Kesämasujen toinen kolmannes

Mamma1/11

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin tänne tämänkin jo luoda kun kohta tämä on jo ajankohtaista ainakin jo pidemmällä oleville kesämammoille ja siirrymme toiselle kolmannekselle. Itsekkin vielä jännitän tuota niin ihanaa ultraa joka olisi 1,5 viikon päästä jolloin olenkin sitten jo rv 12+1 jos kaikki vaan on masuasukilla kunnossa. Huhhuh kun aika menee hitaasti. 
Tänne siis voi vuodattaa näitä 2/3 ajan raskausvaivoista/tai vaikka jos ei mitään olisikaan ym mit mieleen tuleen. :) Tällä toisella kolmanneksella meillä olisi sitten tuo rakenne- ultra(eikös se siihen vielä ajoitu? :D) Sitten saadaankin jännittää sitä! :P
 
Voi hitsi ku aika menee nopeasti! Ihan totta, joulukuun alussa minäkin saan sit jo siirtyä tänne höpöttelyineni =D ihan mielettömän ihanaa!!
 
Liityn joukkoon myös PLUSSApuolelta RV 12
Kyllä se aika menee nopeesti kun hetki sitte olise 4+0 <3 Mulla ens viikolla ultra ja jännittää mitä siellä näkyy. Sykkeet oon saanu jo kuulla <3
Kolmatta odotellaan ja hyvässä voinnissa ainakin vielä. Alku 6-10 viikoille oli
ihan järkkyä pahoinvointia, onneks nyt helpottunut ;) Mukavaa odotusta kaikille ja kuullaan toisistamme :D
 
Niinpä, siinä mielessä aika tosiaan juoksee kun vasta teki tuon plussatestin. :D 
Mutta ihanaa kyllä jos vaan tosiaan kaikki menee hyvin sinne viikoille 12 asti nin sittenhä rupee se keskenmenonki riski pienenemään. 

Ihanaa seaturtle, oon ihan kade kun itsellä tuota rasvaa jonkinverrankin tossa masussa jo ennestään ja jäi ekasta raskaudestakin jokunen kilo, niin mulla se maha varmaan tulee esille vasta puolenvälin jälkeen. Vieläkin oon vaan turvoksissa. :DD 
Noh.... sitä odotellessa. emoticon

Mulla kanssa kokoajan nälkä ,ja syönkin varmaan oikeesti kahden edestä vaikka ei sitä kai ihan niin kirjaimellisesti pitäs tehäkkää. :))




 
Pakkohan se oli nyt tänne kirjottaa kun vihdoin pääsen toiselle kolmannekselle emoticon

Tänään poksuu viikot 12+0 emoticon

Tänne ei oikeestaan mitään ihmeellistä, väsymystä on ikävä kyllä edelleen ja tullut nyt sellanen että illalla ei meinaa uni tulla vaikka väsyttää ja yöllä kun käyn pissalla en meinaa saada enää kunnolla unta :(
Aamulla sitte torkutan 45min ja oonkin ollut melkein joka päivä myöhässä töistä ku oon vaan niiiiiiin väsyny!
Mut onneks nää kaikki varmaan kohta helpottaa, esikoisen aikana muistaakseni tää 2/3 oli kaikkein helpointa aikaa.
 
Kiitos ninanina:lle OHJEISTUKSESTA 
seaturtle: en ole viel ultrassa käyny, huomenna pääsen heti aamusta klo: 8.00
Aikaisemmin ei ole jännittänyt mut nut rupee jännittää..
12+5 Arggg tää piina odottelu on nii kauheeta :)
Mun maha on kun pallo, en kyl pysty tätä enää peittelee, yks tuttu kysy eilen et oletko raskaana kun mahasi siltä näyttää, etten ole lihonnut :D
Kun tuolta ultrasta huomenna hengissä selviää niin sitten sitä saa näytellä vaikka koko maailmalle jo :D


 
kiitos, sitä kyl tarvitaan.. EN tiedä saanko nukutuksi ollenkaan tänä yönä. Yleensä tähän mennessä oon jo sammunu mut tuntuu et uni on jossain kaukana :)

 
Tänään täälläkin ois tasan 12 viikkoa :) jihuuuu. Huomenissa mennään vielä kontrolliultraan, katsomaan että napatyrä on varmasti poistunut. Pahoinvointia tuntuu vieläkin olevan, milloinhan se loppuu? :/ Täytyis vaan muistaa syödä riittävän useasti, ettei pahaa oloa tulis..
Oon ruvennu kovasti valvoskelee öisin, tai siis heräilen useasti kattomaan kelloa... Ja sit aamulla väsyttää.. Nyt oon loppuviikon sairaslomalla alaselän kipeilyn takia..
 
