Kaksoset tulossa?

Miten minä muistelisin, että babystyle olisi myynyt myös easywalkereita. Liike löytyy Espoosta ja Helsingistä. Nettisivuilla ei easywalkereita ole, mutta ei liene suuri vaiva soittaa vielä liikkeeseen ja kysyä. Babystylesta löytyy ainakin bumblet ja mountain buggyt, jos haluaa vertailla rinnakkain. :)
Heh, ravaan tuolla Helsingin liikkeessä aika usein :grin Tällä hetkellä bumbleridejen maahantuojalla on jotain ongelmia ja rattaat ovat kaikkialta loppu. Piti tulla tuonnekin Babystyleen jo viime kuun lopulla, mutta ei ole tullut. Easywalkereita en ole koskaan siellä nähnyt.
 
Okei, itse olen asioinut vain Tampereella ja siellä muistelisin nähneeni. Tosin kun vaunuja on ostettu melkein vuosi sitten, joten voin muistaa ihan omiani. :) Tampereella myös on ollut bumbleriden vaunuja, vaikka monesta muusta paikasta olleet loppu. :)
 
Huh täällä iski pienoinen paniikki. Illasta tuli 2 kipeää supistusta jonka jälkeen alavatsa oli kipeänä tunnin verran. Viikkoja nyt siis kasassa 16 ei kai nyt vielä pitäis kipeitä suppareita tulla??
 
Elli, ei pitäisi. Jos menee ohi, ei tule huomenna uudelleen eikä tule vuotoja niin varmaan voi olla rentona. Jos tulee uudelleen, niin herkästi yhteys nlaan/ polille. Ainakin minä toimisin noin. Peukkuja, että vain säikäytti! Vatsan kovettumiset / kovottelut silloin tällöin on tavallisia, just tänään juttelin näistä neuvolasssa.
 
Nyt on meille hankittu Bumbleride Indie Twinit :happy: Löysin käytettynä fb-kirpparilta niin piti heti käydä katsomassa. Mahtuivat meidän sedan-mallisen auton peräkontiin!
Juuri eilen Indie Twinejä tuli myös Babystylen liikkeeseen Helsinkiin (ainakin), jos joku muu on kiinnostunut.
 
Kävin tänään ultrassa taas, 1,5 viikkoa edellisestä. Pyysin päästä käymään ennen kuin lähdetään Kanarialle viikoksi ja ihana lääkäri otti vastaan ihan ekstrana :) Pojat on nyt 300-grammaisia ja edelleen kaikki näyttäisi olevan hyvin.
 
Muffinin onko vaunukopat miten kapeita noissa vaunuissa? Itse olen monia noita vaunuja katsellut ja moitin sitä että istuma-asento on monissa tosi takakeno. Meillä ainakin tämä esikoinen on sellainen pystyyn vänkääjä että saattais moittia tuommosta kenottavaa istuma-asentoa. Saiko noissa vaunuissa istumaan ihan pystyyn?
Onneksi ei ole supistellut tuon keskiviikon jälkeen eikä mitään vuotojakaan ole ollut. Menen huomenna lääkärin ultrattavaksi äitipolille kun haluavat varmistella laskettua aikaa. Pääsen myös ke gynen tutkittavaksi niin pitää vielä ottaa nuo supparit puheeksi. Toivottavasti ei olis mitään vakavaa!! Muutenkin olis ihan kivaa voida olla töissä mahdollisimman pitkään.
 
Oliko easywalkereita ja bumblerideja tampereella babystylessa vai missä? Meillä kans vaunut ostetaan todennäköisimmin tampesterista nimittäin. Tuttavan tuttavalla on kaksostytöt ja ovat kehuneet kovasti babyjoggereita. Meillä on siis esikoisella matkarattaana myös bjoggerit ja ne on olleet aivan ihanat!! Jos joku liikkuu pääasiassa kaupungeissa eikä maasto-ominaisuuksia hirveästi tarvita niin ovat varmasti oikein oiva ostos. Valitettavasti meidän elämäntilanteessa niillä pelkastään ei pärjää
 
Elli85, vaunukopat on aika kapeita, mutta se on varmaan makuasia. En ajatellut hankkia niitä kovia koppia vaan laitan varmaan pehmeät kantokassit vaunuihin alkuun. Esikoinen ei puolivuotisesta lähtien suostunut enää makoilemaan vaunussa :) Minusta selkänojan sai ihan tarpeeksi pystyyn, mutta ei täysin pystyyn. Kannattaa testata!

