Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

Keskustelun 'Enkeleiden vanhemmat' aloitti Ajna, 18 elo 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. APM Aloittelija

Mulla meni ihan parissa päivässä ohi.
  2. Johis Aloittelija

@APM, kiitos kommentista! Eilen (reilu viikko keskenmenosta) näytti yllätykseksi jo kotitesti negatiivista. Tein sen kyllä illasta, mutta oletin että on vielä ihan superplussa. Ehkä sinne kohtuun ei tosiaan mitään isompaa ole jäänyt. Olisi edes jotain ilonaihetta tässä tilanteessa...
  3. hildurbia Aloittelija Marraskuun äidit 2019

Mahtaakohan kellään olla tällaisesta kokemusta... Mulla alkoi keskenmeno spontaanisti pitkänä perjantaina, sitä oli jo osattu odottaa, koska sikiö ei ultrassa ollut vastannut viikkojaan ja sykekin oli todella matala (n. 60). Olin naistenpolilla ultrassa siis käynyt pienen vuodon vuoksi aiemmin. Keskenmeno alkoi yöllä, pahin vuoto isoine hyytymineen ja kipu kesti noin 3 tuntia, seuraavina kolmena päivänä ajoittaista kovaa supistelua ja vuotoa ja vielä jotain hyytymiä. Sitten vähän hiipui. Tarkastettiin polilla tilanne ja todettiin että kohtu on tyhjä, mutta kohdunkanava ei. Sain kotiin cytotecit jos ei seuraavan vkl aikana tule hyytymävuotoja, joita jonkin verran tuli ja en sitten lääkkeitä ottanut. Tänään uusi kontrolli, jossa todettiin että kohdunkanavassa edelleen hyytynyttä verta. Otin lääkkeet tänään klo 12.45. (Ensin 4 emättimeen ja kolmen tunnin päästä 2 kielen alle.) Eli tästä on tasan 8 tuntia. So far ei mitään. Pientä vuotoa on ollut, mutta sitä nyt oli aiemmin jo muutenkin. Myös, kaks niistä lääkkeistä tuli vähän aikaa sitten vessareissulla ulos. Eivät olleet sulaneet todellakaan (kuuluisiko?), vähän koostumus oli muuttunut mureammaksi. Onko täällä ketään, jolla olis kohtu tyhjentynyt ja kohdunkanavaan jäänyt verta jumiin? Miten lopulta kävi?

Mulla tämä keskenmenoprosessi on kestänyt jo monta viikkoa ja olen henkisesti ihan loppu. Olen melko varma että tässä vielä päädytään imutyhjennykseen ja varmaan sen jälkeenkin vielä kaavintaan. Ihan epätoivoista paskaa.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  4. Johis Aloittelija

Hildurbia, sinäkin päädyit marraskuisten ryhmästä tänne ;(

Minulla ei ole tuollaisesta kokemusta, mutta siitä olen samaa mieltä, että tämä on monelta kantilta katsottuna kamalaa p***aa!

Minulla näkyi lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen kohdussa vielä hyytymää, mutta lääkärin mukaan kudosta ei ollut enää jäljellä. Antoi sitten vielä 2 cytoteciä, mutta näillä ei ollut mitään vaikutusta (eikä sen jälkeen ole ultrattu eikä ole jälkitarkastuskaan). Tämän jälkeen on tullut monena iltana/yönä verta ja pientä hyytymää, ja r-testi näytti jo negatiivista, joten oletan että sieltä on tullut ne loput jäämät pääasiassa pois. Jotenkin luulisi, että kohdunkanavasta vuotaisi kaikki vielä helpommin ulos kuin kohdusta, viimeistään sitten ekojen menkkojen aikana?

Kovasti voimia sinne sinulle!!
  5. Amalia84 Aloittelija

Pahoittelut ja voimia teille molemmille Johis ja hildurbia!
    Salaisella puolella on aktiivisempaa keskustelua, suosittelen liittymään seuraan sinne.

Jaa tämä sivu