Kesäkuun kepposet

Peekay, samat sanat... miten ihanaa onkaan hiihdellä -25asteen pakkasessa kirkkaassa auringonpaisteessa. Siis oikeasti nautin niistä keleistä.

Tämä helle... aurinkoallergia vaivaa (ks blogistani asiasta, jos ei ole tuttu), lapset murisevat ja kitisevät...Koira on läkähtyä  ja kaikki on kuumaa, kuumaa ja hikistä. Neuvolatätikään ei vastaa puhelimeen edes soittoaikana, on kai lomalla... Ja kerrankin minulla olisi ollut kysyttävää, Leevin naamassa on jotain tunnistamattomia paukamia ja olisin noista kysynyt mistä lie kyse, eivät oikein hyttysenpistoiltakaan vaikuta eikä tavallisilta hikinäpyiltä. Olisiko sitten  aurinkoihottumaa vaikka onkin erityyppistä kuin minulla ja 8-vuotiaallamme.

Täällä valmistaudutaan taas lähtemään mökille, siellä on edes vähän parempi olla... Ainakaan naapurin likka ei ole aamusta iltaan kiristämässä pinnaa entisestään. Kotona on kaksivuotiaalla jäänyt jo tuon takia joinain päivinä päiväunet väliin, kun ramppaa koko ajan sisään ja ulos eikä voi olla paria tuntia muualla. 

Nyt hyvää viikonloppua kaikille. Helteen ystäville nautintoja ja meille muille: yritetään jaksaa, kyllä se kaivattu vuoden aika aina ennemmin tai myöhemmin koittaa oli se mikä hyvänsä.
 
Näppärän olonen oli Meemin linkittämä tuki. Meillähän onneks ongelma ratkes sillä että pojan kummitäti löyti varastoistaan sen tuen, ja juurikin tuon tyylistä tukea tarkotin minkä Meemi linkitti ja mistä tääl on ollu puhe. Saatiin se tuki sit pitkään reissuun (ensin kolmatta sataa kilsaa mun siskon tykö ja seuraavana pv:nä ensin noin puolen tunnin ajo Mänttään koiranäyttelyihin ja sieltä taas kotiin). Ongelmaksi tuli vaan se, että Leevi kans näppäränä poikana kisko sen tuen pois kaulaltaan leluksi, vaikka siin on edessä magneetti joka pitää ne sakarat yhdessä. Magneetti on vaan niin heikkotehonen et tuon ikänen sen saa jo helposti auki. Noh, tämäkin ratkesi sillä, että laitoin noin sentin levysen kaitaleen "jeesusteippiä" (mikä hitto se nyt suomeks olikaan... =/ ) sakaroiden ympäri, poika ei sitä enää auki saa mutta jos tulee tilanne ni aikuinen sen nopeesti siitä irrottaa. Mänttän Tokmannilta äiti oli sit löytäny sellasen isompien lasten tuen (jossa ihanat pandan päät :D ), mutta se on vielä liian iso. Siihen kans ommeltiin nappi ja kuminauhalenkki niiden päiden alle ettei poju sitä kisko pois. Niin ja  on muuten ihan kätevä se kummitätiltä saatu tuki, se kun on nimenomaan pikkuvauvoille tarkotettu, ni siin on sellanen pään tuki kans. Sellanen rengas joka tulee pään taakse. If you know what i mean... ;p
Onkos muut natiaiset päässeet jo käymään järvessä? Leevi kävi eilen, oli vaan sen verran kylmää vettä, että vaan jalat kärsi kastella. Kädellä sit vähän kauhoin vettä selälle ja massulle. Kyllä oli poika ihmeissään. :D Illalla sit tuumasin käyttää pikapesulla suihkun alla, ja voi kamaluus kun se suihku oli aluks pelottava. =( Pärähti reppana ihan kamalaan itkuun kun avasin hanan, mut rauhottu sit vähitellen kun lämmintä vettä tuli jaloille. Ja sekin homma oli sit lopen viimein niin kovin kivaa. =)
Nyt pitää lähtee taas tarkasteleen uima-altaan tilannetta. Saatiin käytettynä sellanen allas missä kait vajaan metrin korkuset laidat. Saatiin vihdoin paikattuu kaikki reijät siitä (sen takia se saatiinkin..), ja nyt se on täyttymässä auringossa. Onneksi on oma porakaivo... =)
 
