Kysy ja avaudu ihan mistä vaan!

Meillä on se fleecepussi käytössä. Oon kyllä tykännyt siitä superisti, vauva melkein aina heti sinne päästyään nukahtaa.. Ja sitten kun sen saa kivasti kaukaloon kiinni kun siinä on koloset.. Sitten meillä on se untuvapussi kylmemmille keleille. On myös yksi haalari ostettuna kokoa 62, mutta se on kauhean ison oloinen...
 
Nii ja kun siä vaunukopassa pysyy se lämpö aika hyvin, varsinkin jos laittaa harson tms siihen kuomuun niin ei pääse viimakaan vaunuihin puhaltamaan. Ja kun sinne vaunukoppaan voi laittaa vilttiä tms lisä lämmikeeksi jos tuntuu et fleecehaalari + äippäpakkauksen makuupussi tai se toppis on liian vähän. Meillä esikoinen oli viime talvena sen verran isompi et tartti toppapukua esim pulkkaillessa, mut tää nyt on viä niin pieni ettei edes möyri siä lumessa.
 
Mä lämmitin saunan 4 päivää synnytyksestä mutta ennen kuin sauna oli lämmennyt huomasin et mulla on kuume ja tajusin et mulla kohtutulehdus ja vaihdoin saunan suihkuun. :sad001 Uus yritys viikko synnytyksestä mutta miedossa lämmössä kun oli vielä vähän heikko kaavinnasta ja kaikista lääkkeistä.
 
Meillä on se fleecepussi käytössä. Oon kyllä tykännyt siitä superisti, vauva melkein aina heti sinne päästyään nukahtaa.. Ja sitten kun sen saa kivasti kaukaloon kiinni kun siinä on koloset.. Sitten meillä on se untuvapussi kylmemmille keleille. On myös yksi haalari ostettuna kokoa 62, mutta se on kauhean ison oloinen...

Mäkin ostin untuvapussin, kun halvalla sai, mutta missä lämpötiloissa sitä voi käyttää? Ja oliko niin, että sinne alle laitetaan vaan sisävaatteet tms.? Nimim
Ummikko :)
 
Mulla on nyt käytössä 50/56 cm nallepuku vauvalle (pussimallinen vanupuku) ja kudottu peitto päälle. Olen ostanut kans käytettynä sekä fleece-pussin että lämpimän toppapussin mutten ole kokeillut niitö vielä. Tarkoitus oli kyllä et nyt syksyllä käyttäisin fleece-pussia ja vain sisävaatteet alle tai tarvittaessa sellanen neulottu haalari vielä. Ei vaan ole tullut kokeiltua vielä kun vanhasta tottumuksesta käyttää taaperon vanhaa nallepukua... :) Vaikka on neljäs vauva kyseessä olen välillä ihan pihalla kun tulee uusia tuotteita eikä sit tiedä miten/milloin käyttäis niitä. :D
 
Meillä mennään kahdella eri toppapussilla. Toinen on kiinni kaukalossa ja toinen sitten vaunuihin. Oon liian laiska irrottelemaan pussia välillä kaukalosta. Lisäksi on fleecehaalari + äp-pakkauksen makuupussi, mitä voi käyttää ennen kuin pakkaset tulee. Meille ei hankita toppapukua ollenkaan, kun en usko vauvan vielä tänä talvena tarvitsevan.
 
Me ollaan fleecepussissa pidetty niin, että vaan normi vaatteet alla ja pipo ja tumput. Se on ollut kaukalossa automatkoilla. Se untuvapussi on iso eikä mahdu kaukaloon. Nyt oli vaunuissa se fleecepussi myös ja sitten vaunujen päällä se suoja. Hyvin neiti sielläkin nukkui. En usko että kauheasti tulee vaunuiltua talvella.. Joten talvella saatetaan toppapukua myös käytettyä automatkoilla jotta mahtuu kaukaloon..
 
Millainen on fleecepussi? Kuten Janna sanoi, en mknäkään oikein oo perillä kaikista uusista tuotteista... Sairaalakassiin oon varannut sisävaatteiden lisäksi puuvillaisen kypärämyssyn ja hupullisen fleecehaalarin, jossa kiinteät "tumput ja töppöset". Kaukalossa odottaa neulottu villapeitto, jos vaikka on kylmempää. Oon hommannut toppahaalareita eri kokoisina, toppakaukalopussin, villavaatteita on yms. Ehdottomasti vaunuillaan talvellakin ja jos hyvin menee, niin vauva myös nukkuu ulkona päivisin. Vaununkopassa on joku pohjaeriste ja äitiyspakkauksen makuupussi on siellä myös. Pidän vaununkopassa myös pientä lämpömittaria. Ja tosiaan vauvan niskasta tietää milloin on sopivasti. Jos hyvin nukkuu, niin varmaan myös hyvin tarkenee.
...mut syntyis nyt ensin...
 
