La. Elokuussa, pikkukakkosen odottajia ;)

Meillä hyvänä yönä nukutaan koko yö 20.00-7.00 mutta jos huono yö niin saattaa herätä 3-5 kertaa yössä mutta onneksi nyt harvemmin enään. Luulen että kaikki uuden oppiminen vaikuttaa uneen niin paljon ettei vain malta nukkua kun yleensä ei itke yöllä. Omaan huoneeseen ei olla ainakaan ihan vielä siirtämässä sillä helpompi ollut hoitaa heräilyt kun toinen samassa huoneessa. :)

Teidän muksuthan nukkuu kivasti! :)

Minäkin toivon että seuraava olisi parempi nukkuja! Toivossa hyvä elää! :wink

Onnea kotien etsimiseen teille jotka sellasta etsitte! Toivottavasti löydätte ihanan ja sopivan kodin teille! :)

Tänään kunnolla eka päivä kun turvottaa..en kyllä muista että ekasta ois jo nyt turvottanut näin :eek:
 
Juu siis kun tää turvotus on ihan järkyttävää! Siis maha selkeesti iso! Alko jännittää että oisko kaksi kasvamassa :D meillä suvussa kaksosia mutta jotenkin en osaa uskoa että meidän kohdalle tärppäis kaksin kerroin ;D
 
Meil kans olis isompi asunto hakusessa.. muutenki meinaa olla ahdasta ku toi melkei 6v tarvii oman huoneen ja ukon kaa nukutaa olkkaris..
 
Meillä poika täyttää parin viikon päästä 2v. ja on nukkunu 9kk:n iästä asti omassa huoneessa. Siihen asti heräiltiin useamman kerran yössä, mutta sen jälkeen ei olla juurikaan enää heräilty. Nyt olemme juuri remppailemassa uutta asuntoa, muutaman viikon päästä olis tarkoitus muuttaa :) onnea kaikille asunnon etsintöihin, toivittavasti löytyy mieleinen..
Onko kuinka moni töissä tällä hetkellä? Minä palasin töihin pojan ollessa 1v.3kk ja nyt kyllä jo todella innolla odotan äippäloman alkua (voi kunpa kaikki menisi hyvin ja pääsisin kesällä äippälomalle).. Toivottavasti seuraavan kanssa pystyisin olla pidempään kotona :)
 
Mie oon töissä ollu reilu 3 vuotta ja nyt pari kk ollu osittaisel hoitovapaal eli teen 80% työaikaa.. esikoisest olin 2v2kk kotona.. huomenna soittelen neuvolaan :)
 
Oi voi, miten kestää näillä minimaallisilla hermoilla esikoisen uhmailut? Tuntuu, että ihan kaikki ärsyttää ja hermot menee nanosekunnissa nykyään (osittain varmaan ihan jatkuvasta väsymyksestä). Yritän kaikkeni olla purkamatta sitä tuohon uhmikseen, mutta kyllä tiukkaa tekee :sad001 Päivät tuntuu todella pitkiltä nyt kun ollaan molemmat kotona tässä joulunaikaan 3vkoa...
 
Hyppään uutena mukaan! Poika jo 8v ja tätä kakkosta yritetty pitkään ja hartaasti, lopulta plussa hedelmöityshoitojen kautta :-)
 
Minäkin uutena mukaan! Ekaa poikaa tehtiin 2,5 vuotta ja hän on nyt iältään 1v 3kk. Imetyksen jälkeen alkoivat epäsäännölliset menkat kesäkuussa 2014 ja nyt kolmisen viikkoa ollut raskausoireita. Testasin vasta toissapäivänä, kun oireet olleet kuitenkin aika mietoja. Ja plussa tuli! :)

Tämän kakkosen laskettu aika on jossain elokuun puolenvälin tai loppupuolen paikkeilla, tosi vaikea sanoa pitkän kuukautiskierron takia, mut nt-ultrassahan se selkiytyy. Itse arvioisin olevani nyt jotain rv 6+0, mutta neuvola katsoo kuukautisista laskettuna jo rv 8+3. Noin pitkällä en vielä kuitenkaan ole.
 
