Kesäkuun kalkatukset

Heimoi!

Hittolainen, eihän me sit eilen päästy koeistuu sitä istuinta, mistä oltiin eniten kiinnostuttu (Cybex Pallas). Sitä on tosi hintsusti missään näissä liikkeissä... Ensin kuviteltiin, et pitäis lähteä Keravalle asti sitä kattoo, mutta sitten mies selvitti maahantuojia, ja yks liike tossa Espoonlahdessa sitä myös myy. Päästiin perille, vaan kuullaksemme, et sitä oli moni muukin käyny JUST EILEN kyselemässä, ja että olivat myyneet jopa sen näytekappaleen, lisää on tulossa vasta parin vkon päästä. Että voi pylly sitten! Keravan liike olis ollu vaan kolmee asti auki, ja kello oli jo puol... Eli ei sitten kateltu mitään niistä istuimista, vaan nyt sit täytyy joko ajaa tässä joku pvä Keravalle tai sitten ootella se pari vkoa (tai käydä Riikka33:lla sitä koeistumassa ;))

Samoja pohdintoja täällä ollu, kuin Saparollakin, että voiko sitä nyt ihan oikeesti laittaa pikkuvauvan nenä menosuuntaan! Mutta ilmeisesti sitten voi... eli jos istuin muuten miellyttää, niin kai se on ostettava. Meillä myös tuo multitech ja evolva noista Britaxin malleista harkintalistalla.

Ja Saparo, blondivihje kuvien pienentämiseen; lataat sen facebookkiin tai muualle, jossa sivusto automaattisesti pienentää kuvat, sitten klikkaat sen sieltä sivuilta Tallenna nimellä -toiminnolla koneelles ja ainakin näin mä oon saanut ilman paintilla leikkimistä sopivankokosia kuvia.

Kivaa, että Tuikin perheen lomamatka meni hyvin! Ja onneksi koiruudellakin alkaa olemaan kaikki jo paremmin leikkauksen jälkeen :)

Täällä olis yks hampisärkyäpoteva äiti... hittovie! Jo kuukauden pitäny varata hammaslääkäri, ku toi on vähän varotellut, mutta en oo vaan saanu aikaseks. Nyt sit pitää vaan toivoa, et pääsis nopeesti akuuttiajalle. :( Eli huomenna aamulla aikasin vaan ylös, ja toivotaan, et kaikki muut ei oo tajunnu kans ennen juhannusta, et hampaat kaipais remppaa.
 
Heimoi kaikille!

Ampulle tuosta "kauhukakarasta": Olen itse ollut ihan samanlainen. Tai no en nyt IHAN samanlainen. Mitä nyt ajanut pienellä punaisella polkupyörälläni naapurin tädin auki olleesta etuovesta sisään ja terassin ovesta ulos. [:D] Tätä "ympäriajoa" olen sitten suorittanut aina, kun ovet ovat olleet auki. Täti ei ilmeisesti ole edes hermostunut (itse en muista), on vaan joskus meidän äiskän nähtyään todennut, että "tämä tyttö se ajaa aina pyörällä hänen asuntonsa läpi". Siihen loppui se hauskuus. [:D][;)][:'(]

Minä olen muuten meidän pihan "akka". Tunnustan! Me asutaan paritalossa ja meidän pihassa on viisi taloa ja pihan keskellä iso leikkipaikka pihan lapsille. Leikkipaikka näkyy sopivasti tielle ja alueen aikuiset ja lapset pitävät sitä ilmeisesti ihan yleisenä leikkipaikkana, mitä se ei ole! Yleinen leikkipaikka on noin sadan metrin päässä! Välillä meidän pihan leikkipaikalla huligaanin alut potkivat ja hakkaavat kiipeilytelineitä tai paiskovat kiikkulautoja menemään. Olenkin mennyt asukkaan oikeudella sanomaan, että leikkipaikka ei ole hajottamista varten, eikä ulkopuolisia varten ja he voivat poistua yleiselle leikkipaikalle. Kiltisti ovat totelleet, eikä nurinoita ole kuulunut. [:)]

Amppu ole siis rohkeasti POMO omassa kodissasi! [:D]

Tanttu kyllä olen töissä. Työ on kemian alan tutkimustyötä ja aivot ovat suurin käytetty lihas. [;)]

Meillä sikarokote annetaan neuvolakäynnin yhteydessä... Siis jos sen ottaa.

Elegialle onnittelut vauvoista ja nopeasti saadusta testiajasta!

