Joulukuun helinät =]

Ninspe, aika inhottava tilanne. Mulla ollaan töissä oltu tosi ymmärtäväisiä vaikka alotin sielä vasta. Tosin kerroin esimiehelle heti että joudun raskauden takia vaihtaan vanhasta työpaikasta kun olisin muuten joutunu jäämään sieltä viimestään puolessa välissä pois ja sattu tarjoutuun toi uusi paikka. Harmittaa vaan itseeni kun oon nyt kolmatta viikkoo pois ja oksentelu ei vaan helpota. Eilenkin oltiin ulkona syömässä kun ystävällä oli synttärit ja ylöshän sekin tuli :( alkaa usko ja toivo loppua kohta :D

Kävin tosiaan viime viikolla neuvolalääkärillä kun saikkua piti jatkaa ja hän sitten tunnusteli kohtua ja varmisteli viikkoja ja kysyi myös että sanoihan ultraaja että alkioita oli vaan yksi. Vitsi kun on alkanu jännittään että mitä jos nt-ultrassa löytyykin toinen :) mutta se jääköön nähtäväks.

En oo edes jaksanu avata tietokonetta moneen päivään kun oon ollu niin poikki mutta selvästi kaikille kuuluu hyvää vain :)

Niin juu ja joku kysy siitä rokotteesta mikä liitty niihin veriryhmiin niin mä ainakin sain esikoisen jälkeen sen rokotteen koska oon - ja poika + juuri siksi ettei keho ala hylkimään seuraavaa lasta mikäli hänkin +, vaikka taisi tuohonkin jo vastaus tulla..

 
Meillä tulee ikäeroa n.1v 3kk. Kauhulla jo odotan ens kesää :) Meillä poika nyt kohta 8kk ja oon kokenut tämän vauvavuoden tosi helppona. Viihtyy leikeissä yksikseenkin, on hyväntuulinen ja terveenäkin pysynyt. On nukkunut nyt jo jonkun aikaa kokonaisia öitä ja yösyötöt jätimme pois pari kk sitten. Tää tulokas on varmaan sitten joku ihan adhd-kauhukakara..

Mulle oli vuosi sitten raskasta käydä töissä mahan kanssa. Pitkät työmatkat ja nukahdin aina tyyliin heti töistä kotiin päästyäni.. Jouduin jäämään saikulle kolmisen viikkoa ennen äitiysloman alkua liitoskipujen takia. Muuten sinnittelin, tein kaikki tarjotut ylityöt jne. Joten koen helpommaksi tämän kotona olon raskausaikana. Ja saan samat äitiysrahat vaikken käy välissä töissä. Olin suunnitellut että olisin kotihoidontuella siihen saakka kun eka lapsi 1v9kk, joten tuo taloudellista helpotustakin tää uusi raskaus :)

Huomenna olis np-ultra!
 
Huhuh, johan on taas viikonloppu takanapäin!

Se olisi viimeinen viikko töitä jäljellä ennen lomaa, AHH! Mä odotan lauantaita niiiiin paljon, et saan jäädä kotiin nukkumaan pahaa oloa pois :D Viime viikko meni jo osittain ihan hyvin pahoinvointien kanssa, mutta sit loppuviikosta palasi, ja taas on oksuiltu niin, että huhuh. Eilinen oli hirvein päivä tähän mennessä, kun yksinkertaisesti MIKÄÄN ei pysynyt sisällä ja kun energiat oli ihan miinuksella, niin ei tahtonut tajuissaan pysyä.Kaiken kruunasi vielä ilta, kun mies kokkaili broileriwokkia, niin voi apua, mikä pahoinvointi siitä paistetun broilerin hajusta tuli. Kiva aina juosta vessaan, kun toinen syö ruokaansa.. No mutta, kuten sanottua, kyllä tästä nyt kärsii, kun pitää mielessä sen suurimman palkinnon siellä muutaman kuukauden päässä <3

Perjantaina olisi sitten se eka neuvola, jota en sinällään erityisemmin odottele, kiire olis kyllä ultraan taas katsomaan pientä möllykkää, mutta se on sitten siellä tammikuulla kaiketi:D