Voi että mä rakastan kanssa näitä lämpimiä ilmoja. :) tosin en sillon ku oo töissä ku meijän työpaikka (keittiössä) on sellaset 50 astetta lämmintä.. HUHHU! tänään sinne taas saunomaan.. ;)

nytkin oon aatun kanssa takapihalla, poika nukkuu vaunuissa ku äiti chättää netissä.. heh.. :D ollaan nyt monena päivänä käyty uimassa ja ai että se virkistää ihanasti.

eipä mulla ollu taaskaan kummempaa.. :D Aatu kasvaa ja kehittyy koko ajan. hampaitaki on jo 3..

ei taideta meijän neuvolassa olla ihan ajan tasalla labrojen ajan varauksesta.. eilen mulle annettiin lappu että pitää soittaa labraan ja varata 2 tunnin sokeri rasitus koska synnytyksestä on 6kk nii sieltä sanottiin että nykyään pitää varata netistä aika sinne.. vitsit mikä rumba taas.. Toivottavsti se nyt onnistu se ajan varaus.. :D
 
Kylläpäs täällä on hiljaista, missä te kaikki ootte?!?! Tulkaa takas heti paikalla!!!

Mä niin vihaan helteitä. Oon todellakin talvi-ihminen ja ONNEKS nyt luvattiin, että huomisesta alkaen ois jo vähän viileämpää luvassa. Ja kun on vielä raskaana, niin helteet tuntuu vielä pahemmilta, kun mulla tuo sisäinen lämpöpatteri lämmittää siihen tahtiin, että... Pelkällä pussilakanalla oon nukkunu nyt jo useamman yön.

Ja nyt sit kans nukkuun... väsyttää ihan sikana! öitä! :)
 
Huomenta...
Minne kaikki tosiaan ovat haihtuneet? Me olimme viikonlopun mökillä (eilen iltapäivällä tultiin kotiin juuri sopivasti, kun heti iski ukkosen päälle ja sitten olikin johdot irti seinästä vielä tähän aamuun asti, tänään aamullakin oli kamala jylinä)... nythän siis on jo keskipäivä,  kun kello on ainakin 7.30.

Ihanaa, kun on jo viileämpää tuolla ulkona, tosin tämä märkyys vähän hillitsee iloa, edelleen sama juttu kuin helteillä, koirakaan ei halua lähteä sateeseen lenkille kanssani. Jospa tämä kutiseva aurinkoallergia-ihottuma nyt alkaisi hellittää tältä kesältä, kun helteet häipyivät toistaiseksi kai sinne minne kuuluvatkin. Siis todella riepova vaiva ja nyt sitä tuntuu olevan tytölläkin kaikkien muiden allergioiden lisäksi. 

Meillä alkoi melkoinen höpötys tuossa vajaa pari viikkoa sitten, kun nuorimmainen täytti puolivuotta hän keksi selvästi sen, että ääntä ei tarvitse käyttää säästellen tai pelkästään itkemiseen ja hiljaisiin yninöihin. Nyt tulee ihan jatkuvaa puheenpulputusta ja tavujutustelua tyyliin "Väyväyväy guugaagääää!" ja entistä enemmän on alkanut ottaa kontaktia etenkin sisaruksiin. Eilenkin tuo meidän 2-vuotias kiikkui jalkojeni päällä ja Leevi oli sylissä ja nauraa räkätti isoveljen touhuille ihan katketakseen, mistä tietysti isompi innostui entistä enemmän pelleilemään. Tosi ihanaa seurata, miten nuo alkavat viihtyä keskenään, mutta toisaalta sitä on hieman mustasukkainen noille pienemmille, kun ne saavat paljon enemmän ja helpommalla huomiota nuorimmalta kuin tylsä, vanha äiti. 
 
Hiljaista on joo ollut...

peekay, sua mietinkin tuossa helteillä. Itsellä oli tosi tukalaa kun oli kuuma, mutta sitä vaan mietti, että vauvamahan kanssa olis tuplasti rankempaa.

