Kesämasujen toinen kolmannes

Onnittelut myös täältä riksuke :)

Täällä alkoi viikon loma ja tuossa laskeskelin että sen jälkeen onkin sitten enää tasan kaksi kuukautta ennen kuin äitiysloma alkaa.. En yhtää myöhään jättänyt papereiden täyttöä, kun vast tänää tein työnantajalle anomuksen vapaasta :D hups, vähän meinasi unohtua..kelan paperitkin voisi täytellä hiljakseen..
Maanantaina sitten heti loman alkajaiseksi aamusta sokerirasitustestiin.. no onpahan sit käyty...

Mulla tämän ilouutisen vastaanotto niiden suhteen ketkä vihdoin asiasta tietävät niin ei oo mennyt ihan putkeen..
Ensin oli tuossa illanistujaiset ja mies skoolaa kuoharilla ja kertoo asiasta kavereilleen, reaktiot -> otan osaa, on se kumma kun ei kortsutkaan nykyään kestä vai onks se posteljoonin jne jne..ja äijillä tosi hauskaa..kukaan ei ymmärtänyt miksi asiasta loukkannuin, tämä kun on meille hyvin haluttu ja suunniteltu lapsi..joo ikävää jos niiden omat on ollut vahinkoja tai muijat käyneet vieraissa..ei sitä minuun tarttis purkaa..ehkä oon hieman herkkänahkainen asian suhteen mut eipä kivalta tunnu ku oikein innoissais itse oot asiasta..

Sit asia tuli myös julki tiimipalaverissa, henkilöt joita olen tähän mennessä pitänyt mukavina työtovereina, niin yksikään ei edes onnittele :( istuvat turpa kiinni vaan..no selvisi seuraavassa palaverissa syykin, minkä tosin jo tiesin..hemmetin pyrkyrit vaan alkoi samantien pienissä päissään miettii saisivatko he minun työpaikkani! Ja tänää sit asiasta käytiinki kovaa vääntöä..helvetin kierot ämmät..ottaa kyl niin päähän, olisihan se ijhan ylivoimaista ollut onnitella..

Noh eiköhän avautuminen riitä.. :) Mukavaa viikonloppua ja kevään odotusta kaikille!
 
Onnittelut riksuke! Samat suunnitelmat meillä tuon hääjuhlan pidon kanssa, mentiin naimisiin maistraatissa ja kesällä sitten hääkemut/nimenantotilaisuus samalla kertaa. Tai näin siis ollaan mietitty voi olla että jää toteuttamatta, en sen kummemmin olla suunniteltu ja tiedä häntä jaksaako sitten kesällä suunnitellakaan. Siis niitä hääkemuja :D (lahjoja tosin ois kiva saada, muutama jo saatukin ihan lähipiiriltä).

rrunner133
Kurja juttu nuo sinun työkaverit.
Mä olen saanut ihan mukavasti onnitteluja, mutta viereisellä paikalla istuva kollega aikoo viedä mun työpisteen, varmaan koneenkin jne. Näin ihan suoraan on sanonut, että tuohon sitten laitan näytön yms. Tosi kiva, aion kyllä sanoa kehityskeskusteluissa, että haluan vastaavan tasoisen paikan samasta loossista mielellään ja yhtä hyvän koneen! En halua tuntea, että turhaan kahdeksan vuotta olen rehkinyt samassa firmassa saavuttaakseni nuo edut!!! Onneks meillä on sen  hlö:n, jonka kanssa mulla on kehityskeskustelut, hyvät välit.

Toivottavasti sulla rrunner133 on myös sama työpaikka kun palaat sitten töihin :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Paljon paljon onnea Riksuke!!   Meillä tulee kesällä 3 vuotta naimisissa oloa täyteen, ja tämä pieni siis ainokainen joka on syntynyt avioliitossa, yhdessäoloa tulee vihkipäivänä kuitenkin 15 vuotta, eli vähän hitaita oltiin tuon naimisiin menon suhteen :)

Tosi kurjaa että joutuu kokemaan tuollaisia reaktioita ihanaa asiaa kertoessa. Mulla työyhteisössä ollaan todella innoissaan jokaisesta kasvavasta massusta. Itse olen sijainen (työsop. vuoden loppuun) joten aikanaan töihin menon suhteen kaikki ovet on auki :)

Mun pitäis kans tuohon sokerirasitukseen mennä, en oo saanut aikaseks tilata aikaa vielä siihen.. ärsyttää koko juttu. Vauveli potkiskelee ihanan paljon pitkin päivää, ihana tunne.
Ja eilen kävin hakemassa matkahuollosta uudet vaunut!! Aivan ihanat!!
 
