen ja kaikkea on yritetty.

Tuo Tyyne niin totta. Ja siksi niin pahalta tuntuukin sinun puolesta. Kun nyt teillä päätös ei ollut yhteinen. Mä en hiedä miten mä itse tuossa tilanteessa tekisin. Mä luultavasti miettisin lahjasiittiöitä, mutta en tiedä mitä oikeasti tekisin. Ajatukset on niin eri kuin käytäntö ja teot.
 
Tuo Tyyne niin totta. Ja siksi niin pahalta tuntuukin sinun puolesta. Kun nyt teillä päätös ei ollut yhteinen. Mä en hiedä miten mä itse tuossa tilanteessa tekisin. Mä luultavasti miettisin lahjasiittiöitä, mutta en tiedä mitä oikeasti tekisin. Ajatukset on niin eri kuin käytäntö ja teot.

Viimeiseen asti uskoin, että ei mun mies jätä minua pulaan tässä tilanteessa. Mut ei voi mitään, hän ei vaan pysty. Olkaa te kaikki onnellisia kenellä mies on mukana tukemassa hoitoja, oon teille nyt vähän kateellinen!
 
Muokattu viimeksi:
Tyyne, mietin, että, jos miehesi suinkin vain suostuisi, kannattaisi käydä ehkä juttelemassa vielä nuista asioista yksityisellä lapsettomuusklinikalla. Me aloitettiin meidän taival yksityiseltä klinikalta ja monta kertaa väännettiin asiasta ennenkuin mies suostui siihen, että varataan sinne aika ja kyse oli ihan vain perustutkimusten tekemisestä (minulta verikokeet, aukiolotutkimus, ultrat yms ja letrozolin aloitus ja mieheltä siemenneste), mies kävi jo etukäteen ennen käyntiä yksin klinikalla toimittamassa näytteen ja kehui huonetta ja ilmapiiriä todellä hyväksi, tämä oli ehkä ratkaiseva tekijä, että sai ns. "pahimpiä" kauhukuvia lievitettyä. Sattuipa vielä niin, että miehen pari kaveriakin oli käynyt kyseisessä toimituksessa ja mieheni oli ainoa, jolla tuli hyvä tulos ja tämä antoi hänelle myös itseluottamusta. Ensimmäinen käynti jännitti häntä silti niin paljon, että oksensi ennen käyntiä yms. en tiedä mitä hän kuvitteli käynnin sisältävän, mutta meille sattui ihan älyttömän mukava lääkäri ja käynti oli kaikin puolin mukava kokemus.
Nyt sitten väännetään siitä, tehdäänkö se ivf yksityisellä vai julkisella, vääntämisen aihe ei ole edes raha vaan se, että miehen mielestä julkisella on parempi laboratorio ja minä itse kokisin pääseväni helpommalla yksityisellä mm. töiden yms. säätämisen kanssa ja uskoisin olevan sen paljon vähemmän stressaava kokemus.. huoh
 
Piti vielä lisätä, että varmasti Tyyne olettekin kaikki mahdolliset vaihtoehdot keskusteluissa käyneet läpi, kurja tilanne :sad001

Joko Varpu testaat? Mulla on sellainen tunne, että sieltä tulis plussa!
 
Piti vielä lisätä, että varmasti Tyyne olettekin kaikki mahdolliset vaihtoehdot keskusteluissa käyneet läpi, kurja tilanne :sad001

Joko Varpu testaat? Mulla on sellainen tunne, että sieltä tulis plussa!

En oo vielä, oottelen että pääsen kotiin niin sit testaan jos vuotoa ei näy. :) Kiva kuulla että sulla on tuollainen tunne :grin oma usko plussaan on täys nolla ku kaikki vähäisetkin oireet on hävinneet lukuunottamatta pientä rintojen arkuutta :/
 
Mulla on yhteensä 15 munarakkulaa, joissa koko on nyt 16-20mm. Tänään vielä kasvupiikki ja jarru. Huomenna pregnyl.
Ei varsinaisesti tukala, mutta on tuo vatsan pömppö ja turvotus aika valtava! Pää ei onneksi ole särkenyt enää kahteen päivään :)
Toivottavasti olisi edes muutamassa munasolu sisällä noissa.

Edit. Punktiossa koko vissiin on noissa 20-27 mm
 
Voi ei! :sad001Oliko sulla mitään keltarauhashormonia käytössä?

Ei oo mitään, ehkä mä sit ensi kiertoon otan terot vaikka niin ei ole ohjeistettu mutta niitä on vielä jäljellä... Mietin voisiko olla ovuloimaton kierto mut toisaalta rinnat olleet arat jo viikon verran, tuliskohan sitä jos ei ovuloi? Tai sit tää on taas kemiallinen, oireet on ainakin samat kuin silloin.
 
Mulla on yhteensä 15 munarakkulaa, joissa koko on nyt 16-20mm. Tänään vielä kasvupiikki ja jarru. Huomenna pregnyl.
Ei varsinaisesti tukala, mutta on tuo vatsan pömppö ja turvotus aika valtava! Pää ei onneksi ole särkenyt enää kahteen päivään :)
Toivottavasti olisi edes muutamassa munasolu sisällä noissa.

Edit. Punktiossa koko vissiin on noissa 20-27 mm

Siellähän on hyvä tilanne. :)
Voin vaan kuvitella sitä pömpötystä, kun mulla on ollu aikamoinen jo yhdestä rakkulasta :D Hyvää hautomista sinne!
 
Takaisin
Top