Kertominen

Ollaan juuri ajelemassa kotiporukoita päin ja tänään kerrotaan molempien vanhemmille, minun kummitädilleni ja meidän molempien yhteiselle parhaalle ystävälle. Eka ultra oli maanantaina 6.11 ja nyt jännittää! :D ..viikkoja 13+2 ja tänään sitten alkaa tää "kertomisrumba"! Ja tosiaan tehdään molempien vanhemmista ensimmäistä kertaa isovanhempia!
 
Ihanasti kyllä ottivat kaikki asian eilen! :) Jäi hyvä mieli. Pikkusisko 15v ehkä järkyttyi ja säikähti..ollaan tiiviisti tekemisissä. :sad001 Toivottavasti vain alkujärkytystä..
 
Mun sisko odottaa esikoistaan ja kouluhommiensa puitteissa pyysi mua vähän auttamaan yhden ristikon teossa. Laitto siis s-postilla sen tulee. Sen mies pyys et jos videoitais se ristikon teko, mut mä en oikein keskellä yötä lämmenny sille ajatukselle :joyful: asutaan siis eri paikkakunnilla. Noh, siskon pienellä avustuksella ristikko saatiin tehtyä muotoon sinusta tulee tätä. Viimenen kirjain oli puhdas veikkaus kun kuitenkin koulu jutuistahan siinä oli kyse :joyful: ja heille ei omien sanojensa mukaan pitänyt lapsia tulla niin ei se sana tätikään voinut olla! Sisko sit soitti videopuhelun mulle ja sano et se viimeinen kirjain oli väärin et se on i. Hetken siinä mietittyäni tajusin tilanteen ja hälyytin ukonkin paikalle onnittelemaan tulevia vanhempia :) näyttivät vielä ultra kuvankin pienokaisesta :Heartred
 
Me kerrottiin aiemmin tälläviikolla miun vanhemmille ja huomenna isänpäivänä aiotaan kertoa miehen vanhemmille.
Ei olla missään kovin loogisessa järjestyksessä edes kerrottu vauvasta, esimerkiksi muutama ystävämme tietää ja minun työpaikallani tietävät (pieni ja tiivis työyhteisö).
Huomenna kun ollaan miehen vanhemmille kerrottu, niin aion soittaa lähimmät sukulaiset läpi/laittaa viestillä ultrakuvan, ja sen jälkeen kerrotaan varmasti ihan kaikille tuttaville, ehkä joku some päivitys olisi paikallaan :p johan tätä on salailtu ja kasvavaa vatsaakin peitelty jo ihan tarpeeksi kauan!

Onnellinen ❤️
 
Oonko mä ainoa, joka ei aio mainita somessa sanallakaan asiasta etes siinä vaiheessa kun vauva on syntyny? Kasvotusten mä oon ihan älytön lörppö, mutta muuten tahon nykyään pitää isot asiat omana tietonani :)
 
Oonko mä ainoa, joka ei aio mainita somessa sanallakaan asiasta etes siinä vaiheessa kun vauva on syntyny? Kasvotusten mä oon ihan älytön lörppö, mutta muuten tahon nykyään pitää isot asiat omana tietonani :)

Varmasti löytyy muitakin ketkä ei halua somessa asiasta kertoa!
Itse tahdon ihan senkin takia, kun esimerkiksi facebook kavereissa on sukulaisia kenelle en itse lähtisi "erikseen" asiasta kertomaan, näkevät sen sitten sieltä! Eikä me viitsitä yksitellen kertoa kaikille, unohdettais kuitenkin joku :shifty::joyful:
Täytyy myös myöntää että haluaisin kuuluttaa tästä raskaudesta myös kaikille vastaantulijoille ja tuntemattomillekkin, hahha :happy:
 
Et ole Viljo ainoa :) En minäkään mainitse somessa raskaudesta mitään. Esikoisesta tosin laitoin kuvan fb:n siinä vaiheessa kun tuotiin hänet kotiin. Se kuva oli sellainen josta ei naamaa näkynyt. En yleensäkään päivittele lapsesta juuri mitään.

Olen tuon kertomisen suhteen sillä linjalla että asia selviää aikanaan niille, joille sen on tarpeen selvitä. Ainoastaan muutamalla ihmiselle (porukoitten lisäksi) olen katsonut tarpeelliseksi erikseen kertoa.
 
