Joulukuun juttelut

Olo on pikkaisen turhamainen mutta pakkasin pari kivaa vaatekertaa ja pikkaisen eri kokoisia (painoarviota ei ole) vaikka mitään muuta kuin kotiintulovaatteet ei tarvitse ottaa. Ja nekin siis voi tuoda myöhemmin perässä. Helppo ratkaisuhan on käyttää sairaalan vaatteita kun niitä voi vaihtaa niin usein kuin haluaa ja pestäkään ei tarvi. Mutta jotenkin vaan ajattelin että tuun ottamaan varmasti kuvia ja muutenkin olis kiva jos vauvalla on jotain omannäköistä päällään. Myssy tms.

Vinkki jonka oon saanut monilta liittyen omiin vaatteisiin on omat sukat. Sairaalan sukat kun on sellaisia valuvia pötköjä.
 
Omiin vaatteisiin sukkien lisäksi imetysliivit! Neuvolan tätikin sanoi että muuten pärjää kyllä mutta hän on aina neuvonut ottamaan omat imetysliivit mukaan :)

Vauvalle kotiutumisvaatteet, muita ei tarvitse ja meillä mies tuo ne vasta kotiin hakiessa mutta pitkämatkalaisilla se ei välttämättä onnistu.
 
Joo lucky minähän se rymyämistä kaipasin mutta en ehkä ihan tossa röörit täynnä lunta muodossa :D Kyllä mua ainakin välillä tuppaa naurattamaan ku mitään saa tehtyä ja kaikki on niin vaikeeta. Kun kumartuu nostamaan sukkaa lattialta niin kuuluu aina hirvee ÄÄÄRRGH!! huuto kun yrittää taipua :D Ootteko muuten huomannu et nyt ku yrittää että ei tiputtais mitään latialle niin kaikki tippuu! Se on tosi ärsyttävää.. Tosin eilen kyllä rupes jo vähän ketuttaa kun puksutella yritettiin ja ku omat liikkeet on niin sulavat että siitä on tuo eroottisuus niin kaukana niin ei oikein ole fiilistä. Mut onneks ei tuntunut miestä haittaavan mursun kanssa puuhailu emoticon

Eipä mullakaan kyllä tuo sperma supisteluja kauheemmin aiheuttanut.. Pitäis vähän useemmin testata. Mut on myös sanottu että ei sitä synnytystä saa pakottamalla käyntiin että jos ei oo tulossa niin ei se sperma mitään tee. Et jos se bofink tekis sen vuoden ekan vauvan ja kertoo sit minkä jyväskylä kynän siltä kaupungilta saa :D

Viikko ois laskettuun aikaan..paitsi sitäkin sanotaan että ei saa tuijottaa sitä päivää orjallisesti koska voi mennä reippaasti yli tai aikasemmin..että loppujenlopuks toi päivä ei taida paljoo kertoa. Eiks se oo joku 3-5% lapsista jotka oikeesti syntyy laskettunapäivänä...et se on aika vähän. Huomenna alotan kyllä siivoilut ja aktivoitumisen ja aattelin tampata ne matotkin ihan ite minkä yleensä vieritän miehen tehtäväks. Rupeen olee aika kypsä tähän palloiluun ja tahon jo pojan syliin emoticonSaunaa ja seksiä päälle niin eikös sen niillä pitäs irrota jos on irtookseen. Nyt on kaapissa herkkuja uudeks vuodeks ja saa sit koiranhoitajat syödä ne jos ite päästäiskin synnyttämään. Nyt en jaksa enää välittää kuinka suolasta ja epäterveellistä syön ku paineet on kohonnu muutenkin ja kiloja tullu hirveesti niin sit ku vauva on syntyny alkaa tiukka kunto kuuri niin ei voi herkutella enää niin täytyy nyt ottaa kaikki ilo irti rasvasta, suolasta ja sokerista...namnam!
 