Paljon onnea myöskin Riksukelle!
Ja voimia niille, joilla ympäristö ei osaa kannustaa oikealla tavalla. Kyllä ihmisillä sitten osaakin olla outoja reaktioita..

Itse työympäristöstä poissaolleena jo neljä vuotta esikoisen takia kaikki palaute kasvavasta masusta on ollut tosi positiivista, ihanaa kun saa ihan rauhassa olla kotosalla nyt nämä viimeiset kolme kuukautta. Olen tosi tyytyväinen lasten ikäeroon, saan olla kotona silloin kun esikoinen menee kouluun. :) Töitä teen aluksi kuitenkin kotoa käsin.

Väsymys alkaa olla aika iso. Olen tullut tosi herkkäuniseksi, herään yössä noin 15 kertaa ja pissalla saa ravata jo kolme kertaa yössä. Sen jälkeen on sitten vaikea saada unta. Mies ja tyttö ovat kovia puhumaan unissaan, niiden juttuihin heräilen, vauvan liikkeisiin ja viime yönä kaiken kruunasi koiran ripuli. Nyt väsyttää.... Onneksi on viikonloppu eikä tarvitse mennä tänään minnekään!!! :)
Otan päiväunet heti kun tilaisuuden saan.

Rautaa pitää varmaankin alkaa syödä lisäravinteena, sen verran hutera olo on nyt viikon verran ollut. Äsken kävelyllä alkoi huimaamaan. : /

Uudet vaunut odottaa postissa noutoa, maanantaina sinne heti! :)
Sitten Ikeaan vähän vaihtoalustoja, pyyhkeitä, unipusseja ym. hankkimaan. Jee!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Aiim: minä jo ilmoitin esimiehelleni että todellakin palaan sitten nykyisiin tehtäviini..en nimittäin kahta vuotta ihan huvikseen käyttänyt siihen että nostin nyk. työnkuvan pohjamudista ja kehitin sen toimivaksi ja asiakkaat ovat tyytyväisiä sekä tulokset ovat siellä firman kärkipäässä kun vertaillaan miten hyvin luvatut arvot asiakkaille toteutvat. Onneksi esimies oli täysin samaa mieltä kanssani :) Sanoi ettei olisi mitään järkeä siirtää minua muihin tehtäviin..

Muistinpa tosiaan taas syyn miksi pidän miesten kanssa työskentelystä niin paljon enemmän..nuo naiset kun puukottavat tuolla selkään saman tien kun saavat mahdollisuuden..pitänee siis loppuaika olla tosi varuillaan mitä puhuu ja kenelle.. :)

Kesämasu: täälläkin vauva futaa kyl siihen malliin et neuvolan tätikin ihmetteli :) Mie jo tuossa kärräilin vaunuilla sisällä muutamat kerrat ja oli ne vaan niin ihanat..

Kyl se kevät vaan tulee..tässä aamulla kuuntelin ku linnut viserteli ulkona ja aurinko pilkottelee.. IHANAA :)
 
Vauva uutisten kertomisesta:Mä muistan kun esikoista odottaessa kerroin opinahjossa mun tutor opettajalle olevani raskaana, hän oli keski-ikäinen mies. Kommentti oli että voi hel*****, älä nyt sitten ainakaan enempää lapsia tähän syssyyn tee, kato ehtii niitä myöhemmin. Nyt asiakkaille kertoessa on oikeastaan ollut ihanaa kun jotkut ovat onnitteluiden jälkeen olleet huolissaan että minne menevät siksi aikaa ja kauan aion olla poissa. On kiva olla tärkeä myös töissä. Äidin työ on kuitenkin se ainut jossa olen korvaamaton <3 Ootpa joutunut rrunner133 kohtaamaan inhottavaa suhtautumista sekä duunipaikalla, että miesten kavereilta. Kyllä jotkut osaa olla pönttöjä! Rupes oikein kiukuttaa sun puolesta.
 
rrunner133 hieno juttu että sait esimiehen kanssa selvitettyä asiat :)

Täällä on enää 9 viikkoa töitä ja sitten alkaa äitiysloma. Pitää kyllä hoitaa ens viikolla tuo hakemus Kelaan. Pitää työnantajalta saada lappu, että maksavat palkkaa mulle äippälomalta. Tosin en ole nyt ihan varma maksavatko 3kk:lta vai koko, työehtosopimuksessa on pieni ristiriita. No kysymällä se selviää.

