Kakkonen haaveissa vuodelle 2018

Täällä DPO 5. Ei mitään oireita paitsi pari päivää alakuloa ja ärtyneisyyttä, johtunee kyllä tästä syksystä ja kurjasta kelistä.:depressed: En ole kovasti ehtinyt kirjoittelemaan mutta tässä kierrossa greippimehut ja pellavasiemenöljyt. Pahaa.:dead::p Niin joo ja foolihapot. Kiva kun tässä saa jännitellä vähän edes yhtä aikaa.:happy:
 
Onkos kenelläkään mitään jänniä aikoja menossa tai muuta mainitsemisen arvoista? :D
Itellä dpo 7 ja ei erikoisempia fiiliksiä.. Jos kierto ollu normaali oma itsensä niin raskauden mahdollisuus on olemassa. :D Mutta tosiaan, enempi edelleen oon silleen että en haluu luoda mitään jeejee-kuvia vielä. Mut pitkiä päiviä silti!
 
Tervetuloa meemis!
Hei Qmeilija mihin tää pellavansiemenöljy auttaa/mitä se tekee? Greippimehunki makuu kyl tottuu ku tarpeeks juo :D
marjahei täällä vähä sama tilanne, mahollisesta oviksesta nyt reilu viikko ja (mielikuvitus?) oireina kamala nälkä koko ajan,huimaus--> liikkuessa keinuttaa ja lievät ajoittaiset alamahajomot..
toista pikkusta toivoo vaa ni kovasti et sitä kyttää itteään hurjana :)

Onko täällä muita jo pienesti tai isosti mielikuvituksen keratai tosissaa oireilevia?? :>
 
Marjahei, mulla kans dpo 7. Saapa nähdä joko ois meijän vuoro 3,8 vuotta yritystä takana. Oon kyllä ollu kuukauden flunssassa, että saa nähdä onko se tuhonnu mahikset tässä kierrossa, kauhee ketutus ollu tästä sairastelusta meinaan :dead:
 
Onko dpo siis päivät oviksen jälkeen? En oo tikuttanut, mutta ovis oli viime pe-ma välillä (veikkaan lauantaita, koska silloin oli halut). Eli dpo 4-7. Tänään on selvästi jomottanut alavatsassa, kipristellyt. Oon hiukan huolestunut, mun mielestä vähän liian aikaista olla mitään tuntemuksia? Esikoisesta ei ollut mitään. Tänään tietty vielä kotona, niin ehtii miettimään ihan liikaa... Olin ajatellut odottaa testaamista lokakuun alkuun.
 
Täällä kans kakkosesta 2018 haaveileva! :greet025 esikoinen nyt 10kk ja vauvakuume nosti päätään uudelleen jo aikoja sitten.. :rolleyes: kiertoni on kuitenkin vasta pikkuhiljaa käynnistymässä, nyt on eka kierto imetyksen loppumisen jälkeen menossa. Nyt kp 25 ja tänään komea ovisplussa. Saa nähdä voiko näin pitkästä kierrosta edes raskautua, mutta yrittänyttä ei laiteta, joten peitot heilumaan :grin mulla ei tosin kierto oo oikein säännöllinen ollut ennen esikoistakaan, joten tää oviksen bongailukin on aina ihan täyttä hakuammuntaa.

Toivotaan plussapuhuria kaikille! :happy:
 
Mulla on ollut tuntemuksia alavatsassa nyt jo neljä päivää. Eka toivoin jotain, nyt epäilen että olisikoham kysta tms kun tuntemukset ilmestyi heti oviksen jälkeen. Mennäkkö gynelle vai ei? Työterveyden kautta pääsis, mutta tälle päivälle ei oo enää aikoja... nyt kp 20, viime kierto 26pvä, joten toisaalta voisin odottaa menkkojakin. Ei nimittäin satu, mutta semmonen pieni paine kyllä
 
käpynen jos ei kipuja ole niin ehkä selkeintä odottaa se pari päivää ja tehdä raskaustesti? Noin aikaisessa vaiheessa ei se gynekään voi välttämättä raskautta todeta tai poissulkea, joten oireiden syy voi jäädä vähän arvailun varaan jos menee liian aikaisin. :wideyed:

Onko kenellekään tullut verenvuotoa greippimehusta? Mulla on tässä ensimmäisessä greippimehukierrossa tullut pyyhkiessä paperiin tosi vähäistä ruskeaa vanhan veristä raitaa. Aiemmin tällaista on ollut vain pillereitä käyttäessä jos unohti useamman pillerin saman kierron aikana, luonnollisessa kierrossa ei koskaan. Alkoi päivän pari greippimehun aloittamisen jälkeen. :wideyed: Mietin että jos ei tästä kierrosta tärppää, niin en ehkä ensi kiertoon ota enää, vaikea uskoa että verta tihkutteleva limakalvo ainakaan parantaisi hedelmällisyyttä. Nyt tässä kierrossa en viitsi enää lopettaa ettei sotke mitään.
 