ULTRASSA käyty!! Yhtä pelottavaa se on kun aina ennenkin, vaikka tuntuu et joka kerralla pelottaa enemmän kun tietää enemmän :D
Siellä pikkunen nukkui tyytyväisenä, vähä käänsi kylkeään :D mutta kaikki hyvin ja
mamma on nyt onnellinen <3
 
Täällä yks hermoheikko soitti tänään neuvolaan ja sain varattua sydänäänten kuuntelun huomiseks aamuks
Mä en vaan ymmärrä miten voin olla näin huolissani aina välillä ja välillä ihan varma että kaikki menee hyvin..

No tän jälkeen mä lupaan etten enää ressaa turhista
 
Suosittelen oikeesti "meille heikkohermoisille" sitä omaa kotidoppleria. Kun tulee vauvaa ikävä nii sitä on kiva käyttää illalla ja kuunnella sykkeitä <3
En siis saanu nukuttua yhtään yöllä. Nyt oon ihan rätti ja onneks huomenna on perjantai.
Kyllä se taas tuntui siltä että voiko tää olla totta, synnytystä niinkään ei tuu ikävä :D
Siellä äippäpolilla kun olin aamulla niin paljon oli mammoja ja pieniä kirppuja huutamassa.
Nyt olis sitte tammikuussa toinen ultra ja joskos siellä selviäis sitte sukupuoli :)
Meinaattekos muut kysellä sukupuolta jos siihen mahdollisuus tulee???


 
Meillä kanssa rakenne-ultra 11.1.2012 ja sitä jännäillessä. :) Kyllä ainakin varmaan kysyn tuota sukupuoliasiaa kun kuitenki jotenki kiinnostaisi tietää vaikka ei sillä väliä kumpi tulee. :) Esikosta ei saatu varmaa tietoo kun vauva köllötteli masussa juuri sillain että ei nähty kunnolla mutta poikaa silloin arveltiin ja poikaha sieltä tuli. 
 Kyllä saisi ruveta helpottamaan täää pahoinvointi ,mutta tuntuu että pahenee vaan..emoticon Mutta muilta osilta rupeaa kyllä jo helpottamaan. Väsynyt varmaan on ihan tuon pikkusen takia jota pitää paimentaa kokoajan. :)
Huomenna olis työpaikan pikkujoulut ja just mietin että miten ihmeessä jaksan siellä kun joka päivä siinä viidenaikaan rupee väsyttämään iha kamalasti että vois nukahtaa pystyyn.. huhhuh.Mutta ihanaa nähdä pitkästä aikaa työkavereita. 
 
Tänään ois rv 12+6. Hirmu nopeasti aika on mennyt. 
Tämän viikon olen ollut sairaslomalla selkäkivun takia. Myös flunssa pukkasi maanantaina kaiken lisäks. Kuumeilua iltaisin ja pää ihan jumissa.
Tiistaina odottaessa fysioterapeuttia tuli kauhea paino harteille, tuli heikko olo ja rupes näköä heittämään, eilen sama juttu kun hain pojan iltapväkerhosta ja tänään tehdessä kuivakakkua. :(
Istumaan täytyy heti mennä silloin kun heittää niin paljon päässä, sit olen juonut vettä ja hetken päästä 'kohtaus' on ohi.

Ja huolestuttavin asia on hengenahdistukset. Tätä on ollut jo ainaki yli kuukauden. Ihan kuin kunto olisi täysin romuna. Mutta, tänäänkin oli vaikea hengittää pelkästään sen takia kun otin ruuan uunista pois. Kotiin tultaessa jos tulen rappuset ylös 4.kerrokseen, tuntuu kotona että etten pysty tekee yhtään mitään kun on vaikea hengittää. En saisi tehdä mitään raskasta!!
Töissä sama touhu. Vahvat hajutkin tekevät saman tempun.

