Kaksoset tulossa?

Kiitti! Just tällaisia vinkkejä varmaan joku muukin haluaa lukea. Toivottavasti. Mitkä tuplavaunut olisi hyvät ja kapeammat, kätevimmät, järkevät? Vaikka näitä asioita ehtii vielä pähkäillä pitkäänkin...
 
Vaunuja suosittelen käymään liikkeessä katsomassa ja vertailemassa. Vaikka ostaisi käytettynä, kannattaa useampien kiesien lykkiminen niiden oikeiden löytymiseksi. Joku tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. :) Myös työntäjän pituus ja ulkoiluolosuhteet vaikuttavat. Riittääkö, että rullaavat asfaltilla vai täytyykö päästä menemään myös metsässä? Onko talvella aurattua tietä vai metri lunta? Pyöriksi suosittelen kääntyviä ja tarvittaessa lukittavia etupyöriä. Kun painoa on paljon, helpottaa se käsiteltävyyttä.

Oma mieltymys sitten onkin, haluaako lapset vierekkäin vai päällekkäin. :) Jos on tarkoitus liikkua autolla, kannattaa valita sellaiset vaunut, jotka saa autoon ilman naapurin apua myös silloin, kun mies on töissä. Liikkeelle lähtemisen kynnys kannattaa tehdä itselle mahdollisimman matalaksi. Muuten sitä jää helposti kotiin.

Meillä suuri apu vaunuissa on ollut adapterit turvakaukaloille. Eli myös se saattaa vaikuttaa vaunujen valintaan. Monikkoperheyhdistyksen jäsenkortilla saa alennusta useista liikkeistä. Kannattaa hyödyntää!

Meillä on Bumbleridet ja olen ollut tyytyväinen, kuten moni muukin kaksosäiti. :)
 
Noita Bumblerideja mekin on katseltu. OIlaan liikuvaa sorttia ja ne mahtuvat auton perään ilman että tarvitsee hankkia minibussia :)

Meilläkin on kovasti pohdittu miten saadaan kaksoset ja sitten reilun vuoden ikäinen esikoinen mahtumaan samaan autoon. Turvakaukalot ja istuimet, joita Suomen markkinoilla näkyy, on kaikki niin hurjan leveitä. Nykyinen auto on 5-paikkainen sedan, joten voisihan sitä vähän isompaan vaihtaa. Lapset pitäisi melkein saada 3 riviin istumaan, jotta autoon laitto olisi kätevää.
 
Muffin meillä mahtui hyvin kaksoset ja 2-vuotias poika honda cr-v:n takapenkille. Autossa sen verran leveyttä, että mahtuivat hyvin.

Onerva kannattaa tutustua Emmaljunga double vikingeihin. :)
 
Vihdoin minäkin sain tunnukset luotua, on ollut teknisiä ongelmia.

Meilläkin odotetaan kaksosia (di-di) syntyväksi maaliskuussa. Isosisaruksia meillä poika (kuun lopussa 3-vuotias) ja tyttö (1v3kk). Tulevat vauvat siis meille kolmas ja neljäs.
 
Hei emmaoo, mikä laskettu aika sillä on, jos olisi yksi tulossa? Mulla 7.4., mutta oletan siis että joskus maaliskuussa tulevat kaksoset maailmaan. Toivottavasti ei ainakaan kamalan paljon aiemmin.

Niskaturvotusta oli molemmilla normaalit mitat viime viikolla (jee!) ja muutenkin kaikki näillä viikoilla (13+3 menossa) näkyvät rakenteet hyvin mallillaan. Edes pikkuisen jännityksen aiheita vähemmän. Nyt uskaltaakin niitä tarvikehankintoja alkaa miettiä.
 
