Kesämasujen ensimmäinen kolmannes

Täällä saa taas pähkäillä että mitä söis, kun oikein mitään ei tee mieli. Suklaa ja varsinkin tummasuklaa ällöttää ajatuksenakin niin paljon että pelkään jo että se jää pysyväksi ;)
Myös kaikki rasvainen ruoka ja sipsit on ällötysten listalla. Mielitekoja ei oikeastaan ole, mutta kaurapuuro ja kaikki muu "mauton" ruoka menee hyvin. Tosi tylsää, mutta toisaalta olen kyllä ihan tyytyväinen. Painon nousu on nyt tyssännyt, onneksi. 3 kiloa tuli heti kättelyssä, mutta koska olin alipainon rajalla, niin se todennäköisesti johtui siitä. Maha on kuitenkin sellainen killikka varsinkin iltaisin että en oikein uskalla katsoa sitä itsekkään. Ennen oli masu melkein kuopallaan ja nyt kun sen päästää oikein valloilleen, niin tuntuu että se jatkuu ja jatkuu... Onneki en kärsi ummetuksesta, silloin olisin varmasti jo ihan muumipeikko. Kaikki sympatiat niille, jotka siitä oikeesti kärsii!

Farkkuja en ole pitänyt koko aikana, leggarit ja sukkahousut on jees. Tilasin netistä äitiyslappuhaalarit mistä olen haaveillut ja odotan innolla että pääsen niitä testaamaan.

Tsemppiä Zenille töihin, on tosi kurjaa jos töissä mättää. Meilläkin on ollut tosi v-mäisiä aikoja välillä, pienessa yrityksessä työskentelen. Mutta onneksi nyt on perjantai, mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Mulla ei oo oikeestaan vielä tullut mitään ihme mielitekoja eikä pahemmin myöskään mikään ruoka ällötä. Jauhelihaa en oo pystyny kyl syömään, sitä ei tee yhtään mieli!
Oon päässy aika vähillä oireilla, mutta parin viikon sisään on lisääntyny tää pahoinvointi. Yleensä se tulee iltaisin, mutta viimeksi tänä aamuna sai halailla pönttöä :/ Siis oksentaminen on jäänyt ihan muutamaan kertaan, mutta kyllä se äklötys olokin riittää :/ Hyih.

Kävin alkuviikolla ostamassa H&M:stä mammavaatteita ja voi ne on niin mukavia :D Töissä mulla on ollu opiskelija alkuraskaudesta asti ja sille kerroinkin jottei sen tarvii ihmetellä jos voin huonosti yms. Se tossa eilen sano, että hän kattoi tossa toissapäivänä et hitsit sul on ruvennu näkyy maha!! :D Oon iteki sen huomannu, lähinnä se kai on vielä vaan jotain turvotusta tai sit ne mamma college housut vielä jotenki korostaa sitä pömppistä :D Mieskin sanoi eilen että kyllä toi alavatsa on kasvanu :) Mun puolesta voiskin olla jo ihan pysyvää kasvamista, vaikka tuntuu oudolta että nyt jo?! :) Yks työkaveri (töissä en oo vielä puhunu) katto kans eilen mun mahaa ja vähän hymyili? :D Muttei sanonu mitään..
Enää 5 päivää, sit voi ehkä uskaltaa rupee puhuuu!!! :))
 
Heipsan kaikille,

ihanaa kun masut on alkaneet kasvaa, kerrankin saa nauttia lihomisesta  Mulla tosin paino viel pudonnut pahoinvointien seurauksena, mutta eikö se pian nousta ala. Vatsakumpua on alannut jo tulemaan. Turvotuksia ei ole minkäänlaisia ja muutenkin taas pahoin laihtuneena huomaa heti missä kohtaa kohtu on kuinka suuri se on :D Ihanaa, kun saa jo tunnustella vattaansa, että siellä se Tiitiäinen kasvaa :) 

Tämä viikko on pahoinvointien osalta mennyt ihan kohtalaisesti. Helpommalla olen päässyt kuin ensimmäistä odottaessa. Tosin viime synnytyksen jälkeen muutuin hirmu herkäksi niin nyt raskaus on käynnistäny jonku ihme herkkyys herkkyys kauden ja itken jo selatessani iltalehden sivuja. Mites muilla? 

Ällötysruokia on paljon, esim mitään lihaa en ole pystynyt syömään. Nyt tosin haaveilen, et jos tänään pääsisin kiinalaiseen syömään. Katsotaan tekeekö viel tunnin päästä mieli :) 

Pakko viel kertoa, et itku tuli toissa iltana, kun menin Leevin 11kk kanssa ulos huutelemaan meidän kissaa sisään. Huutelin: kis kis kis, Minni-Kissaa, Minni-Kissaa. Leevi kuunteli hetken ja alkoi huutaa Kittaa, kittaa 
 hurjan suloista!!
 
Mulla on ton lihan kanssa ihan sama juttu, ei vaan mene. Mä viime raskaudessakin alkuun taannuin melkein takaisin kasvissyöjäksi, muutta se onneksi meni ohi.