Mä kaaduin ihan kunnolla tuossa aamusta. Kompastuin niin, että oikea olkapää meni sijoiltaan ja ranne ja oikea polvi vääntyivät kunnolla. Oikeassa jalassa aika hurjat nirhaumat. Käsi onneksi palasi itse kuoppaansa ja kaikki raajat toimii normaalisti. Särkee vaan käsi tutisee. Mutta kaippa selvisin säikähdyksellä. Kiittelen tässä, että olin Meten laskenut vaunuun hetkeä aiemmin...

Täällä ei sada vieläkään. On kyllä viilennyt, mutta saisi sitä vettäkin tulla. Puhdistuisi ilma ja luonto sais vettä.
 
Täällä ollaan. Ei oo sulettu helteeseen, vaikka läheltä piti. Ihanaa, kun viileni. Oloki on paljon virkeämpi, kun poika viime yönä nukkui kohtuu hyvin. Helteiden aikaset yöt oli tosi rikkinäisiä. Lauantaina oltiin Kasperin kanssa häissä, enkä kyllä oo vielä koskaan ollu häissä, jossa ois ollu niin tukalan KUUMA. No arvaahan sen, jos noin 120 henkeä laitetaan heikohkosti ilmastoituun tilaan 30 asteen helteellä.. Kasperin ja saman ikäisen sukulaisvauvan juhla-asuna olikin sitten pelkkä vaippa. :)

Huh, Meemi. Melkosen rajulta kompastumiselta kuulostaa. Onneks tosiaan ei ollu Mette sylissä. Paranemisia kolhuille.

Meillä otettiin syöttötuoli käyttöön viime viikolla. Hienosti poika osaa siinä istua ihan selkä suorana. Ja nauttii valtavasti, kun saa istua pöydän päässä, kun äiti ja isiki istuu pöydän ääressä syömässä. Oon miettiny, että vois varmaan alkaa antaa pojalle käteen jotain sormin syötävää ruokaa sillon ku itse syödään.

Lähdetään kohta pojan kanssa ensimmäistä kertaa vauvamuskariin. Saapa nähdä, mitä poika tykkää.. 
 
voi kun mä niin odotan tuota syöttötuoliaikaa. :) Mutta eipä tässä enää kauaa mene missään tapauksessa. Annan Meten kehittyä rauhassa. Se ei selvästi ihan vielä ole valmis syöttikseen.

Mulla särkee raajoja ja selkää ihan tosissaan tuon aamuisen tärskyn takia. En pysty kannattelemaan Metteä yhdellä kädellä, mikä tietysti hieman hankaloittaa tilannetta. Mutta eiköhän tämä tästä hiljalleen. Uskomatonta, että tuollain pääsee edes kaatumaan...
 

Taas vierähtänyt aikaa edellisestä kuulumisistani. Netti temppuillut niin ei ole koneella paljon tullut oltua.

Tsemppiä meemille, toivottavasti pian menee säryt ohi. Inhottavaa kyllä kun tuollanen ikävä kaatuminen tapahtunut.

Täällä on tuskailtu helteiden kanssa tätä päivää lukuunottamatta tietenkään niin ja eilistä. :)  Tyttö ei oikein ole osannnut nukkua helteillä ulkona eikä sisälläkään. :/ Ihan ihmeissään oli tuosta kamalasta kuumuudesta. Tää asuntokin ihan sauna noilla helteillä.

Tässä meillä muutoksen tuulet puhaltaakin, kun talon osto mietinnässä. Sellainen 100 neliöinen kuusi vuotta vanha asunto.. :) Olisihan se ihana päästä laittamaan OMAA kotia ja jättää tämä tuskaisen ahdas kaksio.

Syöttötuolikin pitäisi pikkuhiljaa ostaa, ihan vielä ei taida typykkä siinä viihtyä, ehkä noin kuukauden päästä sitten. :)

Sitä piti kysymän, että jokos on hampaita puhjennut pikkuisillenne?
Täällä viikko sitten puhkesi kaksi alahammasta :) Niitä onkin sitten ihmetelty. Samoin kuin sitä, että neiti tosiaan osaa "ryömiä" tai peruuttaa taaksepäin jo melko nopeasti ja muutenkin pitkin lattioita menee, vaikka ei suoranaisesti oikein osaa ryömiä. Sitä saa olla varovainen, ettei unohda mitä tahansa tuonne lattialle.
Uusin leikki taitaa olla se, että nakataan leluja lattialle ja mikä mukavinta, kun äiti niitä hikihatussa nostelee tytölle. :D :D Miten ihanaa on seurata tuota kehitystä, niin nopeaa kaikki tapahtuu.
Jokos ootte vaihtanut vaunuosan rattaisiin? Me ei olla vielä vaihdettu, pitäisi kokeilla, miten neiti suhtautuu ratasosaan, ei tahdo nimittäin viihtyä vaunuissa, vaikka saahan siinäkin vähän nostettua selkänojaa..
Mahdotonta uskoa, että tyttö olis niin iso, että sais jo vaihtaa vaunukopan ratasosaan. huh huh.. :O :D Näin se aika rientää.. Pieni täytti eilen puoli vuotta.<3