Soitin tänään neuvolaan ja sanoi että olisin viikolla 6-7,mutta oikeesti viikkoja on 5+3.huomenna selviää hcg määrä ja mitkä viikot on oikiasti:-D
 
Mieki soittelin neuvolaa tänään ja menkkojen mukaan laskettu aika olis 25.8.. 15.1 sitten ekalle neuvolakäynnille :)
 
Meillä ensimmäinen neuvola 16.1. Ei millään malttais odottaa :) tänään illalla oli ensimmäistä kertaa ihan kauhee turvotus ja tosi huono olo, oli tarkotus siivoilla huomista varten, mut enhän mä saanu sitte mitään aikaseks.. Toivottavasti huomenna parempi olo :) mukavaa loppuvuotta kaikille ja paljon Onnea vuodelle 2015!
 
Täällä myös pikkukakkosen odottaja :) yritystä oli yli vuoden ja vihdoin tärppäsi. Ensimmäinen täyttää kohta 2v, joten ikäero noin 2,5v.
Toivottavasti kaikki menee hyvin. Onnea kaikille odottajille!!! Ja hyvää uutta vuotta!
 
Täällä kans odotellaan! Esikoinen täyttää kohta kaksi joten suunnilleen 2,5v tulee ikäeroa. Laskettuaika on ihan elokuun alkuun, nyt siis rv 9+5. Onko täällä muilla kauheeta pelkoa takalistossa? Keskenmeno kummittelee koko ajan ajatuksissa vaikka ikinä en sitä ole kokenutkaan. Kun nyt menis pian kolme viikkoa niin pääsee np-ultraan!
 
Täällä on koko ajan pelko persiissä.. haluu toivoo ja uskoo et kaikki menee hyvin,mutta kun vauvasta on haaveillu jo niin pitkään ni on jotenki epäuskonen että kaikki vois mennä hyvin.. yritän olla ajattelematta mitää negatiivista ja keskittyä vaan elämiseen päivä kerrallaan.. esikoisesta kun ei ollu mitään oireita niin tää alkuraskaus on mulle aivan uutta. sillon pääsin ultraan jo viikko plussan jälkeen eli rv 13 :D tekis niin mieli kattella jo kaikkee vauvatavaraa,mut ei uskalla.. eka neuvolakin on vast 15.1 ja siel toivottavasti ultrataa samal,jospa sit vähä helpottais..
 
Meillä vuoden verran uutta tulokasta odoteltiin enemmän ja vähemmän tosissaan. Viimeinen puolivuotta oli vähän turhautumista kun ei plussaa kuulunut. Olin varannut jo lääkärille ajan tutkimuksiin, mutta onneksi sen sai perua.. Sit kun se positiivinen tulos napsahti niin ei vaan osannut uskoa. Aika kauan meni kun tajusin, et hitto, oon oikeesti raskaana!
Mä oon käynyt jo varhaisultrassa jossa todettiin viikkoja silloin olevan 6+5. Siellä sydän jo löi :Heartred Ensimmäinen neuvola oli puolitoista viikkoa sit, mutta siellä ei sydänääniä kuunneltukaan. Olen ollut siinä uskossa, että kun sydän on kerran lyönyt niin usein menee hyvin, mutta netin maailma sai sisäisen pessimistini tajuamaan ettei se kai ihan niin ole. Kauheaa tää stressaaminen, kun ei vaan osaa ottaa iisisti!
 
