Käsityöt

Musta ne kaikki silmukoiden lisäämiset kuulosti ihan heprealta..mistä niitä yhtäkkiä vaan taiotaan lisää? :D
 
Tekniikkaa ohjeitakin löytyy netistä tosi hyvin :) ite neulon paljon mut ilman kuvia on vaikee selittää miten silmukoita lisätään tai kavennetaan vaikka ei se tosiaankaan vaikeeta oo! Rohkeasti vaan kokeilemaan :)
 
Mä en lisäilly, vaan tein tasasen pötkön alusta asti :wink tein siis heti 124 silmukalla. Sieltä silmukoiden välistä poimitaan lankaa puikolle ja siitä tehdään sit silmukka, niin ne lisääntyy :)

Edit: siihen lippaan tietty oli pakko lisäillä silmukoita, et sen sai tehtyä!
 
Laittakaa googleen drops design, siltä käsityösivulta löytyy tosi hyviä tekniikkavideoita, ihan perusjuttuja ja sit vaikeampia myös. Ja löytyy myös paljon eri käsityöohjeita :)
 
Mä en oo kans lisäilly mtn silmukoita ku tosiaan alotin tekemään pipoa :D en tajua mitä ihmen sekopääohjetta katoin että tosta oisin tehny VAUVAN pipon :D noh.. tietty lanka on tosi paksua mut enivei.. ei haittaa saan tosta hyvän toukkapussin kun vaan saan valmiiks :) ja siis mul on tossa alussa muutama sentti normaalia joustoneuletta ja sit ihan perusneulosta (ois voinu tehdä koko matkan joustonakin) ja sit se huppuosiokin ymmärtääkseni on ihan yksinkertanen ku osa silmukoista päätellään ja jatketaan normaalina neuloksena loput kunnes. Päätellään ja ommellaan kiinni hupuksi. Paaaaljon helpompaa kun sukka!
 
Ehkä mäki sit uskaltaudun yrittää! :) Neljällä puikollako ootte tehny?
 
Mä tein pyöröpuikoilla :wink ja netistä löytyy varmaan niin monta ohjetta kun on tekijöitäkin!
 
Mä tein ihan 4 puikolla. Mut voi olla helpompi toi pyöröpuikko kun mulla ainakin on aika ahtaalla puikot :S mut onnistuu niinkin kunhan pitää huolen ettei tiputtele silmukoita puikoilta. :)
 
Mie neulon ja teen käsilläni jotain kokoajan. Mutta tässä nyt tämmönen minkä viimesimmäks poitsulle virkkasin :) -mamma-

6ba2bb8266088a88842488c7afc3136a
 
Voi ihana, istuu varmaan kun nenä päähän pikkuselle :happy:. Minäkin haluan yhtä söpön, millä ohjeella teit?
 
Nyt sain katoksen valmiiksi :) verhon saa kokonaan pinnasängyn ympäri. Koristeeksi helminauhaa ylärypytykseen ja pari sädehtivää perhosta tossa edessä. Meijän tytöt on ihan haltioissaan vauvan nukkumapaikasta (tietty mikä tahansa prinsessahörhelö saa ne jo kiljumaan innosta). :woot:
 

Liitteet

  • DSC_0271.JPG
    DSC_0271.JPG
    809.8 KB · Katsottu: 109
Takaisin
Top