Käpynen odota pari päivää ja tee testi ni selkeempää..
Mangustimamma mullei tullu verenvuotoo greippimehusta, valkkari kyl runsastu huomattavasti..
täällä taas kärvistellää alavatsakipujen kourissa, välil sattuu enemmä vasemmalle.. kiva ku ei tiä mitä tää on, lattial kylellää on iha hyvä ku liikkumine hankalaa.. onneks pojan kaa voi koittaa saaha ajan kuluu leikkimäl täs. Vuotoo eioo mut mahan heitti sekasi x3 kertaa ruoanjälkee... menkkojen PITÄS alkaa täl viikol kaiken jären mukaa mut ei niitä vaa näy vaik kivut tuliki :S
 
käpynen jos ei kipuja ole niin ehkä selkeintä odottaa se pari päivää ja tehdä raskaustesti? Noin aikaisessa vaiheessa ei se gynekään voi välttämättä raskautta todeta tai poissulkea, joten oireiden syy voi jäädä vähän arvailun varaan jos menee liian aikaisin. :wideyed:

Onko kenellekään tullut verenvuotoa greippimehusta? Mulla on tässä ensimmäisessä greippimehukierrossa tullut pyyhkiessä paperiin tosi vähäistä ruskeaa vanhan veristä raitaa. Aiemmin tällaista on ollut vain pillereitä käyttäessä jos unohti useamman pillerin saman kierron aikana, luonnollisessa kierrossa ei koskaan. Alkoi päivän pari greippimehun aloittamisen jälkeen. :wideyed: Mietin että jos ei tästä kierrosta tärppää, niin en ehkä ensi kiertoon ota enää, vaikea uskoa että verta tihkutteleva limakalvo ainakaan parantaisi hedelmällisyyttä. Nyt tässä kierrossa en viitsi enää lopettaa ettei sotke mitään.

No ei ihan sama, mutta viime kierrossa kun join greippimehua niin alkoi viikko ennen menkkoja tulla tuhrua pyyhittäessä. Ei ikinä ennen ole tullut. Menkat oli myös aivan järjettömän runsaat.
Ajattelinkin, että varmaan auttoi limakalvoa paksuuntumaan sitten oikein urakalla.
Mene ja tiedä, mutta tämän kierron jälkeen (mikäli ei tärppää) en aio juoda greippimehua, sillä en kaipaa mitään megamenkkoja :D
 
Mulla taas on vasta kp 11 eikä ovista oo vielä tullut, tässä vaiheessa ei ainakaan pitäisi tuhruttaa yhtään mitään. :wideyed: Tänään kyllä monitori kertoi estrogeenin noususta, eli kaipa se ovis tulee tällä viikolla. No, katsotaan. :)

Yritin vielä kaivaa netistä tietoa tuon greippimehun vaikutusmekanismista mutta siitä on aika vähän mitään. Jotkut pitää huuhaana ja toiset veikkaa happamuutta vaikutusmekanismiksi, mitä pidän itse aika epätodennäköisenä. Se vaikuttaa todistetusti estrogeenin ja progestiinin metaboliaan osallistuvan entsyymin aktiivisuuteen maksassa, mutta jostain syystä tämä yhteys mainitaan vain harvoin, ja mietin että onko se jotenkin mennyt kaikilta maailman hedelmällisyystutkijoilta ohi (tuskin :grin) vai eikö tuolla metaboliavaikutuksella ole kuitenkaan käytännön merkitystä. Mutta jos se olisi noin, niin saattaisi olla että se lisää raskauden todennäköisyyttä niillä joilla estrogeenipitoisuus ei joka kuukausi riitä LH-piikkiin ja ovulaatioon ja ehkä myös niillä joilla keltarauhanen ei toimi kunnolla, mutta jos oma hormonitoiminta on jo priimaa ei vaikutusta välttämättä ole tai se voi olla jopa negatiivinen? Ihan pelkkää arvailua kaikki, kunhan pohdiskelen...
 
No siis, en usko että olen raskaana, tai sitten se alkoi on vasemmassa munajohtimessa :p Ainakin tuntuu että se paine on jossain sielläpäin. Mut mietin kans raskaustestillä varmistamista ettei gyne mee vahingossa törkkimään. En siis vielä varannut aikaa. Toivon vaan ettei siel oo mikään himokysta joka ehtii turvota aivan hillittömäksi ennen menkkoja (ilm yleensä poistuvat silloin? )
 
Heippa pitkän tauon jälkeen. Kirjoittelin toiseen ketjuun paljonkin alkuvuodesta, nyt palasin foorumille tauon jälkeen Yk 3 menossa, näinkin lyhyen yrittämisen jälkeen tuskastuttaa kun esikoinen napsahti kerrasta. Ja parin vuoden ikäero oli tooveissa, mutta näyttää siltä että se kyllä venyy...

