Käsityöt

Onpa makeet Huiski! Kumpa osais itekki kutoa. Onneks anoppi on vissiin tekemässä meijän pikkuselle toukkapussia.
 
Mulla ois kans toukkapussi puolitiessään. Kun vaan millään jaksas neuloa.. oon ihan toivottoman laiska neulomaan :D

Teetkö pyöröpuikoilla? Ite tein ja samalla kattelin kaikkee tv:stä niin tuli suht nopeesti tehtyä :wink lapset tietty pakotti välillä pitämään taukoja....

Sua harmittaa ihan hirveesti jälkeenpäin, jos sun pussukkas jää kesken! Ite en myöskään oo mikään himoneuloja, mulla on varmaan sadat tumput ja villasukatkin niin et oon tehny toisen, mut en sit jaksanukaan alottaa toista xD mut noihin oli ihan eri motivaatio päällä :p
 
Mul ei oo pyöröpuikkoja siks toi varmaan takkuaakin ihan hirveesti. Tosiaan hauskaahan tässä on se että tossta piti alkujaaan tulla pipo :D mut koska oon niin neulonnan ihmelapsi niin toi pipo mahtus vaikka anita hirvosen päähän :D ku tosiaan lanka on niin paksua niin en tullu ajatelleeks että ehkä 4 s osa noista silmukoista ois riittäny.. jatkoin sit neulomista ja sain idean siitä toukkapussista et vähän sovellan sitä sit. Mut nyt tota on ehkä 15cm tehty ja loput 35cm tuntuu maratonilta :D
 
Mul on kans toukkapussi vaiheessa. Kunto on niin huono ettei jaksa istua pitkiä aikoja mutta pitäs kyllä ottaa itteään niskasta kiinni... Tällästä mä yritän tehdä:
 

Liitteet

  • 1452160581492.jpg
    1452160581492.jpg
    48.7 KB · Katsottu: 113
BB: voi ei :hilarious: hei mä keksin sulle hyvän motivaattorin! Käy ostaan itelles irtokarkkia ja laita siitä vaiks kourallinen sivuun, sit otat riviin ne muut karkit ja aina kun saat vaiks 5 kerrosta tehtyä, saat syödä yhden karkin ja sitku oot saanu pussin valmiiks nii saat syödä sen kourallisen :grin

Kuplakameli: ei vitsit miten hieno!!! :wideyed: Mä mietin et oisin tehny jonkun oikeen kiitäjätoukan väreillä, mut sit aattelin etten osta niit lankoi ku jos en osaakkaan tehdä, nii menee sit langat hukkaan...
 
Oon niiiiin kateellinen ku osaatte tehdä kaikkee. Tai ehkä itekki osais kun vähän virkistäis muistia, lähes 10 vuotta sitten viimeksi neulonut jotain.. :D
 
Jay: ei sun auta kun kokeilla miten sujuu :) ihmisen kroppa on jännä, sillä on meinaan myös lihasmuisti ! :wink
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jay
Mun toukkapussi edistyy! Oon saanu jo 10cm neulottua tänään tuota :) vielä kyl ois ihan hirvee työ mut jospa tää tästä :D
 
756c9d60a09a259cb706e7399f813661

25cm tehty! Vielä toinen mokoma.. tietty loppua kohti hieman helpottaa onneks :D sit toi alareuna pitäs kai ommella kiinni tai keksiä joku ratkaisu siihen ku tosiaan tästä piti tulla pipo :D oon niin lahjakas..... :D
 
Mäkin voisin väsätä tollasen toukkapussin! Missä sellasta käytetään?
 
Vauva sinne sujautetaan 0-2 kk iässä lämmittelemään. Ja jos ulkona nukkuu ni siel voi olla päällä. Saattaa rauhottaa vauvaa kun on ns "kapaloituna" :)
 
Muokattu viimeksi:
Ite otan pussukat jo sairaalaan mukaan :) näistä mun kun ei tiedä, et joutuvatko kaappeihin, niin sielä tommonen pussukka on kätevä - varsinkin kun jätin sen pohjan auki, niin sieltä voi sit sujauttaa kaikki johdot tms :wink niinkun BB sano, se pussi toimii vähä niinku villakapalona :) Jos googletat toukkapussi, niin löytyy paaaaaljon tietoa ja kuvia asiasta :wink ..ja alunperinhän tää oli kätilöiden pyyntö, et kun tosi moni neuloo pipoja ja sukkia sairaalaan vastasyntyneille, niin nyt vois välillä neuloa toukkapusseja :wink
 
Ok näin vähän ajattelinkin! :) täytyy etsiä ohje, näyttää kyllä kivoilta ja nyt äippälomalla on aikaa kutoa! :) jotain oonki halunnu pienelle kutoa, mutta villasukkia ja töppösiä on jo ainakin 10 saatu niin eiköhän ne riitä nyt ainaki ekaksi talveksi! :D
 
Huh jäi langat vielä kauppaan, oon aika alottelija kutomisessa (sukkia ja lapasia tehny jokuset) ja ohjeet oli kyllä niin monimutkasen kuuloset et täytyy koittaa perehtyy nyt hetki niihin ennen kun alan sitä tekemään. Toinen mikä ois kiva tehä niin vauvan peitto. Niitä löyty tosi nättejä, varsinkin jos osais tehä esim. palmikkoneuletta tms kuviota. :)
 
Takaisin
Top