Lapsettomuushoidot ja hölmöt kysymykset

  • Ketjun aloittaja Hömelö1
  • Aloituspäivämäärä
Meillä on lähete laitettu julkiselle puolelle ja odotetaan ensikäyntiä. Lähete on laitettu helmikuussa ja arvio pääsystä on toukokuulle. Miten nopeasti hoitoon pääsy lähtee etenemään tuon jälkeen? Odotetaanko taas pari kuukautta? Jos menee ennen julkiselle pääsyä (koska odottelua) yksityiselle esim. Inseminaatioon, niin putoaako pois julkisen jonosta?
Ei kyllä mun mielestä pitäisi mitenkään vaikuttaa, jos menee odotteluajalla yksityiselle
 
Kyl käsittääkseni alkaa hoidot yleensä ensikäynnin jälkeen suht ripeästi. ☺️Ensimmäisellä kertaa aloitettiin letrot heti ja toisen lapsen kohdalla oisin menny seuraavista menkoista aukkariin ja taas ovulaation induktio hoidot ois alkanu sen jälkeen, mut iloinen yllätys olikin et näitä menkkoja ei koskaan tullu.

Ja ei putoa jonosta, jos käy yksityisellä inssissä. Tsemppiä hoitoihin!
 
Meillä ainakin eteni aika nopealla aikataululla ensikäynnin jälkeen. Syyskuussa oli ensikäynti, lokakuussa aukiolotutkimus, marraskuussa 1. inseminaatio jo. Nyt odotellaan kuukautisia niin päästään ilmoittautumaan ensimmäiselle ivf-kierrokselle. 😊
Hyvä, jos etenisi ripeästi :)
Oletko millä hyvinvointialueella? Me ollaan EKHVA:lla
 
Nyt on hölmö kysymys, älkää kiltit tuomitko 😥
Meillä on vuosien hoidot ja yritykset taustalla ja oon pitänyt alkoholin suhteen hyvin tiukan linjan. Meillä on tulossa pas tähän kiertoon ja eilen oli ovulaatio. Nyt onkin sitten tosi paha morkkis. Olin tänään aivan ihanalla keikalla ystävien kanssa ja hetken mielijohteesta joinkin sitten viiniä usean lasillisen. Onkohan tällä huonot seuraukset? Pelkään että oon pilannut tulevan siirron ja arvokas alkio menee hukkaan. Kaduttaa hirveän paljon.
 
Nyt on hölmö kysymys, älkää kiltit tuomitko 😥
Meillä on vuosien hoidot ja yritykset taustalla ja oon pitänyt alkoholin suhteen hyvin tiukan linjan. Meillä on tulossa pas tähän kiertoon ja eilen oli ovulaatio. Nyt onkin sitten tosi paha morkkis. Olin tänään aivan ihanalla keikalla ystävien kanssa ja hetken mielijohteesta joinkin sitten viiniä usean lasillisen. Onkohan tällä huonot seuraukset? Pelkään että oon pilannut tulevan siirron ja arvokas alkio menee hukkaan. Kaduttaa hirveän paljon.
Enpä usko että tuosta haittaa on ollut, sehän voi olla niinkin että kun olit vapaalla ja vietit mukavan, rennon illan, niin vain lisää todennäköisyyttä raskaudelle. Ja alkoholista on sanottu että on ok juoda ennen plussaa. Toki en kenellekään suosittele kaatokännejä missään tilanteessa tai muutenkaan mitään säännöllistä juomista. Yksittäinen juomiskerta (niin että muisti ei mene tms) tuskin on pahaksi.

Musta paras vinkki raskautumiselle jossain listassa oli, että unohda koko juttu ja vietä villi ilta 😅
 
Enpä usko että tuosta haittaa on ollut, sehän voi olla niinkin että kun olit vapaalla ja vietit mukavan, rennon illan, niin vain lisää todennäköisyyttä raskaudelle. Ja alkoholista on sanottu että on ok juoda ennen plussaa. Toki en kenellekään suosittele kaatokännejä missään tilanteessa tai muutenkaan mitään säännöllistä juomista. Yksittäinen juomiskerta (niin että muisti ei mene tms) tuskin on pahaksi.

Musta paras vinkki raskautumiselle jossain listassa oli, että unohda koko juttu ja vietä villi ilta 😅
Kiitos! Tää auttoi morkkiksen keskellä ❤️
 
Onko täällä kokemuksia cyclogestista? Ihmettelen tuota käyttöohjetta, kun siinä käsketään työntämään puikko ylös- ja taaksepäin. Tuntuu hankalalta. En ymmärrä miten sitä saa taaksepäin ja päädyin nyt vaan työntämään sen niin pitkälle kun yltyin...
 
