Kesämasujen toinen kolmannes

Se loppu sitten tältä tytöltä työn teko tältä vuodelta, nyt jo kolmatta viikkoa saikulla selän takia ja kahden viikon välein käyn neuvolassa, nyt tiistaina sanoi ettei ole enää asiaa töihin kun selkä kipu ei oo muuksi muuttunut. Vähän sitä potee huonoa omaa tuntoa kun näin "ajoissa" jää pois, mutta saapa keskittyä olennaiseen, eli odotukseen ja pesän rakentamiseen :D huomenna olisi fysioterapeutille aika, josko hieman saisi helpotusta tähän selkään, kun pelkkä koiran kanssa kävelykin tekee välillä tiukkaa.
Nyt viime neuvola käynnillä oli paino noussut tavallista enemmän ja oli vähän proteiinia virtsassa, alko pelottaan että voisko olla raskausmyrkytyksen oireita!? Tosin terkka ei tuntunut olevan huolissaan niin kai tässä voi olla 2viikkoa rauhassa seuraaviin kontrolleihin?? Vähän kyllä mieltä jäi painamaan...
Kovasti on nyt tullut tarve hankkia vauva tavaroita ja vaatteita, toissa päivänä haettiin jo vaunutkin kotiin ja olen tässä pessyt ja järkkäillyt vaatteita, rv 28+5 vasta mutta haluun kaikki ajoissa valmiiksi ettei iske ressi lopussa :D
 
Mir84 onneksi olette molemmat kunnossa.

Nyt on sit tasan 25 viikkoa täynnä . Eilen tuli käytyä lainaamassa tukivyö jos se helpottaa noita liitoskipuja että voidaan hoitolasten kanssa ulkoilla ihan normaalisti.

Eilen kanssa piti kolme vuotias hoitolapsi kantaa kiireesti paikattavaks ku hiekoitus hiekasta tuli inhottava raapale otsaan. Tänään huomaa että eilen tuli rasitettua ku paikkoja jomottaa, mutta onneks selvittiin säikähdyksellä.

Ens viikon torstaina olis myös sokerirasitus testi. Muiden juttuja kuuntelemalla/lukemalla en oikeen odota tätä tapahtumaa. Voi kun sekin olis jo ohitse.

Pääasiana ja ilon aiheena on kun vauva niin kovasti potkii ja liikkuu ja heti huolestuu jos liikkeitä vähemmän...
 
Sinkse, mä epäilin viimeisimmän neuvolakäynnin jälkeen tulkitsinko proteiini tikkua oikein, oli siinä hilkulla onko 1:n puolella vaiko ok. Jäi häiritsemään sen verran, että soitin terkkarille ja kysyin voinko käydä samalla kun käyn perhevalmennuksessa tikuttamassa uudelleen. Sopi hälle, kävin ja kaikki ok.
Muakin alko pelottamaan kun painoakin oli tullut aika lailla 5:ssä viikossa. Lekuri ei sanonut mitään siitä, mutta silti alkoi raskausmyrkytys pelot haahuilee mielessä.
Mutta onneksi siis kaikki ok :) Jätin nyt herkut pois (karkit, joita tuli mässättyy ihan liikaa) ja nyt näyttäis tulleen 2:ssa viikossa n. kilo lisää — eli vähenemään päin :)... Viimeksi oli tullut siis 700g/vk... Lähtöpaino mulla oli 52,4kg.

Onko väärin sanoa, että te onnekkaat saikun saajat?
Mulla selkä vihoittelee iltaisin työpäivän päätteeksi, mutta aamulla taas jonkinlaisessa kondiksessa. Ei vaan nämä työt enää maita samaan malliin kuin ennen, mielummin lepäilisin kotona ja tosiaan pesää rakentaisin emoticon .
Kukas tässä päiviä laskee, mut kuiteskin 26,5 työpäivää äitiysvapaaseen
 
Hiph hei ja hellät tunteet.