Kanarian reissu sujui hyvin, ei mitään ongelmia raskauden kanssa. Aika hyvin jaksoin osallistua retkille ja kävellä kaupungilla. Huomenna sitten rakenneultra. Olen kyllä oikeasti jatkuvasti ultrassa :grin
 
Mites muiden mahat kasvaa? Itsellä on mahan kasvu varmaan 5-6 viikkoa edellä verrattuna edelliseen raskauteen.
 
Mulla ainakin maha on kasvanut viimeisen 4vkon aikana huimaa vauhtia! Ei oo jo kaukana esikoisen loppuraskausmahasta ja nyt siis olen puolivälissä
 
Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli niinkuin pitääkin:) sukupuolet jäi kyllä salaisuudeksi. Ultraaja ja lääkäri veikkasivat ainakin toista vauvaa ihan ristiin....toinen vauva ei avannut haarojaan:) no pääasia että vauvat kunnossa:Heartred
 
Hei vaan pitkästä aikaa. Maha on ISO. 21 viikolla mennään ja torstaina ultra. Jännittävää! Työkaverikin sanoi kun palasi viikon reissulta, että vatsa oli pullistunut siinäkin ajassa hirveästi lisää. Liikkuvvaisia ovat ja eilen tuntui potku jo mahan ulkopuolelta. Työpäivän jälkeen täytyy oikaista, jotta paine alavatsassa ja koko vatsassa hellittää ja pyydän kyllä lääkäriä torstaina katsomaan kunnolla, että kaikki paikat on vielä kiinni ym. ja ettei mitään ennenaikaisuuden merkkejä olisi nähtävissä. Tammikuisia työkuvuvioita ts. sijaisjärjestelyjä jo varmuuden vuoksi ollaan tehty, jottei sitten tulisi ihan puskista, jos joutuu jäämään saikulle. Itse nimittäin kyselin tuolla FB:n monikkovanhempien ryhmässä, milloin olivat jääneet saikulle, niin keskimäärin RV 27 oli vastaus. Lähes sama mitä oppaissakin mainitaan, vaikka jotkut toki varmasti voivat olla pidempäänkin töissä.

Tila-autosuosituksia? Kun pitäisi se 6 hlöä ja paljon kampetta kesällä autoon mahtua. Mihinkään Mersuun ei oo varaa. Eikä muutenkaan uuteen autoon...
 
Hei !

Taidatte muut olla jo jonkin verran pidemmällä, mutta voisin itsekin ilmoittautua kaksosten odottajana! Tällä hetkellä menossa 12+5 ja takana varhaisultra sekä ensimmäinen virallinen ultra. Itse olen 22-vuotias ja mies 25.
Varhaisultrassa käytiin, koska raskaus alkoi hoidoista. Siellä sitten löytyikin heti kahdet pienet sykkeet. En tiedä itkettikö siinä vaiheessa enemmän tosiasia, että vihdoin olin ihan oikeasti raskaana vai uutiset kaksosista.

Kai tähän kuuluu aina alkuun melkoinen tunteiden sekamelska siitä, mitä kaksosraskaus tarkoittaakaan ja mitä elämässä tuleekaan nyt tapahtumaan. Toisaalta nyt viikkojen pikkuhiljaa edetessä, mieli alkaa rauhoittua ja olisi vaikea kuvitella odottavansa "vain yhtä lasta".