Voikohan greippimehusta olla oikeasti haittaa oviksen jälkeen? 😅 oon kitannut sitä ihan kunnolla koko kierron ja nyt luin jostain vanhasta blogista että saattais olla haittaa keltarauhashormoonin tuotantoon 😩
 
Voikohan greippimehusta olla oikeasti haittaa oviksen jälkeen? 😅 oon kitannut sitä ihan kunnolla koko kierron ja nyt luin jostain vanhasta blogista että saattais olla haittaa keltarauhashormoonin tuotantoon 😩
Ainakin mulla greippien syönti kuivattaa limakalvoja! sekä vähentää ovis-limaa!
 
Jos joudun toiselle IVF-kierrokselle, pidetäänkö siinä kierto väliä? Jostain luin…(Taysilla)

Silloin, kun IVF:n tuloksena päästiin tuoresiirtoon mutta mitään ei saatu pakkaseen, negatiivisen raskaustestin jälkeen pidettiin välikierto ennen seuraavaa IVF:ää. Pas:n jälkeen tauko ei kai olisi ollut välttämätön, mutta julkisella kun ollaan hoidoissa (Hus) niin jonojen pituuden perusteella kertoivat missä kuussa saadaan ilmoittautua seuraavaan hoitoon. Käytännössä taisi tulla se yksi välikierto siis siihenkin.
 
Voikohan greippimehusta olla oikeasti haittaa oviksen jälkeen? 😅 oon kitannut sitä ihan kunnolla koko kierron ja nyt luin jostain vanhasta blogista että saattais olla haittaa keltarauhashormoonin tuotantoon 😩
Mä tein silleen että join greippimehua kierron alusta ovulaatioon saakka ja silloin lopetin, kun itsekin ymmärsin, että ovulaation jälkeen ei kannata jatkaa. Mutta en tiedä, onko haittaa oikeasti, jospa ei 😅
 
Mä tein silleen että join greippimehua kierron alusta ovulaatioon saakka ja silloin lopetin, kun itsekin ymmärsin, että ovulaation jälkeen ei kannata jatkaa. Mutta en tiedä, onko haittaa oikeasti, jospa ei 😅
Voi ei. Oon vaan ajatellut että ei siitä ainakaan haittaa voi olla ja että saa ainakin c-vitamiinia ja foolihappoa 🙃 Tankkasin sitä siis tässä kierrossa oikein kunnolla. Tuntuu ettei ois varaa edes tällaisille mokille millä voi olla vaikutusta, kun alkioiden kehitys on näin vähäistä. Mutta ei auta enää kuin toivoa etten oo pilannut mitään.
 
Onko kukaan täällä onnistunut saamaan veronmaksukyvyn alentumisvähennystä YKSITYISTEN lapsettomuushoito- ja lääkekulujen perusteella?
 
Onko kukaan täällä onnistunut saamaan veronmaksukyvyn alentumisvähennystä YKSITYISTEN lapsettomuushoito- ja lääkekulujen perusteella?
Käsittääkseni verottaja ei yhtäkään erottele yksityistä / julkistalääkäriä/ palvelun tuottajaa. Olennaista on että kyseessä on sairauden/vamman hoito johon ko asiat liittyvät! Myös sairauden/ vamman syyn etsintä kuten ultra ja magneettikuvaus tai sopivan lääkityksen haku kuuluvat tuohon ryhmään.
Tottakai verottajalta voi asiasta kysyä ennakkoon ja kyllä ne jotain tietävöt myös yksityisillä klinikoilla...
 
Help! Sittiöissä on kuulemma joku ero, että joitain voi käyttää inseminatioon ja joitain koeputkihedelmöityksessa.. onko tietoa mikä ero kyseessä? Luovuttajan ehto vai joku muu? Vaikuttaakohan se jotenkin lahjasolujonon pituuteen..
 
Help! Sittiöissä on kuulemma joku ero, että joitain voi käyttää inseminatioon ja joitain koeputkihedelmöityksessa.. onko tietoa mikä ero kyseessä? Luovuttajan ehto vai joku muu? Vaikuttaakohan se jotenkin lahjasolujonon pituuteen..
Riippuu siittiöiden tiheydestä millilitrassa (muistaakseni tämä oli yksikkö). Ne näytteet, jossa siittiöitä valtavasti, halutaan säästää inseminaatioon. Ne näytteet, jotka ovat normaaleje/hyviä, käytetään ivf-hoidoissa. Kysymällä omalta hoitavalta taholta selviää vaikuttaako lahjasolujonon pituuteen. Riippuen varmaan kokonaismäärästä, kuinka paljon pakkasessa on luovuttajilta näytteitä.
 
Takaisin
Top