Joo lucky minähän se rymyämistä kaipasin mutta en ehkä ihan tossa röörit täynnä lunta muodossa :D Kyllä mua ainakin välillä tuppaa naurattamaan ku mitään saa tehtyä ja kaikki on niin vaikeeta. Kun kumartuu nostamaan sukkaa lattialta niin kuuluu aina hirvee ÄÄÄRRGH!! huuto kun yrittää taipua :D Ootteko muuten huomannu et nyt ku yrittää että ei tiputtais mitään latialle niin kaikki tippuu! Se on tosi ärsyttävää.. Tosin eilen kyllä rupes jo vähän ketuttaa kun puksutella yritettiin ja ku omat liikkeet on niin sulavat että siitä on tuo eroottisuus niin kaukana niin ei oikein ole fiilistä. Mut onneks ei tuntunut miestä haittaavan mursun kanssa puuhailu emoticon

Eipä mullakaan kyllä tuo sperma supisteluja kauheemmin aiheuttanut.. Pitäis vähän useemmin testata. Mut on myös sanottu että ei sitä synnytystä saa pakottamalla käyntiin että jos ei oo tulossa niin ei se sperma mitään tee. Et jos se bofink tekis sen vuoden ekan vauvan ja kertoo sit minkä jyväskylä kynän siltä kaupungilta saa :D

Viikko ois laskettuun aikaan..paitsi sitäkin sanotaan että ei saa tuijottaa sitä päivää orjallisesti koska voi mennä reippaasti yli tai aikasemmin..että loppujenlopuks toi päivä ei taida paljoo kertoa. Eiks se oo joku 3-5% lapsista jotka oikeesti syntyy laskettunapäivänä...et se on aika vähän. Huomenna alotan kyllä siivoilut ja aktivoitumisen ja aattelin tampata ne matotkin ihan ite minkä yleensä vieritän miehen tehtäväks. Rupeen olee aika kypsä tähän palloiluun ja tahon jo pojan syliin emoticonSaunaa ja seksiä päälle niin eikös sen niillä pitäs irrota jos on irtookseen. Nyt on kaapissa herkkuja uudeks vuodeks ja saa sit koiranhoitajat syödä ne jos ite päästäiskin synnyttämään. Nyt en jaksa enää välittää kuinka suolasta ja epäterveellistä syön ku paineet on kohonnu muutenkin ja kiloja tullu hirveesti niin sit ku vauva on syntyny alkaa tiukka kunto kuuri niin ei voi herkutella enää niin täytyy nyt ottaa kaikki ilo irti rasvasta, suolasta ja sokerista...namnam!
 
Oliko täällä muita kenellä on vauva jouduttu kääntämään perätilasta raivotarjontaan? Sattuko? Saiko ne lääkärit käännettyä vaavia?
Mulla on vauvan kääntöyritys huomenna ja jännittää ehkä enemmän ku koko tuleva synnytys..
 
Sisko antoi vinkin että pitää miestä pyytää koskettelemaan korvia ;) Korvissa on paljon hermoratapisteitä ja jos tahtoo edistää synnytyksen käynnistymistä niin kuulemma tuon pitäisi tehota, eli perjantaina kaikkien miehet korvien kimppuun ;D

labitsi: Kaveri kertoi että sattui todella, eivätkä saaneet sitten käännettyä joten päätyivät sektioon. Mutta yksilöllistähän tuokin kai on, jotkut kun vain sanovat että käännettiin eivätkä erikseen mainitse kovia kipuja :) Tsemppiä, toivottavasti ei satu kovasti!
 
ööö, ymmärtääkseni siinä seksi jutussa on kyse siitä että spermassa on samaa ainetta kuin käynnistys lääkkeessä joten luulis nyt jotenkin auttavan!! Miksi sitä muuten käynnisteltäisiin.. ja joo ehkä se tarkoittaa useampaa kertaa kuin yhtä silloin tällöin..laitetaanhan käynnistyksessäkin 4h välein tabletin murunen kohdunkaulalle!!! Ja vaikuttava muutos onkin kohdunkaulan kypsyminen..avautuminen eikä supistelu niinkuin yleensä ajatellaan! Mutta tiedä näitä...
emoticon
 
minä olen huomannut ainakin sen ettei tavarat pysy käsissä... olen itse vasuri ja oikea käsi ei siksi toimi niinkuin tahtoisi ja vasemman käden peukalo kipu, joka on jo parisen kuukautta vaivannut niin ei siinäkään mikään pysy... ainakaan lasit ja esim. limpparia on mahdoton kaataa yhdellä kädellä kun on niin  painava ja paksu... en tiedä onko tämä peukku jotenki tulehtunut tai onko siinä joku jännetupintulehdus... mutta ei vaan parane... :( 