Tästä kierrosta en ole saanut ovista bongattua, vaikka eka missä sitä tikutan. Kp 20 meneillään eikä oloja suuntaan eikä toiseen. Lämmöt kuitenkin nousi tänään, vaikka kaksi kertaa tänään tehty otesti sanoo negaa, samaa mitä on sanonu joka päivä kp 8 asti. Enkö mä ovuloikaan tässä kierrossa? Miksi lämmöt silti nousi?
 
Heippa Suose-! Tervetuloa takaisin kirjoittelemaan :)
Samaistun tuohon turhautumiseen.. yk2 ja fiilikset samat. Meilläkin esikoinen aikoinaan tärppäsi heti, niin vaikea asennoitua tähän, että voi kestää kauankin.. Tuntuu vielä kamalalta valittaa, kun vasta näin vähän yritystä takana (tosin venailtiin moooonta kuukautta että edes päästiin yrittämään, kun kierto ei alkanut).
Jospa se ovulaatio kuitenkin olisi mennyt ? Sehän voi olla ollut vaikka yöllä ja lh-piikki laskenut niin nopeaan ettet saanut tikkuihin kiinni. :)
Toivotan tärppionnea ja plussatuulia!
 
Vaiana, samat fiilikset tosta että tuntuu kurjalta valittaa, ja ihan suorastan hävettää kun monet joutuu yrittämään jopa vuosia. Kiitos toivotuksista! Samoja plussatuulia!

Voihan se olla että ovis oli ja meni vaikka en tikkuun saanutkaan näkymään, harmittaa vaan että siinä tapauksessa tärppiä tuskin on käynyt :/ tosin nyt lämmöt on taas laskeneet lähemmäs normaalia, ei pitäisi päivällä kyllä edes testailla.
 
Juu ei aina mee niinkun suunnittelee... mekin toivottiin toista mahdollisimman pian. No menkkojen alun jälkeen natsas seuraavasta kierrosta ja meni kesken. No kesken menon jälkeen yhet menkat ja raskaana ja todettiin tuulimunaks nt ultrassa. No ton jälkeen nyt yhet menkat menny ja toivotaan joska nyt ois vuorossa elävän lapsen saanti. Et voin sanoo että pään puolesta ennemin tuo että kestää ja vituttaa kun että joutuu kokeen keskenmenoja. Voin kertoo et ei ole mitään herkkua.
 
Juu täälläkään ei mennyt ihan suunnitellusti tuon ikäeron kanssa. Sektion takia piti odottaa vähintään 6 kk, ja kun plussa tuli tikkuun ensimmäisestä yrityskierrosta nipin napin sen esikoisen puolivuotissynttärin jälkeen, niin hetken kaikki tuntui täydelliseltä. Jopa vähän liian täydelliseltä, ikäänkuin mieletön onni oli liian hyvää ollakseen totta. No, niinhän se sitten olikin ja tuulimuna tuli tuomioksi.

Eihän se esikko vieläkään ole kuin vajaa 10 kk, ja nyt on vasta yk 2-3 (2 tuulimunan, 3 synnytyksen jälkeen) menossa, joten toisaalta ymmärrän hyvin myös Vaiana ja Suose teidän fiiliksiä. Itseäkin välillä hävettää valittaa tässä vaiheessa yritystä, kun monet muut yrittää vuosia. Mutta jokainen tietysti aina omista lähtökohdistaan, ja ainahan tästä maailmasta löytyy joku jolla menee vielä huonommin, ei se harmituksen ja stressaamisen oikeutus voi siitä olla kiinni. :)

Vielä lyhyt käytännön kuulumisten päivitys loppuun. Nyt kp 13 ja monitori näyttää kolmatta päivää estrogeenin nousua. Limoja tullut eilisestä ja aamulämpö näytti tänään alempaa kuin aiemmin, tosin heräsin tosi aikaisin enkä saanut enää unta, joten se voi sotkea mittausta. Ovis pärähtänee kuitenkin lähipäivinä. Toivottavasti tästä kierrosta nyt tärppäisi. :happy:

Muoks: meni kp ja yk sekaisin. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Meillä poika tulee 7kk ja lupa toiselle olis tulla. Oli pillerit hetken käytössä mut synnytyksen jälkeen ne ei oikein oo käyneet, ihan hirveet mielialojen vaihtelut ettei ikinä oo ollu tämmöstä heittelyä. niimpä päätettiin et annetaan toisen tulla jos on tullakseen. Vauvakuume tosin kyllä nostaa päätään kovemmin sitä mukaan kun tuo vauva oppii uusia taitoja, mihin se meidän pieni vauva on oikein jo hävinnyt.
 
Takaisin
Top