Isovanhemmille, sisaruksille ja muutamalle ystävälle kerrottu raskaudesta jo melko alkuvaiheessa. En koe tarvetta ilmoitella asiasta useammille. Toki jos puheeksi tulee tai joku kysyy kuulumisia niin mielellään kerron :)

Someen en itsekkään raskaudesta päivittele mitään. Ehkä sitten kun lapsi syntyy niin jotain saatan julkaista. Muutenkin hyvin harkiten ja todella harvoin vanhempien lastenkaan asioita tai kuvia siellä jaan.
 
En minäkään päivitä raskaudesta someen mitään, ehkä sitten satunnaisia kuvia kun mini syntyy. Kerron itse niille kelle koen tärkeäksi itse kertoa ja sen jälkeen juorutkoon suku rauhassa :D
 
Me yleensä somessa aletaan puhumaan vauvasta rakenneultran jälkeen. Et varmasti tietää et kaikki on kunnossa. Ja vauvan kasvoja ei tule näkymään somessa kun ei ole ollut esikoisenkaan.
 
Mäkään en laita someen mitään. Ihmisille selviää aikanaan että on tulossa lapsi, ja jos ei nähdä tai soitella, niin sitten ei olla niin läheisiä, että tarvitsisi erikseen asiaa kuuluttaa. Esikoisesta ei ole yhtään kuvaa somessa eikä tästäkään lapsesta tule. Ajattelen niin, etten halua, että mun lapsen naamasta ja kuvista tulee vaikka fb:n omaisuutta, enkä halua, että ne vahingossakaan joutuu väärien ihmisten käsiin. Enkä mä varmaan itse olisi jälkikäteen kauheen iloinen, jos mun vanhemmat olisivat julkaisseet vaikka mitä kuvia musta mun lapsuudesta ilman mun lupaa.
 
Me ei laiteta someen mitään. Esikosta kerrottiin että laps synty ja päivämäärä sekä sukupuoli. Yksveepäivänä laitoin kuvan jossa laps leikkii, mutta esim. naamaa ei näy. Enempää en oo laittanut, enkä laita. Tuleva vauva "kärsii" saman kohtalon. Ihan vaan jotta ulkomailla asuvat sukulaiset saa kanssa tiedon siitä että ollaan lisäännytty ja että jälkikasvu on vielä hengissä. :D
 
Mulla kotiäitiaikana fb:n käyttö jäi oikeastaan kokonaan. Nyt tossa jokuaika sitten kävin k.o. paikassa sen hetken pyörähtämässä et kävin poistaa itteni sieltä. Eipä oo oikeestaan edes harmittanut. Meillä raskaudesta tietää siis just ne henkilöt kelle ollaan kerrottu ja anopit on saattanu sanoo sisaruksilleen/tutuilleen. It's life :wink
 
Laitoin kauempana asuville tämmösen. :) Toivottavasti ei ihan pöhkö. :D



"On meillä teille uutinen suuri, muutama sen on kuullut juuri. Toukokuussa meille odotetaan uutta, vauva-arjen ihanuutta. :)"

Mun mielestä suloisesti ilmoitettu. :)
 
Joko te ootte kertonut kaikille kelle itse haluattekin kertoa? Itse en ole saanut sanottua siskolle (toinen sisko tietää) enkä yhdelle kaverille joka asuu kauempana. Eikä kyllä kummilapsen perhekään tiedä. Muille en koe tarpeelliseksi itse kertoa, kyllä suku sen tiedottamisen sitten hoitaa :D Tai ei olla itse kerrottu kun lähimmälle kavereille, molempien vanhemmille ja miun mummi ja ukki tietää.
 
En oo kertonut kaikille. En käsitä miten tämä onkin niin vaikeaa nyt :arghh: Esim. miehen puolelta ei kukaan vielä tiedä. Eilen olisi voinut miehen vanhemmille kertoa, mutta eipä tullut kerrottua. Ei ole epäilystä, etteivätkö olisi onnellisia asiasta. Lisäksi mun pitäisi kertoa hyvälle ystävälleni, joka on vapaaehtoisesti lapseton. Ei onneksi kovin ärhäkkä sellainen, mutta vähän varmaan järkyttyy kuitenkin :sad001
 
Kerrottiin molempien perheille ultran jälkeen, ja oon kertonut lähimmille ystäville.
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekkään! Anopille ei voi kertoa koska möläyttää sit varmasti meidän kahden lapsen kuullen jotain ja niille ei ihan vielä haluta kertoa koska on liian pitkä aika odotella että jotain ees alkaa näkyyn. Töissä haluan myös kertoo mahd. myöhään. Aikasintaan vuoden vaihteen jälkeen. Jotenki en itsekään vielä ymmärrä et oon raskaana! Se tuntuu liian uskomattomalta.
Nyt rv 12+2
 
Takaisin
Top