Joulukuun juttelut

Wauh..mammat alkaa poksahtelee! Ihanaa emoticon

Itellä vaihteeks tosi herkkis vaihe menossa itkettää taasen jokainen asia..täällä kun lukee synnytyskertomuksia tai lähtöjä niin se riittää jo emoticon
 

kyllä se muillakin näköjään lähtö lähenee emoticon

Ite oon vielä kotona tarkkailemassa tilannetta...muksu liikkuu vielä hyvin ja ei oo pöksyt kastunut, tipotellen tulee jotain....onko sit vain valkovuotoa tiiä häntä...koko yö meni taas miettiessä ja pohtiessa ja kroppaa kuunnellen...odotin et olis sänky märkänä perseen alta mut ei kun tissit päätti ruveta vuotamaan urakalla emoticon

 
Täälläkin tuli taas säikyttelyjä viime yönä. Pitkin yötä kipeitä supistuksia. Mut ei enää aamusta oo ollu. Pari päivää sitten kesti toista päivää kivuttomat supistukset ja outo olo, mut se tais olla vaan harjoittelua. Niinku tämäkin, kun ei nyt silleen mitään tunnu. Myllerrystä vain. Jotain vuotoa (luultavasti valkovuotoa) on tullut nyt parin päivän paljon runsaammin, mutta ei kuitenkaan silleen, etteikö ohut pikkuhousunsuoja riitä, kun sitä vain vaihtaa tarpeeksi usein. Vaikka toivonkin, että syntyisi vähän aiemmin, niin voisi nyt vielä ensi vuoden puolelle malttaa odotella.
Etenkin kun tänään on meidän vuosipäivä ja ollaan menossa ravintolaan syömään, niin voisi pysytellä ihan rauhassa ainakin tämän päivän tuo pikkuinen.
 
Hih, tilanteet muuttuu :D Eli Konna sai vielä jäädä odottelemaan mutta Luckylla tuli lähtö :) Jospas sieltä saataisiin pian uutisia.

Nyt ei ollut niin tukala yö kuin edellinen, eiköhän tässä vielä jokunen päivä mennä... *koputtaa päätään*
Valkovuoto on runsasta mutta eiköhän se vain sitä ole, pikkuhousunsuojalla pärjää hyvin. Illalla oli kävelykin vaikeeta kun pikkuinen nujusi ja myllersi niin paljon mutta nyt on ainakin ihan hyvä olo. Jos ei tänään liikkuis kotoa mihinkään niin jos se taas rauhoittaisi. Uudenvuoden eväät pitäisi tosin käydä ostamassa, mutta sekin on hankalaa tänään kun ei nyt tiedetä mikä päivä tulee vieraita, tänään, huomenna vai lauantaina?? Ehtiipä sitä kauppaan vielä huomennakin.

Toivottavasti mahdollisimman moni käy muuten ilmottelemassa kun lähtö tulee, jotenkin on kiva tietää aina kun joku on lähtenyt laitokselle :)
 
lucky:lle onnea koitokseen! Ihanaa kun pääsee lukemaan synnytystarinoita! :)

Toivottavasti omakin parin päivän päästä tulisi. Jotenkin kauheen haikee olo että kohta hän tulee mahasta enkä saa tuntee näitä myllerryksiä enää ja toisaalta ei malttais enää yhtään oottaa että hän tulisi jo pois. Ristiriitaista...

Mutta katotaan kuka on seuraava :)

Onko uuden vuoden suunnitelmia porukoilla?
Ite oon ihan rauhallisesti iltaan asti ja sitten urakalla saunomaan ja ulos vois lähtee kävelemään ja kattoo raketteja jos sais vauhitettua masukin tulemista :)
 
Toi on muuten tosi hyvä aihe minkä rozie teki. Katotaan miten ennusteet on menneet :)
 
tsempit luckylle ja "vauhtipotkuja" konnalle! Vähän jännää!