Mä yritän nyt kolmisen viikkoa vielä piilottaa tään ballon alun töissä, ei välttämättä ole ihan helppo juttu..

Mä purin kanssa eilen säästämäni äitiysvaatteet laatikosta kaappiin, olikin paljon enemmän niitä kuin muistin. Ei varmaan tarvitse ostaa mitään tällä kertaa. Pitäisi nyt vaan jossain vaiheessa ehtiä lyhentämään tuota tukivyötä, se on käynyt liian suureksi ja sitä mä varmasti alan tarvitsemaan ihan kohta.

Mulla oli viime raskaudessa sellainen raskausajan päiväkirja mikä käy tosi tarkaan läpi joka päivän ja olin siihen kirjoitellut aika paljon viime kerralla. Nyt jatkoin samaan kirjaan erivärisellä kynällä, niitä on kiva lueskella ja vertailla.

 
Maanantaita mammat =)

Tarunen, mä oon kans selvästi herkistynyt, en tosi vielä niihin älyttömiin mittoihin ku esikoisen kanssa, mutta eiköhän se pian ala =D esikoisen kanssa muistan että itkeskely alkoi muutamaa viikkoa ennen puoliväliä. Pojan kanssa kyllä herkistyn nytkin tosi usein, jotenkin se rakkauden määrä ei vaan mahdu millään nyt yhteen ihmissydämeen ja pojan höpötellessä meinaa poru välillä tulla, ku oon niin onnellinen!

Mulla on onneksi mennyt nyt kokonaan tuo ällötys ohi! Pääsin siis vielä helpommalla kuin esikoista odottaessa \o/ sori tuuletus, mutta pelkäsin niin kovin että tällä kertaa tulee rankempi pahoinvointi ku viimeksi.

Pallomahan piilottaminen on kyllä hankalaa, kuten Tweety totesit =S tosi mä kun en oo mikään langanlaiha, niin saatan kyllä näyttää ihan vaan lihoneeltakin kun toi maha on tasaisesti pyöristynyt =D mutta ihanaa oli eilen kaivaa mammafarkut jalkaan kun lähdettiin pojan kummeille käymään (he tietää raskaudesta jo)! Mulla kans muuten menee leggarit ja sukkiksen töissä, kun en viitsi vielä alkaa mammahousuja töissä käyttää. Kotiin pitäis kans kyllä saada semmoiset olohousut missä olis levee ja joustava resori, tuntuu että toi normi kuminauha painaa masuun aika ikävästi. Multa löytyy kans aika hyvin mammavaatetta, ja myös imetyspaitoja. Pari paitaa ja yhdet uudet housut tilasin Ellokselta, saas nähdä onko sopivat ne housut, kauhean vaikea tilata kun oma koko on kumminkin muuttunut viime raskaudesta niin paljon. Kunnon imetysliiveihin aion kyllä investoida tällä kertaa jo hyvissä ajoin!

(.) sain kunnon säikäytyksen eilen ku vessassa käydessä huomasin että vuodan verta =/ ei sitä nyt kamalan paljon tullut, mutta säikähdin kuitenkin aika pahasti. Laitoin illalla terkkarille tekstarin ja hän soittikin heti kasilta, pääsin sitten ennen ysiä käymään ja lähdettiin metsästään sydänääniä. Pitkän aikaa hän niitä etsi, ja sekunniksi sai ne sieltä kuuluviin kunnes ne katosivat taas. Täpinä on vielä niin pieni ja syvällä lantiossa ettei niitä sieltä sitten enää löytynyt. Onneksi edes sekunniksi kuitenkin kuuli ne <3 maailman kaunein ääni!!! Enää 11pv ultraan, odottavan aika on niiiiiiiin pitkä *huoh*
 
Mulla ei edes oo vielä aikaa tuohon ultraan. Seula-labrat on tällä viikolla, eka lääkäri ensi viikolla ja ultra kaiketi menee seuraavalle viikolle, silloin viikkoja olis yli 11.

Ai että mä kyllä odotan ensi kesää. Ihanaa kun saa sitten kulkea maxi- mekko päällä ja nauttia kylmää juomaa tekemättä välttämättä yhtään mitään. Keväästä ja kesästä jos tulee samanlainen kun parina viime vuonna niin saadaan kyllä nautiskella ihanasta äitiyslomasta ja raskauden viime metreistä :))
 
Tirri: Itselläni oli myös noilla viikoilla yhtenä päivänä vähäistä vuotoa ja se alkoi kun olin töissä (lentokoneessa) niin säikähdin tietysti, että nyt se menee sitten kesken. No, suraavana päivänä pääsin ultraan ja kaikki oli hyvin :) Lääkäri sanoi, että on ihan normaalia jos vuotoa tulee niihin aikoihin kun normaalisti olisi menkat. Voi sitä helpotuksen määrää...

Nyt pari päivää ollut ajoittain vatsakipuja, että on ihan pitänyt pysähtyä ja hengähtää. Lääkäri sanoi, että vähän rauhallisemmin pitää alkaa ottamaan..