Eilen tuli haettua pieni paketti - siitä lisää hankintoja puolella
 
Meillä työnantaja maksaa 72 ensimmäistä arkipäivää palkkaa..Meinasi tuon kanssa tosiaan tulla kiire ku pe luin palkanlaskijan viestiä et hakemus pitää olla 2 kk ennen äitiysloman alkua..No äitiysloma alkaa 5.5. niin kiirehän siinä tuli kun olin ensi viikon vapaaksi ottanut
Äkkiä paperit vaan esimiehelle joka puolsi asiaa..Meni sitten firman johdolle vielä hyväksyttäväksi ja esimies lupasi ens viikolla lähettää hakemuksen palkkoihin..

Oon kyl maailman surkein lomakkeiden täyttäjä :( Kai se olis pakotettava itsensä noi kelapaperit täyttää ennen kuin sekin unohtuu.....
 
Voihan piip... Enpä tullut ajatelleeksi, että palkanlaskija saattais tarvita tiedon aikaisemmin emoticon Pitää oikeesti hoitaa homma ens viikolla. Olen siis kyllä työnantajalle ilmoittanut päivämäärän milloin jään, mut... Ja nyt laskin kelan sivuilta, että jään 26.4 äitiysvapaalle. Eli päivää aikaisemmin kuin olin luullut. Vau.fi sivun laskettuaikalaskurilla saaman tiedon mukaan se olisi ollut 27.4... Hemmetin karkausvuosi!!!
Eli toivottavasti meillä ei ole tuota 2kk ennen laskettua-aikaa, muuten olen kusessa. Ihana stressi tässä sitten heti alku viikoksi...

 
Riksuke oikein paljon onnea myös täältäkin :)

Hauska kuulla, että muutkin tuskailevat noitten Kelan lappusten ja työpaikalle ilmoittamisen kanssa. Minäkin vetkuttelin pitkään niitten täyttämistä ja onneks sain itseäni niskasta kiinni tarpeeks ajoissa, kun tosiaan 2kk ennen pitää nuo lappuset toimittaa! Kelan lappua tosin en vieläkään ole saanut aikaiseksi postittaa (on kyllä jo lappuset täytettynä kirjekuoressa...), mutta palkanlaskijalle sain sentään paperit laitettua :) Mullakin äitiysloma on palkallinen ekalta 72vuorokaudelta.

Vointi muuten melko mainio, ainoastaan pitempään kävellessä alkaa pistämään ikävästi alamahaan, joten välillä tuo eteneminen on jo vähän hitaampaa. Työkaverit on suhtautuneet todella mahtavasti ja onnittelleet lämpimästi. Osa on tulleet ihan vartavasten  päästämään mua ensimmäisenä ruokatauolle että varmasti jaksan :)
 
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

No eipä ainakaan hallintosihteeri ollut moksiskaan siitä, että ilmoitin vähän myöhässä tuon vaihtuneen päivämäärän. Sanoi hoitavansa asian loppuviikosta.
Mä olen yksityisessä firmassa töissä eikä missään toimintaohjeissa tms. lue mitenkä nämä asiat pitäisi hoitaa eikä mitään ohjeita johtoportaalta tms ole tullut. Tai siis sanoi joulukuussa silloinen toimitusjohtaja, että ilmoita hallintosihteerille ja muulle johtoportaalle vielä sähköpostilla päivämäärästä. Että eiköhän homma ole sillä selvä.
Sain myös kiikutettua hallintosihteerille tiedon minkä lomakkeen tartten työnantajan täyttävän Kelan vanhempainetuushakemusta varten. Jos olen tulkinnut oikein työehtosopimusta työnantaja maksaa palkkaa kolmelta äitiysvapaakuukaudelta :)
 emoticon Huoooh, kivi putos harteilta...
Loppu viikosta sitten laitan Kelan hakemuksen kuntoon!!!
Mä vitkutin asiaa sen takia kun pelkäsin että hätäilen äitiyspakkauksen saamisen kanssa. Mulla on edelleenkin pieni varovaisuus lapsen tarvikkeiden hankinnassa.
 