tuolla muitten 2010 odottajien foorumissa oli jossain linkki missä oli mainittu näitä hermorata pisteitä mitä hieromalla voisi edistää synnytystä... :D Mutta eikös alaselän hierominen ole ollut kiellettyä koska aiheuttaa supisteluja ja näin ollen voi käynnistää synnytyksen liian aikaisin... eli jos nyt aloittais alaselän hieromisen, voisiko se sitten edistää sitä... :D
 
miehet varmasti innostuvat tuosta 4 tunnin välein seksistä ;)

Noh, me otetaan rauhallisesti perjantaihin asti ja sitten voi alkaa remuta vähän enemmän. Vuoden eka ei tarvii olla, mutta ensi vuonna saa tulla. Olo ei ole hirmu tukala, mutta lokakuussa jouduin lempiharrastuksen jo jättämään, että siinä suhteessa tönkkö Yksi koiristani on tosi näppärä nostamaan tavaroita lattialta, mamman kulta :)

Mie en ole vielä pakannut sairaalakassia - en aio tänä vuonna minnee lähteä :D ja imetysliivitkin on ostamatta. Meille kun sanottiin, että kannattaa katsoa kuinka turpoavat, kun maito tulee.... niin monta on tapaa...

tää vastausruutu on typerä :/
 
basura: Jos se vuoden eka tulis niin sairaalaan tulis joku mieskouro laulamaan ja lapsesta tulis niitten kummilapsi ja kaupunki antaa jonku raha summan. Että siihen vaan yrittämään! :D

labitsi: Hyvällä ystävällä sattu tosi paljon se kääntäminen ja hekin päätyivät sektioon ku eivät saaneet käännettyä. Mutta sitten muutama tuttu sanonut että ei se oo homma eikä mikään, että ei sattunut ollenkaan.
Toi on niin tosi yksilöllistä. Ja varmaan riippuu kääntäjästäkin, onko miten kovakouranen.
Mutta toivotaan että menee hyvin ja vauva kääntyy!! Tuu kertoo sitten miten meni ja tuntemukset.

Samat ajatukset mitä oonuskalla että perjantaihin asti otetaan rauhallisesti, sitten rupeen saunan jynssäämiseen jonka jälkeen saunaan, ulos lenkkeilyä ja peittojen heiluttelua...  Että jos se ees vähän auttas :D
Mä niin haluun pienen syliin eikä itelle oo ku se vaivaset 4 päivää laskettuun ja vuodenvaihteeseen pari päivää. Ei millään enää malttais oottaa ja toivoo vaan että tulis äkkiä perjantai niin pääsis savustamaan ulos pikkuista :)
 
Käännöksestä selvitty! :)
Mun mielestä se kyllä sattui, pikkusta pidettiin pyllyn alta kiinni ja ohjattiin niskasta kääntymään. Vauva oli tosi yhteistyöhaluinen ja kääntykin sit helpolla raivotarjontaan. Ei tarvinnu munkaan kauaa kärsiä :)

En ehtiny äippäpolilta ees kotiin, kun alkoi tuntuu liikettä molemmilta sivuilta. Oiskohan kääntyny poikkitilaan heti ku silmä välttää? :D
Kotona ku kävin vessassa niin paperiin jäi jotain keltasen rusehtavaa limasta vuotoa.. sitä ei ollu paljoo mutta tuli kyl väistämättä mieleen, että tuleekohan sitä limatulppaa nyt ulos? En millään jaksa uskoa että synnytys alkais lähipäivinä, mulla on ollu menkkamaisia tuntemuksia vasta pari päivää..
Täytyy tarkkailla tilannetta, onneks perjantaina pääsee neuvolaan sivistämään itseään..
 
Oon käsittäny et se limatulppa voi irrota ihan sillei pikku hiljaa osissakin? Et ei sillei välttis kerralla koko klöntti. Sit taas jollakin se on ku vettä tai valkovuotoo tai jotain et rupeen epäilee koko limatulppa touhua..