Ite oon siivonnu koko päivän et huomiseks oon säästäny sit neuvolan, imuroinnin, luuttuamisen, mattojen tamppauksen ja saunomisen. Sekä tietty jos sitä seksiä koittais kuiteski vielä lopuks :P

Eipä kyllä tän päivän siivoilut muuta tuottanu kun ääretöntä ärsyyntymistä kun tavarat ei vaan tippunut lattialle vaan vieri kaiken lisäks aina jonkun vehkeen alle et joutu ihan nelin kontin koko ajan keräillä tuolta tavaroita..

Tää rupee veikkailemaan että oon ihan tammimammojen loppu osassa kun muilla kuun paremmalla puoliskolla olijoilla jo noin paljon oireita..no jos siitä tulis sit fiksu. Näin meidän äiti ainakin kohteliaasti veikkaili kun sisko ei tahtonu ulos ollenkaan ja mä synnyin vissiin sillon ku pitikin..et en vissiin oo se välkyin tapaus mikä nyt sinäänsä ei tullut yllätyksenä :D

Mites sit se shoppailu hoidetaan vauvan kanssa? tai lähinnä ei oo kauheen kivaa ehkä myyjille mennä paitoja kokeilee jos lorauttaa aina pari desiä maitoo per paita? Miten se kerääjä toimii ja riittääkö se muka esim 4 tunniks? On tän ainakin ulkona sit käytävä vauvan kanssa ku ukko menee takasi töihin. Mut sit se onkin yli 2vko vanha eikä oo tarkotus tautia sille hakee vaan koirat käyttää tossa nurkilla lenkillä. Takin alle piiloon vaan niin pääse naapuritkaan hönkimään päin näköä :)
 
Ihanaa, emoticon tsemppiä synnärille lähtijöille. Piti käydä listasta vakoilemassa noita laskettuja aikoja, niin oliko se luckyllä 7.1. ja konnalla 9.1. eli ei edes ensimmäisiä tammikuisia. Ja muutamahan meistä on jo onnellisesti jakautunut aikaisemmin. Tässä vaiheessa alkaakin olla jo aivan sama millon se LA on, kaikilla lähenee koitos, toisilla tulee aiemmin ja toiset kärvistelee yliaikaisiksi.

Mites muuten se Origo, ootteko te muuttaneet jo tännepäin? eikait siellä olla jo jakauduttu?

Täällä uskoisin että tammikuulle mennään, ja pitkälle. Jonkin verran on alavatsassa epämukavaa kipristelyä menkkamaiseen tapaan, mutta muuta juurikaan ei. Maha on laskeutunut aika paljon, se helpottaa jotenkin nukkumista ja oonkin nukkunut viime yöt aika hyvin vain yhellä vessakäynnillä.

Uusi vuosi otetaan ihan rauhallisesti todennäköisesti kotona, tai pyörähdetään miehen veljellä uudenvuodenpippaloissa jos jaksaa.  emoticon

 
Sadepilvi kirjoitti:


Mites muuten se Origo, ootteko te muuttaneet jo tännepäin? eikait siellä olla jo jakauduttu?



Jahas, sehän sattui! Telepatiaa?! Yhtä aikaa kirjoteltiin ja Origohan ON kuin onkin jakautunut! emoticon
 
Kauhean monella alkaa synnytys jo lähestymään ja kohta on pienet kääröt sylissä. Ihanaa emoticon

Itsellä voi ihan hyvin mennä helmikuulle asti ku LA on 28.1. No sen näkee vasta sitten lähempänä. Nyt voi vain odotella (ja pakata sitä sairaalakassia).
 
Täällähän on käynnissä jo tositoimet! emoticon

Olen ollut taustalla koko syksyn, keskusteluja kylläkin seurannut säännöllisesti. Mullakin alkoi vihdoin äippäloma viime viikolla ja viime viikko menikin sitten jouluvalmisteluissa. Tällä viikolla olen laittanut viimeinkin vauvan tavaroita käyttökuntoon.