Meillä ei pikkuisia aiemmin ole, mutta kaksi karvaista kylläkin.. Ollaan niitä nyt yritetty totuttaa "erilaiseen" elämään siitä asti, kun aloimme lasta yrittää, esim. eivät tule enää sänkyyn nukkumaan jne pieniä asioita. Ovat vahtikoiria, joten haukkuminen on hyvinkin ominaista, ja hiukan kyllä mietityttää, nukutaanko meillä sitten enää lainkaan, kun nämä tytöt pitävät vahtia kellon ympäri, ihan pienimmästäkin rapinasta. Molemmat onneksi rakastavat lapsia, ovat super kilttejä ja tottelevaisia, että pelätä ei toimeen tulemista tarvitse. <3 Koiruudet ovat kyllä selkeästi jo tämän "uuden tilanteen" vaistonneet, on kyllä maailman suloisinta kun vanhempi hakeutuu jatkuvasti masuni viereen ihan kiinni lämmittämään! Miten muut koiralliset/lemmikilliset olette pärjänneet pienen ja eläimien kanssa, ovatko esim. koirat tottuneet "erilaiseen meteliin"?
 
Owen meillä koira oli odotusaikana ihan samanlainen, vartioi ja pötkötteli pää mun masun päällä. Tuli jopa ensimmäistä kertaa valeraskaaksi mun odotusaikana :D Kun vauva sitten syntyi oli koira ihan yli-innokas alkuun, parissa viikossa rauhottui. Ovat pikkuisen kanssa hyviä kavereita eikä kertaakaan ole koira ärähtänyt vauvalle tms. Jos näin kävisi kerrankin niin koira muuttaisi kyllä välittömästi porukoilleni..
 
Hui kun kauheasti tullut tekstiä sitten viime kirjoittelun! :)

Joten mitenkään ei nyt pysty kaikille kirjottelene yksitellen mut kaikkien kuulumiset kyllä luin..

KOTIDOPPLER on ollut maailman paras hankinta....muutaman päivän välein miehen kans kuunnellaan yhessä, siellä jytkyttää sellanen 170 sykkeen omaava mönkiäinen....aluks kuulu aina samassa kohtaa mut nyt taitaa jo liikuskella siellä kun vähän hankalampi löytää ja sit yhtäkkiä katoo siitä anturin alta ja onkin toisessa kohtaa...niin hellyyttävää emoticon

Turvotus on järkkyä, maha jo valtava ja ihan sama onko aamu vai päivä :D
muuten oireita ei juurikaan ole....edelleenkään :) (paitsi pientä etomista, voimakkaat hajut, arat nännit......) pitää kaiketi olla tyytyväinen...
to lääkärineuvola ja pe nt-ultra...JÄNNÄÄÄÄÄÄ!!!
meillä kaikki läheiset tietää jo...ei tätä pötsiä pysty ees piilottaan mihinkää :D

Yhtä ihanaa odotusta kaikille muillekkin :)
 
Meillä on kanssa mun vanhemmilla koira ja nyt kun oon oleillu täällä niin hauva tulee kokoajan kyhnyttään mun syliin! Ennen ei musta niin hirveesti välittänyt, enemmän nautti niitten seurasta jotka täällä vakituiseen asuu. Nyt tosiaan ei meinaa jättää mua ollenkaan rauhaan, kokoajan haluaa syliin tai muuten lähelle :) Aika söpöä on!

Huomenna ultra, jännittää! Toivottavasti pikkuinen on matkassa mukana :)
 
Tänään oli eka ultra ja siellä se muru pötkötteli tyytyväisen näköisenä <3 nyt ei tarvii enää muuta kuin odottaa :D ja saatiin muistoksi vielä 4D kuvakin, hassun näköinen kun en ennen omasta vauvasta oo semmosta nähny... täytynee jossain vaiheessa kun kerkeää ni laittaa se tuonne ultra- ja neuvolakuulumisien puolelle :)
 
Ehtoota, tänään viikkoja tasan 9+0 ja huvin vuoks kokeilin doppleria ja sieltähän ne pienen etsimisen jälkeen löytyi.. ne aina yhtä ihanat <3-äänet! Tämä äiti on taas iloinen :) emoticon
Aika jännä vaikka ohjeissa sanotaan että sykkeen voi kuulla 14 viikolta lähtien... Kai sekin on sitten yksillöllistä..
Mutta nyt ei enää haittaa se, että neuvolantäti sanoi ettei ekalla käynnillä kuunnella sykettä, koska ei välttämättä kuulu. Noh, minähän voin asiasta mainita että kuulimpas jo omalla dopplerilla :P
 