Esikoista "tehtiin" yli vuosi exän kanssa,ennenku tärppäs ja nyt kerettii puoli vuotta yrittämään,mutta mun epäsäännöllisen kierron takia raskautuminen hankalaa.. sain neuvolasta keltarauhashormonikuurin ja heti sen jälkee tärppäs.. täl hetkel ainoo,mikä muistuttaa siitä et tuol masus joku saattaa kasvaa,on tää ällö olo ja ummetus :sad001 nää joulunpyhät on viel ollu niin älyttömän tylsiä et kerkee stressata ihan älyttömästi ku ei oo oikein tekemistä,onneks maanantaina pääsee taas töihin :D
 
Meillä on ollut myös kummankin yrittämisen kohdalla ongelmia. Mies sairastui -11 kivessyöpään jonka vuoksi toinen kives jouduttiin poistamaan ja aloitettiin sytostaattihoidot. Menimme kuukauden päivät ennen naimisiin ennen kuin tieto sairaudesta ilmeni ja olimme suunnitelleet häiden jälkeen että annamme vauvan tulla jos on tullakseen mutta toisin kävi..no meidän ja lääkäreiden ihmeeksi huhtikuussa 2013 tulin raskaaksi ja aivan luomuna! ♡ Terve poika syntyi joulukuussa 2013!
Emme yhtään osanneet odottaa että tulisin näin nopeaa raskaaksi kuin puolessa vuodessa, mutta tämä oli niin onnellinen uutinen kaiken tämän keskellä! Nyt elämme onneksi terveenä perheenä ja toivottavasti saamme uuden perheenjäsenen elokuussa luoksemme ♡
 
Toivottavasti uusi vuosi on alkanut teillä kaikilla hyvin. Mulla on alkanu raskausoireet, oikeastaan ekaa kertaa ikinä. Esikoisesta ei ollu muuta kuin vähän väsymystä alkuraskauden aikana, mutta nyt on sellainen "krapulainen" olo koko ajan, eli väsymys ja etova huonovointisuus vellovat pitkin päivää, välillä väistyen ja taas kohta palaten. Tuntuu, että turvottaa, mutta en tiedä onko vain päässäni, ja ehkä joulun jälkeen turvottaa joka tapauksessa. Päänsärkyäkin ollut pikkusen, voiko sekin olla tätä raskausoireilua? Väsymys on hetkittäin ihan tajuton. Huhhuh, täytyy hiukan tsempata tässä kevään ajan että jaksaa työt ja lapsen hoidon ja ehkä jotakin muuta elämää lisäks... :D Samoin kuin Jimmi oon menny töihin kun esikoinen 1v3kk ja odotan myös äitiyslomaa. Itsekin haluaisin olla kotona lasten kanssa ainakin siihen asti, että tämä tulokas täyttää 2 vuotta, mutta sitä en vielä varmaksi pysty sanomaan.

Meidän asumistilanne on sellanen, että muutettiin viime viikonloppuna väliaikaisesti sukulaisen vanhaan omakotitaloon kaupunkikaksiosta. Täällä asutaan 1-2 vuotta, kunnes saadaan rakennettua oma koti. Nyt ois esikoisellekin oma huone, mutta perhepedissä nukutaan ainakin vielä toistaseks. Yöimetykset tosiaan oon jättäny vasta reilu kuukausi sitten, ja päivisin tuo meidän 1v 8kk lapsukainen käy edelleen 2-5 kertaa tissillä. En oo suunnitellu vielä mitään vieroitusta, mutta nyt muiden raskausoireiden myötä myös imettämisestä on tullut vähän kivuliasta, joten katsotaan jaksetaanko me tätä nykyistä systeemiä. Parasta olis, kun lapsi itse haluaisi lopettaa ja niin kai raskauden aikana voi käydäkin, mutta tuo meidän muksu tuntuu kyllä niin kovalta tissimaitofanilta etten tiedä saisko edes mikään makumuutos sitä luopumaan suosiolla... Tässä koitan mennä "älä tarjoa, älä kiellä"-meiningillä.

Noista labroista piti kysyä, mitäs siellä ekassa labrassa otetaankaan, pelkkää vertako? Mulla on neuvola 23.1., labra 26.1. ja se kaivattu uä 2.2.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Takaisin
Top