Enpäs ookkaan vähään aikaa tänne kirjotellu.. :)

Tänään aamulla on sitte se heleeeevetin sokerirasituskoe mitä oon pelänny :/ en haluais millään. Oksennan kuitenkii tai pyörryn tmstms.. Sit tulee vielä joku RD, ni voihan venäjä :(

Isyyspakkaus on tullu tehtyä ^_^ ja annan sen tässä aamulla, kun miekkosen synttärit on ensviikolla ja olen töissä sillon, nini :)
Siihen tuli kerättyä:
- Kaksi kirjaa, Mies hoitaa vauvvaa sekä Vuorisen Vaippaihottumaa
- Neljä bodya, yhdessä lukee Daddy's little hero ja kolmeen muuhun kirjoitan itte jotain :)
- Kahdet sukat missä lukee I <3 DAD
- Kaarimaljoja
- L:n hanskoja
- Hengitys-suojia
- Viskipullo ja vaniljasikareita
- Hieeeeeno sininen muki jossa lukee ISÄ ja sisällä kaunis runo
- Kylpyankka
- Batterypullo
..sekä kokosin kaikki siniseen pieneen laatikkoon :)

Jjjeesjees. Kaikki on menny hyvin täällä. Töissä käyn, selkä huutaa hoosiannaa työpäivän jälkeen, mut palautuu hyvin aamuun mennessä, taino.. Hyvin ja hyvin.. Illasta aamuun ko meen, ni se ei oo kauheen hyvä selälle ja kun tota hoitotyötä teen, nini..

Juuuh, mut jos hetken lepäis ennen koetta :(

Emby^ ja nökö 26+4 <3
 
Ihanan kuulosen isyyspakkauksen olit kasannu Emby. Taidampa itsekkin keksiä jonkun ylläripakkauksen. Eilen tuli päätös äitiyspakkauksesta joten kohta senkin saa jo postista hakee, jee. Täytyy muuten suositella muille isyyspakkausta kasaileville tai ihan muuten vaan Hanna Hirvosen Isä syntymässä -kirjaa.

Me ollaan tänään lähdössä viikonlopuks maalle mun vanhempien luo. IHANAA... vietetään esikoisen kanssa vapaapäivää ja yritetään vähän laittaa kotia ennenkun mies tulee duunista ja lähdetään. Mulla on 20 päivää töitä jäljellä... sekin on ihanaa vaikka myös hurjan haikeeta. Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille mammoille!
 
Heippa kaikille!

Teille jotka olette jo jääneet töistä pois, niin nauttikaa ja levätkää :) Itsellä tässä vielä 33 työpäivää, loma on onneksi tässä kuun vaihteessa ja kahteen viikkoon tulee vain 3 työpäivää, kun sattuu se pääsiäinen samaan saumaan. Ihanaa :)

Oma äitiysloman sijainen aloitti harjoittelemaan hommia viikko sitten ja tässä on sinne toukokuulle asti tiukkaa opettamista. Se osaa olla kyllä harvinaisen rankkaa...
Muitakin on mietityttänyt tuo äitiysloma tai paremminkin sen päätteeksi töihin palaaminen. Luulenpa että se on aika monella mielessä ja tänä päivänä kun työmarkkinat on mitä on, niin siitä saa stressata jo ennen kuin koko äitiysloma on edes alkanut. Kyllä minuakin mietityttää oma töihin paluuni, kun olen kans miettinyt että jäisin kotiin vähäksi aikaa ainakin, äitiysloman päätteeksi. Olen itsekin raatanut perse ruvella nykyisen hommani ja asemani eteen ja tietysti sitä huolestuttaa mikä tilanne on sitten jos palaan vasta parin vuoden päästä.... Noh, mutta yritän kyllä olla asiaa murehtimatta ja nauttia kotona olosta sitten kun vihdoin pääsen äitiysloman aloittamaan. Tuleva aika on kuitenkin ihan ainutlaatuinen ja siitä ei pääse nauttimaan välttämättä kuin kerran.

Mie oon joutunut alavatsa kipujen takia käymään lääkärissä nyt kahteen otteeseen, tai eilinen käynti oli samalla neuvolalääkäri käynti. Kaikki on vauvalla hyvin, eikä mitään ennenaikaisuuuteen liittyvää löytynyt, eikä myöskään mitään tulehdusta tai infektiota. Luultavasti vain kasvu / venymis -kipuja. Sain neuvoksi ostaa tukivyön, jota en ollut älynnyt hommata ja tänään ei ole koskenut yhtään. Ihanaa!
Vauvan painoarvio (25+3) oli 820gr ja saatiin kotiin dvd koko ultrauksesta. Eilen sitten kelasin sitä tallenusta edestakaisin ja yritin katsoa näkyykö mitään jalkojen välissä. Ai miten niin ei haluta tietää sukupuolta? Mies katsoi vähän hitaasti miun tohuja ;)
No ei siitä mitään tolkkua saanut. Eli jännityksessä odotetaan kesäkuuta. Kaikki on veikanneet poikaa, mahan muodosta.