SannaKoo me käytiin Lastentarvikkeessa katsomassa noita istuimia ja sieltä sanottiin, että kannattaisi pitää selkä menosuuntaan niin kauan, kuin lapsi vaan suostuu istumaan. Törmäystilanteessa lapsen pää on niin raskas, että vielä heikosti kehittyneistä niskan ja hartiaseudun lihaksista ei ole vielä paljon apua ja tulee helposti retkahdusvammoja. Britaxiahan voi käyttää molemmin päin. Ja kannattaa kysellä asennusohjeista, koska me saatiin tunnin luento siitä, miten istuinta EI SAA asentaa! [:@] Ei siis niin helppoa kuin luulisi...

Olikohan muuta? Ei varmaankaan...
 
Terve! Taas, pitkästä :) aikaa!

kiitoksia Tuikin Saksan terveisistä! Oispa se hauskaa päästä itsekin piipahtamaan jossakin ULUKOMAALLA! Ainakin ihan vaan erilasten kauppojen ja ruokien takia! HEH! Meidän perhe se ajattelee aina ruokaa, kun on kyseessä reissu! Oli matkan suunta sitten Pihtipudas taikka Alanya! Ruokaa, ruokaa... ja ne kaikki ihanat ja hassut tavarat erilaisissa kaupoissa....ja torit ja kauppakujat ja tuoksut ja toisenlaiset linnunlaulut! Ja tuulet! Niin, tuuli, sekin on niin erilainen joka puolella! Okei.. en runoile nyt enempää! Matkalle...... joskus!

SANNALLA se sitten turvaistuimen osto jatkuu! Saitte oikeen projektin! Tuo on just ärsyttävää, että monet erikoisliikeet menee ihan liian aikaisin kiinni lauantaina. Just silloin kun suurimmalla osalla lapsiperheistä on molemmat vanhemmat kotona ja auto käytössä. Yleensä silllon nukutaan tai  muuten vaan möhnitään kotona pitkään ja sitten ne kaupat jo sulkeekin oviaan, kun viimein päästään kylille. Tiedän!  Sitten sitä törsää ne rahansa johonkin vaatimattomaan lohtu-pitsaan.... ja ale-paitoihin ym. ym. Harmittaa.
---------------------
TOSI HILJAINEN VIIKONLOPPU OLLUT TÄÄLLÄ PALSTALLA! MÖKKEILEEKÖ SUOMI?
--------------------------
MEIDÄN PERHE PORVOOSSA:

Siellä siis meni melkeen koko viikonloppu. Mies tosiaan oli ns. työkeikalla ja minä hengailin tytön kanssa mukana.... ja söin ILMAISESTA pöydästä! Söin.... tod. Savulohta ja täytekakkua ja niitä "tosihyviä-ihanparhaita" vaahtokarkkeja... Joutessani parkkerasin itteni sinne noutopöydän kulmaan tytön kanssa. Salissa soi sen verta lujaa, eikä ollu kuulosuojaimia lapsella joten....Tulipahan dipattua suklaaseen yks jos toinenkin vaahtokarkki. Ja muutama ylimääräinen, ihan vaan ähkyn takia. Pulskapupu!

Eli ei krapulaa näistä(kään) juhlista! Tyttö jaksoi mukanan tonne yhteentoista tosi reippaasti. Sitten tuli armoton huuto ja kiljumis kohtaus ja minä läksin majapaikkaan nukkumaan! olin ajatellut, että tuo nukkuis rattaissa, jossakin kulmassa ja oilisin itekin päässy vähän- di diii- Sinne kun  oli varattu oikeen asunto-autot pienokaisten unia varten, mutta meidän tyttöhän EI nukkunut sinnekään. Ja sitten kun nukahti, heräsi huutoon ja huus liian pitkään KOSKA ITKUHÄLYTTIMEN PATTERI oli jut loppunut! Minä kerkesin siinä välissä kaapia yhden annoksen lisää sitä kalaa!

Eilen sitten kotiuduttiin mukavan, polveilevan kotimatkan jälkeen. Ja OLI ihana tulla kotiin. PAITSI että täällä on jokseenkin epäsiistiä. Oltiin katsos silllon launatai aamuan ennen bileitä vielä torikahvilaa pyörittämässä. Kaikki purkamaton kama lehotti tuossa lattialla ja kauhee pino tiskejä pöydillä. prrr.
SE meistä.
-----------------
VENLAA:
-Saanut uuden ystävän! tältä kylältä vielä. Poika. Kalevi. 8kk. Konttaa... eli näyttää mallia. Yks meidän myyyjistä ilmoitti, että silläkin on vauva ja minähän sanoin, että mukaan vaan. Nyt nää lapsukaiset sitten yhessä kellotteli toripöytien välissä ruispellon laidalla lauantaina! (paan kuvan)

-Tyttö liikkuu lattialla! Ei ryömi, vaan matelee. TAKAPERIN! Arvasin! TAKAPERIN tietenkin, meidän tyttö! Ja leikkii "lentokonetta" vatsallaan. Ihan niinkuin Joona siellä!

