Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

Lyhyt on sinullakin ollut siis varsinainen tyhjennysvaihe. Vai jatkuiko vuoto runsaana vielä kotiuttamisen jälkeenkin. Itselle tämä päivä oli pettymys. Ei mainittavaa vuotoa. Nyt alan kallistua sen kannalle, että ehkä se keskiviikon vuoto sitten riitti. Kun eihän tuulimunassa ole mitään sikiötäkään joka olisi ulos tullut.


Joo, oikeastaan yllätyin vuodon vähyydestä, koska olin odottanut jotain Niagaran-putousta. Minut ultrattiin ennen kotiinlähtöä ja kohtu oli tyhjä. Raskausmateriaali tuli gynen pöydälle tuon ultrauksen yhteydessä. Vuotoa kesti ensin pari päivää normaalien kuukautisten verran ja sen jälkeen niukkaa vuotoa tuli noin viikon. Muistaakseni ohje olikin, että viikon pitää vuotoa olla, ja jollei ole, pitää mennä näytille. Mutta minulla tama niukka vuoto siis riitti (kkm 10+4, eli ei ihan alussakaan enää) ja nyt olen onnellisesti uudestaan raskaana.
 
Joo, oikeastaan yllätyin vuodon vähyydestä, koska olin odottanut jotain Niagaran-putousta. Minut ultrattiin ennen kotiinlähtöä ja kohtu oli tyhjä. Raskausmateriaali tuli gynen pöydälle tuon ultrauksen yhteydessä. Vuotoa kesti ensin pari päivää normaalien kuukautisten verran ja sen jälkeen niukkaa vuotoa tuli noin viikon. Muistaakseni ohje olikin, että viikon pitää vuotoa olla, ja jollei ole, pitää mennä näytille. Mutta minulla tama niukka vuoto siis riitti (kkm 10+4, eli ei ihan alussakaan enää) ja nyt olen onnellisesti uudestaan raskaana.

Onnea raskaudesta:Heartred:)
 
Ja tarkennuksena, että mä sain noi 4 cytotecia kotiin otettavaksi. Mutta se on varmaan se maksimi määrä minkä antavat.
Minä sain tänään just 6 cytoteciä, 4 burana 600mg ja 2 litalginia. Täällä kotihoitopakkauksen sisältö tuo.
 
Minä sain tänään just 6 cytoteciä, 4 burana 600mg ja 2 litalginia. Täällä kotihoitopakkauksen sisältö tuo.
Täällä siis kkm todettu 9+2, sikiö vastas 6+2, tänään 9+3 sairaalassa tarkistus ja lääkkeen otto
 
Voi ei, lapatius. Voimia:Heartred On kyllä aika erilaisia käytäntöjä noiden lääkkeiden kanssa sitten. Hyvä että pääset sairaalaan. On se turvallisemman tuntuista.
 
Voi ei, lapatius. Voimia:Heartred On kyllä aika erilaisia käytäntöjä noiden lääkkeiden kanssa sitten. Hyvä että pääset sairaalaan. On se turvallisemman tuntuista.

Niin siis tuo näkykin väärälle päivälle tulleen. Eli torstaina oli mifegynen otto sairaalassa, illalla tuota kirjotin ja tuliki perjantain puolelle, enkä sitä huomannu. Nyt Lauantaina oli kotityhjennys. Halusin olla miehen tukemana kotona tutussa ympäristössä ennemmin ku sairaalassa.

