Kaste / nimiäiset

Martuti meillä ainakin saa seurakunnalta kastekynttilän ja oliko just toi joku raamattu tms. ja mitähän vielä.. Just tänään luin sitä lehtistä. Ja jos pappi tulee kotiin, hän tuo mukana ne, jos jokun toisen seurakunnan pappi käy, voi hakea "lahjat" omasta seurakunnasta.
 
Ai, meillä pappi kun kävi kotona sopimassa kaikesta, niin sanoi että meidän pitää kynttilä hommata o_O
Ja juu siis meillähän on jo vihkiraamattu, siihen samaan sitten kuulemma kirjataan vauvan kastetiedotkin.
 
Martuti, myö mietittiin tuota 24.8 myöskii kastepäiväks, mut taitaa olla et juhlitaankin 23.8 lauantaina :)

Meillä oli tytön kastepöydässä kastemaljan ja kynttilän lisäks myös pieni kukkakimppu, mikä on nyt kuivattuna tytön huoneen hyllyllä :)

"Juhlavieraat" tulee olemaan melko pitkälti ihan omaa porukkaa (siis isovanhemmat ja sisarukset), niin oon yrittäny äitiäkin hyssytellä ettei höösää liikaa tarjottavien kanssa ja oon yrittäny tolkuttaa, et mie tuun tekemään myös mut tuntuu olevan sitä mieltä et hän laittaa :rolleyes:
 
Kastepöydässä on oltava raamattu, kukkia ja kynttilä josta virallinen papin tuoma kastekynttilä sitten sytytetään. Lisäksi valkoinen pöytäliina, liina jolla kuivata vauvan pää sekä kastemalja :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
^ Ai niiin totta, pöytäliina ja päänkuivausliina. Ne meillä jo onkin, tai siis saadaan sellaiset jotka mun edesmennyt mummuni on joskus tehnyt, ja ovat olleet käytössä mun siskon kolmella lapsella :)
 
Ristijäispäivä vaihtuikin 31.8. Edelleen pietään juhlat miun kotipihassa. Vieraita laskettiin 18-20. Tarjottavaks suunniteltiin salaatteja, mies tekis ite perunasalaatin ja kanasalaatin ja sit ehkä tuoresalaattikin olis. Äiti sano et vois valmistaa ite jotain lihaa uunissa siihen kylkeen. Karjalanpiirakoita tietysti ja kahvin kanssa täytekakku.

Esikoisen ristijäisissä tahdoin ehdottomasti että lauletaan ystävä sä lapsien, ehkä oman mummonikin takia joka nyt jo katselee meitä pilven reunalta. Mut siis mummo rakasti virsiä. Nyt varmaan on vain se Jumalan kämmenellä..jos en sitten muuta kylkeen keksi :)
 
Ja tänään varmistettiin pappi paikalle. On siis eläkkeellä, mut on vihkiny meijät ja kastanu esikoisen..onneks siis saatiin vielä tähänkin hommaan sama pappi :)
 
Takaisin
Top