Joulukuun helinät =]

Toive3

Oman äänensä löytänyt

Tänne jatkamaan yleistä höpötystä!!

PS. Omat olot sen verran huonona että tulen jatkamaan kunhan helpottaa!

 
Jei!:) Klementtiini tuossa kirjoitteli kotidopplerista, mistä tilasit sen ja mitä maksoi? olen miettinyt kanssa josko sen raaskisi ostaa, mutta jotenkin toi 40 euroa raskauskeijun sivuilla tuntuu liian paljolta.:DD Ja kauanko kesti että tuli perille? Olen niin vainoharhainen ja pelkään jatkuvasti että olisi kyllä kiva saada mielenrauha välillä kun löytäisi ne sydänäänet.

 
Testing, onnistuisko puhelimella kirjottelu :) Jotenkin ihanaa kun alko joulukuu, ja ulkonakin näyttää siltä! Siskolle syntyi eilen poika, sekin piristää mieltä. Toivottavasti pääsis pian nuuhkimaan uutta ihmistä <3 mä myös "päätin" nyt toista viikkoa enemmän tai vähemmän saikkuiltuani että olon on vaan parannuttava! en jaksa maata vaan sängyn pohjalla ja nukkua koko ajan! saas nähä auttaako vaikka kuin päättäis x) moni muukin on valitellu suoliston toimimattomuutta, mulla on aina iltasin ollu pahin olo ja välillä tuntuu et osasyy on vaan maha. saan siis ruuan alas mut kaikki kiertää ja turvottaa, eilen jätin sit kokonaan ns.lämpimän ruoan pois ja oli heti parempi ilta. oon vetäny ihan suosiolla duphalacia myös pari päivää.. uusin herkku: riisipuuroa ja äiteen omppuhilloa, nami nami! pitkäst aikaa ruoka mitä sai vetää kaksin käsin ilman jälkioireita :) hei, iloista joulunalkua kaikille, ny ollaan useimmat jo aika varmoilla vesillä toukkiemme kanssa, jos sitä uskaltais pian alkaa ihan tosissan iloitsemaan :d>
 
Me toiset tulemma täältä perästä toukkiemme kanssa :) Täälläkin maistui riisipuuro tosi hyvin! Tänään joutuu kyllä tekemään joulutorttujakin. Oon niitä himoinnu nu pari viikkoa, mutten ole aikaiseksi saanut. Tänään ajattelin aktivoitua. Miten muuten toi dopleri. Löytyisikö semmonen käytettynä esim. (jos facessa on) facekirpulta. Meillä päin on tosi aktiivinen nettikirpputori ja siellä myydään kaikkenlaista, myös dopplereita. Niiden käyttöikähän ei sinänsä ole pitkä, mutta hinta laskee jokusella kympillä. Mua kiinnostas kanssa tommonen laite, mutta taitaa nytkin jäädä ostamatta. Jospa liikkeet alkaisi tuntua aiemmin kuin viimeksi. Onko teillä muilla kuunneltu ekassa nvl:ssa sydänääniä? Meillä olisi eka nvl 8+2 ja mietin, jos äänet jo kuuluisi. Saisi joulunpyhille mielenrauhaa :)
 
Sella, mulla oli tällä viikolla neuvola tiistaina jolloin oli rv 8+5, tai neuvolan mukaan 8+4 mutta ainakin mulla kuului sydänäänet. Se tietysti riippuu ilmeisesti istukan paikasta ja missä asennossa kohtu on.:D Ainahan ne siellä neuvolassa varoittelee että tuskin mitään kuuluu näillä viikoilla mutta aina se on mahdollista!

Äh, pikkujoulut lähenee ja töissä pitäisi kertoa raskaudesta. Olisin niin mielelläni odottanut np-ultraan ja kertoa vasta sitten, mutta minkäs teet kun noi työkaverit arvaa heti jos en juo. Ehkä toivon parasta että tulisin kipeäksi eikä tarvitsisi mennäkkään!:D Pieni työyhteisö niin tunnetaan kaikki niin hyvin toisemme. Pööööh.

Päätin etten ota influenssa rokotetta. Ikinä en ole ottanut enkä nyttenkään.
 
Mulle tuli helpottunut olo kun kerroin töissä odotuksesta. Meillä olis ollu pikkujoulut Tallinnan risteilyn muodossa. Viime vuonna jouduin perumaan hautajaisten vuoksi ja en jotenkaan kehdannut ruveta tänä vuonna tekosyitä keksimään. Sanoin sitten reilusti miten asiat on ja jotta olen liian huonovointinen lähteäkseni ko. reissulle. Myöskin helpotti kun nyt voin rauhassa ravata vessassa ilman, että muut alkaa kuvittelemaan jotta olen jatkuvasti krapulassa töissä.


Pahimmat olot ja oireet on kaikonneet, mutta nyt tullut takaisin pieni öllötys ja rintojen kipuilu. Mahavaivatkin rauhottuneet onnex. Ihanaa, kun tuli lumi maahan. Virkistää mieltäkin kummasti. Töissä on aika tiukkaa muuten kun mua väsyttää aivan armottomasti. Eilen oli pakko luistaa vähän aikaisemmin kotiin kun yksinkertaisesti väsytti niin kovasti, jotta ihan silmiä särki.
 