Samanlaisilla ajatuksilla olen kuin Mustikki. Mullakin LA:aan on aikaa vielä nelisen viikkoa. Tuntuu nuo synnytystouhut kaukaisilta ajatuksilta vielä, etenkin kun kaikki kolme aikaisempaa lastani on syntyneet viikolla 41+ ja vielä käynnistettyinä. Eli helmikuulle tähdätään täälläkin. Tosin mitään sitä vastaan ei ole että vauveli päättäsikin tulla jo tammikuun puolivälissä. Haaveeni onkin kokea itsestään käynnistyvä synnytys... Huomenna vielä viimeinen neuvolalääkäri, niin saa kuulla onko tuolla alakerrassa tapahtunut mitään muutoksia. Mitään erityisiä oireita sen suuntaan ei kylläkään ole, täällä paahdetaan vielä täyttä höyryä eteenpäin!

Jaksamista kaikille viimeisiä kitupäiviä kärsiville ja erityistsempit Lyckylle ja Konnalle!
 
Täällähän tapahtuu kaikenlaista! emoticon

Mä valvoin viime yön, olin niin tohkeissani kun illalla tuli pienen pieni tippa rusehtavaa/veristä vuotoa, luulin jo että on lähtö lähellä. Varsinkin kun on koko viikon supistellut paljon ja ruokahalutkin katosi. Mutta yön tai tän päivän aikana ei oo enää tullut mitään, eikä oikein edes supistellut, vaikka ollaan ravattu viisi tuntia ostoksilla.

Neuvolassa tosin täti vähän veikkaili, että vauva olisi kohta puoliin tulossa, kun on kuulemma todella alhaalla. Sydänäänetkin otettiin melkein häpykummun päältä. :D Hirveä melskaaminen on tänään ollut masussa ja todella ikävästi muljuttelee tuonne alapäähän, ihan on jo paikat hellinä tuollaisesta käsittelystä. Jos siellä on nyt vihdoin keksitty, missä se exit on ja raivataan tietä pihalle.

Ostetiin huomiseksi tosin vaikka mitä herkkuja ja vähän rakettajakin, joten jos niistä vielä ehtisi nauttia. Neuvolassa vitsailin, että mennään miehen kanssa keskustaan katsomaan ilotulitusta vuoden vaihtuessa ja siitä voidaankin sitten suoraan kurvata Kättärille, otetaan vaan sairaalakassi matkaan mukaan. :D
 
Mahtavaa että tammikuisissa tapahtuu - itselläkin ollut suppareita sen verran tiheästi (ei onneksi kipeitä kuitenkaan) että miehestä kuoriutui ihme suojeluvaistoilija! :D On käskenyt mun vaan nyt lepäillä ja pyörittää esikoiselle videoita päivät pitkät. Tietenkään en ole totellut vaan puuhannut sen mitä olen pystynyt, koska hommat on vielä ihan levällään... vauvapyykkiä oon pessyt ja kaappien sisältöjen järjestystä oli aivan pakko vaihtaa, et saan vauvelin kamat hoitopöydän laatikoihin. Mut nyt ne alkaa olla tehty! Täytyy kyllä myöntää, että vauhti on hidastunut melkoisesti jopa tuosta joulunalusviikosta, vaikkeipa se huippunopeaa ollut enää silloinkaan. Nyt pitää huilia tämän tästä ja päiväunia voisin nukkua koko ajan. Lauantaihin saakka jos päästäis yhes koos niin oisin tyytyväinen :)

Tsemppiä mammoille, etenkin ketkä nyt kärvistelevät lähtökuopissa synnäriä varten! Ja upeaa uutta vuotta kaikille!!
 
