Kakkonen haaveissa vuodelle 2018

rosmarinaa

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2016
Elikkäs voitas alottaa täällä keskustelua siitä kuinka olisi toinen lapsonen haaveissa ja jo mahdollisesti yrityksenkin alla. :)
 
Itsestäni voisin kertoa hieman jotain pientä! Olen 23v ja aviomieheni on 24v. Esikoisemme on syntynyt 5/16 ja melkeimpä heti oli olo että toinenkin voisi tulla. :) mitään varsinaista yritystä ei ole ollut ennen kuin nyt 7/17. Tähän asti ollaan oltu kuitenkin ilman mitään ehkäsyä.

En raskaudu mitenkään turhan helposti, mutta eipä tuo esikoinenkaan monen vuoden rupeama ollut. Tuli siis "jo" seitsemännestä yrittämästä.

Imetän vielä esikoista joten pelkona on että se toimii meidän tapauksessa "ehkäsynä" ja raskautuminen ei onnistu ennen kuin lopetan. Saa nähdä!

Olisi mukava jos tänne tulisi muita vastaavassa tilanteessa olevia kuumeilemaan kakkosta. :)
 
Tuolta imettävistä kuumeilijoista voisi löytyä myös juttuseuraa sinun tilanteeseen! Tsemppiä kuumeiluun ja pikaista plussaa :Heartred
 
Moi! Sattumalta löytyi tämä ketju, mutta täytyi alkaa seuraamaan :) Meillä 2/17 syntynyt esikoinen ja imetän vielä. Toinen on kuitenkin haaveissa meillä molemmilla jo nyt. Kuukautiset eivät ole alkanut, joten vielä joudutaan odottelemaan hetki :/

Itse olen siis 25-vuotias ja mies samanikäinen.
 
Toivottovasti pian alkaa marjahei! Mulla itselläni alkoi 12/16 eli 7kk synnytyksestä. Kierto oli aluks tosi sekava ja vieläkään ei täysin normaali. Jotain 27-31 päivän väliltä. :/alussa oli 30-50 päivän kierto ja normaalisti (ennen raskautta) tasan 28pv. :D

Meinasitko lopettaa imetyksen vai jatkaa vielä? Itse pidän imetystä todella tärkeänä ja en millään haluaisi lopettaa vaikka poikakin on jo kohta 1v3kk. Haaveena olisi tandemimetys :Heartred
 
Ohoh, onpas sulla ollut pitkiä kiertoja! :D No joo, oon varautunut niihin myös. Uskon, että mun kroppa on ihan sekasin raskauden jäljiltä..
En aio lopettaa imetystä missään nimessä, vaikka kova kuume onkin. Imetys on pojalle niin tärkeetä (ja mulle!) että en aio lopettaa ainakaan ennen 1 vuoden ikää. Toivotaan, että maitoa edelleen tulee ja poika viihtyy rinnalla :)
Jouduin joku hetki taaksepäin jo tekemään ekan raskaustestin, kun oli niin legendaariset oireet. Mietin vaan että onko voinu olla sellanen sattuma, että ekasta ovulaatiosta olis tärpänny... :D No negaahan se näytti!
 
Noi negatestit tuntuu niiiiin kurjilta :sad001 mäkin olen niitä edellisen synnytyksen jälkeen tehnyt varmaan jo lähemmäs kymmenkunta juuri siks kun on ollut "oireita" ja menkat myöhässä mikä ollutkin sitten vaan pitkä kierto. Ja ennen menkkoja tein jo viime syksynä kamalan väsymyksen takia ja lähinnä varmistukseksi kun ei niitä menkkoja silloin ollut.
 
Niinhän ne on :sad001 Munki testaus oli vaan lähinnä varmistus. Mutta kyllä varmasti sitten kun menkat alkaa ja oikeasti alkaa se yritys niin negat tuntuu pahalle :/
 
Moikka vaan! Mä oon myös tuolla imettävissä kuumeilijoissa ja nyt on kuume tosi korkealla! Esikoinen syntyi 02/17 ja nyt vaavi on 6 kk ja täysimetyksellä. Menkat ei oo vielä tulleet mutta imetyksestä en lähde tinkimään. Yritän bongailla oviksia, toistaiseksi omista tuntemuksista, mutta kyllä tässä täytyy vielä ovistikut käydä ostamassa. Voihan olla että siellä jo munasolut irtoilee, vaikka kuukautisia ei kuulu.

Ikää on mulla 34 v., miehellä 31 v., eka raskaus alkoi ensimmäisestä kierrosta kun jätettiin ehkäisy pois. Molemmat toivoo lapsia pienellä ikäerolla, eikä tässä iässä toisaalta enää huvita hirveesti odotellakaan...
 
Hei vaan. :)

Täällä esikoinen lähti koulutielle ja äidille iski hätä ettei enää ole vauvaa. Minulla ikää 30.

Ehkäisy päätettiin jättää pois nyt, rengas oli käytössä. Ensimmäinen kierto menossa.