Päivä meni näin:
- Klo12: 30 otin normaalisti kipulääkkeet burana 600 ja paramax 1000 sekä 4 kpl cytotecejä emättimeen.
- Supistukset alko n. klo 15.
- Klo 15: 30 loput kaksi cytoteciä kielen alle liukeneen
- Klo 17 tienoilla suoistukset alko lisääntyyn ja koveneen
- Klo 17: 30 uudet kipulääkkeet
- n. klo 18 oksentelua kovien kipujen vuoksi ja lääkkeet pihalle.
- n. klo 21 soitto päivystykseen josta kehottivat soittamaan ambulanssin hakemaan kun ei ollut omaan kyytiin mahollisuutta. Ambulanssi tuli 10 min sisällä soitosta(pelastusasema vieressä). Hoitajat mittaili arvoja katto käyrät jne. Kaikki normaaleja joten konsultoi lääkäriä päivystyksestä ja päädyttiin jäämään kotiin. Antoivat jotain panadol 500 imeskelytabletteja 2kpl vielä ja hoitokertomuksen tulostivat.
- lanssin lähettyä alko mulla kohta yököttään. Nää lääkkeet ei pysyny myöskään kokonaan sisällä.. kovia kipuja jatkui vielä ehkä tunnin, jonka jälkeen ne lähes kaikkosi.
- Mies autto suihkuun n. klo 23, jonka jälkeen ei oo tullu enää, ku muutama pieni supistus. Ja kivut laantunu perusmenkkajomotukseen. Verta tulee vielä, mut enää ei oo tullu mitää riekaleita. Ne taisi tulla tuollon pahimpien supistusten aikaan, ku oksensin. Sen tunsin kun tuollon pahimpien kipujen ja supistusten aikana tuli kait se pieni sikiö pois. Ainaki siihen yhistin. Koska oli just joku sen kokonen möykky ja istukka tuli sellasina riekaleina..
 
Selvisin siis pahimmasta vaikka tuntuki etten enää yhrään supistusta kestä. Mies onneksi oli vieressä ja hoki "kyllä sä rakas kestät!" Ja silitteli, hieroi ja halaili. :Heartred
 
Niin siis tuo näkykin väärälle päivälle tulleen. Eli torstaina oli mifegynen otto sairaalassa, illalla tuota kirjotin ja tuliki perjantain puolelle, enkä sitä huomannu. Nyt Lauantaina oli kotityhjennys. Halusin olla miehen tukemana kotona tutussa ympäristössä ennemmin ku sairaalassa.

Päivä meni näin:
- Klo12: 30 otin normaalisti kipulääkkeet burana 600 ja paramax 1000 sekä 4 kpl cytotecejä emättimeen.
- Supistukset alko n. klo 15.
- Klo 15: 30 loput kaksi cytoteciä kielen alle liukeneen
- Klo 17 tienoilla supistukset alko lisääntyyn ja koveneen
- Klo 17: 30 uudet kipulääkkeet
- n. klo 18 oksentelua kovien kipujen vuoksi ja lääkkeet pihalle.
- n. klo 21 soitto päivystykseen josta kehottivat soittamaan ambulanssin hakemaan kun ei ollut omaan kyytiin mahollisuutta. Ambulanssi tuli 10 min sisällä soitosta(pelastusasema vieressä). Hoitajat mittaili arvoja katto käyrät jne. Kaikki normaaleja joten konsultoi lääkäriä päivystyksestä ja päädyttiin jäämään kotiin. Antoivat jotain panadol 500 imeskelytabletteja 2kpl vielä ja hoitokertomuksen tulostivat.
- lanssin lähettyä alko mulla kohta yököttään. Nää lääkkeet ei pysyny myöskään kokonaan sisällä.. kovia kipuja jatkui vielä ehkä tunnin, jonka jälkeen ne lähes kaikkosi.
- Mies autto suihkuun n. klo 23, jonka jälkeen ei oo tullu enää, ku muutama pieni supistus. Ja kivut laantunu perusmenkkajomotukseen. Verta tulee vielä, mut enää ei oo tullu mitää riekaleita. Ne taisi tulla tuollon pahimpien supistusten aikaan, ku oksensin. Sen tunsin kun tuollon pahimpien kipujen ja supistusten aikana tuli kait se pieni sikiö pois. Ainaki siihen yhistin. Koska oli just joku sen kokonen möykky ja istukka tuli sellasina riekaleina..

Korjaus tähän, olikin vaan istukkaa ja muita raskausmateriaaleja nuo eiliset!
Supistukset loppu vähän kesken ilmeisesti ja tänään vessa-asioilla käydessä sit tunsin sellasen luiskahduksen ja kas sikiöpussi. Oli n.3-4cm halkasijalta. Ei irronnu ku paperilla ja siellä näky pieni ihminen sisällä. En kuitenkaa ruvennu aukomaan.. nyt ei enää oo ollenkaan kipuja ja vuoto lähes lakannu. Nyt vaa ihan sumuinen olo (väsymys, eilisen neste- ja suolatasapainon heitot) ja niskajumi. Muuten ihan hyvin täällä.
 