Huhhuh. Ei ole ehtinyt foorumille, kun on pitänyt muuttaa. Tsiisus mikä urakka, eikä ole vielä lähellekään ohi: olohuone täynnä jätesäkkejä ja pahvilaatikoita, muuttolaatikot sentään purettu mutta tavarat pitkin pöytiä ja seinänvieriä.... Suomenlinnan (lähtö-)päässä tuli niin kiire ehtiä muuttoautolla lauttaan (tavaroiden kantaminen oli hitaampaa kuin kukaan uskoi etukäteen), että osa tavaroista oli pakko jättää jälkeen, käskytin muuttomiehet ottamaan raskaimmat jäljellä olevat ja mennään myöhemmin hakemaan pakettiautolla loput. Budjetti paukkuu! 

Mutta uusi koti on kiva, ja sauna on lämmitetty jo kahdesti. KOHTA, ihan kohta, täällä on sen verran tavaratkin järjestyksessä, että voin levätä ja alkaa suunnata ajatuksia mihin haluan: vauvaan, tulevaisuuteen, synnytykseen, perheeseen, parisuhteeseen, muihin lapsiin, kotoutumiseen. 

Odotan kovasti arjen alkamista, ja sitä että mies ja lapset menevät töihin ja kouluun ja saan täällä loikoa katselemassa telkkaria ja torkkua pitkin päivää ja tunnustella supistuksia ja potkuja. Mmmmmm........ Viikkoja on vielä monta, toivottavasti! (LA siis 26.1. mutta saattaa tämä mennä helmikuun puolelle).

***

Ihanaa on ja jännittävää, että teistä muista mammoista alkaa toukkia kuoriutua :-) Ihan kihelmöi tulla tänne katsomaan kenelle on kutsu käynyt ja miten siinä on käynyt!

***

Jotain kommentteja viime päivien juttuihin:

Basura: nauratti sun luminen naama.... voin myös hyvin kuvitella itseni samaan tilanteeseen. En ole ketterimmästä päästä muutenkaan ja nyt vielä vähemmän.... ja jotain hassua tässä avuttomuudessa on. Söpöäkin?! Toivottavasti se näyttää siltä muidenkin kuin omissa silmissäni :-)

Uudenvuodenmenyehdotus jos ei ole liian myöhäistä: itse tehty pizza!

Rozie ihmettelit emättimen bakteeriviljelyä.... multa otettiin bakteeri (ja hiiva- ja virus-)näyte emättimestä tuolla raskauden puolivälissä ja aika tavallista tiedän sen olevan muutenkin, minulla syynä ihan vain runsas valkovuoto (olin kyllä itse aika varma ettei mitään tulehdusta ole, onpahan vain yliaktiiviset limakalvot ja ihan puhdas näyte oli). Bakteeritulehdusta siellä alueella vähän pelätään, koska se on erittäin tavallinen ennenaikaisen synnytyksen käynnistäjä, ja voipa aiheuttaa vauvalle terveysongelmiakin jos ei havaita eikä hoideta. Siksi pitää itsekunkin itsekin ottaa vakavasti jos alkaa tulla pahanhajuista tai outoa vuotoa tai kutinoita. 

Nukka ja lucky otitte puheeksi seksipuuhat synnytyksen käynnistäjänä.... muistelen että luin jostain ns luotettavasta lähteestä että vähän sellaista kansanperinnettä se on. Joo, totta, spermassa on samaa ainetta kuin sytotecissä millä synnytykset (ja abortit...) voidaan käynnistää (ja tuo lääkeaine kai tehdäänkin sian spermasta). Mutta ei se spermassa annosteltuna (hih) samalla lailla vaikuta, eikä oikeasti käynnistä synnytystä. Ehkä sillä voi jotain pientä vaikutusta olla jos kohtu muuten on valmis ja kypsä (mehän emme tiedä MIKÄ elimistössä saa aikaan synnytyksen käynnistymisen - mikä se ensimmäinen askel on!), mutta luultavasti silloinkin suurempi vaikutus on mekaanisella.... öh.... tökkimisellä vai sanoisinko pökkimisellä. 