-Ikenet polttavan punaiset ja kuolaa. Kovaa kuultavaa valkoista sekä ylhäällä, että alhaalla. ?

-Juo vettä lasta. Ryystää niinkuin miehet. Meidän tyttö. Ölisee ja purluttaa sinne juomalasiin ja nauraa kimakasti päälle! (...äiti joskus pikkutuneilla, ennen pilkkua, ennen vanhaan...)

-Panttaa kakkaa. Ja kun saa jotain aikaseksi, se on semmoinen savinappi. Lampaan papana. Paska juttu. Eilen lapioin purkillisen luumua, että katotaan, mille se tänään näyttää!

Jaaha! Meillä herätään päiväunilta. Ne kestikin vain 40 min. tällä kertaa!  Hauskalle kuulostaa tuo heräily ynähtely TOIMIVASTA itkuhälyyttimestä!
 
Lukasin tuossa jutut, mutten muista mitä piti komentoida. Pelottaa että tyttö herää kun olis yks jobi mikä pitäs enne sitä tehdä... äkkiä siis pois koneelta...

Asiat:

Onpas ihme, en ole saanut kutsua tänä kesänä (vielä) yksiinkään kesän juhliin, noh joinain vuosinahan niitä onkin ollut sitten useammat ... ( no oli yhdet ristiäiset tosin)

Eilen passitin miehen ja lapsen anoppini luo ja jäin kotiin siivoomaan, olin ensimmäistä kertaa yksin kotona, poppi huusi ja puhdasta tuli [:D]. Siinä samalla luutun huiskeessa mietin omaa naiseuttani ja totesin näin imetyksen loputtua sen olevan tasen suht ennallaan, seksikin maittaa taas ihan erilailla, hyvä niin [;)]. Juhannukseksi mun vanhempien padoille, valmiiksi jo ketuttaa kun siel pitää kaikkea syödä ja paljon, kun on tää laihdutuskuuri niin mukavalla mallilla, noh ei se auta ko koittaa vaan syä vähemmän kaikkia sortteja...

Oon alottanu uuden harrastuksen ja sitäkin tulin tänne mainostamaan-> http://rymyrinsessa.blogspot.com/

Tämmöstä täälä vähän kipeenä oltu koko porukka, toivottavasti ei olla juhanuksena kipeinä, ukko nim meni sairaana töihin, huono homma mutta minkäs teet kun on muka korvaamaton... höh[:'(]
 
No niin RYMYRINSESSA!!!!  Ajattelitkos laittaa ihan firman pystyyn? Kyllähän nuita tuommosia nättejä kortteja varmaan joku ostaiskin!

Apua! Meillä on muuten se SUURI MUUTTO edessä tällä viikolla! HEH ja heh. Vuorattiin tää kakkos asunto lomalaisille pariksi viikkoo ja mennään nyt SUUNNITELMAN mukaan juhannukseksi omaan kotiin! Sinne kukoistavan puutarhan ja keskeneräisen remontin keskelle! Kuulostaa hurjalta, mutta ei se meidän remppa oikeen edisty tälleen. Pakko asua paikan päällä, vaikka sitten kamat pahvilaatikoissa. Sittenpähän pääsee päiväunien aikaan hiomaan ikkunanpieliä ja kitkemään kasvimaata. Nyt kaikki hommat on ollu aina retken takana! Niin ja päästäänhän me sitten joskus pakoon tännekin!

Mutta se kaikki pakkaaminen. Vähän stressittää...