Ensimmäinen km hoitui itsekseen hyvin. Toisella km alkoi ensin verenvuoto, olin silloin töissä yövuorossa yksin (hoitoala), yön siinä sitten vitkuttelin hammasta purren. Aamulla koitin soittaa lääkäriin mutta nukahdin ennenkuin soittoaika edes alkoi.. seuraavana aamuna oli joku häiriö terkkarissa enkä päässyt läpi. Illalla menin ensiapuun kun järkyttävät supistukset alkoi, makasin lattialla kippurassa ja itkin.
Ea:ssa totesivat että kkm ja sieltä suoraan Taysiin. Sain cytotecia kotiin suun kautta otettavaksi, no tämä ei auttanut. Seuraavana päivä uudelleen tayssiin, siellä laitettiin alateitse. Tämäkään ei auttanut, siitä sitten imukaavintaan. Kaksi pikkuista sikiötä poistettiin, poikkeavuuksia ei taidettu löytää kun eivät takaisin soitelleet.
Nyt toivotaan että tämä kolmas pysyisi kyydissä. [emoji173]
 
Hyvä pino, vaikkakin aika hiljainen.
Itsellä vielä lääkkeellinen tyhjennys periaatteessa kesken, viime ti aloitettiin keskeytys ctoteceilla tuulimunaraskauden vuoksi.
6h päästä alkoi pieni kipu, 8h kohdalla vuotoa. Iltaa kohden vuoto runsastui, tuli hyytymiä ja oletettavasti sikiöpussi. Supistelu oli kovaa. Vuotoa kesti n. 3h runsaampana, lopulta 6h kohdalla vuoto niukkaa. Seuraavinta kahtena päivänä ei vuotoa. Perjantaina pientä rusehtavaa ja eilen alkoi aamulla supistelut ja jälleen hieman runsaampi vuoto. Viime yönä oli kovia supisteluita, tänään kohtalainen vuoto. Polilla oltiin sitä mieltä, että normaalia. Itse pelottaa, että jotain sinne on jäänyt eikä se nyt pääse poistumaan kun supistelee vaan.
 
Hyvä pino, vaikkakin aika hiljainen.
Itsellä vielä lääkkeellinen tyhjennys periaatteessa kesken, viime ti aloitettiin keskeytys ctoteceilla tuulimunaraskauden vuoksi.
6h päästä alkoi pieni kipu, 8h kohdalla vuotoa. Iltaa kohden vuoto runsastui, tuli hyytymiä ja oletettavasti sikiöpussi. Supistelu oli kovaa. Vuotoa kesti n. 3h runsaampana, lopulta 6h kohdalla vuoto niukkaa. Seuraavinta kahtena päivänä ei vuotoa. Perjantaina pientä rusehtavaa ja eilen alkoi aamulla supistelut ja jälleen hieman runsaampi vuoto. Viime yönä oli kovia supisteluita, tänään kohtalainen vuoto. Polilla oltiin sitä mieltä, että normaalia. Itse pelottaa, että jotain sinne on jäänyt eikä se nyt pääse poistumaan kun supistelee vaan.

Kannattaa pyytää tarkistus ultraa jos yhtään tuntuu et jotain raskausmateriaalia jääny.
 
Täällä kans just kkm lääkkeellinen tyhjennys. Lauantaina otin kotona cytotecit, alko supistella ja vuotaa ihan kohtalaisesti. Sunnuntainaki riitti vuotoa ja isoja hyytymiä, mutta maanantaina eli eilen päivällä ei tullukaan oikeastaan mitään. Illalla sitte helvetti repes ja aloin vuotaa ihan kaatamalla, veri lorisi pönttöön hyytymien kans ja yösiteet täytty kahessa sekunnissa. Supistelut oli ihan järkyttäviä eikä niihin auttanu mikään burana-panadol. Nelisen tuntia meni ennenku vuoto vähä rauhottu, mutta edelleen vuoto on menkkoja runsaampaa ja alavatsaa ja -selkää polttaa ajoittain. Jos ei ala vuoto rauhottua tai lisääntyy uudelleen, niin pitää ultrata ja tarkistaa, ettei vaan ole jääny mitään kohtuun. Ei tätä kyllä toivois kenellekään koettavaksi.
 
