Kesämasujen ensimmäinen kolmannes

Tirri noi ultrat on näemmä ihan paikka kohtasii, sillä olin viime torstaina Turussa Medisonarissa ja olin kotona ennen lähtöä käyny vessas ja siellä ilmottautuessa sanottiin et toivottavasti rakossa virtsaa ja kiellettiin menemäst enää vessaan. Mulle ultra tehtiin siis masun päältä : )
 
No meillä tehdään kyllä sisäkautta, eli tästä gallupista siis pääteltäköön, että jos ultrataan sisäkautta ni rakko tyhjä, jos vatsan päältä ni rakko täynnä =D kiitos kaunis!
 
Täälläkin jo odotellaan kovasti nt-ultraa. Enää on onneksi reilu viikko odoteltavaa. Mieltä toki rauhoittaa kovasti eilinen neuvola. Neuvolassa lääkäri kuunteli sydänäänet ja ne kuului hyvin. Kaikki muukin oli kohdallaan ja kunnossa. Omaa mieltä kyllä kauhistuttaa painonnousu. On pakko varmaan alkaa enempi tarkkailla syömisiä. Varsinkin, kun nyt alkaa jo pahoinvoinnit helpottaa ja ruoka maittaa paremmin.
Onko muilla oireet muuttuneet/vähentyneet kuinka? Mulla ei oikein ole enää muuta kuin väsymystä ja palelua. Toisinaan tuntuu kohdunkasvu nippailuna. Ja vessassa saa toki juosta jatkuvasti. Uutena oireena on se, että rankemman lenkkeilyn jälkeen, kun hetken lepäilee ja sitten lähtee liikkeelle, on lonkat selkeästi hiukan jäykät ja jumissa. Kävely on vähän semmosta könkkäämistä aina jonkin aikaa.
 
Surullisin mielin poistun takavasemmalle tästäkin porukasta :(

Ultrassa näkyi 8+4 vastaava sikiö mutta sykettä ei sitten alkuriemun jälkeen löytynytkään. Nyt yritetään lääkkeillä tyhjentää :(
Mä vetäydyn nyt toipumaan tästäkin koettelemuksesta, jospa ensi vuonna ois sitten voimia ja uskallusta yrittää uudelleen...

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille odottajille, toivottavasti kaikkien maha-asukit nyt pysyisivät matkassa mukana :)
 
Huhhuh mikä aamu taas...*huoh* nää hormonit pistää pinnan pikkuisen kireälle, ja kun poika on taas pari yötä nukkunut huonommin niin soppa on valmis...en oikein tiiä mitä noitten unirytmien kanssa pitäisi tehdä, kun välillä pojalla riittäisi unta aamukasiin ja tänäänkin heräsi taas 5:20...onneksi tämän yön sentään nukkui heräilemättä, edellisenä yönä sain juosta pojan luona tunnin välein! Lauantaina meillä on tyttöporukan pikkujoulut, ja sunnuntaina saa mies kyllä herätä pojan kanssa ja mä tungen korvatulpat vaan korviin ja jatkan unta! Pakko saada jossain välissä vähän nukuttua tätä univelkaa pois ettei pinna katkea... =/
 
Tajusin juuri aamulla kun ajoin töihin, että on enää 2 yötä ultraan \o/ ja huomenna on lääkärineuvola ja kuunnellaan sydänäänet <3 voi hitsi kun aika meni nopeasti, vaikka se ultran odotus tuntui alkuun niiiiiiiiiin tuskalta =D
 
Täälläkin saatu viimein ultra aika varattua, 13.12 se sitten olisi, silloin viikoja 12+4. Tänään oli lääkäri neuvola, pikainen visiitti kun kaikki asiat on kunnossa. Sydänääniä kuunneltiin ja hienosti ne kuuluikin, pulssi pienellä oli n. 175/min  emoticon
 
Laitan tännekkin, kun ekalla kolmanneksella kesäkuisa taitaa vielä joukossamme olla niin jos olette miettineet tuota kotidopplerin ostamista niin raskauskeijun sivuilla oli alennuksia noista!! :) 
 
Puntsi, jaksamisia ja toivottavasti uusi raskaus yllättäisi pikaisesti. 

Tirri, jaksuja myös ja toivottavasti siellä alkais uni maistua. Meillä Leevi 1v (7.12) nukkuu ihanasti koko yön aina läpi. Tosin se nukkuu isän ja äitin viekussa ja siel aina kiekkaa ja ettii äitiä tai isää, mut saadaan onneki nukkua tauotta, kun ei tarvi nousta häntä katsoon välillä. Meinasin aluksi pistää pinnasänkyyn, mut enhän minä malttanu. Leevi nousi seisomaan ja itki äiti, äiti, äiti, niin pakkohan mun oli pikkuinen viereeni ottaa. Sitten hän pistää pään äitin tyynylle ja nukahtaa siihen. Ei tämä sydän anna periksi laittaa pinnariin, kun toiselle on niin tärkeää, että saa olla äitin lähellä. 