Aiheeseen liittyen, tunnustus: muuttopakkauspäivinä kun lapset olivat poissa, tuli harrasteltua tosi paljon, ja olipa ihanaa ja tuli tarpeeseen ja haikea mieli on nyt kun tietää, että ei sitten varmaan tule olemaan VUOSIIN enää yötä jona ei olisi yhtään lasta kotona. Ja oletan ja odotan, että imetysaikana iskee minuunkin ns. EVVK -ilmiö (ei voisi vähempää kiinnostaa). Se vain on niin tavallista :-/ Että nyt on sentään jotain jota muistella, vaikka tämä vähän kömpelöä jo onkin... heh. Eikä muuten aiheuta täälläkään mitään ylimääräisiä supistuksia tai kipuja. 

Yhdyn Kottiksen vinkkiin, että vaikka sairaalassa ei oikeasti TARVITSE olla mukana mitään, niin sukat siellä on kyllä tosi surkeita :-) Eli omat mukaan ei ole huono ratkaisu. 

Minä muuten olen värvännyt äitini ompelemaan mulle SYNNYTYSHAMEEN. Vaikka minulla ei ole mitään sairaalaa vastaan miljöönä, niin minua vähän ahdistaa se kolttupolitiikka, sairaalan vaatteisiin tunnen katoavani.... ja juuri hetkellä jolloin eniten tarvitsen itsetuntoani ja identiteettiäni. Aion siis näillä näkymin synnyttää omassa t-paidassa tai topissa ja sellaisessa minihametyyppisessä ratkaisussa. 

Röyh, päätän raporttini täältä Itä-Helsingistä tähän. (edelleen jatkuva närästys on varmaan pahin vaivani....).






 
Joo, totta, spermassa on samaa ainetta kuin sytotecissä millä synnytykset (ja abortit...) voidaan käynnistää (ja tuo lääkeaine kai tehdäänkin sian spermasta). Mutta ei se spermassa annosteltuna (hih) samalla lailla vaikuta, eikä oikeasti käynnistä synnytystä.

Heh, sian spermaa emoticon ja sytotecia käytetään myös sioilla synnytyksen käynnistyksessä!! Eli jep jap emoticon

No joo, olishan se seksi kiellettyä raskauden aikana jos se nyt käynnistäisi synnytyksen!! Pikkasen järkeä mukaan kun lukee kirjotuksia..kyllä se varmaan kypsyttää paikkoja..tuskin lääkäri sitä niin suosittelisi jos sillä ei mitään tehoa olisi!! Tyhmäksihän se sillä ittensä tekesi emoticon mutta tämäkin juttu yksilöllistä..toisilla auttaa toisilla ei!!
 
Hurja toi sian sperma juttu :D

Viime yö oli taas erikoinen. Masukki rupes melskaamaan klo.12 aikaan ja lopetti vasta klo.02 aikaan. Tosi voimakkaasti, pelkäsin tosissaan että se kääntyy ympäri tai tulee nahkoista ulos. Viimenen puol tuntia tuntu että joku olisi viillellyt puukolla alakertaan. Ihan sairaasti sattu!! Sen jälkeen alamaha ollut kipee, kipuilee aaltoilevasti välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ja nyt on tunnin sisään tullut muutamia kipeitä suppareita. Katotaan miten käy...
Kun periaatteessa mulla olisi tänään laskettu mutta ne ei rakenneultrassa sitä kuitenkaan muuttaneet entisestä 2.1. :D

No mutta oikein hyvää uutta vuotta kaikille mammoille!!!
Meidän kuukausi koittaa ja sitten tosiaan alkaa jännitys kuka poksuu seuraavaksi! :)
 
sian sperma...hmm..taas yksi asia mitä en välttämättä olisi halunnut tietää :D Mites muuten etkös kressida oo vegaani? Mites ois sun poliittinen suhtautuminen tähän käynnistys aineeseen jos siihen tilanteeseen joutuisit? Ite oon vaan lakto-ovo vege mut silti saatttaisin esiintyä erittäin vegaanisena ihmisenä jos mulle tuota ainetta nyt tyrkyttettäisiin :D

Katotaan vaan bofink niin sä saat sen kuorolaulun :D Mut ei se haittaa koska kuulemma eka poika ja tyttö saa lahjat ja eikös teille ollu tulossa tyttö ja meille poika ;D Ois kieltämättä aika koomista jos näin kävis. Mut mä taidan kyllä olla ihan omissa uusissa puhtaissa lakanoissa tän yön.

