Kaksoset tulossa?

Hui, hurjan pitkälle on osa jo päässyt! Voimia ja paljon pitkää pinnaa loppuraskauteen. Levätkää! Se on parasta, mitä voitte vauvoille tehdä. :) Eikä synnytyksen jälkeen ehdi enää levätä pitkään aikaan.. :D

Meillä on tytöt puoli vuotta nukkuneet samassa sängyssä. Nyt alkaa käydä pikkuhiljaa ahtaaksi.. tosin puolet yöstä ovat vieressä, joten hyvin vielä menevät tuossa. :) Mikä nukkumisjärjestely vain vähiten teitä rasittaa, menette sillä!
 
Täälläkin mennään jo viikoilla 22+6! :) Viimeksi oltiin ultrassa tasan 22+0, molemmat olivat kasvaneet hyvin ja rakenteet ok. Painoa pojilla oli 564g ja 460g, olivat vaihtaneet paikkaakin, edellisestä käynnistä. Oon ollut nyt viikon talvilomalla ja toinen viikko vielä edessä. Sitten olisi viikko töitä ja sen jälkeen jään sairaslomalle, ei oo herkkua enää homma tuolla vanhainkodissa. :sad001

Nivuset/ koko alapää on hirvittävän kipeä ja selkäkin alkaa tykkäämään huonoa. Minkä kokoisia teillä Muffin vauvat ovat olleet viime ultrassa? :)
 
Viimeksi rv 23+2 painoivat 507 ja 528 g. Seuraava ultra on perjantaina, enkä kyllä taas osaa sanoa miten päin ovat tällä kertaa :) Täällä on kaikki kivut vielä toistaiseksi pysyneet poissa. Hoidatan itseäni osteopaatilla vähintään kerran kuukaudessa ja uskon että siitä on ollut paljon apua.
 
Heippa! Löysinpä tännekin :) Täällä rv 7+3, kaksi sydämenlyöntiä näkyi viikko sitten varhaisultrassa :Heartred :Heartred

Ja luomuna siis lähtivät liikkeelle, ekasta mahdollisesta kierrosta. Ei ollut mikään ensisijainen toive saada kahta, mutta nyt toivon vaan, että pysyisivät molemmat kyydissä :)

Nyt jännitetään vielä pari viikkoa, onko kavereilla yhteinen istukka. Varhaisultrassa toisella ei meinaan näkynyt ruskuaispussia lainkaan o_O
 
Kuinkas muut jakselee? Täällä rv 30+5 ja vauvat oli kolme viikkoa sitten painoarvioiltaan 1,3 ja 1,4kg :) Olo alkaa olla jo aika tukala ja fyysisesti voimaton. Kauppareissut ja perus imurointi on maksimi liikuntasuoritukset joita jaksan enää Autolla ajosta luovuin jo kaksi kuukautta takaperin. Nyt vielä unettomuus tullut riesaksi kun kroppa totuttelee yöherätyksiin vauvojen kanssa. Hormoneiden ansiota siis, että täällä nukahdetaan yöunille vasta aamun sarastaessa! Onko muilla ollut samoja vaivoja?
 
Sitä mietin, että mitä alkuoireita teillä oli kaksosraskaudessa?
Mieheni on siis kaksonen joten on todennäköistä, että itsellenikin saattaa tulla kaksosraskaus.
Mietin vaan tätä masua, kun on niin turvonnut, eikä varmaan tässä vaiheessa edes pitäisi olla. o.o
Eka ultra ensi tiistaina!
 
Sitä mietin, että mitä alkuoireita teillä oli kaksosraskaudessa?
Mieheni on siis kaksonen joten on todennäköistä, että itsellenikin saattaa tulla kaksosraskaus.
Mietin vaan tätä masua, kun on niin turvonnut, eikä varmaan tässä vaiheessa edes pitäisi olla. o.o
Eka ultra ensi tiistaina!
Kaksosuus periytyy äidin puolelta :) Mulla on ollu kipeet tissit, turvotus ja pahoinvointi ihan viikolta 5 lähtien. Mutta on vaikee verrata, kun ei oo kokemusta yhden vauvan odottamisesta :wink
 
Aijaa :eek:
Oon kuullu huhuja että periytyy miehen puolelta, tai siis siittiöistä tms. Tiedä häntä sitten :eek:
Kaksoset tulee, kun kaksi munasolua irtoaa kerralla (erimunaiset)/munasolu lähtee jakaantumaan kahdeksi alkioksi (samamunaiset). Ei siinä miehellä ole osuutta :) Näin siis nykytutkimuksen mukaan, mutta voihan tästä uuttakin tietoa tulla.

Vaikka olisi perinnöllinen alttius, on mahdollisuus kaksosraskauteen noin 14%. Hedelmöityshoidoissa kasvaa huomattavasti, oli alttiutta tai ei.
 