Mää ihan järkyttyneenä luen näitä kommentteja, täälläkin siis kkm diagnoosina. Torstaina ultrassa todettiin, että sykettä ei enää näy, perjantaille aamulla sain ajan terveyskeskukseen ja huomenna vasta Naistenklinikalla aika. Ja siis ei edes mitään toimenpideaikaa vaan ultrataan ja tehdään hoitosuunnitelma. Tänään on tullut vasta ensimmäisen kerran veristä vuotoa ja ihan pieniä hyytymiä (??), sikiö kasvu loppunut jo kaksi viikkoa sitten. Pelkään, että mut laitetaan kotiin lääkkeiden kans. En ehkä sitä kestäis, sillä oon henkisesti niin romuna. Ja eniten just pelkään tuota lääkkeellistä tyhjennystä sen takia, että jos ja kun sieltä se raskausmateriaali tulee isoina köntteinä ulos.. et miten mää siitä selviän.
 
APM, sitten sanot tiukasti, että haluat osastolle tyhjennykseen.

Osastolle pääsyä voi joutua odottamaan pari päivää, mutta ainakin minusta se oli hyvä kokemus, koska yhtään ei tarvinnut pelätä, ja kun kivut lisääntyivät sietämättömiksi, sai heti parempaa kipulääkettäkin. Samoin hoitaja seurasi kaiken aikaa valuneen veren määrää, ja sitten kun verta oli tullut liikaa, tuli verenvuotoa hidastavaa lääkettä. Missään kohtaa ei pelottanut. Monella tyhjennys menee helpommin, mutta toisaalta aika moni joutuu kuitenkin kaavintaan, ja sekin tehdään samalla osastoreissulla jos tarpeen on.
 
APM, sitten sanot tiukasti, että haluat osastolle tyhjennykseen.

Osastolle pääsyä voi joutua odottamaan pari päivää, mutta ainakin minusta se oli hyvä kokemus, koska yhtään ei tarvinnut pelätä, ja kun kivut lisääntyivät sietämättömiksi, sai heti parempaa kipulääkettäkin. Samoin hoitaja seurasi kaiken aikaa valuneen veren määrää, ja sitten kun verta oli tullut liikaa, tuli verenvuotoa hidastavaa lääkettä. Missään kohtaa ei pelottanut. Monella tyhjennys menee helpommin, mutta toisaalta aika moni joutuu kuitenkin kaavintaan, ja sekin tehdään samalla osastoreissulla jos tarpeen on.


Kiitos tuesta, näin teen. Mies on luvannut tsempata minua ja sanoa tiukasti ettei mennä kotiin lääkkeiden kanssa.
 
Täällä myös lääkkeellinen tyhjennys menossa. La todettiin kkm viikoilla 9+. Eilen sain naistenpolilla Mifegynen, joka aloitti jo kuukautisiin verrattavan vuodon, hyytymiäkin tulee. Ei kuitenkaan vielä verrattavissa edellisen spontaanin keskenmenon vuotoihin. Aamulla pitäisi laittaa emättimeen 4kpl Cytoteceja ja siitä 3 tunnin päästä suussa sulattaa 2 tablettia. Jännittää, kun olen yksin. Mies reissussa. Sain jäädä yksin kotiin, kun lähellä asuu vanhemmat, jotka voivat tulla tarvittaessa hätiin. Tsemppiä APM ja jeilei teillekin!
 
Täällähän minä... :sad010Olin jo vakaasti sitä mieltä, että nyt riittää keskenmenot eikä meillä enää yritys jatku, mutta ihana lääkäri sai mut tsempattua. Nyt vaan odottelen että tämä tyhjennys olis jo ohi ja pääsis uuteen yritykseen.
 
Mulla piti soittaa naistentaudeille, että mitä tehdään, kun ennen Cytotecejakin vuoto on runsasta. Piti ottaa neljä suun kautta ja vielä 2 3-4 tunnin päästä... Yllättävän kipeäksi tuli suu niiden tablettien jälkeen. :wtf:
 
Takaisin
Top