Esikoinen aikanaan päätti vain tulla, eli nyt olen vasta alkanut tutustumaan ovulaatioon ja kierron laskemiseen, lämpöjen mittaamiseen ja oireiden tutkimiseen. :rolleyes:
 
Kiva kun tulitte tänne kirjottelee kotikissa ja Qmeilija! :)
Toivottovasti saatte plussia mahdollisimman pian!

Tuo ekasta kierrosta plussaaminen kuulostaa hurjan hyvältä kotikissa. Itellä kesti se 7kk ja uskon et osittain siitä syystä et ehkäsy toiminu vielä pitkään lopetuksen jälkeen (pillerit). Nythän sen näkee mitä tapahtuu, kun ei ole pillereitä ollut (eikä tule). Mut toisaaltahan se imetyskin voi toimia ehkäsynä. Toivon tosiaan pikaista plussaa sinne! :)

Qmeilija älä turhaa stressiä ota noista lämpöjen mittailuista yms. Ne kun tahtoo luoda stressiä :D ovistikut on varmaan yleisimpii mitä käytetään, mut nekin tuo jo aika paljon stressii monelle. Itsellenikin toivat ja siksi en käytä muuten kuin ihan alussa että tiedän suunnilleen missä kohtaa ovis on. Varsinkin nyt kun ollut kierto synnytyksen jälkeen sekaisin.

Itseasiassa silloin kun esikoisesta haaveiltiin niin olin toisella foorumilla kuumeleimassa muiden saman ikäisten ja samassa tilanteessa olevien kanssa. Silloin oli jatkuvaan hirveä stressi päällä ja muuta ei ajatellutkaan. Ehkä siinäkin syy miksei onnistunut..? No sitten pidettiin kahden kierron verran taukoa yrityksestä, unohdin koko foorumin ja käytettiin ihan kondomia :D kahden kk jälkeen sanoin että yritetään vielä KERRAN sillon ku kalenteri väittää että on ovu ja siitähän tää pikku jantteri sit syntyki. Olin niin epätoivonen et olin varma etten tuu raskaaks niin unohdin koko jutun ja syyskuussa 2015 tulikin sit shokki kun sain plussan.
 
Oon samaa mieltä, tikuttamiset ja liika kyttääminen saattaa aiheuttaa stressiä niin paljon, ettei plussaus onnistukaan! Rennoin mielin kaikista paras :)
Itte tunsin oviksen ennen raskautta.. nyt en oo vielä tuntenu kun ei niitä menkkojakaan :D
 
Moi,

Täällä kirjoittelee 29-vuotias vauvakuumeilija. Esikoinen 12/16. Toinen on haaveissa :)
Menkat alko jo kolmisen kuukautta synnytyksestä, mutta kierron pituus vaihtelee paljon. Ehkäisyä ei oo käytetty. Täälläkin imetetään vielä, eikä oo suunnitelmissa lopettaa. Esikoinen sai alkunsa n 5kk ehkäisyn jättämisen jälkeen, enkä sillon seuraillu oviksia tms, tuli kun tullakseen. Nyt on alkanu ovikset yms tuntemukset kiinnostaan, kun vauvakuume taas nousee :rolleyes: Viime kierto oli pitkä eikä menkkoja kuulunu, pari r-testiäkin tuli tehtyä, negatiiviset oli. Nyt on menkat "kärsitty", katsotaan mitä kuukausi tuo tullessaan tällä kertaa :)
Kiva lueskella täällä samassa tilanteessa olevien kuulumisia!
 
Mä oon toistaiseksi vielä ihan innoissani tikuttamisesta ja oireiden kyyläämisestä. Pitää kattoo että jos innostus muuttuu stressaamiseksi ja pakkomielteeksi niin laittaa sitte homma hyllylle. Kun tosiaan vielä imetän niin olis kiva selvittää että tapahtuuko niitä oviksia ja jos niin koska...
 
Tervetuloa Marjasas! Toivottovasti kierrot ei jatkossa veny pitkiks ja ovu tapahtuu. :)

Tottahan toi kyllä on kotikissa et on hyvä kattoo tuleeko ees koko ovua. Siitä ne tikut on kyllä tosi hyvii! Tuu sit tännekki kertoo millon on ovu. :D

Mulla ois Period Diary sovelluksen mukaan pitäny olla ovu 1.8. Sitä edeltävänä iltana tuli paksua valkosta limaa, mut en sit tiiä oisko se ollu ovun merkki.. ennen ekaa raskautta en ikinä havainnut mitään vastaavaa. Hommailtiin sit kuitenki sillon 1.8 ja sen jälkeen useena päivänä mut sitä ennen ei kyl ollu oikein mahdollisuutta, kun ollaan oltu reissussa ja aina joku yhtäaikaa paikalla. Saapa nähdä mitä tapahtuu. :D vai tapahtuuko mitään. Menkat pitäs alkaa 3pv päästä mut tosiaan aika epäsäännöllinen kierto edelleen, et vaihtelee muutamilla päivillä kierron pituus.
 
Moikka moi! Täällä kakkosen kuumeilija, meillä mennään hoitojen kautta jotka alkaa ensi kuussa, yritystä takana 2,5 vuotta. Kiva tulla jutustelemaan :)
 
Takaisin
Top