VENLA poloinen kärsii nyt tuosta kovasta kakasta. Ei auta rasvatut mittarit tai vanupuikot.KErran kokeilin ja saaliina vaan yks tiukka nappula!!! Itkee rassukka ihan lohdutomasti kesken unienkin. Ja aina, kun yrittää punnertaa, niin itku tulee! Jos tuolla nyt vetää hampaiden tulo noin kovalle mahan, niin huh! Tänään syötän sille loppupäivän pelkkää luumua ja kaurapuuroa. PAKKO.
 
maarinen, kipasepa apteekista mallasuutetta ja sitä lantraat veden tai maidon joukkoon. Auttaa kuulemma ihan parissa tunnissa! Ja on muuten meilläkin ostoslistalla, kun noita samanmoisia kovia kakkoja on tässä parin vkon sisään ollut enempi ku "tavallista". Kauhee ähkinä ja vääntö, tuloksena sellanen millinen nökäre. Onneks ei sentään ihan itkuun asti ähistä! (niin, ja meillä yleensä toimii se mangosose paremmin ku luumut/päärynät ja kuidut, mutta eihän sitä nyt joka päivä viitti syyä :( )

hennas, no tota niskanretkahtamista mäkin pelkään, mutta tutkimusten ja testien mukaan toi ois ilmeisesti jopa turvallisempaa noilla "tukikaarilla" nenä menosuuntaan ajelu ku muutoin. Noissa 2in1 istuimissahan ei siis turvakaarta oo, ja silloin ehdottomasti pitäisin vauvan/lapsen mahdollisimman pitkään selkä menosuuntaan! Joona vaan on niin pirun pitkä, että se luo omat ongelmansa tohonkin, kun jalat ottaa noissa istuimissakin varmana aika nopeesti selkänojaan... Ja koska tuo uus auto on ilmeisesti lyhyempi matkustamokoriltaan, niin etupenkkejä ei voi ottaa niin eteen, tai sitten (minä, koska miehen ajomukavuutta ei voi tällä rasittaa) istun polvet hanskalokerossa :(
Eli pitää siis mallata sekä poikaa istuimeen, että istuinta autoon, ennenku uskaltaa tehdä ratkasuita minkään suhteen.

maarisen perheen menoviikonloppua! Kuulostipa ihanalta... ruokaa valmiista pöydästä, niin paljon ku sielu vetää! Nom! Ja vaahtokarkit!! Mä haluan nyt just heti sinne nuotiolle, vaahtokarkkia tikunnokkaan ja tulille, NOMNOM!

Mihkäs lämpöön se Amppu (perheineen?) suuntaa sitten? Vai juteltiinkohan t'st' jo sillon..

APUA! Nyt tein jotain outoa! Multa havis suurin osa erikoismerkeista ja noi ääkkoset! Jatkan ilmeisesti paremmalla ajalla, kunhan saan tan kuntoon... [:D]
 
.....ai perse... ja minä kun luulin, että se on tullu tuosta mangosta!!! Me on meinaan tarjottu sitä nyt vissiin neljänä päivänä peräkkäin, kerta se on ollu niin herkkua! Ja toiseksi, reissussa ei ole tohtinu syöttää oudompia eväitä. Pelattu ns. varman päälle! ? !

Nyt tuo on nukkunu kohta kolme tuntia. Heräs välillä isoon itkuun. hyssyttelin, tuudittelin ja tyynnyttelin. Nukahti raassu kyynel-norot poskilla nyyhkyttäen. Tilasin miehen käymään apteekissa, jos vaikka suppoa sais sinne suikattua. Tuntuu, että tuolla on nuo ikenetkin ihan vesikelloilla!
 
Hih, no mistäs noiden vatsoista tietää, ku Joonalla taas tuntuu välillä, et luumu nimenomaan kovettais... [8|]
 
VÄLIAIKAISET KAKKA-UUTISET:
- herätty
- papana, 1kpl, väännetty itkun kanssa
- lämpöä 36,8, nousussa
- suppo laitettu
- mallasuute tilattu samoin ne supot
- puruleluna puinen hunjajahyrrä-lusikka
- puoli purkkia luumua syöty
- silmät kiiltää, mutta hymyilee
- yrittää ryömiä, näköjään eteenpäin.... (tää ei ollutkaan kakka asia!)
-------------
EDIT: klo 22.40
Lämpö tytöllä nousi taas. Mies toi Helsingin tuliaisena ja proviisorin opastuksella Levolacia ja tuommosta Microlac-peräruisketta. Peppureikään tuikattiin se micro-mömmö ja vajaassa vartissa tuloksena kivikova isomman luumun kokonen köntsä... voi helvata! Varmasti sattu! Ja sattuis vieläkin, ellei olis apua saanu. Senkö takia tuo "ryömi" takaperin... niinkuin "pakoon"? Noh, sitten se apteekin täti oli kehottanu antamaan tota Levolac-namia ja niin tehtiin. Toimiiko, se jää nähtäväksi, ainakin huojentunut ja iloinen tyttö nukkuu autuaasti!