Juu, kyllä se noin menee kuten Merivesiväri selitti :) Tosin vielä sellainen tarkennus, että nainen voi periä myös isältä sen ominaisuuden, että yhden munasolun sijaan irtoaakin kaksi. Eli minä&nuijapään mahdollinen tyttö voisi periä sen isältään :)
 
Täällä menee vielä aika kivasti, rv 27+3. Tiistaina jaksoin vielä jopa käydä esikoisen kanssa ostoskeskuksessa shoppailemassa ja leikkimässä, mutta se olikin kyllä melkoinen urakka :grin Oon vielä töissä, mutta pitää katsoa menenkö enää vuodenvaihteen jälkeen. Mies jää isyysvapaalle hoitamaan esikoista ensi viikosta, se on kyllä suuri helpotus! Iltaisin alkaa olla jo aika ahdistava olo, mutta hyvin olen onneksi saanut vielä nukutuksi.
 
Täällä rv19 ja joulun jälkeen heti ruä, jännää:)

Maha on jo melkoinen ja esim kyykys ei pysty pitkään olla ja kumartuessa mahan kyllä huomaa. Mutta hyvin olen jaksanut kaikki tallihommat ja kotityöt plus kaks pientä lasta.

Suonikohjut vaan ilmaantunut vas puolelle värkistä nilkkaan, oik puolella ei mitään. Osaavat olla kipeät. Rytmihäiriöt kiusaa ja matala verenpaine mutta toistaiseksi niiden kanssa pärjää.
 
Kaksoset ultrattiin varhaisultrassa 7+1 rv. Oli yllätys, vaikka sanoin monelle että kunhan ei kaksoset...eli oli pieni pelko. Raskautta lähdettiin extempore kokeileen ja heti eka kierosta nappas. Tosiaan mummollani, äidin äitillä kaksoset. Ei periydy miehen kautta. Kaksoset on siksi olleet pelko minulle, koska sairastan vaikeaa reumaa ja miettinyt että yhden kanssa pärjään. Nyt kuitenkin ajatus kahdesta jo positiivinen..pelkoja on miten pärjään, mutta uskon että pärjätään. Apuvälineitä vauvojen arkeen ja hoitamiseen olen jo katsellut. Kyllä tämä tästä, kunhan järjetön oksentaminen loppuisi. Nyt sitten pelkona että molemmat pysyis kyydissä ja kaikki menis raskaudessa ok. Koitan ottaa iisimmin... nyt 7+4
 
Onnea Katjuliini! Ymmärrän että sun tilanteessa pelottaa. Itse uskon että asiat on tarkoitettu menevän tietyllä tavalla ja jos näin on teille tarkoitettu niin varmasti selviätte, vaikka helppoa se varmastikaan ei ole. Välillä itseäkin pelottaa että mitä tuleman pitää, mutta suurempi tunne on tämä valtava onnellisuus että tälläinen ihme on tulossa❤️
 
Is täällä rv 24+2 ja alkaa kans tuntua ettei mahdu toimimaan missään kun aina osuu pylly tai maha jonnekkin nyt myös alkaa alavatsaan pistää jos vähänkin pidempään kävelee...kierros cittarin kokoisessa kaupassakin alkaa puhalluttaa, joten täytyy pikapikaa lähteä ostamaan kaikki suurimmat tarvittavat tarvikkeet jos ei kohta pääse enää minnekkään. Itse olen ollut siitä onnekas että olen tänne asti päässyt suht vaivatta. Hankalinta itselle muistaa ettei mikään homma enää sujukaan niinku aiemmin...pitäis vieläkin rauhallisemmin osata ottaa!
 
Täällä menee vielä aika kivasti, rv 27+3. Tiistaina jaksoin vielä jopa käydä esikoisen kanssa ostoskeskuksessa shoppailemassa ja leikkimässä, mutta se olikin kyllä melkoinen urakka :grin Oon vielä töissä, mutta pitää katsoa menenkö enää vuodenvaihteen jälkeen. Mies jää isyysvapaalle hoitamaan esikoista ensi viikosta, se on kyllä suuri helpotus! Iltaisin alkaa olla jo aika ahdistava olo, mutta hyvin olen onneksi saanut vielä nukutuksi.
Mäkin mietin tuota töihin menoa...jäin itse just joululomalle ja työt alkais taas 4.1. Mutta saa vaan nähdä mitä tulee...maanantaina olis äpolilla käynti niin pitää vähän pähkäillä jatkoa. Töissä olis kuitenkin vielä kiva olla!
 
Täällä nyt tänään rv 26+1. Sairaslomalla olen ollut 8.12 lähtien, nivuset, alaselkä ja koko lantionseutu tosi kipeä. Kauaa ei jaksa seisoskella ja "pitkien" matkojen kävelyn jälkeen puuskutan kuin maratoonin juossut. :grin Viimeks kaksi viikkoa sitten vauvojen painoarviot olivat 680g ja 760g, toisella oli toinen munuaisallas liian suuri. Huomenna on taas kontrolliultra ja sitten kuullaan onko tuohon munaisaltaan kokoon tullut muutosta.
 
Takaisin
Top