Meillä 16 päivää np-ultraan ja huomena alkaa odotettu viikko 12 :)
 
Mä en ole laskeskellut päiviä, ja nt ultra on huomenna?? Mistä se hiipi yhtäkkiä niskaan? Sekavat tunteet, en koe olevani kovin raskaana, muttei oo mitään merkkejä keskenmenostakaan... hmmm.. Onkohan siellä ketään enää? :) ( Kävin siis ultrassa viikolla 7 ja silloin oli _onneksi_ yksi pieni ihmisen alku ;) )
 
Meilläkin se kontrolli nt-ultra 3 päivän päästä :)) ja enää 2 päivää toiseen kolmannekseen!! :))
Eilen tuli postia labrasta, seulonnan tulos oli normaali, ei jatkotoimenpiteitä :)

Mä oon pohtinu tota työssä oloa, toissapäivänäkin sain iskun (lyönnin, ei mikään kauhean kova lyönti kuitenkaan) vatsaani dementikko mummolta, kyllähän sitä siitä säikähti :o Et täytyy varmaan alkaa kertomaan pian töissäkin jo raskaudesta ja pyytää saada olla hoitamatta näitä aggressiivisempia dementikkoja ...
 
Uutena ilmottautuisin mukaan kesäkuu vauvoihin :) Ensimmäistä odotan nyt rv 12+4 ja np ultra 2 päivän päästä!! Pelottanut kauheesti että onko siellä kaikki hyvin! Sekunnit menee hitaasti nyt odotellessa.

Ihana tämä ketju! Voiko ihanempaa laskettua aikaa olla kuin kesäkuussa! Voi tätä onnen määrää!!!
 
Tervetuloa mupelo =)

Hei mites te ultrassa käyneet, ohjeistettiinko teitä että pitikö tässä ultrassa nyt olla rakko tyhjä vai täynnä?! Mä en millään muista tätä vaikka viimeksikin esikoisen kanssa sitä pähkittiin =S kun jommassa kummassa ultrassa se täysi rakko antaa sitä kaikupohjaa ultraäänelle että kuva on tarkempi tai jtn...
 
Kättärillä ainakin pitää olla rakko tyhjä ennen ultraa.
Siellä on vessan seinälläkin lappu missä lukee että muistathan käydä vessassa ennen ultraa :)
 
Mun mielestä nt-ultrassa piti olla tyhjä rakko. Täällä ainakin nt-ultra tehdään sisäkautta, siinäkin on varmaan eroja, ja ilmeisesti noihin vatsan päältä tehtäviin ultriin olisi parempi jos rakossa olisi hiukan jotain.
 
Hei Mamat, täällä uusi jäsen Filippa!

Vertailtuani muutaman vauvasivuston foorumeita ja kaverin suosituksesta päädyin rekisteröitymään Vau.fi-jäseneksi. Lukaisin ketjun läpi ja totta, ainakin tällä palstalla jäsenet ovat ihana kannustavia ja myötätuntoisia.

Odotan ensimmäistä lastamme viikolla 10+4, laskettu aika 15.6.
Olo on kaikkea muuta kuin hyvä, ja viikon turhauttavin lause on "kyllä se siitä helpottaa"...
 
Mistäpäin odottajat kirjoittelee? Itse olen pk-seudulta.
 
Heipsan keipsan, 

ihanaa, etten ole ainut, joka itkeskelee kaikelle mahdolliselle. 
Tirri, onneksi vain säikähdys. Mulla oli kans Leeviä odottaessa, kun yksi kandi kronkki niin pahoin, että vuosin viikon. Vähän pelästyin kans sillo. 

Mulla ei oikeastaan ole raskausvaatteita, kun viimeksikin omat sopi ihan loppumetreille saakka. Laihduin sen 10kg niis pahoinvoinneissa niin lopulta mulla oli vain 6kg ylimääräistä lähtöpainosta ja se kaikki oli isossa vatsakummussa. Paidat vähän venyt, mut tunikat on onneksi muotia :D Ja viimeksi oli talvi ku olin viimeisilläni, niin kaikki villapaidat oli kovassa käytössä. Legginssejä ostelin ja annoin ne sit äidilleni kaikki, joten niit saan varmaan hommata isompia sit kun maha alkaa kunnolla kasvaa. 

Eilen mies sanoi että mun vatta on kasvanu  kerrankin en suutu tuollaisista kommenteista. 

Niin ja niistä ultrista joita kukaan ei laskeskele päiviä, niin meillä on ens maanantaina, elikkäs... 6yötä... Isukki kävi tänään tsekkaas, et mihin meidän pitää sitte mennä <3 
Ihanaa! Mut nyt haleja ja pusuja tuolle pikkuiselle, joka leikkii autolla maassa. Kullanmurulle ostin eilen uuden hienon auton ja näytin sitä sille niin kaamea itku tuli, raasu pelkäs autoa ihan hulluna :D
 
Takaisin
Top