Pitääkö teillä Neeuska varata itse nuo ultra-ajat? Täällä terveydenhoitaja varaa ne.
Voi määki haluaisin niin ton doplerin mutta vois olla, että sen sais vasta sitte tammikuun alussa ku on se ultra, joten oon nyt sitte tullu tulokseen, etten sitä tilaa. Vaikka oishan tuosta varmaan iloa koko raskauden ajan. Se vaan vois mennä siihen, että istuisin kaikki illat se mahalla enkä pystyis keskittyyn mihinkään muuhun! :D

Noista karvakavereista tuli mieleen, kuinka mua jännitti hirveesti miten ottavat pojan vastaan! Meillä kaksi kissaa siis.. Mutta nyt voi sanoa, että tosi hyvin menny, vaikka tuo pirpana käy niitä vähän väliä repimässä hännästä ja muuta "mukavaa". Jotenki kuitenki tajuavat, että on pieni ja eivät oikeestaan välitä. Tietenki me yritetään miehen kanssa estää kaikki repimiset ja muut, mutta tuo lapsonen on niin nopee, että kerkee kyllä vaikka mihin, vaikka kuinka kyttäis :) Me ei kyllä voitais miehen kanssa tolla tavalla kisuja repiä, vähintää sais sähinät palkkioksi! :D Tosi lepposia, kilttejä ja sosiaalisia kissoja ovat onneksi :)

 
Joo siis kun täällä np-ultra ja rakenneultra on ostopalveluna yksityisellä palveluntuottajalla. Eli saan terkalta sen ostopalvelusopimuksen, jonka sit vien mukanani sinne ultraan. Ja kivahan se on itse varata ni saa sopivan ajan itselle :)

Noista karvasista, täällä oli kans 2 kissaa, joista pienempi joutui muuttamaan uuteen kotiin kesällä :(
Eivät tulleet tytön kanssa yhtään toimeen, tunne oli heillä molemminpuolinen. Kissa oli arka ja pelästyessään läppäsi tyttöä tms. Ja tyttö taas alkoi pelkäämään jossain vaiheessa, pisti silmät kiinni aina kun kissa tuli lähelle..
Viimeinen pisara oli kun vanhempikin kissa alkoi näyttää vihaa pienempää kissaa kohtaan, tuloksena että pissasivat ilmeisesti molemmat sohvan piloille :(

Noh, pikku kisu pääsi onneksi rakastavan mummelin luokse asumaan ja jälkeenpäin olen kuullut että se on oikein onnellinen siellä. Ja täällä vanhempi kissa rauhottui myös selvästi, pissaamiset loppui kuin seinään. Tosin neidillä ja kissalla on välillä erimielisyyksiä, mutta pääasiassa tulevat toimeen ilman huolta. :)
Tytöllä vaan tällä hetkellä sellainen vaihe, että kaikkea pitää kantaa tai ainakin yrittää ja kissa on hieman erimieltä :D

Oho, tulipas pitkä tarina, mutta näin meillä eläimien kanssa...
 
Meetkö Neeuska medisonariin? minä saan sinne lähetteen aina ja itse myös varaan ajan. Mun mielestä tosi kiva systeemi, kun voi sitten miettiä itselle sopivan ajankohdan!=)

Oletteko katsoneet tuota Glee - sarjaa? Mä en tiedä mikä siinä on, mutta mä itken melkein aina kun katson sitä. Koko sen ohjelman ajan!!:D eilenkin illalla itkin koko ajan ja mies tuijotti kuin jotain sekopäätä ja ihmetteli miksi se mua niin itkettää:D
 
ninspe, juu medisonariin oon menossa myös :)

Ja nyt on ultra-aika varattu, sinne ollaan menossa siis 2.1.-13!!! Jeee kohta taas näkee pikku mönkijän :) <3
 
Meikäläistä on tänään sitten peloteltu. Mieheni kertoi raskaudestani työpaikallaan (hänen oli pakko kertoa, ettei ensi kesänä todennäköisesti voi osallistua yhteen projektiin, itse en ole vielä töissä koko asiasta kertonut). Niin - no joku työkaveri alkoi sitten kovasti pelotella liukkailla säillä ja että joltakin naiselta oli istukka irronnut, kun oli liukastunut talvella ulkona. Huh.Kivakiva.