Onnittelut Riksuke!

Täällä poksuu tänään 24+0!

Rrunner133 kyllä ihmiset on välillä pönttöjä!! Älä välitä muiden mielipiteistä vaan ole ylpeästi raskaana!! Kannetaanhan me pientä ihmettä sisällämme emoticon

Mulla on viime aikoina maittanut uni. On tullut nukuttua tosi sikeästi öisin. En tiedä liittyiskö tuohon hieman alentuneeseen hemoglobiiniin tai sit ei!? Toisaalta sopii minulle :) Päivisin ei kuitenkaan onneksi kauheasti väsytä, välillä tulee sellaisia väsymyspuuskia, mut ne menee aika pian ohi. Parin viikon päästä neuvolaan niin näkee et mis se hb menee. Ja sit taitaakin tihentyä nuo neuvolassa käynnit... saa kuulla useammin sydänääniä.

Kevättä odotellessa.... tämän päivän lumisade masensi hieman...
 
Viikot vain vilisee ja ihana maaliskuu on jo kovassa vauhdissa. Kelit ollu parinapäivänä toodella keväisiä. :) 

Täällä liitoskivut eivät helpota, päinvastoin pahenevat vaan ja saikulle joudun jäämään viideksi viikoksi (töitä olisi sen verran vielä ennen ä-lomaa) ja sen jälkeen siitä ä-lomalle. 

Kohtu ilmeisesti noussut jo niin ylös että on ruvennut nyt ahdistamaan ja jos erehtyy yhtään liikaa syömään nin ei saa henkeä kunnolla. Odotan vaan sitä ihanaa närästystä joka pikkuisen on päätään ruvennut jo nostelemaan. Ja hengästyy ihan todella helposti.  Tuolla loskassa kun on yrittänyt kävellä vaunujen kanssa niin huhhhuhh.

Väsymys on kanssa ruvennut painamaan, jo viimestään 22 aikaan olen nukkumassa. Yöt tietysti on vähä mitä on kun ei saa kunnon asentoa noitten kipujen takia. Aamullakin hyvä jos ylös pääsee.Esikoistakin puraissut jokin kevätampiainen kun jo 5 aikaan aamulla herää eikä nukahda takaisin. 



 
Täälläkin maistuis uni ihan niin paljon kun sais nukkua.

Viimeyönä julmetun väsymyksen päälle se sitten iski, nimittäin migreeni. Yön yritin sinnitellä kotikonstein (paracetamol+ibubrofeeni), mutta eihän se mihinkään kadonnut, paheni vaan. Aamulla sitten kohti tk:ta ja siellä sitten antoivat kaiken minkä keksivät ja kun niistäkään ei ollut apua siirtivät sairaalan puolelle. No eipä sielläkään kauheasti uskallettu enempää lääkkeitä ataa kun aiakamoisen koktailin tk:ssa jo sain. Ehdottivat osastolle jäämistä, mutta tulin mielummin kotiin kun eivät sen ihmeempiä lääkkeitä sielläkään enää uskaltaneet antaa. Onneks pahin kipu jo helpottanut, edelleen päätä särkee ja silmät valonarat ja yököttää, mutta selvästi parempaan suuntaan jo. Vähän kyllä hirvittaa masuasukin puolesta nuo lääkemäärät, mutta en kyllä ilman nitäkään ois tästä päivästä selvinnyt :(
 
Unta täälläkin kaivattaisiin enemmän. Jotenkin tosi huonosti tullut nukuttua ja heräilen vähän väliä. Esikoisen kanssa tuo isojen poikien sänkyyn siirtyminen tuntuu myös vaikealta. Välillä ei vaan millään malta nukahtaa ja siinä saattaa mennä tunninkin verran ennen kuin poika lopulta simahtaa. Välillä tuntuu, että pinniksestä tuli otettua liian aikaisin (vaikka se tuntui jäävän liian pieneksi tuolle pikku pyörijälle) ja mietin pitäisikö ottaa pinnis taas käyttöön. Mutta en millään haluaisi samanlaista taistelua sitten uudestaan, että sitkeästi vielä yritetään. 