Mamma 1/11 sitä dopplerin ostamista kannattaa harkita, kun siitä on oltu niin montaa mieltä. Sanotaan, ettei saisi liikaa käyttää, että vauva saisi rauhassa olla ja kasvaa... Tiedä noista sitten :) 

Täällä on onneksi olot parantuneet. Huonovointisuutta on enää vain sellaista yleistä ällötystä. Onneksi!!  Pikkuinen kasvaa ja olen ihan onnessani koko ajan. Ihanaa, kun saadaan toinen pikkuinen taloon <3

Nyt viikonloppu vietetään 1v synttäreitä ja Leevi on aivan innoissaan. Ihanaa, kun paljon kavereita käymässä ja hurjan ihania lahjoja Leevi on saanut. Mm. kävelykärryn, josta pikkuinen tykkää kovasti. Pääsee itse menemään <3
 
Tarunen: Lueskelin tuosta kotidopplerista muualta ja on kyllä kieltämättä aika kirjavaa tuo mielipide/tieto kanta tuolla. En kyllä itse ole kuuullut että olisi vaarallinen. Enkä kyllä meinannutkaan sitä joka päivä käyttää vaan silloin tällöin. :) En usko että siitä harvoin käytettynä olisi haittaa. Pääsehän sitä neuvolaankin kuuntelemaan noita sydänääniä milloin vain jos rupee mietityttämään. :) Ja kunhan rupee liikkeet tuntumaan selvemmin niin ei tuota laitetta tarvitse käyttääkään sitten oikeastaan enää ollenkaan. Mutta se siitä sitten. 

Meillä kanssa poika nukkuu aina silloin tällöin viekussa kun kanssa seisoskelee pinnasängyssä kun herää ja rupee huutamaan aina kamalasti niin pakkohan se sieltä on viereen ottaa. :)
 
Pojalla tulee aina välillä noita huonoja öitä, pääasiassa nukkuu kans heräämättä yöt läpeensä =) meillä toi nouseminen on vielä oma hommansa, kun poika on vastasyntyneestä asti nukkunut omassa huoneessa toisella puolen taloa. Mies tekee kolmivuorotyötä, ni ei tulis mitään jos samaan makkariin pitäis saada koko perhe mahtuun!! Meillä on sit videokameralla häläri ni voin aina tarkistaa mitä murulle kuuluu =) meillä poika ei kyllä ees suostu nukkuun vieressä, pyörii vaan ja höpöttelee ja repii äidin tukkaa....saas nähdä sit ku siirtyy lastensänkyyn keväällä, että alkaako hiipiä kainaloon yöllä =) nukkuu kyllä niin sikeesti pääasiassa että tuskin ainakaan kamalasti alkaa kaikkuun tulla =)
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Meillä oli tänää ultra. Masussa köllöttelee kyl aikamoinen vauhti veijari :) Kätilö kattoi masun päältä ja sit alakautta..mut ei saanut alakautta ultrattuna mitattua mitään kun toinen liikkui ja hääräsi koko ajan, joten masun päältä sai mittaukset tehtyä :) Siellä se heilutteli käsiä ja jalkoja <3

Tosta nukkumisesta, ni meillä Valtsu (1v.) on koko ikänsä nukkunut omassa sängyssä. En halunnut totuttaa nukkumaan meidän viereen, koska muuten omaan sänkyyn totuttaminen olis voinut olla yhtä helvettiä. Meillä on nukkunut 4 kuisesta asti läpi yöt ja itsenäisyyspäivänäkin heräsi vasta 9:45..oli käynyt 20:30 nukkumaan :) Muutenkin menee 19:30 - 20:30 nukkumaan ja herää siinä 8-9 aamulla..joskus saattaa vähän aikasemmin tai sit tosissaan vähän myöhemmin :) tänäänkin heräsi vast ysin jälkeen :)

Loppu viikosta jännät paikat, ku lähden mun siskon kanssa torstaina Riikaan ja sieltä Vilnaan..tullaa vast maanantaina kotia ja Valtteri jää mun miehen kanssa kaksin kotia! Mitäköhän siitäkin seuraa :D No to-pe yön Valtsu joutuu kyl menemään mun porukoille yöksi ku Jarilla on iltavuoro. Onneks mun porukat asuu 2 kilsan päässä ni pääsevät sinne ainakin syömään :D

 
Takaisin
Top