Lapsettomuushoidot ja hölmöt kysymykset

  • Ketjun aloittaja Hömelö1
  • Aloituspäivämäärä
YouTubesta löytyy ainakin hyviä videoita miten pistetään kotona. Mä oon ihan vaan ottanut vatsamakkaran sormien väliin tiukasti ja siihen tuikannut piikin 🙂 hitaasti painanut aineen sisään ja sitten paikallaan 5sek ja nopeasti ulos. Vasta kun piikki ulkona niin päästän irti napista 😊 tsemppiä!
Kiitos! Ihan hyvin sujui, mutta en tajunnit vatsamakkarasta ottaa kiinni. Tänään sitten viisaampana! 😄

Paljon näitä "hölmöjä kysymyksiä" mielessä, niin kysyn nyt toisenkin. Ollaan nyt siis omilla munasoluilla yrittämässä siirtoa ja tuotanto on vähäistä. Oon ymmärtänyt että keräyskertoja saa kolme yritystä, mutta entä jos näillä kolmella ei onnistu? Onko vielä mahdollista yrittää sitten esimerkiksi lahjamunasolujen avulla?
 
Kiitos! Ihan hyvin sujui, mutta en tajunnit vatsamakkarasta ottaa kiinni. Tänään sitten viisaampana! 😄

Paljon näitä "hölmöjä kysymyksiä" mielessä, niin kysyn nyt toisenkin. Ollaan nyt siis omilla munasoluilla yrittämässä siirtoa ja tuotanto on vähäistä. Oon ymmärtänyt että keräyskertoja saa kolme yritystä, mutta entä jos näillä kolmella ei onnistu? Onko vielä mahdollista yrittää sitten esimerkiksi lahjamunasolujen avulla?
Mulle sanottiin julkisella puolella, että jos omilla munasoluilla ei onnistu, niin sitten voi ottaa käyttöön lahjamunasolut ja kuulemma ois voitu käyttää tapauskohtaista harkintaa, että kun omilla ei onnistu, niin sitten ois saanu ylimääräisiä kertoja lahjamunasoluilla.
 
Mulle sanottiin julkisella puolella, että jos omilla munasoluilla ei onnistu, niin sitten voi ottaa käyttöön lahjamunasolut ja kuulemma ois voitu käyttää tapauskohtaista harkintaa, että kun omilla ei onnistu, niin sitten ois saanu ylimääräisiä kertoja lahjamunasoluilla.
Kiitos! Tää on hyvä tietää. Kuumottaa niin paljon tuo 3 yritystä 🫠
 
En löytänyt kaupasta vehnänalkioöljyä, mutta ostin e-vitamiini-vehnänalkioöljykapseleita. Katsoin ettei purkissa ollut merkintää ettei raskauden aikana saisi käyttää, enkä löytänyt netistä tietoa asiasta. Olisiko täällä jollain tietoa, että onko ok käyttää raskautta yrittäessä ja ajaako saman asian kuin vehnänalkioöljy?
Mä oon käyttänyt kanssa kapseleita. Vitatabs E 50mg. Yritin nyt myös googlailla, mutta en löytänyt tietoa. Luulisi että voisi käyttää, kun on kuitenkin öljy vaan kapselin muodossa 🤔 Mutta vähän alkoi nyt kyllä epäilyttää. Onko täällä muita kapselin popsijoita tai muuten viisaampaa?
 
Mitenhän tarkkaa on pistää Gonal-F aina samaan aikaan? Sain ohjeeksi pistää sen 21 aikoihin ja oon nyt parina iltana pistänyt sen n.21.30. Huomenna oisin vasta vähän jälkeen 22 kotona ja mietin tuleeko siinä liian pitkä väli tai onko tuo 22 muuten liian myöhä? 🤔
 
Anteeksi, tästä tuli nyt tällainen mun yksinpuhelu kanava. Mutta nyt kun pistin gonal-f:n, niin osa valui pistokohdasta pois, vaikka tein ihan ohjeiden mukaan. Stressaa menikö sitä nyt tarpeeksi tai ollenkaan, kun kyseessä on vaan 50 yksikköä. Päähän näissä hommissa hajoaa 😥
 
Mitenhän tarkkaa on pistää Gonal-F aina samaan aikaan? Sain ohjeeksi pistää sen 21 aikoihin ja oon nyt parina iltana pistänyt sen n.21.30. Huomenna oisin vasta vähän jälkeen 22 kotona ja mietin tuleeko siinä liian pitkä väli tai onko tuo 22 muuten liian myöhä? 🤔
Olen aika hajamielinen luonne jo valmiiksi, niin itselläni taisi mennä nuo noin tunnin marginalilla 😅 joskus myös saattoi joku tippa nousta pintaa. Nuo pistokset veti itselleni melkoisen aivosumun päälle, toki annos oli myös isompi mutta uskoisin että noihin annoksiin ja aikoihin on jonkin asteiset marginaalit leivottu, en siis usko olevani ainoa joka suht vahvassa hormoni sumussa on noiden läpi kahlannut 🙈
 
Olen aika hajamielinen luonne jo valmiiksi, niin itselläni taisi mennä nuo noin tunnin marginalilla 😅 joskus myös saattoi joku tippa nousta pintaa. Nuo pistokset veti itselleni melkoisen aivosumun päälle, toki annos oli myös isompi mutta uskoisin että noihin annoksiin ja aikoihin on jonkin asteiset marginaalit leivottu, en siis usko olevani ainoa joka suht vahvassa hormoni sumussa on noiden läpi kahlannut 🙈
Kiitos tästä 😄 Mä oon aika herkkä ilmeisesti tällaisille aineille, kun on tullut kaikenmaailman päänsäryt, huimaukset turvotukset heti kun pistelyt alkoi 😅 Soitin kaikenvaralta tänään ja varmistin tuon aika-asian, niin sanoi että ei oo minuuttipeliä ja kunhan aika ei tunteja heitä.
 