Mä ostin nyt tuparilahjaksi saadulla lahjakoritilla hoitoalustan, sukkia vauvalle ja hoito kassin. Oli kaikkein nätein kassi ku meinasin ostaa vaan ihan perus laukun mutta oli niin helkkarin rumia kaikki siinä kaupassa niin otin sit sen hoitolaukun. Heti kyllä oikeestaan kadun sitä kassia koska se on aika pieni et kun "hienosti" taittelin sen vaunun sadesuojan sinne niin se oli jo täynnä.. Meinasin et ois saanu olla sen verta iso et mahtuis oma lompakko yms samaan kassiin. Nyt veikkaan että ei mahu kestot ei puhtaana eikä likasena sinne. Noh mut kai sille jotain käyttöö keksii. Tai täytyy sitä käyttää omana lompsa kassina ja ottaa isompi vauvan tavaroille.

Mä en kyllä niin välittäis mistään mieskuorosta et jos vaan oottelen et tulee ku tulee :D

Hei mites tarkkaa se on se juttu että vauvaa ei sais ekana 2vko viedä ulos? Ku mietin et mies on lomilla sen 2vko eka ja 1vko sit myöhemmin niin ois kiva esim kaupungissa käydä jos autolla menee ja siellä shoppailee vauva mukana niin onko se nyt sit niin kiellettyä? Mun talvikengät ainakin on ihan rikki (jotka ostin n 2kk. sitten...) ja haluaisin jo jotain vaatetta päälle missä oikeesti viihdyn eikä mitään äitin 100 vuotta vanhoja takkeja yms. Ois kiva näyttää pitkästä aikaa ihmiseltä ja se vaatii shoppailua ja enhän mä nyt raaski jättää vauvaa kotiin siks aikaa miehen kanssa ja imettääkin pitäis. Mietin myös kun ostin miehelle tatuointi lahjakortin ja ite aattelin samalla vähän koristautua lisää niin voi vauvan ottaa sinnekkin imetys lähettyville vaikka mummon kanssa niin ois kiva sekin ehkä miehen lomilla hoitaa.. Ei houkuttelis kauheesti 2vko kotona vaan möllöttää ku voitas koko perhe tehdä jotain kivaa..
 
Basura, meille ainakin neuvolatäti sanoi perhevalmennuksessa, ettei omaa vauvaa veisi ulkoilemaan ekaan kahteen viikkoon ja senkin jälkeen välttäis ihmismassapaikkoja (kuten kauppoja) koko influenssakauden.

Minä en ainakaan raahi viedä mihinkään pitkään aikaan saati sitten jättää kotiin :) Varmaan säitten salliessa ulkoillaan koirien kanssa kahden viikon jälkeen.

Vanha kansa sanoo, ettei nimetöntä lasta saa viedä pois kotoa. Eli alle kahden kuukauden ikäisen lapsen kanssa ei kannata lähteä mihinkään. 
 
minäkään en taida kahteen viikkoon liikkua kotoa... riippuu millaset ilmat on ulkona.. pakko kuitenkin koirat on ulkoiluttaa mutta kutsunko sitten ukin tai mummin muutamaksi minuutiksi vauvaa vahtimaan iltapäivästä vaikka että koirat saan käytettyä sillon ku mies on töissä... vielä ei ole itkuhälyttimiä hankittu mutta pitänee ottaa asia puheeksi miehen kanssa josko se olisi innostunut hankkimaan kyseisen vekottimen kun huomenna menee sukset hakemaan kaupungista... 

tänään kävinki miehen kanssa alennusmyynneissä ja kyllä täytyy myöntää ettei tällä tulevalla mammalla ole enää nilkoissa mitään muotoa kun turvoksiin veti jalat... siellä 5h ravasin paikasta toiseen... ja nivusissakin sellainen tuska loppuajasta että ei paljo enää kävelemään tee mieli lähteä kun tuntuu että jalat ei liiku mihinkään ja kipukin alko olla melkoista... lienee vaikutusta eilis illan vuoristokiipeilystä vielä... noh... ostin sellaisen balance rannekkeen, jonka pitäis lisätä notkeutta, tuoda lisää voimaa ja tasapainoa... eli varmaan ihan turha ostos mutta jotai oli vaan pakko saada ostaa... synnytyksen pitäisi näillä näkymin sitten sujua ihan tuosta vaan... :D
 