Tänään oon nyt käyny neuvolassa aamulla, päätinkin sit kävellen mennä sinne kun tuo auraus tilanne oli vähän epävarma.. Sit tamppasin matot, tein ruokia (oma tekonen pitsa ois kyllä kova mutta salaatti painotteinen ja juustotarjotin menyy tuli nyt sit hommattua niin ehkä se pitsa ois sit vähän liikaa) imuroin, luuttusin lattiat ja vaihdoin lakanat. Nyt sit ois jäljellä enää juustojen leikkely, saunan lämmitys, koirien kanssa lenkkeily ennen ku ne alottaa paukuttelun ja sit jos lopuks kokeilis sitä ihmisen spermaa :D Vielä ei kyllä kutkuta mihinkään suuntaan mut kyl eilen tuli jo joku 3 kipeähköä supparia vessojen siivouksen seurauksena ja vauvan pää oli kiinnittynyt ja tosi alhaalla niin ehkä ei kuitenkaan kauaa tarviis ootella. Neukku täti vaan varotteli että oottele vähän aikaa ennen ku rupeet riehumaan ettei vahingossa synny joku minuttia vaille 12 :D
 
Mutta pidetään tosi railakkaat uudenvuoden bileet! :D varsinkin ne jotka lähtee synnärille ;) Koitetaan ees valvoo sinne 12 et vuosi virallisesti vaihtuu. emoticon
 
Jee, Kohta alkaa Meidän Kuukausi emoticon Ei kait tämän vuoden puolella vielä kukaan kerkiä jakautumaan? Vielä olis muutama tunti jäljellä :)

Meillä kotimenussa tänään tonnikalasalaattia, pitsaa, juustoja & keksejä, nakkeja, lihapullia, perunasalaattia,......... eli vähän kaikenlaista emoticon  Ainoa mikä harmittaa, on se että ei muistettu käydä ostamassa sellasta pientä kuoharipulloa, eikä enää viitsi lähteä hakemaan. Isoja pulloja meillä olis, mutta ei semmosta viiti avata, kun ite maistaisin vain sen yhen lasillisen ja mieskö sen koko pullon kittaisi yksinään loppuun. Noo, kyllä se vuosi vaihtuu ilman kuplivaakin. Niin ja mahassa kyllä kuplii ihan itsestään senkin edestä emoticon

Jos tosiaan puolilleöin jaksaisi valvoa niin ehkä voisi jopa muutaman raketin käydä kuikuilemassa pihalta :)

Hyvää uutta vuotta!

 
Jei, enää 7,5 tuntia ja sitten voidaan huokasta ja jäädä vain odottelemaan emoticon

Shoppailu ja siivous hoidettu, saunakin tänään mut seksi taitaa nyt jäädä kun mun vanhemmat on ihan kohta täällä ;D Pitihän se kuoharipullo käydä ostamassa, ihmeen vähän nolotti vaikka kävin ihan ite emoticon . Meillä on neljä tyhjentäjää niin sai ostaa ihan ison ;)

Hyvää Uutta Vuotta Mammat, koittakaahan nyt pysyä vielä muutama tunti kasassa! Saapa nähdä kellä tulee eka vauveli ensi vuodelle =)
 
Toimiiko teillä muilla tuo Syntyneet Tammivauvat-topic? Mulla näkyy kyllä etusivulla aina jonkun lisättyä jotain mutta varsinaisen kommentin näen vasta tuntien päästä >:( Ja jokaisen kommentin jälkeen sama juttu, eikä kuitenkaan muissa topiceissa ole samaa ongelmaa. *ärrinmurrrrr*


ps. 5h 46min ;)
 
Takaisin
Top