Okei, se on siis sama kuin semmonen toppapussi, joka meillä on Emma-merkkisenä. Eisbärchen oli edellisellä kierroksella ja se jäi aika vähälle käytölle jostain syystä.
 
Kai niitä merkkejä on useampia. Mutta tuommoisen ostin käytettynä. Maksoin 2kymppiä siitä. Ihan hyvä diili oli. Tykkään ettei ole sellaista käpälätilaa, vaan koko vauva sujautetaan sisälle..
 
Mites toi isänpäivä? Meillä miehellä tulossa ensimmäinen sellainen. Ihan pienimuotoisesti ajattelin juhlistaa sitä. Mitään lahjaperinnettä en haluaisi aloittaa, (meillä ei ole muutenkaan ollut tapana mitään erityisiä lahjoja pahemmin joka kerta hankkia) sitten kun lapsi on kyllin iso niin saa itse askarrella tms jotakin jos haluaa. Jonkun kortin ajattelin kuitenkin väsätä ja haluaisin painaa siihen vaikka vauvan käden jäljen. Vinkkejä tähän? Ja sitten ostan miehen herkkuja kotiin valmiiksi, voidaan sitten yhdessä niitä syödä. :)
 
Christalli, kuulostaa kivalta teidän ip-suunnitelmat. :) Mä tilasin myöskin ekaa isänpäivää viettävälle miehelle mukin vauvan kuvalla ja kortiksi laitan valikuvan isästä ja pojasta. Paljon muuhun en taida nyt revetä, kun kotoa ei oikein pääse mihinkään eikä vauvanhoidolta jää aikaa oikein mihinkään, kun poika on lähes kaiken hereilläoloaikansa tissillä ja unien aikaan nukun itsekin.
 
Minä ostin yllätyksenä miehelleni ja hänen isälleen liput jokerit vs khl jääkiekko matsiin joka oli toissapäivänä. Mieheni luuli meidän menevän kylään hänen isälleen alkuillasta, mutta paikan päällä appiukkoni hyppäsikin autoon ja kerroimme miehelleni ettemme ole menossa kyläreissulle vaan he lähtevät nyt katsomaan jääkiekkoa miesten kesken :wink mieheni oli todella otettu. Tämän lisäksi olen ostanut huomista varten mieheni lempiherkkuja ja iskä t-paidan. Aamupalan saa luonnollisesti myös sänkyyn. Näillä mennään meillä ekan isänpäivän tiimoilta :)
 
Te jotka syötätte pääsääntöisesti pullosta niin paljonko annatte kerralla? Meillä nyt ikää 5 viikkoa ja pari kertaa päivällä saa pullosta, mutta vaikea arvioida paljonko pitäisi antaa...
 
Samaa täällä pohdittu! Välillä mies antaa pullosta yöllä, jotta saisin nukkua. Muuten vauva on täysimetyksellä. Ollaankin mietitty, että kuinka paljon kerralla tuommoiselle kahdeksan viikon ikäiselle annetaan maitoa kerralla. Kertokaahan kokemuksia siitä paljonko teidän vauvat syö pullosta.
 
Meillä mies syöttää viikonloppuöisin pullosta, että saisin nukkua ja maitoa menee 60-80 ml/ kerta. Tyttö nyt reilu 7 viikkoa.

Alla lainaus imetyksen tuki ry:n sivuilta:
"Imetetyn vauvan laskennallinen maidontarve 1-6 kk iässä on keskimäärin 30 ml/h. Suositeltu kerta-annos on siten maksimissaan 90 ml, joka vastaa noin kolmen tunnin aikana syötyä määrää, jos vauva kävisi rinnalla kerran tunnissa. Tällä määrällä vauvaa ei ylisyötetä niin, että rinnalla käynnit harvenevat liikaa"
 
Hei, mites toimisitte? Mennään viikonvaihteessa tapaamaan vauvan kanssa hänen isoisovanhempasnsa, joka on iäkäs, sairas ja heikossa kunnossa oleva ihminen. Hän kärsii mm. rajusta huimauksesta, kaatuilee, eikä ole yhtään käsivoimia. En siis uskalla missään tapauksessa antaa vauvaa hänen syliinsä, koska riski, että lipsahtaisi käsistä on todellinen, enkä tietenkään halua vaarantaa oma lasta mitenkään. Mitenkä saisin hoidettua tilanteen kauniisti niin, etten loukkaa isomummon tunteita, jos hän pyytää saada pitää vauvaa sylissä (ei välttämättä itse hoksaa, ettei vauvaa voi antaa hänelle)?
 
Nessu, voisko sen tehdä samalla tavalla kuin lapselle antaisi vauvan syliin, eli mummo sohvalle istumaan, mielellään käsinojan viereen ja vaikka käsinojalle vielä tyyny tueksi, mummon käsivarsi tyynyn päälle ja sit vauva syliin. Näin mä olen antanut vauvaa mun veljen tytöille (3 ja 6v). Ja vauvan peppu lepää siis sylissä, ei käsivarrella.
 
Takaisin
Top