Mikähän se tuommosen nyt aiheutti? HAmpaat vai tää monen päivän reissaaminen ja autossa kököttäminen. Itku pitkästä ilosta, niinhän se sanontakin kuuluu.
 
Voi Venlaa! Kova kakka on kamala juttu - varsinkin noin pienellä. Toivottavasti apteekin tökötit auttaa. Pinjallakin oli samanmoisia ongelmia joku aika sitten, mutta olen huomannut, että päärynä auttaa. Nyt päärynää syödään joka päivä. [:)]

Palautin eilen ruokalistalle puuron, josta neiti ei ole juuri välittänyt. Sain menemään noin viisi teelusikallista marjasoseen kanssa. [&o]

SannaKoo: Jep, autosta riippuu aika paljon, minkälaisen istuimen voi laittaa. Tai saa mahtumaan! Nykyautot vaikka on ulkomitoiltaan vanhoja suurempia, niin sisätiloissa sitä ei kyllä huomaa. Meille tuollainen molemmin päin pidettävä istuin menee joten kuten. Osa selkä menosuuntaan asennettavista istuimista pitää laittaa tukijalalla puoliksi penkille ja puoliksi lattian päälle, joten vie ihan älyttömästi tilaa! Ja korkeudessakin on isoja eroja. Esimerkiksi tuttuni saa Toyotaansa mahtumaan vain Britaxin, kun muiden merkkien istuimet on  niin korkeita, että tyttöä ei olisi saanut enää istuimeen lyömättä päätä - tytön nimittäin.

Meille tuli ongelmia jo asennettaessa kaukaloa Golfiin miehen istuessa pelkääjän paikalla. Jalat oli kiinni kojelaudassa ja kaukalo takana liiskassa. Mies kun on tuollaista pidempää sorttia. (Mullahan vastaavia ongelmia ei ole. [;)]) Onneksi oli kaverin auto!

Kaffetta!
 
Pikainen kirjottelu... ollu tässä kaikkee hässäkkää niin en oo paljon koneelle kerenny [&o]
eilen oli neuvola. pituutta Veeralla 67cm ja painoa hitusen vajaa 9kg. piikki tuli taas reiteen ja iso itku ja lämpöä loppu päiväks :(

Tänään sit lähdetään reissuun. Mökille ja vähän suomea kiertelemään :) paluu joskus. heinäkuun puolella..
Että hyvää juhannusta vaan kaikille jo näin etukäteen!!! [:)]

Bongasin sanan LEVOLAC. aiheutti meillä ihan hirveet vatsakivut ja ripulin vaikka minimi annoksella mentiin. siis joskus pari kuukautta sitten kun oli masu hirmu kovalla ja kakka tuli kerran kahteen viikkoon. sit tulikin viis- kuus kertaa päivässä oikein varpusparven kera ja iso itku aina ennen sitä. ei siis ainakaan kuulu enää meidän lääkevarastoihin toi aine.

Nyt survomaan kamoja autoon ja tien päälle!!!

Ihanaa loppu kuuta kaikille ja paaaljon aurinkoa ja iloa!

tää sanoo nyt MOOOOIIIII!!!!!
 
Huomenta ja hyvää lomareissua sintulle! Toivottavasti Veeran matkapahoinvointi pysyy aisoissa. Ja maariselle ja Venlalle toivotellaan tälle päivää runsaita kakkavaippoja [:D]

Meillä ensimmäinen tassutteluyö takana ja sehän meni helpommin kuin olin odottanut [:)] Klo 19.30 laitettiin väsynyt ja hyvinsyönyt poika sänkyyn, klo 23-23.30 kitinää ja pyörintää, klo 0.30-1.30 kitinää, itkeskelyä ja pyörintää, klo 3.45 maito, klo 5 kitinää ja pyöriskelyä -> äipän ja iskän väliin nukkumaan, klo 5-6 pientää kitinää ja pyöriskelyä, klo 7.30 sängystä heräsi hyväntuulinen poika ja odotettua pirteämpi äippä [:)]
Toivotaan, että jatko menee yhtä hyvin, niin pianhan meillä nukutaan kokonaisia öitä.
 
Päivää pitkästä aikaa!