Pääsiäisenä meinnattiin vähän rempata vauvan huonetta ja sit voi ruveta hommaamaan tavaroita. Ollaan käyty jo useaan otteeseen katselemassa eri juttuja ja aika selkeä kuva on jo muodostunut kaikesta mitä hommataan. Odotan jo innolla että pääseen laittamaan huonetta ja niitä pikkuruisia vaatteita.

Sokerirasitus oli keskiviikkona ja arvot olivat hyvät, eli saan edelleen syödä berliininmunkkeja ja muita herkkuja. Tosin tuon painon nousun kannalta niitä voisi hieman rajoittaa. Nyt on sen 10 kiloa tullut.

Emby olikin tehnyt jo isyyspakkauksen, se on hieno idea ja mie mietin kans, jos jossain vaiheessa saisi sellaisen koottua.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!!

 

toi isyyspakkaus on niin ihana idea. tein ukolle sellaisen viime kerralla, pakkaus sisälsi silloin ainakin korvatulpat, sellasen unilapun(miks en nykyään muista mitään sanoja???!! :D ) yön ajaksi silmille siis, vauvan humoristinen hoito-opas joka oli tosi hyvä idea,;suosittelen. oliskos siinä ollu vielä jotain pikkusikareja..bodykin taisi olla.

nyt pitää miettiä vähän miehisempi kun tulee eka poika taloon.(olis aika ylläri jos tulisikin tyttö..)  mietin että tuo mun äiti voisi kirjoittaa huumorilla poikalapsen hoito-ohjeita vihkoon, samaan vihkoon serkku perheineen voisi kirkoitella ohjeita, heillä kun on jo pari poikaa entuudestaan. sitten ehkä jotain jolla jäljentää isän ja pojan käden/jalan jäljet bodyyn ja isän paitaan. pieni jalkapallo tms joukkoon.

tänään oli eka neuvolalääkäri käynti :/ en yhtään pidä niistä käynneistä. ymmärrän kyllä että ne on tarpeellisia, ja onneksi kaikki oli ok, mutta silti sitä tuntee itsensä häväistyksi. naislääkäri oli tosi mukava ja asiantunteva, silti jäi ikävä fiilis päälle ja itketti kun tulin kotiin. oi nämä hormoonit. miesten pitäis kokea joskus parin päivän ajan miltä tuntuu hormoonimyrskyt..

 
Hei,

Mulla oli tuossa mennä viikolla neuvolalääkäri. Kaikki oli kunnossa ja hb:kin oli hiukan noussut ilman extra raudan syöntiä, kiva, oli nyt 129! Hieman oli paikat pehmentynyt, mutta kuulema tyypillistä uudelleen synnyttäjällä. Välillä tulee paineen tuntua tuonne alakertaan, mutta onneksi helpottaa aika nopeasti. Siihenkin ilmeisesti vaikuttaa tuo, että en ole ensikertalainen ja se, että masuvauva asustelee tosi alhalla. Mä olen noihin tutkimuksiin asennoitunut, että välttämätön paha, vaikkei olekaan yhtään kivaa olla siinä. Onneksi se kuitenkin on yleensä nopeasti ohitse! Lääkäri joutui ottamaan sellaisen arvio sf-mitan, kun masuvauva oli ihan vinosti , mutta onneksi kuitenkin mitta oli kasvanut edellisestä kerrasta. Mä jo odotin, että meen sit seuraavaksi kahden viikon päästä neuvolaan, mut ei, vasta neljän viikon päästä seuraavaksi. Noh, eiköhän tää aika mee nyt nopeasti, ku kevät on päässyt kunnolla vauhtiin.

Täällä kanssa vauva möyrii ja puskee kovasti, mutta vielä ei ole sattunut pienen pukkailut. Luulen, että suurin osa potkuista taitaa tällä hetkellä mennä tonne selkärangan puolelle.

Hyvää alkaavaa viikkoa kaikille!
 
Nyt on sokerirasitustestit takana. Ei ollu ihan niin kamalaa ku kuvittelin. Nyt lähinnä väsyttää, mutta pakko mennä töihin. Huomenna sitten kuulee tulokset.

Tänään poksuu 26+0 ja masuasukki jaksaa liikkeillään piristää kummasti.

Nyt huomaa että on pakko ruveta hidastamaan tahtia. Huono ajankohta vaan kun muutto tohinat käynnissä enkä ole tottunut olemaan sivusta seuraaja. Onneks pian on kesä ja aurinkoiset päivät piristävät.
 
Takaisin
Top