Mies tietysti sitten minua varoittelemaan ja mulle liukuesteitä ostamaan. Aloin ihan itsekin ahdistua, että mitäs jos kaadun pahasti ja mitä sitten käy.

Onko teillä käsitystä, kuinka pahasti pitää kaatua, että sikiölle tai istukalle käy jotain? Itse kaaduin juuri viime viikonloppuna hiihtolenkillä yhdessä mäessä, mutta se oli vaan semmoinen kevyt tussahdus käsien varaan lumihankeen. Ei nyt sellaisesta luulisi olevan vaaraa? Kaatumista pitää toki yrittää vältellä, mutta liikkuessa jotain pientä kompurointia ainakin mulle helposti sattuu.
 
Klementiini, käsittäisin että kaatumisen riskit ovat suurempia vasta sitten kun maha on jo iso, mutta silti täytyisi olla aika kova isku mahaan... Lapsivesihän pehmentää tönäsyjä ym. :)

Itse kaaduin esikkoa odottaessa näin alkuaikana aika reippaalla vauhdilla suoraan pyllylleen, mut tossa se neiti kiukuttelee :D
 Joten kyllä se vauva siellä aika hyvässä turvassa on kuitenkin :)
 
Huh, täällä on tullut vähän lisäjännitystä odottamiseen. En ole tiettävästi sairastanut vesirokkoa ja nyt sitten altistuin sille sunnuntaina. Tänään oli onneksi ensimmäinen neuvola. Mulle tehdään nyt sitten vasta-ainetesti, jonka tuloksen saan perjantaina. Tuloksista selviää, jos olenkin jo sairastanut vesirokon oireettomana, jolloin voin huokaista helpotuksesta. Muuten on tiedossa estolääkitys ja ilmeisesti tarkempi raskauden seuranta. Onko kellään mitään tietoa/kokemusta vesirokosta ja raskaudesta? Mä olen ihan hämilläni, kun toisissa lähteissä sanotaan, että on vaarallinen alkuraskaudessa ja toisissa, että ensimmäisillä viikoilla tartunta alkioon on epätodennäköinen, kun istukka ei ole vielä niin läpäisevä.
 
Vatukka, itse luin duodecimin sivuilta, jotka mielestäni ovat luotettavat, juurikin noin että ennen raskausviikkoa 12 sairastettu vesirokko ei aiheuta sikiövaurioita eikä kuolleisuutta juuri istukan läpäisemättömyyden takia. :)
Mitä pidemmälllä raskaus on vesirokkoa sairastaessa, sitä suuremmat riskit on..

Eli se on hyvä että tuli noin aikasessa vaiheessa tietoon, että et ole näkyvästi sairastanu vesirokkoa, näin ollen se ehditään tutkia ajoissa. :)

Ja vesirokkoonhan on nykyään rokotekin, eikös sitä voisi harkita ottaa synnytyksen jälkeen, jolloin ei tarvisi murehtia seuraavaa lasta suunnitellessa?
 
Kiitos rauhoittelusta Neeuska, mä olen tämmöinen stressaaja. :) On olemassa rokote, jonka ottamista harkitsin hyvissä ajoin ennen kuin alettiin yrittää lasta, juuri raskautta ajatellen. Kysyin rokotuksesta työterveyshoitajalta, joka sen olisi laittanut ja oli hänen mielestään ihan turha juttu. Sen siitä saa kun ei pidä päätään, olisi nyt yksi murhe vähemmän. Toivottavasti vasta-aineet kuitenkin löytyisi.
 
Tänään käyty siis np-ultrassa!! Niskaturvotus 1,5 mm ja pituutta 49,5 mm=) Ihanaa. Kovasti vaan pohdin sitä miksei pikkuinen liikkunut paljon yhtään:( Mies tosin oli ihan ihmeissään että joko se liikkuu, ja oli niin innoissaan kun näki jalkojen heiluvan ja käsikin vilkutti meille:D Nyt hän ei uskalla kuulemma koskea enää minuun kun näki vauvansa liikkuvan jo nyt. Hölmö mies:)

Mulla oli muuten istukka edessä sittenkin, ja lääkäri ihmetteli kovin miten on sydänäänet saatu kuuluviin rv 8+4! Vähän olen itsekkin hämilläni:D
 
Takaisin
Top