Meillä meni tietokone pimeäksi ja siksi on ollut hiljaista tällä suunnalla. Lukaisin silmäillen läpi tekstit ja tuntuu hampaita pukkaavan ja eteenpäin menevän ainakin osa sakkia. >Hienoa! Kirjaston koneella yritän näpytellä ja tällainen vanhempi näppis on tosi hankala käyttää kun on muuhun tottunut.
Viime yönä näin on unessa SannaKoon ja päätin että tänään tulen kirjastoon huikkaamaan. Eli kunnes palautuslevykkeen saamme ja ohjeet ystävältä joka on ulkomailla kuukauden (!), olemme ilman konetta. Sitten kokeilujen tuloksena joko oma kone taas toimii tai ostamme uuden. Vieroitusoireita!!!!

Venla on otettu sukuun ihanin menoin[:)]

Valo yrittää eteenpäin kovasti, mutta liikkuu vain peruuttamalla, mutta hei, löiikuu kuitenkin! Ja ärisee ja kitisee, kommentoi kovaan ääneen kaikkea ja paljon. Taitaa olla suuremman luokan turhautumista omiin rajoitteisiin.
Mies oli viime viikolla rajussa mahataudissa, jonka luulen äitini meille tuoneen, hän juoksi pöntöllä myös.. Miehellä oli stereojalla ja kuume ja kaikki. Minuun ja Valoon ei tarttunut, jippiii! Valo ei vierastanut äitiä ollenkaan ja äiti sitten sai jäädä meille yhdeksi yöksikin. Enempään ei juttu riitä. Nyt jo kuulin että ekat hampaani puhkesivat 8 kk:n ikäisenä ja aikaisempi tieto samasta asiasta oli että 3 kk:n ikäisenä. Nää on näitä[:D] Päästin äitini Valon kanssa kahdestaan jpa vaunulenkille, kumpikin tykkäsivät. Meidän poika selvästi ilahtuu muidenkin naamasta kuin meidän vanhempien..

Nyt en sitten osaakaan kirjoittaa mitään kun olen miettinyt mitä pitää muistaa sanoa kun tänne vihdoin pääsen. KOneen puutteessa ole nlukenut loppuun Oksasen Stalinin lehmät, Hemingwayn Vanhus ja meri, Skiftesvikin Isäni, sankari sekä aloittanut Roald Dahlin tuplakirjan jossa on Poika+Yksinlentoon.

Saumuri on ostettu ja hyväksi koettu ja vielä kotiin kannettuna [:)] Valo on sen seurauksena saanut yhet uudet housut ja unipukuun on hankittuna jo kiva Disney-kangas. Ompeleminen on kivaa!
kai tästä pitäisi kauppaan lähteä.

Mukavaa juhannusta kaikille, tuskin sitä ennen käyn piipahtamassa. Ikävähän teitä tulee kun näin harvoin käy täällä[:(] Huomenna on Valon lääkärineuvola.Ai niin, sannaKoo, hyvä että mitään ei tarvikaan todennäköisesti leikata, mutta ikävää että niin tiukaksi sait itsesi synnytt'mällä[;)]

Ja Elegia, onnea pennuista ja toivotaa että Eemelin iho paranee ja syy selviää pikaisesti.

Älkää ihemtelkö jos jotain kummia merkkejä jää tähän, koska en alkanut fontteja muuttelemaan ja tämä sivu näyttää kummalliselta vieraalla koneella..

Kuulumisiin[:)]
 
No niin, huomentapäivää! Mennyt taas monta päivää, etten ole päässyt kirjoittelemaan. Lukemassa olen kyllä imettäessä käynyt, onneks on puhelimessa nettiyhteys. :)

Täällä oli sunnuntaina sitten isänpäivä. Heräsin aamulla ennen miehuuksia, ja leivoin suklaakakun. Puolet taikinasta valui kakkuvuoan pohjan väleistä uunin pohjalle, ja paloi sinne korpuksi. Itse kakku oli keskeltä juoksevaa, eli raakaa. Hyvä. Mies heräsi ennen aikojaan, ja nauroi vaan mun leivontahetkille. Uusi yritys paremman kakkuvuoan kanssa. Taikina pysyi kyllä vuoassa, ja mikään ei palanut, mutta taas oli kakku keskeltä juoksevaa. Syötiin silti, ja oli kyllä hyvää. [:D] (En tiedä, oliko vika sitten minussa, uunissa vai reseptissä. Yleensä en ole onnistunut sössimään leivontajuttuja noin pahasti.) Mies sai lahjaksi paellapannun ja yhden kirjan, sekä tietenkin kortin, johon Benji oli hienosti piirtänyt pari viivaa. [:D] Ihan kiva isänpäivä loppujen lopuksi.