Tulipas tässä kerrassaan stooria vähän, noh lukekoon ken tahtoo. :)
 
Mökiltä täälläkin ollaan kotiuduttu. Viikonloppu meni mukavasti järven rannalla ja juhlissa. Kotimatkalla neiti hermostui jo autossa matkustamiseen. Pitää miettiä uusia järjestelyjä Lapin reissua varten, että neidillä olisi mukavampi matka.
Ratasosaa on testailtu mutta neiti on mielestäni vielä ihan liian pieni siihen. Ei näytä ollenkaan mukavalta siinä oleminen, joten vaunuilla mennään vielä. Selkänojaa nostamalla maailma avartuu kummasti vaunuissakin.
 
Me käytiin tänään osatamssa neidille syöttötuoli testattiin päivällisellä sitä niin oikein hyvin istui tuolissa. Meillä on neiti välillä istunut ratasosassa, on liian pieni siihen vielä. Ollaan nostettu selkä nojaa niin tykkää katsella sieltäkin ja siinä on hyvä ottaa pienet nokkounet Meillä on mennyt päikkärit nyt lyhyiksi aamulla nukkuin 45 min ja nyt ip:llä 1h. Meillähän neiti ei suostu nukkumaan sängyssä vaan vaunuissa vaan. Paitsi helteillä nukkui sängyssä olin ihan onnellinen ja ajattelin et nyt jatketaan mut huudoksi meni:( Miten pitkiä päikkäreitä teillä muilla nukutaan?
 
heissan jälleen...

en ole kadonnut minnekään...en vain ole ehtinyt kauheasti kirjoittelee, meillä muutto lähenee, muutamme isompaan asuntoon kuun vaihteessa, emme ole kyllä saanet pakanneet mitään.

tänään tuli soitto, että pikku mies on saanut hoitopaikan ja hän aloittaakin elokuun alussa, jolloin on 8,5kk =) ihanaa että pikkuinen pääsee muiden lasten kanssa leikkimään, kuhan oppisi edes ryömimään ennen sitä =)
inhottavinta koko hoito jutus on ettemme saaneet sieltä mistä haettiin, saimme toiselta puolelta kaupunkia, no otin vastaan sen ja laitoin nyt menemään siirto/vaihto hakemuksen.
poitsulle hain hoitopaikkaa kun aloitan työt 2kk aiemmin kuin äippälomani loppuu, olisin halunnut jo aiemmin aloittaa, mutta en vain ole "voinut", nyt kun sijaiseni sijainen jää äippälomalle, niin palaan takaisin...miun paikkani on siis vaarallinen...myös vertaistukiryhmä jota vedin (jatkan elokuussa vetämistä), niin senkin sijainen jää äippälomalle kohta =).

poitsu kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia, oli mis vaan niin jalat heiluu kun viimeistä päivää, tuommoinen sätkynukke kun tuo on, mikähän potkunyrkkeilijä tuostakin tulee.
Kovasti liikkuu napansa ympäri, enää ei käänny mahalta selälleen takas, niin kuin aiemmin teki jatkuvasti. Kylpeminen ja sauna on maailman ihanimpia asioita, rakastaa olla vedessä ja leikkiä, ostinkin poitsulle istuma kylpytuen, niin ei tarvitse enää katsoa pysyykö makuulleen vai ei, kun ei istu viel.
syöttötuolissa istuu syöntien ajan, muuten ei vielä oikein istukaan.
poitsu on alkanut saamaan yöllisiä itkukohtauksia, ne on aika raastavia.

mitähän muuta kirjoittaisi vielä...

tosiaan muutamme kolmioon =) se on 10neliöö isompi ku mein nykyuinen, mutta vain 20e kalliinpi =)

aurinkoisia ja lämpöisia...sekä mukavan viileitä päiviä (välillä pitää niitäkin olla) kaikille tasapuolisesti!

