Joulukuun mammat 2015

Neidille tuli sit ilmeisesti enterorokko :wideyed: tänään nousi näpyt. Kerhossa oli just jollain ollut sitä niin ei ihme, että iski nyt meillekin.
 
Mä en voi kanssa sietää, että seläntakana ollaan syöttämässä jotain kiellettyä. Mun äidin luona ja samoin veljen luona voi olla rauhassa, kun tietää etteivät tarjoa kiellettyjä ruokia/herkkuja.
 
No mulla kans taas kauhee elin kasvamassa otsaan kun ollaan mun vanhemmilla käymässä. Ruokapöydässä mun äiti oli sillei et mitähän jos annan tätä kroisanttia ja sanoin et et anna niin kaks sekuntia myöhemmin se oli jo siellä suussa. Voi jumalauta että kiehuin. Ja jäätelöä ne oli väkisin tunkemassa jo aikaisemmin. Ja kauhee nillitys kin sanoin et oon antanu vähän raejuustoa niin ei lapsille sais antaa raejuustoa ollenkaan ja jaadijaadi. Siis en osannu jotenki ollenkaan pelätä tällaista, oletin sinisilmäisesti että mun oma äiti kunnioittais mua ja mun päätöksiä. Niin paskat :sad001
 
Sama täällä, miehen porukat ei ole noille herkkuja tuputtamassa mutta mun porukat varsinkin isä on senkin eestä syöttämässä millon mitäkin, ja ottaa itseensä jos sanoo että ei saa antaa:/
Ärsyttävää!!! Vaikka en mikään natsi nyt enää ookkaan noissa ruoka-asioissa niin vois nyt ees totella kun nätisti pyytää... Huoh!
 
No huhhuh! Miten kelleen tulee mieleenkään antaa vauvalle mitään ilman lupaa? Käsittämätöntä... Sitten kun tuo poika on isompi, niin joo aivan varmasti mun vanhemmat (tai ainakin isä) antaa herkkuja. Aion kyllä sanoa, ettei tarvis antaa, mutta eipä tuo varmaan myöskään poikaa pilaa. Kotonakun on tietty kodin säännöt, mummolassa sitten ehkä löysempää.
 
Niin ja hui, Hansu! Tsemppiä sinne! Ja muille kipuilijoille myös.
 
Kokemuksia enterorokosta? Kauan kestää, kun helpottaa? Taitaa olla nyt vielä hampaat sekoittamassa pakkaa :eek: ku kovasti purraan kaikkea ja itkustetaan.
 
Enterorokko meni muksuilla ohi nopeasti, ilman kuumetta ja ilman isompia oireita. Aikuisilla se olikin sitten aivan saatanasta. Mulla turpos kurkku kun tuli täyteen niitä rakkuloita, en syönyt moneen päivään ja veto oli ihan pois. Käsissä oli pari kipeää rakkulaa. Miehellä tuli jalkapohjiin ja käsiin todella kipeitä rakkoja älytön määrä ja iho kuoriutui pois lopulta, ei kävellyt pariin päivään. Itse tauti oli parissa viikossa ohi, mutta kynnet alkoi varpaista tippua parin viikon päästä. Eli meidän kokemuksella mahdollisuus päästä helpolla, tai sitten ei, tuurista kiinni... Pelottaa kyllä jos koulusta esikoinen tuo enteron mukanaan, se kun voi keskenmenonkin aiheuttaa :sad001 Pidän Hansu peukkuja, että teillä selvitään ilman pahempia oireita!
 
Oon kans kuullut, että voi olla aikuisilla tosi kamala tauti ja lapset pääsee usein helpommalla. Lapsilla oli helpottanut kuulemma heti, kun kuume laski, mutta vanhemmilla vaan pahentunut. Mut kuulostipa rajulta toi wildis teidän vahempien entero :eek: Toivotaan, ettei meille tulisi ja neitikin pääsisi helpolla.
 
Tääll tytöt yrittää saada limoja pois. Alisa oksentaa nukkumaan menon jälkeen ku limaa menee väärään rööriin ja Elisa hiukan rohisee. Nyt pitäis vaan saada limat ulos nopsaan. Vaikka ne on varmaan kymmeneen kertaan kerrottu nii nyt kertokaa kaikki parhaat niksit kuinka saada limat irti 9,5kk ikäiseltä
 
Saini höyryhengitys, neste ja selän taputtelu on toiminut meillä:) tai jos oksu autossa ei haittaa niin ajelemaan autolla ja pidätte kierrokset 2-3 välillä, et auto tärisee vähän enempi:) näin meillä! Toivotaan et saisitte limat liikkeelle ja pikkunen pääsis leikkaukseen❤️ oliko siihen enää viikko? Tuuthan sit kertoo kuulumisia?:)
 
Juu viikko enää. 11.10. on leikkauspäivä
 
Ei se oksennus koskaan muuten autossa tuu. Ainoastaan nukkumaanmenon jälkeen. Ehtii nukahtaa ja noin puolen tunnin - tunnin päästä rohisee ja sit oksentaa. Osaan jo kuunnella milloin on se köhinä jonka jälkeen oksentaa nii oon ehtiny kiikuttaa likan vessaan. Pitää tänään laittaa likat kylpyyn ja saunan kanssa höyryttää.
 
Kylläpä ajatus pätkii :D

Äippä kiva että sait levättyä. Tääll ollaan oltu ilman isiä koko viikonloppu.
 
Takaisin
Top