Muuten on mitä mainioin olo, kuhan muistaa syödä tarpeeks usein!!
 
Nauvolassa käyty ja työn ja tuskan jälkeen saatiin sydänäänet kuulumaan emoticon
Aluksi siis yritti ja yritti ja sitten jo sanoikin että näillä viikoilla ei vielä pakkolla kuulu (12+3!!) ja sanoin että ultran laskujen mukaan nyt ois jo 12+6 joten kyllä niiden pitäis jo kuulua!
Puhuttiin jo että varaan ajan jonnekki muualle että nähdään onko kaikki hyvin kun en voi odottaa kahta viikkoa että on uusi aika ja sitten katsoa josko ne kuuluisi.
Onneksi yritti vielä ja sitten saatiinkin ne kuulumaan emoticon
Ja hienosti sydän siellä "laukkas" 161 saatiin lukemaksi emoticon

Halutaan ehdottomasti tälläkin kertaa tietää sukupuoli. Mä oon ihan varma että taas tulee poika, mies on taas varma että nyt tulis tyttö. No vielä melkein pari kk ennen kun saadaan tietää! (Meillä siis rakenneultra 18.1)

Ja tosta kotidopplerista.., mä en usko että homaan omaa.
Nyt kuitenkin pitäis olla jo "niin selvillä viikoilla" että pieni mahollisuus enään että kaikki ei sujukkaan hyvin.
Ja jos tulee se pahin pelko niin sittenhän voi varata aikaa vaikka neuvolaan.
Mulla on seuraava neuvola-aika kuitenkin jo 2vk päästä ja sitte ollaanki jo rv14+1 niin enää ei mee siitä kauaa että alkaa jo liikkeetkin tuntumaan :)
 
Hitsi oli kyl vaikee aamu taas.. Miten sitä voi olla näin poikki aamuisin ja iltaisin!
Sain jopa kuulla rakkaalta mieheltäni että kuorsaan taas
Kuulemma joka kerta kun olen raskaana ollut, kaippa se niin suuri väsymys ja sikeäuni sitten johtaa siihen...
Tänään alkoi sitten RV 14 <3 <3 <3

ninanina: suur onnittelut sykkeistä <3 Varmasti nyt helpottavampi fiilis ja kaikki tuntuu todellisemmalta!!
Korkea syke kyl, meil kahdella tytöllä 150-160 nyt jos olis huimasti alemmat 120 ja risat nii voisin veikata meille poikaa <3
Mä kun nii tykkää noist humpuukijutuista
Tein netissäkin sen kiiinalaisen testin ja oli POIKA, ensimmäisen kanssa tein sen nii oli tyttö, tokan kohdal en muista...
Mutta tosiaan samapa se kumpiko siletä tulee <3 on vaan kiva arvuutella..
Maanantain olis si neuvolalääkäri ja silloin pääsen kuulemaan ääniä taas ja jospa silloin saadaa ne syke laskennatkin <3 Hyvää v.loppua kaikille mammoilla!!

 
Ninanina: Mä sain kaverilta dopplerin lainaan, mutta en oo varma oonko kuullu möykkysen sykkeen vai jonkun omani :D koska syke on kuitenkin suht matala, ei mitään yli 100 joten hyvin mahdollista että oon saanu vaan oman sykkeeni kuultua :D ... Mutta seuraava neuvola on 20.12. siellä varmaan jo kuunnellaan sydänääniä..

Helinä-Maria: Rakenneultra meillä on 20.1., mä haluan tietää sukupuolen jos se vaan näkyy, mies ei vält. haluaisi, mutta suostuu siihen kuitenkin :D Miehen vanhemmat eilen jo veikkaili ja heillä oli kovasti poikaolo :D

Mir84: Mä olen myös ollut tän loppuviikon selän takia s-lomalla, alaselkä jumittaa kovasti työpäivän jälkeen.. Niin paljon, etten pysty kääntymään sängyssä :( Lääkäri oli sitä mieltä, ettei tämä liity mitenkään raskauteen, mutta mä olen eri mieltä :D Ei mulla koskaan aiemmin ole tälläistä ollu... Neuvolan kanssa oli puhetta, josko mietittäis fysioterapiaa..