Bluerose emoticon

niin ja meillä poitsu nukkui helteillä täydet yöunet, mutta nyt kun viileni herää kerran pari ..

niin ja päiväunista, meillä nukutaan edelleen vain 40min unia pari-kolme kertaa päivässä...yöunille nukahtaa 6-7 maissa...joskus jos nukkuu pidemmät päivä unet niin ne jää sitten ainoiksi
 
Ei tääkää oo kadonnu mihinkään. nauttinu näistä ilmoista ja töissä on ollu aika kiirusta niin en oo kauheesti ehtiny syventyy nettiin.. faces tietty tulee käytyy nopeesti mut silti.. :D

kyllä nyt taas huomaa että haluisin jäädä aatun kanssa kotio ku äippä loma loppuu, välillä on hirveen vaikee lähtee kotoota töihin.. :/ varsinkaan kun en pääse nukuttamaan aatua. välillä tulee surku. töissä tosi asia ei oo mielessä koko aikaa kun saa tukkaputkella juosta siellä sun täällä hiki hatussa.

aatulla on ollu jo reilu 3 viikkoo hirvee yskä joten kävin eilen yksityisellä lääkärillä (kunnallisella ne olis nauranu mut pihalle varmaan) ja aatu sai antibiotti kuurin.. voi johtuu siitä että aatu on aina pulautellu niin paljon epäili refluksia hommelii ja nyt kun pulauttelu on loppunu melkeen tyysti niin se olis jotenki reagoinu yskänä.. saa nähä, jos antibiootti ei tehoo eli yskä jatkuu edelleen kovana nii sitten tehään lisätutkimuksia. kurjaa kun ne antibiootit laittaa mahan kupruilemaan ja iltasin aatu on tosi itkunen ja kiukkunen ku mahassa möyrii, pieruja tulee ihan älyttömästi.. eikä siinä vielä kaikki, saatiin ekaksi yks antibiootti, mutta ekan annoksen jälkeen tuli nokkosihottumaa kroppaan ja naamaan, jouduin soitella takasin lääkärille nii se vaihto sitten antibiootin ja kirjotti vielä reseptin antihistamiini siirappiin.. Lääkäri soitti reseptit apteekkiin ja vielä illalla puol 9 aikaa lähettiin hakee pojalle lääkkeitä. Toivottavasti menis ohi.

Kyllä huomaa että asiat otetaan yksityisellä puolella paljon vakavammin kuin kunnallisella. Tokihan se maksaa enemmän, mutta sitä varten meilläki on se sairasturva vakuutus aatulla. saahaan sitten takasin vakuutus yhtiöltä.

Mitähän vielä. ei kait tässä muuta. Hyvää kesäää teille. :) <3
 
Voi hitsi, kuulostaapa rock^pejpe ilkeeltä. Toivottavasti Aatun olo pian helpottaa.

Joku kysyi jossain vaiheessa, että joko on ratasosasto vaunussa käytössä. Meillä luovuttiin kopasta tuossa helteillä. Meillähän on siis sellanen systeemi, että kova kantokoppa on ollut ratasosan sisällä. Nyt helteillä koin, että ilma kiertää paremmin ilman koppaa. Kovin pikkuinenhan se on niissä isoissa rattaissa, mutta laitoin alle peiton, joka paransi tilannetta huomattavasti. Meillä myös sen jalkatelineen pystyy kääntämään ylöspäin niin, että se sulkee ratasosan koppamaiseksi. Turvakaarenkin jo kiinnitin kun Mette on aika liikkuvaista sorttia niin ei sitten pyörähdä sieltä yli.
 
Jos teistä jollain on tullut Cerazette minipillereistä sivuoireita, niin minkälaisia ja missä vaiheessa?

Mä olen nyt viikon syönyt niitä. Koko viikon ollut jatkuvasti aivan kamala nälkä. Sitten nyt pari päivää olen hikoillut ja voinut pahoin ja huimaa jatkuvasti. Kylmä hiki päällä koko ajan. Voiskohan tämä olla minipillereistä aiheutuvaa?
 