Puolitoista viikkoa sitten käytiin ultrassa ja kaikki neljä kättä ja jalkaa heiluivat ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Molemmat ovat omissa pusseissaan, mutta istukoita ei näkynyt kuin yksi. Arveltiin kuitenkin, että istukoita olisi kaksi? Vähän jäi kyllä häiritsemään, että oletetaan tosiaan niitä olevan kaksi vaikkei näin näkynytkään ja itselle jäi päällimmäiseksi vain pieni epätietoisuuden tunne?

Oli miten oli, en voisi olla tällä hetkellä onnellisempi. Aina olin ajatellut, että yksi lapsi riittäisi minulle, mutta mieli on kyllä näiden uutisten jälkeen muuttunut täysin :)

Ihana oli löytää täältä myös muita, ketkä ovat samoja ajatuksia käsitelleet! Neuvolassa kun tuntuu ettei täti tiedä kaksosraskaudesta mitään....
 
Pikkuinenvaimo, mulla on ihan sama fillis nyt, että tottakai niitä vauvoja tulee kaksi. Olishan se vähän outoa jos tulis vaan yksi :grin

Oon nyt itse rv 24+4 ja tavoite olis olla töissä vielä jouluun asti. Tosin teen vaan puolikasta työviikkoa ja toisen puolen ole kotona esikoisen kanssa. Ja se on kyllä raskaampaa! Mies jää esikoisesta isyysvapaalle joulukuun lopulla, eli sitten saan levätä kunnolla. Aion ottaa ohjeet riittävästä levosta hyvin vakavasti, sillä ennenaikainen synnytys on kuitenkin yksi isoimmista riskeistä.
 
Mä oon kans ajatellu että olis aika tylsää odottaa vaan yhtä vauvaa mulla rv 22 ja kans alkaa mietityttää tuo jäljellä oleva työaika. Toistaiseksi hyvä olo, mitä nyt vähän hengenahdistusta ja närästystä. Toki mulla olis nyt kolmisen viikkoa työtä, jonka jälkeen sais joululomailla tuonne 3.1 saakka. Jouluviikolla on seuraava äitipolin käynti ja saa nyt nähdä mihin olo muuttuu tässä vajaassa kuukaudessa. Esikoista olen ajatellut pitää kokopäivä hoidossa vauvojen syntymään asti, että saa lepäillä ja kun ei muutenkaan tiedä missä loppuraskausaika vietetään...
 
Rakenneultrassa kaikki hyvin ja kaksi poikasta siellä näytti viuhtovan. Poikakodin johtajattareksi tässä siis kovaa vauhtia kasvamassa (ennestään siis jo kaksi poikaa). Lääkäri myös sanoi, että yleensä sairauslomalle kirjoitetaan viimeistään 28 viikolla, koska olo alkaa olla jo melko tukala. Tämän lausunnon kanssa ryhdyttiin järjestelemään sijaisija tammikuulle.

Viime yönä heräsin kunnon supisteluihin. Hirveät poltot selän puolella, jotka onneksi laantuivat tovin kuluttua. Ei hyvä! Mut onneks just viime viikolla oltiin tsekattu, että kaikki paikat tuolla alhaalla on ok. Olin illalla laulukeikalla kaverin juhlissa ja kotona vasta 23 jälkeen, joten heti se varmasti jotenkin vaikutti. Ens vkonlopuksi olisi tarkoitus matkustaa pk-seudulle teatterireissulle (junallakin pitkä matka!), mut täytyy katsoa millainen olo on viikolla ja jos yhtään suppareita tulee, niin pakko kai jättää reissu väliin.

Yksi vai kaksi pinnasänkyä? Ajattelin, että yksi sivuvaunuksi, nyt alkuun, koska mahdollisimman paljon vieressä nukuttaisin, kuten aikaisemminkin. Mutta mitenkähän onnistuu?
 
Olen lukenut että kaksoset viihtyvät yhdessä ja laitan molemmat alkuun samaan pinnikseen "sivuvaunuksi" sängyn viereen. Itse nukuin esikoisen kanssa levollisimmin sillä tavalla :)
 
Takaisin
Top