Ja siis emmaoo: Mikä la sulla on? (Sorry tämä tabletin autocorrect)

Miten on isommat sisarukset kaksosuutiset ottaneet? Meillä iloitsivat kovasti, mut tuumivat kovin pragmaattisesti asiaa ja miettivät mitä kaikkea täytyy hommata ja sit pienempi, 5 v. tokas: "Aika paljon hommaa." :) Eivät onneksi enää kehota minua laihduttamaan, mitä aiemmin suosittelivat :)
 
Meillä isoveli on vasta 10 kk, joten ei kyllä ymmärrä vielä mitään tulevasta :grin

Me on nyt käyty yhdessä ylimääräisessä seurantaultrassa rv 16+2. Lääkäri oli todella vakava ja sanoi suoraan, että "te käytte täällä koska tälläiseen kaksosraskauteen kuuluu huomattavasti enemmän riskejä" ja tuli kyllä aika vakava olo itsellekin :nailbiting: Nyt ajattelen paljon enemmän sitä, mitä kaikkea voi sattua ja etenkin ttts-oireyhtymää. Argh, olisi vaan tuokin lääkäri ollut yhtä iloinen kun edellisen ultran tehnyt kätilö tai neuvolan terkkari, jotka korosti enemmän sitä, että yleensä kaikki menee hyvin, kuin sitä, että jotain voi tapahtua.
 
Niinpä muffin ne riskit tässä jännittääkin. :sad001 Itsellä ainakin päälimmäisenä mielessä, että kun kerran meni kaikki hyvin niin voiko olla toisella kertaa yhtä hyvä tuuri..
 
Niinhän se on, mutta kun ei niihin riskeihin tai niiden seurauksiin kuitenkaan voi mitenkään erityisemmin valmistautua tai pahimpia juttuja mitenkään itse ehkäistä. Itse ainakin ajattelen niin, että iloitsen jokaisesta hetkestä matkan varrella ja sitten eletään tilanteessa sen mukaan mitä tulee. Elämä kantaa. Jotenkin turha murehtia asioista etukäteen, vaikka tiedän, että se on vaikeeta. Tsemppiä kaikille!!!
 
30.3 jätettiin lasketuksi vaikka toverit vastasivatkin noin viikon isompia.

Meillä tolle kohta kolmevuotiaalle on kyllä kerrottu että äidin mahassa on kaksi vauvaa ja näytetty 3d ultrakuvia mutta ei ehkä vielä ole konkretisoitunut. Tuo vuosikas on vielä autuaan ymmärtämätön tilanteesta. Karu totuus iskee päin näköä kun vauvat kotiutuvat.

Meillä perheen isi on puolet vuodesta poissa (kolmen viikon jaksoissa tosin) joten paljon olen lasten kanssa yksin. Oma jaksaminen kyllä huolettaa kun tukiverkkojakaan ei juuri ole.
Mutta eiköhän kaikesta selvitä. :)
 
Toinen seuranta takana rv 18+2 ja kaikki hyvin. Nyt myös lääkäri oli aivan ihana :) Kaksoset olivat ultran aikana masussa päät ylhäällä aivan vierekkäin toooosi suloisesti :Heartred Puolentoista viikon päästä seuraava ultra.
 
Hei kaikki! Täällä kans odotellaan di-di kaksosia ja la olis 7.4. Tuntuu ettei välillä vieläkään ymmärrä mitä tässä on tapahtumassa mutta luottavaisin mielin masua kasvatellaan:) meillä on ennestään 1v 10kk Arvo-poika, joten vähän jännittää mitä arki tuo tullessaan! Kiva että täältä löytyy kohtalotovereita kun tuntuu että muuten kaksosten odotuksesta on vähän tietoa saatavilla. Meillä onneksi neuvolassa ollaan kannustavia ja positiivisia eikä ole lähdetty pelottelemaan.
 