Eilen ollut ovulaatio ja limiksen paksuus vaan 6mm, eli ohut. Paksuneekohan se enää ollenkaan 😬
 
Voikohan Gonal-f pistoksen pistää klo 23? Jostain luin että ois klo 21, mutta onkohan niin justiinsa, jos pistää vaan samaan aikaan?
 
Nyt huomasin että huoneessa jossa kynää pidin oli 25,3 astetta lämpöä 🫣 Ohjeen mukaan saisi olla max 25, mutta luulisi että siihen olisi jätetty pientä varaa... Vai mitä luulette? 😬
 
Kyselin tässä ketjussa aiemmin lentomatkustamisesta ivf hoidon aikana. Jos joku harkitsee samaa niin tiedoksi, että hyvin onnistuu jos ei siis kontrollissa juuri silloin tarvitse käydä. Omat pistoslääkkeet ainakin säilyy myös huoneenlämmössä (ohjeessa mainitun ajan). Lääkkeet kulkeutui ongelmitta käsimatkatavaroissa reissun ajan 🙂
 
Kyselin tässä ketjussa aiemmin lentomatkustamisesta ivf hoidon aikana. Jos joku harkitsee samaa niin tiedoksi, että hyvin onnistuu jos ei siis kontrollissa juuri silloin tarvitse käydä. Omat pistoslääkkeet ainakin säilyy myös huoneenlämmössä (ohjeessa mainitun ajan). Lääkkeet kulkeutui ongelmitta käsimatkatavaroissa reissun ajan 🙂
Hienoa että reissusi onnistui.
Piikkien kanssa lentokentillä liikuttaessa kannattaa aina pitää niihin liittyvien lääkkeiden reseptit/ ostokuitit paperisena mukana. Saattavat tulla turvatarkastuksessa tarpeeseen.
Ruumaanhan ei koskaan kannata mitään lääkkeitä laittaa lämpötilavaihteluiden ja matkatavaroiden katoamis/ viivästymisvaaroista johtuen.
 
Hienoa että reissusi onnistui.
Piikkien kanssa lentokentillä liikuttaessa kannattaa aina pitää niihin liittyvien lääkkeiden reseptit/ ostokuitit paperisena mukana. Saattavat tulla turvatarkastuksessa tarpeeseen.
Ruumaanhan ei koskaan kannata mitään lääkkeitä laittaa lämpötilavaihteluiden ja matkatavaroiden katoamis/ viivästymisvaaroista johtuen.
Hyvä tarkennus 👍
 
Mikä tää "mäkkärin ranskalaiset" -uskomus on? 😂
Joidenkin uskomusten mukaan niiden suola/ rasvakalorit auttaisi raskautumaan. Niitä ilmeisesti pitäisi syödä heti peiton heiluttelun jälkeen... Kun, ainakin mulla, on ollut matkaa sinne mäkkärille niin eioä oo tullut tuotakaan uskomusta testatuksi.
Pikemminkin uskoisin apua olevan vaikkapa jalkojen ylös nostosta ja pienestä ilmapyöräilystä, ehkä silloin kiertäisi veri paremmin eikä maanvetovoima mahdollisesti heikkoja uimareita valuttaisi pitkin kinttuja. Toisaalta on mukavaa vain olla hetkinen paikallaan ja suoda samalla uimareille rauha etsiä maalia 😚
Myös villasukat jaloissa nukkumista vois kokeilla, tosin teen sen mökillä usein kylmien lattioiden johdosta jo muutoinkin.😱
 
Meillä on lähete laitettu julkiselle puolelle ja odotetaan ensikäyntiä. Lähete on laitettu helmikuussa ja arvio pääsystä on toukokuulle. Miten nopeasti hoitoon pääsy lähtee etenemään tuon jälkeen? Odotetaanko taas pari kuukautta? Jos menee ennen julkiselle pääsyä (koska odottelua) yksityiselle esim. Inseminaatioon, niin putoaako pois julkisen jonosta?
 
Meillä on lähete laitettu julkiselle puolelle ja odotetaan ensikäyntiä. Lähete on laitettu helmikuussa ja arvio pääsystä on toukokuulle. Miten nopeasti hoitoon pääsy lähtee etenemään tuon jälkeen? Odotetaanko taas pari kuukautta? Jos menee ennen julkiselle pääsyä (koska odottelua) yksityiselle esim. Inseminaatioon, niin putoaako pois julkisen jonosta?
Meillä ainakin eteni aika nopealla aikataululla ensikäynnin jälkeen. Syyskuussa oli ensikäynti, lokakuussa aukiolotutkimus, marraskuussa 1. inseminaatio jo. Nyt odotellaan kuukautisia niin päästään ilmoittautumaan ensimmäiselle ivf-kierrokselle. 😊
 
Takaisin
Top