Vielä Benjin kuulumisia parin jutun verran: täällä nyt sitten ollaan opittu istumaan ihan ite! Istumaan nouseminen tapahtuu näin: ensin maataan mahallaan lattialla, ja sitten noustaan konttausasentoon, jossa keinutellaan eestaas vähän aikaan. Sitten toinen jalka taitetaan pepun alle, ja sitten vaan peppu lösäytetyään alas. Tadaa! Sitten vielä hienosäätöä, eli jalat mahdollisimman leveään haara-asentoon siinä lattialla istuessa, joku kiva lelu käteen ja sitten vimmattua heiluttelua. Jee! Istuminen on kivaa!

Toinen juttu on se, että täällä ollaan nyt maisteltu banaania, porkkanaa, omenaa ja leipää. Mistään ei ole vielä tullut mitään negatiivisia reaktioita, eli jee sillekin. Mutta kysymys: montako kiinteää ateriaa te annatte lapsillenne päivässä? Kolme? Mihinkäs kellonaikoihin?

No juu, sitten muihin kuin oman navan juttuihin:

Elegialle ihan ekana onnitteluja hauvavauvoista! Ja tsemppiä maitoaltistukseen, teillä on pitkä päivä tiedossa. Eemelille vielä onnittelut hampaista!! Benjillä oli muuten iho aika pahassa ja ihottumaisessa kunnossa hampaiden puhkeamisen aikaan, toivon, että ainakin osa ihottumasta olisi teilläkin johtunut sitten siitä.

Tanttu: sun työsuunnitelmat kuulostaa mun korvaan hyvältä, vaikken yrittäjyydestä kyllä mitään tiedäkään. Ja tuo nyt on ala, millä luulis olevan kysyntääkin. :)

Hei Sanna: tuo on kehityksen merkki, että Joona suuttuu, kun siltä viedään tavara pois! Eli ihan hyvä juttu. :) (Mä oon taas lukenut kirjoja täällä, tällä kertaa kirjana oli What to Expect the First Year).

Kiva kuulla, että Tuikin ja perheen Saksan reissu oli mennyt hyvin!

Tulikin mieleen, että missäs Iona on? Mitenkähän meni reissut täällä Alankomaissa, ja joko ootte päässeet jonnekin kotipesään vähäksi aikaa rauhoittumaan?

Rymyrinsessan blogi meni suosikkeihin!!

Onneksi Venla sai apua kovaan vatsaan. Ei oo mukava tunne tuo...

Sintulle oikein hyvää mökkilomaa!!! Nauttikaa!!!

Bunni: hienoa, että tassuttelu alkaa tuottaa tulosta! Meillä menee kanssa jo aika hienosti yöt. Benji herää enää kerran yössä itkemään, joskus viiden-kuuden maissa, kun ulkoa tuleva valo vissiin havahduttaa sen uniltaan. Tunnin korkeintaan ölisee silloin, ja sitten nukahtaa itse uudestaan. Me ollaan nyt tuota itkukoulua pidetty, eli käydään pitenevin välein lohduttelemassa pientä itkijää. Toimii ainakin täällä.

Prana: kiva, että olet taas päässyt paikalle! :) Toivon, että saatte oman tietokoneenne kuntoon pian!
Hienoa kuulla, että äitisi vierailu oli mennyt hyvin. Hyvä mieli varmasti jäi tuosta reissusta. Meillä Benji aloitti myös taaksepäin ryömimisellä tuon liikkumisen, mutta aika pian se jo hoksasi, että ahaa, tämähän on helpompaa, jos menenkin eteenpäin. :) Olen kyllä katellinen sinun lukemis-innollesi. Mulla on se kyllä kokonaan kadonnut johonkin.. En lue enää muuta kuin vauvalehtiä ja kasvatusoppaita..

No niin, nyt on pakko mennä, Benjamin vaatii syliin ja maitoa!
 
KAKKA ON KOVA JUTTU!!!! ( ei siitä nyt sen enempää..)

Sintulle  hyvää, rentouttavaa lomaa! Toivottavasti kelit suosivat reissulaisia! Ja hyttysetkin pysyisivät loitolla!

Eemeli pikkuinen! Toivoa ja rauhaa sinnekin! Ja pikku nököhampaalle kipppis!

Bunni, hyvä sinä! Jaksoit reippasti koko yön! :) Nukuhan tänään päiväunet, niin jaksat seuraavankin yön! Tsemppiä unikouluun!