Pakko vielä palata tähän vaunukeskusteluun. Kuumeisessa pohdinnassa mitkä olisi hyvät vaunut kun on nuo kaksoset ja joskus vielä pitäisi tuon isoveljenkin varmaan vaunuissa olla tai edes joku sisomalauta häntä varten. Tähän asti on lenkitetty koiraa maastossa ku maastossa brion yhdistelmien kanssa ja kaupunkikäytössä ollut babyjoggerit. Molemmat ovat olleet todella tarpeen!! Nyt ei kuitenkaan kaksia rattaita hommata joten pitäisi olla vaunut joilla pääsee maastossa ku maastossa ja jotka olis kiva nakata peräkonttiinkin. Adapterit kaukalolle olisi plussaa ja heittoaisakin on hyväksi havaittu. Noita bumbleridejä tutkin mutta niissä ei taida olla heittoaisaa? Lisäksi arveluttaa vaunujen tilavuus. Meidän esikoinen on melkoinen jätti ja meinas jo brioissa vaunukoppa jäädä ennen aikojaan pieneksi:/ katsoin myös bugaboon vaunuja mutta huh hinta todella suolainen!!
 
Heittoaisaa ei juuri tuplissa ole. :) Brioissa taitaa sellainen olla ja vanhemmista Emmaljungista löytynee? Yleensä tuplissa on kääntyvät etupyörät, jolloin ei normaalisti ole heittoaisaa. Sellaisia vaunuja en itse löytänyt, jotka täyttäisivät kaikki toiveet. :)
 
Moi Elli85 ja is. Meillä onkin Ellin kanssa ihan sama laskettu päivä. :) Mikä olo? Mulla on joitakin "kovotteluja" pidemmän kävely/pyöräilylenkin jälkeen mutta muuten ok. Ei kai nämä nyt vielä mitään haittaa. Pieniä hipaisuja tuntuu harvakseltaan ja se on tosi mukavaa, kun konkretisoituu entisestään, että kyllä siellä elellään.

Onko kellään kokemusta tai tietoa Easywlker duo plus -rattaista ja vaunukopista? Renkaat näyttäisivät käteviltä ja tarpeeksi isoilta ja leveys on kanssa sen 76 cm, et pitäis mahtua ovista.
 
Hauska sattuma Onerva että meillä sama la:) mulla sitä jo muutettiin kun alkuperäinen oli 13.4. Menen nyt viikon päästä vielä varmistelemaan että mikä se lopullinen päivä olis. Muuten oon voinut tosi hyvin! 5-8 viikot oli yökötystä ja väsymystä mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään vaivoja. Mä yritin kysellä jo muutama vko sitten että onkohan liikkeitä jo mahdollista tuntea, mutta eivät oikein äitipolilla eikä neuvolassakaan uskoneet asiaa. Katsotaan nyt sit koska ne liikkeet oikein alkaa kunnolla tuntua:) esikoisesta tunsin aika myöhäisessä vaiheessa.
Rattaissa pitää varmasti tehdä myönnytyksiä! Pitää lähteä kauppoihin lykkimään kaikkia vaohtoehtoja ja kokeilla mitkä sopivalta tuntuis. Nyt ehkä vähän helpompaa kun tietää mitä vaunuilta haluaa...ekan kanssa oli ihan ihmeessä kun ei ollut lapsiarjesta ymmärrystä:)
Kiva että näinkin monta kaksosodottajaa jo löytynyt!
 
Laitampa minäkin lusikkani soppaan vaunukeskustelussa. Bumbleridejen lisäksi olen katsellut Mountain buggy duet ja easywalker duo -rattaita. Mountain buggyt käytiin jo testaamassa, oli superkivat ja kapeat, mutta ne ovat kokoontaitettuna aika pitkä paketti ja eivät ehkä mahdu auton perään :/
Easywalkeria taas en ole vielä löytänyt mistään. Tietääkö joku jälleenmyyjää pääkaupunkiseudulta? Torista ja huutonetistä noita kyllä löytyy.
 
Miten minä muistelisin, että babystyle olisi myynyt myös easywalkereita. Liike löytyy Espoosta ja Helsingistä. Nettisivuilla ei easywalkereita ole, mutta ei liene suuri vaiva soittaa vielä liikkeeseen ja kysyä. Babystylesta löytyy ainakin bumblet ja mountain buggyt, jos haluaa vertailla rinnakkain. :)
 
Takaisin
Top