Muuten tänne ei mitään kummempaa. Ihanaa, kun kevättä on ilmassa. Mutta nyt täytyy taas lähteä viihdyttämään poikaa.
 
Moikka :)

Ompa todella ihanaa kun tuo kevät tekee tuloaan. Ja sitten onkin jo pian kesä. Aurinko on saanut mielen iloiseksi. Iskias kivut on kuitenkin alkaneet vaivaamaan. Toivottavasti en joudu saikulle, yksityisyrittäjänä se on taloudellisesti huono ja pään kannalta myös huono (odottavan aika on muutenkin pitkä...) Tsemppiä liitoskipujen kanssa sulle Mamma 1/11.

Me käytiin viikonloppuna hakemassa vauvanvaatteet varastosta. Aikastahan nyt vielä on mutta ajattelin että on hyvä tarkistaa mitä puuttuu, että ehdin sitten kirppareilta etsiä. No eipä jäänyt paljon hankittavaa. Vaatteita on aivan hurjan paljon...

Täälläkin unen laatu on huonontunut ja tarve kasvanut. Ja työmotivaatio on kyllä aika kateissa... odotan iltapäivää ja päiväunia...
 
Vaavi2010 meillä myös vaihdettu pojalle isojenpoikien sänky ja tällä kertaa mennyt todella hyvin
Viimeksi kokeiltiin joulun alla ja silloin siitä ei tullut mitään ja viime perjantaina kokeiltiin uudestaan ja nyt toimii.
Ehkä kannattaa vielä hetki yrittää ja jos ei vaan onnistu niin hetkeksi pinnikseen ja parin kk päästä kokeilla uudestaan?
Teillä vielä sen verran pienempi poitsu ettei mikään kiire kuitenkaan asian kanssa ole



 
Täällä poksutaan taas. Rv28 lähti tänään käyntiin ja tasan 12 viikkoa laskettuunaikaan. :) 
Huomenna olisi uudestaan tuo lääkäri aika, kun mittailee vielä vauvelia. Ilmeisesti hieman hidasta kasvua kun oli ihan siinä alarajan tuntumassa mutta oli kuitenkin ylittänyt sen. Muuten kyllä vauva pitää sellaista rumbaa tuolla masussa jokapäivä että varmasti sen puolen kaikki kunnossa. :) 
Esikoinenkin kivasti oppi kiipeämään sohvalle paripäivää sitten joten perässä saa juosta.
Kiitos Miiruli tsempistä, sitä todella tarvitaan. :)

 
Voiton puolella alkaa olemaan jo mukavasti, tänään laskin et olis enää 40 työpv ennen äitiysloman alkua siihen pitäisi vielä mahduttaa tuuraajan perehdytys ja pari lomapäivää joten ei enää paljoa tarvitse itse töitä tehdä :)

Ja muita ihania uutisia kuulin viikonloppuna, minusta tulee jälleen täti, sisko saa toisen lapsen syksyllä joten aikas mukavasti saa sitten leikkikaverin tulevat serkukset toisistaan,, :)

Hmm, pohdin tässä että kuinkahan nopeasti saisi sitten kroppaa palautuman lapsen syntymän jälkeen..kun harrastuksiin kuuluu moottoripyöräily niin hinku olisi kova kesästä päästä vähän edes pyörää ulkoiluttaa :) Motskarivaatteet vielä toistaiseksi mahtuvat ihan ok päälle...Sen puolee hyvä ku la on heti kesän alussa niin voi toiveita herätellä että ehkä....
Toinen laji jota on tullut harrastettua on itsepuolustuslaji ja se on ymmärrettävästi tässä jäänyt..fysioterapeutti kyllä toppuutteli että ei kuulemma ihan heti ole asiaa niihin treeneihin lapsen syntymän jälkee..Pitäisi vissiin keksiä rauhallisempiakin harrastuksia.
 
Mamma1/11 mulla on kanssa kontrolli aika ens viikolla, kun oli sf-mitta noussut kuukaudessa vain 1 cm ja oli ensin yläkäyrän yläpuolella ja nyt ollaan keskikäyrällä niin lääkäri vähän ihmetteli ja halusi sen kontrollin.. Heti taas huolestuin mut onneks muru on niin aktiivinen et sen puolen kaikki vaikuttais olevan kunnossa : )

Koska saadaan siirtyä viimiseen kolmannekseen kirjottelemaan?
 
Takaisin
Top