Mä söin yhen luiskan niitä minipillereitä ja ne ei sopinu ollenkaan.. mulla kuivu paikat ihan totaalisesti ettei pystyny kunnol ees käymään vessassa. Lääkäri sitten vaihtoi mulle yhdistelmä pillerit.

Voi olla hyvinkin meemi että johtuvat pillereistä.. mulla toi oire alko aika lailla vähän ennen ku oli viikon syöny.. se oli aivan kamalaa, mä en kyllä aijo enää ikinä syödä noita.. Toisille sopii ja toisille ei..
 
Mä olen täydellisen tyytyväinen Cerazetteihin! Söin ennen yhdistelmäpillereitä ja kärsin aurallisesta migreenistä ja kivuliaista kuukautisista. Nyt ei ole kuukautisia eikä niihin liittyvää migreeniäkään. Enkä kyllä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia.

Mulla vaihdettiin pillerit reilu puoli vuotta ennen kuin aloin odottaa. Luulin, että raskaaksi tulo olisi vaikeaa, koska olen reilu 10 vuotta sitten ollut lapsettomuushoidoissakin (tuloksetta) ja nyt ei tosiaan ollut kiertoa ollut puoleen vuoteen, mutta noinhan se vain napsahti kuin ihme ekasta kierrosta niin, ettei kuukautisia ehtinyt edes tulla.

Kun menkat sitten 10 viikkoa synnytyksestä alkoivat, aloitin heti pillerit ja siihen loppuivat. 

Ehkä kannattaa, meemi kokeilla vähän pidemmän aikaa, jos elimistösi vain on herkkä hormonimuutoksille ja rauhoittuu siitä sitten, kunhan tottuu. Minipillereistä saatu hormonimäärä on kuitenkin hyvin pieni ja tasainen, joten luulisi, että siihen tottuu helposti.
 
Meillä siirryttiin ratasosaan viime viikolla vähän samasta syystä kuin Meemillä, eli koppa alkoi tuntua "tunkkaiselta". Meillä on erillinen koppa ja ratas (Emmaljungan "en nyt just muista mikä malli"). Neiti tykkäs vaihdosta tosi paljon, nauttii kun saa sieltä katsella ympärilleen ja sitten taas toisaalta on nukkunutkin paremmin, olettaisin että johtuu siitä että nuo ovat vähän koholla. Nyt vetelee vaunuissa n. 2 tunnin päikkärit kun aikaisemmin alkoi ähinä 45 minuutin jälkeen ja piti käydä hyssyttämässä tai antamassa tuttia. =) Mun mielestä ei edes tunnu mitenkään kovin pieneltä tuonne mutta johtuu varmaan siitä että tuo malli on vähän kapeampi, toki 2v serkkulikkansa näytti niissä "vähän" isommalta. ;)

Niin ja vielä päikkäreistä, meillä nukutaan oikeastaan 3 tällä hetkellä. Aamun ensimmäiset ja iltapäivän viimeiset pisimmät, sen 2 tuntia ja siinä välissä yhdet lyhyemmät. Herää aamulla puol 8 ja nukkumaan illalla 8. Tosin nyt kun ollaan koko perhe lomalaisia niin päikkärit vaihtelee paljon liikkumisesta ym johtuen. ;)

Toivottavasti Aatun yskä helpottaa!!! Me täällä vähän jännitetään että onko meidän neidille tulossa hampaita, onko se löytänyt korvansa vai onko nyt puhjennut ensimmäinen korvatulehdus kun pitää haroa korvia (tai sitten vain tykkää niin hiuksistaan ;) ). Olen itse ensimmäistä kertaa vuoteen flunssassa ja kovasti toivotaan että lapsi tältä säästyy!! No optimistina luotan siihen että on vain löytänyt korvansa kuten ikään kuuluu =D

Huih.."kauhulla" luen teidän juttuja työhönpaluusta, itse kun ajattelin näin aluksi ilmoittaa heinäkuun loppuun 2012 olevani kotona =) Rahallisesti tulee olemaan tiukkaa mutta en halua että missataan neidin alkutaival kun se on kuitenkin paljon mahdollista että meille ei enää enempää lapsia suoda, niin nautitaan tästä nyt sitten täysillä =) Mutta en tietenkään sano että tämä olis ainoa oikea tapa, itsestäni vain tuntuu oikealta meidän perheelle =)
 

enna, samoin mää "kauhulla" luen noita työhönpalaamisia.. :D KAikillahan se menee niin kuin itse tykkää tehdä, osa haluaa töihin pian ja osa taas ei. En kyllä itse voisi kuvitellakaan lähteväni kohta töihin, onneksi ei tarvii ja jos vaan nyt onnistais ja pikkukakkonen tulisi joskus tässä niin sen kivempi <3 Sitä odotellessa, varsinaisesti ei hirveää yritystä ole käynnissä todellakaan, tulee jos on tullakseeen, mutta sitä toivotaan kuitenkin. :)

