Joulukuun jorinat

Iski sitten epätoivo ja itku ku pääsin kotiin.. Mahtaisko saada akuutisti ja pelkopolille ja pelkää sektiota!?
 
Iski sitten epätoivo ja itku ku pääsin kotiin.. Mahtaisko saada akuutisti ja pelkopolille ja pelkää sektiota!?

Mikä sua huolettaa? Jos heidän mielestään ei ole hätää, niin kyllähän vauvan on vielä turvallisempi vahvistua mahassa. Jos kaikki on vauvalla hyvin, niin nythän voi vielä rauhassa odotella :)
 
Mikä sua huolettaa? Jos heidän mielestään ei ole hätää, niin kyllähän vauvan on vielä turvallisempi vahvistua mahassa. Jos kaikki on vauvalla hyvin, niin nythän voi vielä rauhassa odotella :)

Mua pelottaa se että käynnistys ei onnistu ja päädytään sektioon.. Pelottaa myös se ettei ole vaihtoehtoja vaan käynnistys alkaa olla jo aika varma asia koska tilanne tuskin kauheasti muuttuu viikossa..
Halusin siis alunperin mahdollisimman vähän puuttumista ylipäätään ja säikähdin jo viimeks sitä kun yhtäkkiä mainittiin käynnistyksestä.. Ja nyt vielä varmistettiin että jos ei tosiaan tässä viikon sisällä tapahdu mitään niin arvioidaan käynnistyksen aloittaminen joko heti tai seuraavalle viikolle..
Ja siis ensi viikolla vasta 37+5 kait kun katsotaan se käynnistyksen aloitus.. Eli ei edes ole lähellekään yli aikainen!
 
Miksi ne Fuji haluaa käynnistää ennenaikaisesti? Eikö vauva ole ollut pienikin kaikissa arvioissa?
 
Miksi ne Fuji haluaa käynnistää ennenaikaisesti? Eikö vauva ole ollut pienikin kaikissa arvioissa?

Just siks ettei haluta riskeerata että kasvu hidastuu.. Tai että virtauksiin tulis mitään häikkää.. Mun on käsketty myös heti lähteä päivystykseen jos tulee liikkeisiin muutosta yhtään..

Ei mulle sen enempää perusteltu tota käynnistystä muuten kuin että lapsen etu ja ettei mielellään anneta mennä yli viikon 38.. Luotan vaan siihen että kyllä lääkäri tietää paremmin..
 
Varmasti fuji henkilökunta tietää hyvin, mikä on missäkin tilanteessa parasta sun ja vauvan kannalta. Voit ihan varmasti luottaa siihen. Käynnistyksistä on ihan hyviä kokemuksia monilla ja jos meneekin sektioon, siitäkin selviää! :) Ehkä nyt kannata vaan edetä päivä kerrallaan eikä ottaa liikaa stressiä aiheesta - se tuskin ainakaan edistää synnytyksen käynnistämistä. Mutta tsemppiä kovasti!
 
Joo ihan totta kyllä.. Tää vaan oli oikeastaan aika kova isku vasten kasvoja mulle.. Ja menee ihan täysin vastoin sitä mitä toivoin..
Ja tiedän että sektiosta varmasti selviää juu mutta pelkään sitä ihan mielettömän paljon jostain syystä.. Enkä edes oikein osaa selittää miksi..
 
Kaikki menee varmasti hyvin fuji. Minkä kokoarvion sait pojasta tällä kertaa?
 
Kiitos!

Arvio oli tällä kertaa 2250g ja tosiaan tänään on 37+0 jo..
 
Suunnitelluissa sektioissa menee yleensä kaikki hyvin! :) Ja suurimmassa osassa kiireellisissä ja hätäversioissakin!
 
Suunnitelluissa sektioissa menee yleensä kaikki hyvin! :) Ja suurimmassa osassa kiireellisissä ja hätäversioissakin!

Joo mut riskit on huomattavasti suuremmat ylipäätään sektiossa verrattuna alatiesynnytykseen.. Ja kiireellisenä tai hätänä suuremmat kuin elektiivisessä..

Mut joo kyllä siitäkin varmaan selviytyy pakon edessä jne mut pelottaa silti...
 
Itse kans mieluummin synnyttäisin alakautta, mutta olen kuitenkin tuon koon takia henkisesti varautunut myös siihen sektioon ja uskon, että siinä tapauksessa ammattilaiset katsoo, että se on turvallisempi tapa ja olen hyvissä käsissä! :)
 
Niin no mulla menee koon puolesta päin vastoin.. Ei tosiaan taida olla vaihtoehtoja..
 
Tsemppiä Fujille!
Mä kuulostelin supistuksia viime yönä noin klo 4-6. Aika tiheesti tuli sellaista menkkajomotuksen kaltaista aaltoilevaa kipua, muttei kuitenkaan missään vaiheessa muuttunut hurjan kivuliaaksi. Sama juiliminen on nyt jatkunut koko aamupäivän. Mitähän tää nyt on?! Niin mielelläni lähtisin jo synnyttämään, mutta ei nää sellasia synnytyskipusupistuksia kyllä ole.
 
kyllähän nämäkin päivät on.. minulla mennyt eilen ja tänään aamupäivä pötkötellessä sängyssä.. Nyt jopa on tortut uunissa.. sunnuntaina tulee käymään miehen veljen vaimo vauveliinin kanssa. Ja huomenna jos jaksaisi pipareita leipoa..
 
Mä en jaksa kans yhtään mitään. Pyykkiä pestä...ja tiskata....siinä kaikki. Vauvan vaatteetkin edelleen kaivamatta. Huoh! Voimat vaan ihan loppu.

Ja synnytys...mulla saattaa olla edessä suunniteltu sektio...kun vauva iso. Ja jotenkin alan jo itse kallistua sektioonpäin, vaikka alunperin ehkä olin alatien kannalla. Mut mitä enemmän punnitsen haittoja niin sitä enemmän sektiomyönteinen olen.
 
Kiitos!

Arvio oli tällä kertaa 2250g ja tosiaan tänään on 37+0 jo..

Täällä kokoarvio 37+0 oli 2270g ja eilisessa seurannassa 2750g eli noin viikossa voi tapahtua paljonkin! Tsemppiä:Heartred tosin mulla ei koskaan mainittu käynnistystä eli en tiedä onko sun tilanteessa sitten jotain muutakin..
 
Takaisin
Top