Hui! Kohta taitaa lähtö olla lähellä! Iltapalaa syödessä tunsin kun jotain lorahti housuun...Noin teelusikallinen tuli kellertävää/vihertävää nestettä...soitin synnärille, toivotti tervetulleeks tarkistukseen mut toivoi et ooteltais vielä kotona jos pöksyt kastuis enemmän...nyt siis tuppo housuissa odotellaan mitä yö tuo tullessaan...tais eilinen peittojen heiluttelu edesauttaa emoticon harmittaa vaan jos muksu nyt putkahtais mailmaan, kun olen hartaasti toivonut et se tulis vasta ens vuoden puolella....mutta jännittäen sohvalle seuraamaan tilannetta emoticon
 
Huih, jännityksessä mukana konna! :)
Laitahan tieto jos lähtö tulee ja kykenet :D

Mulla on ollu nyt pari päivää kivuliaampaa, kovasti painetta alhaalla ja nipistelee niin mahottomasti välillä... Liitoskipuja lienee kuitenkin?? Säväreitä tulee tonne oikeeseen reiteen nyt taas enemmän... Viime yö oli tosi hankala ja tukala :( Voi kun vielä reilut 2 vrk pysyis mutta jos ei niin eihän sille mitään mahda, pääasia että kunnossa tulee pihalle :)

Pari viikkoa on tosiaan kotona olo suotavaa ja senkin jälkeen vain harkitusti näin tautisena aikana, juurikin kuten Wii sanoi. En kyllä lähtisi minnekkään shoppailemaan vauvan kanssa vielä toviin, en antaisi itselleni anteeksi jos pieni sairastuisi minun takiani.
 
Taisit rozie tartuttaa tämän hankalan olonemoticon
Mitenkään päin ei oo hyvä olla, ei pötköllään, ei seisaallaan, ei siis mitenkään ja ehottomasti myös liukuportaat hengästyttää emoticon kaupassa käydessä. Josko se tästä vielä helpottas..

Ähellytyttää ja kipuilua masussa. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä tarvis lähteä. Olis niin ihanaa, jos lähelle laskettua aikaa pääsis, niin ois vauva kunnolla valmis maailmaan.

Edit: sanoo tyyppi, joka kuitenkin vielä viikolla 41+ jotain oottelee ja oottelee :)
 
Wii: Liukuportaat ON pahimmasta päästä emoticon
Oisit kyllä voinut ottaa tän olon ihan kokonaan, nyt beebe tosin tuntuu lähinnä myllertävän eikä supistele (kipeesti) joten kai se kaks vuorokautta vielä pysyy?? Mut ei oo näin tuskasta ollu tuo myllertäminen aiemmin, alkaa tila loppua kesken... Mies on saikulla ja nautiskelee kuumaa rommia että paranee. Ilmiselvästi tekis mieli nautiskella vähän enemmänkin kun niin yltiöoptimistisesti väittää ettei nassikka ole vielä tulossa ;D
 
tämä tammikuinen mamma lähtee nyt synnyttämään... lapsivedet meni 5 aikaan yöllä kun rupesin pissalta lähtiessä pyyhkimään niin lorahti ppönttöön jotai reilu dl kirkasta..ja sen jälkeen vähä väliä tulee... (ETTÄ EDES NIGTH SITEET EI TEPSI::: nyt on ollut hyvä apu vauvanvaipasta kun saa tiiviisti tuonne haarukkaan sen laitettua.. ja imukyky on parempi...) jonka jälkeen tuli hieman rusehtavaa... nyt puol 7 jälkeen supparit on n.7 min välein ja alkoivat 5:44... kotona vielä ja mies jo soittelis ampparia, mutta minä vakuutan että keretään omallakin autolla... koiratki aavistaa tilanteen ja ei meinannu edes ulos suostua lähtemään isännän kanssa.. :D että tästä se lähtee!!! tulkaahan perässä tytöt!!!
 
Takaisin
Top