Mä myös odottelen pahoinvoinnin ja väsymyksen loppumista, eiks tän 2/3 pitäis olla sitä "raskauden parasta aikaa" ? :)
 
Mulla on myöskin ollut alaselkä kipeä, tosin johtunee varmaan siitä kun istuin eilen 8 tuntia töissä ja sen päälle 4 ja puol tuntia autossa. Reilun viikon köllöttelin sohvalla flunssan kourissa, se tosin onneks jo alkaa mennä ohitse.

Noista sydänäänistä, mä olen kuullut kerran neuvolalekurilla rv 10+, mutta lekuri ei maininnut ollenkaan kuinkas korkea syke oli. Merkkasi korttiin +-merkin sykkeen kohdille ja sanoi että hyvin kuuluu ja niinhän ne kuuluikin .
Np-ultrassa ei sitten kaikessa humussa tajuttu kysyä, et josko saatais kuulla syke. Kätilö tosin näytti, että tuossa se sydän sykkii, harmittaa vaan kun mies ei ole vielä kuullut. No seuraavaalla neuvolakäynnillä aiotaan pyytää, josko saatais kuunnella, siihen on aikaa vielä 2,5 viikkoa. Kotidoppleria ei hommata, mä alkaisin vaan turhia huolehtimaan.

Monenella viikolla teillä on tuo rakenneultra? Mulla on rv 21, häiritsee kun kutsussa luki rakenneultra (rv 18-20) ja sitten on annettu aika viikolle 21. No eipä sillä varmaan mitään väliä, mutta toki sen haluaisi olevan mahdollisimman pian. emoticon
 
Me kuultiin kun torstaina käytiin siinä nt-ultrassa niin pikkusen sykkeet. Ei tarvinnu edes kysyä kun se vaan painoi siitä laitteesta jotain nappia niin rupes jumputtaa kovasti. emoticon Sitä ennen ei ollakkaa kuultu. Alkuraskauden ultrassa kyllä nähtiin sillon syke mutta sillonki se oli tosi heikosti nähtävissä. Ilmeisesti neuvolassa ei ollu parhaat mahdolliset laitteet kun oli sillon kuitenki jo 8+ viikoilla ja kyllä kai se syke sillon jo näkyy iha hyvin. Noh, onneksi kaikki hyvin. :)

Helinä-Maria: Mää oon kanssa tehny ton kiinalaisen syntymäkalenteri jutun, ja tytön sain tulokseksi. :) Poika tuli viimeks ja seki piti paikkansa. emoticon  Mutta katsotaan mitä sitten rakenne ultrassa näkyy vai näkyykö edes. :D

Rakenne- ultra laitettiin mulle 20+ viikolle. Joo jännä kyllä kun sen voi tosiaan tehä, paperin mukaan ainakin, jo 18+ viikolla niin joutuu jännittämään sitten vielä lisää monta viikkoa... 
Mulla kyllä näky jo tässä ultrassa sellasiaki rakenteita mitä yleensä vasta rakenne-ultrassa näkyy ja sanoki se kätilö että johtu varmaan siitä ku olinki sitten jo pidemmillä viikoilla, ja ihan siinä rajalla jo että pysty tekemään vielä sen kromosomiseulonnan.


 
Aiim : Ettekö siis saanu kuunnella tai hoitaja laittanut sykettä kuuluviin??
Me ei olla ikinä pyydetty et ovat aina näyttäneet ensiksi kuinka sydän lyö ja si on laittanut nii et on kuulunu.
Mulla tammikuun lopussa rakenneultra rv 23/24 muistaakseni meil oli lapus 26 viikoille asti. Mut eri paikkakunnilla erilailla "vissii" 

Mä toivon et liikkeet alkais jo tuntuu, vaik kohta niit iskuja saa sitte todenteolla.
Ihanaa saada kesävauva. Mun kaks edellistä lasta on ollu syksyvauvoja ja kuumat kesät on ollu tuskaa.
Nyt saa sitte miettiä koko talven kuinka pukeutuu ja saa jostain hankittua kunnon talvivarusteet isoa kokoa yhtä talvea varten.
Mekin paljon ulkoillaan, olen perhepäivähoitaja...



 
Takaisin
Top