Pranametri, täällä ollaan teistä jo huolissaan? Söikö se valtaisa etana lauma teidän väen... vai menittekö te jonnekin piiloon? Me tullaan katos ens viikolla kylään... jos passaa? Sipastaan isot kupit kahvia teidän takapihalla ja jatketaan matkaa!!! (tai seuraavalla viikolla, tai sitä seuraavalla...)(kun mennään sinne Suolahteen mökille)

Marianna, joko sä kerkesit lähteä? Tuuhan tänne sivukylän juhannus torille aamukahville ja tanssille. ja sitten olis se "Letkun ympäripäissään juoksu" juhannus lauantaina...... Paan tänään Forssan-lehteen ilmotuksen. Radiossa se jo viimeviikonloppuna kuuluikin. (siitä torista.)
-----------------------------

Hm. Tuo unikouluhomma mietityttää taas. Olen tässä pohtinut, pohtinut , pohtinut ja tullut (toistaiseksi) sellaisiin ajatuksiin, että täällä huushollissa ei jaksa yöllä alkaa "kasvattamaan". Jos tää syö nyt puolivuotiana yhden kerran yössä noin 05-06 aikaan, niin ei mua haittaa. Jos se ei sillon herättyään muuta kun inisee, niin tulkoot viereen, syömättä. Meillä on ihanaa!!!! Tuhistaan siinä sinne kasiin, ysiin ja sitten pikkuhiljaa puurolle. Näin minä ajattelen täällä. Uuteen kotiin tulee 2x110 cm leveä vuode, että kyllä sinne mahtuu!!!!


Ja hitsi kun tympäsee tämä pakkaaminen. Keittiön sain aamusella kuosiin. Kutakuinkin. Nyt pitäs käydä vaatteiden kimppuun.... gr... ja niitä on taas liikaa. Pois saa heittää kamalasti. Pitäskö videä tienposkeen kyltti pihakirppiksestä? Tuntuu kyllä, että ei tämmösestä suor.san. paskasta kukaan mitään maksais. Pidetään ite, niin on mistä valittaa! :)

No SANNA HYVÄ, tulee sitten tulille sieltä! Vaahtokarkit tikkuihin tirisemään.... ihan kelpo idea! Täytyykin muistaa juhannuksena. Paitsi, että mies on töissä, mutta tulee sitten herättää meitä viideltä aamulla, kun on saanu rosvopaistin peiteltyä. Valvoo kuulema yön läpi ja haluaa mut mukaansa katsomaan auringon nousua!!!! Hi hiiiii.... pannaan (öh) juhlateltta taas puutarhaan ja punaiset liinat pöydälle, lyhdyt kattoon ja joudaan valkoviiniä pitkäjalkaisista laseista! Jos, minua onni suosii, niin saan aaton seuraksi tyttäreni! IHANAA, on kuitenkin juhlaa tulossa, vaikka ensin vaikutti ihan muulta!

Ja mun tekee NIIN mieli tehdä SILLIVOILEIPÄ KAKKKUA JA TÄYTEKAKKUA halva-rahka-kerma täytteellä ja appelsiini hillolla... Lurps!
------------------------------
oijjjjj... nyt ne soittaa radiossa Michael Bublen "everything..." Minä niin lepatan tuolle kappaleelle.... "its kerisi laif,and thruu.... its kreisi taim, its juu, its juu...... juu evrithing juu.... meid mii sing... juu evri song... pikoos juu main evrithing.....laa laaa." HÄMEEN RADIO ON PARAS!!!! Kahville ulos! Tuli hyvä mieli!
 
nyt kohta meen sinne kahville, mutta kiitos.. ei meidän tyttö sitten olekaan mikään mahdottomuus! Kerran siellä muutkin liikkuu takaperin! Ja BENJI jopa nousee ite istumaan! Vau. 
 
Pakko tulla tänne avautumaan:

Tää ei oo vissiin ihan mun päivä... Ensinnäkin aamusta asti mulla on ollut kurkku kipee ja nenäkin alkoi just vuotamaan. Äsken sitten höyryttelin Benjille porkkanoita, ja unohdin ne sitten sitten sinne höyrytyskoriin kattilaan. Kattilasta oli kaikki vedet haihtuneet, kattilan pohja ihan mustana, ja porkkanat paistuneet höyrytyskoriin kiinni... Kiva palaneen käry täällä taas. Ja tietty käytin mun rakasta Hackmannin haudutuskattilaa, jonka pohja on nyt sit vissiin pilalla.. Miten saan palaneen pohjan puhtaaksi? Täällä ei myydä ruokasoodaa...
 
Ailime: Käytä teräsvillaa. Onko siellä sitä? Kiillottaa voit sokeripalalla uutterasti hinkkaamalla!
 
Takaisin
Top