Joku kyseli noista päiväunien pituuksista. Meillä neiti ennen nukkui yhdet 3 tunnin unet ja lisäksi parit 1-1½ tunnin unet. Mutta noin kuukauden ajan neiti ei oo nukkunut kuin 45 minuutin unia päivästä riippuen 3-5 unet. Nyt parina päivänä nukkunut taas jopa 2 tunninkin unia, heti niin luksukselta tuntunut.

Minä ihan hermona välillä täällä, kun neiti on tänään ja eilen ollut NIIIIN kiukkuinen ja ei suostu syömään.. :/ Meilä olijo hyvä ruokailurytmi (syö kiinteitä n. 3 kertaa päivässä + korviketta, en siis enää imetä), nyt neiti päättänyt parin päivän aikana, ettei syö enää kiinteitä juurikaan ja maitoakin tosi harvon. :O Itse ihan huolissaan että mikä pienellä on...Ei kuitenkaan vaikuta silti kipeältä, toki oon miettinyt, puhkeaako nyt sitten ylähampaat.. Tiedä häntä..
Onko teillä muilal tullu tällasia lakkoja eteen?
 Rintalakkoja ei siis oteta lukuun, niistä vähän liikaakin kokemusta itellä sillon kun vielä imetin...Että tallaisia tänään. Ois mukava kuulla tosiaan, jos muilla kokemuskia tällasesta, että laps kieltäytyy yhtäkkiä syömästä etenkin kiinteitä. Maidonkin kanssa saa välillä taistella..
 
Täällä myös hirvittää ajatus työhönpaluusta vielä pitkään aikaan. Tai siis... meillä on kehitteillä sellanen ajatus, että mies pitäis isäkuukautta tossa myöhemmin, ehkä talvella ja mä menisin silloin tekemään yhtä harjottelua opiskeluun liittyen. Sitten kyllä palaisin taas takasin hoitovapaalle. Ja opiskelemaan takasin ehkä syksyllä 2012... jollei sitten ole uutta perheenlisäystä siinä kohtaa tiedossa. ;)

Olet Pajunkissa kyllä ehkä oikeassa tuon Cerazetten suhteen. Mun olotila ei ole helpottanut vielä, mutta annan vielä vähän aikaa kulua. Toisaalta mietin sitä, että mä taidan olla aika herkkä noille hormonitasapainoon vaikuttaville jutuille. Kun miettii vaikkapa sitä, että mä voin pahoin raskauden alusta loppuun. Pahoinvointi oli hyvin samantyyppistä kuin nyt. Mä en tottunut raskauden aiheuttamiin hormonimuutoksiin missään vaiheessa. Mahdanko tottua näihin pillereihin...?

Me oltiin tänään uittamassa koiraa koko perhe. Tässä on jonkin matkan päässä sellaset hiekkakuopat. Yhdessä isossa hiekkakuopassa on sellanen iso lampi. Siinä siis on pohjavettä kun se on niin syvä. Siellä uitetaan paljon koiria ja olen siellä itsekin uinut. Koira nautti niin täysillä taas. :) Mette oli rattailla mukana. Ainoastaan yhdessä kohtaa piti kantaa rattaita. Ei viititty kantoreppua ottaa kun ajateltiin olla siellä aika pitkään ja syöttääkin piti välillä jne. Oli ihanaa. :)

Huomenna päästään Ehkä purjehtimaan. :) Toivottavasti olis hyvä keli. Jännää mennä Meten kanssa purjeveneeseen. Koira saa kyllä jäädä rannalle tällä kertaa.

Toivottavasti TsN teillä alkaa taas pian ruoka maittaa.

Mites rock^pejpen Aatun yskä, onko lääkkeet auttaneet?

 
Takaisin
Top