Ninspe, jos tilaisit pikkujouluissa alkoholittomia? Kukaan kysele mitä sulla on lasissa, kunhan siinä jotain on -alkollisen näköistä :) Ja joku jos tarjoutuu ostamaan kierroksen, niin tilaat vaikka vettä tai limua, ja jos pakolla tuovat alkoa niin jättää juomatta.
 
Mull on kanssa kotidopleri, sain ostettua käytettynä 15e melko uutena. Kokeilin keskiviikkona jospa ehkä kuulusin ja kappas kuulin sydän äänet mukavasti sillä. Se oli reippaasti sitä 170 luokkaa. Ja oma pulssin myös 85, Olin yllättynyt kun en ees odottanut että löytäisin. Kävin viikolla 7+4 varhaisultrassa Suomessa ja siellä ei viellä löydetty sydänääniä ja tilanne ei vastanut viikoihin kuukautisista laskettuna mutta oireet jatkuu ja itsekin kuulin nyt sydänäänet:) Menen 2viikon päästä viel ultraan kun olen ulkomailla:). Laskettu aika siirtyy varmaan viel heinäkuun lopussa. Nyt viikkoja kuukautisista on 10+ En ota influnssa rokotetta kyllä kun en ole ennenkään ottanut
 
Huh, täällä on vaihteeksi parempi päivä. On helpottavaa myös lukea, että aika monella pahoinvointi on myös jo helpottanut, antaa toivoa että josko se tästä pikkuhiljaa menisi pois. Olen nyt saikulla todellakin vaan ottanut rennosti ja keskittynyt puhtaasti ruuan ja nesteen sisällä pitämiseen. Olen ollut jalkeilla yhteensä noin tunnin vuorokaudesta (pakolliset vessa-, suihku- ja keittiökäynnit) ja muuten pysytellyt vaakatasossa sohvalla (jossa myös syön...). Ja olo on parempi, tänään en ole ihan aamun jälkeen oksentanut ja saanut vähän marjoja, ehkä desin verran kanapastaa ja pari hapankorppua syödyksi. Eli aika hyvä päivä!

Ulkoilu tekisi varmaan tosi hyvää, tuo lumi näyttää ihanalta, mutta ei taida ihan vielä voimat siihen riittää.

Kotidoppleri kuulostaa aika kivalta. Mulla ei poikien raskauksissa ollutkaan, mutta silloin kävin kyllä useammin neuvolassa (tuntuu että käyntejä on nyt karsittu ihan älyttömästi), eli voisi vaikka ollakin ihan hauska kuunnella kotona sydänääniä.
 
Moi!

Kyselitte dopplerista. Ostin tällaisen: http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=233

Huuto.netistä käytettyjä dopplereita saa edullisemmin käytettyinä. Hävisin alkuviikosta juuri huudon tuollaisesta samanmoisesta, ja sitten päätin ostaa uutena. Minusta hinta on kohtuullinen - mielenrauhasta.

Lupasin miehelle, että käytän doppleria korkeintaan kerran viikossa. Kyllähän tuon pitäisi olla ihan turvallinen laite, mutta joissain jenkkitutkimuksissa on havaittu, että pitkäaikainen ja tiheä käyttö mahdollisesti saattaa aiheuttaa jotain kudosten lämpenemistä, mikä ei välttämättä olisi hyväksi sikiölle. Tiedä siitä sitten, mutta kerta viikkoon riittänee kuitenkin.

Huh, huh. Hieman heikko olo, mutta pitäisi jaksaa lähteä tänään vielä teatteriin.

Onneksi ei ole tänään mitään seurallista ravintolameininkiä tiedossa. Ettei tarvitse keksiä tekosyitä vesilinjalle siis. Pari kertaa olen tässä nyt joutunut istumaan työporukassa juhlaillallista, kieltäytynyt viinistä ja tilannut kivennäisvettä. Voipi olla, että joku jotain jo arvaa, mutta ei kukaan ole mitään kysynyt. Muutama viikko sitten meillä oli ystäviä kotona viettämässä iltaa. Mullapa olikin keittiössä salapullo alkoholitonta viiniä. Haa. Luulen, että meni läpi.

Odotan kyllä kovasti sitä, että voisin tästä jo muille kertoa.
 
Kotidoplerista; Mulla oli käytössä juuri tuollainen 29€ raskauskeijjusta ostettu, pelitti todella hyvin molemmissa raskauksissa ja äänet sain kuulumaan tosi aikaisin. Käyttöohjeet lupaa +12 viikolla kuulla sydänäänet mutta molemmista taisin kuulla jo rv 9. Ja kerkesin sen tietysti myymään huuto.netissä tässä välillä kun luulin ettei meille enää pienokaisia tule. :S No, täytyy kysyä kaverilta lainaan samanlainen siksi aikaa kunnes hän itse alkaa odottaa toista lastaan. 

Toimitus raskauskeijussa on todella nopea, onko maksusta parin päivän päästä jo postissa. 

ON; Tänään olen ollu ihan naatti. Viime yö meni ihan reisille, tuuli niin kauheasti että terassilla lenteli tavarat ympäriinsä ja muutenkin kyttäsin kelloa KOKO yön kun aamulla oli töihin meno niin pelkäsin että nukun pommiin. Onneksi sain lapset huijattua päiväunille tuossa vähän aikaa sitten, vähän helpotti oloa. Mies on laivalla, tulee vasta ensi yönä, siitäkään ei oo nyt apua lastenhoidossa. En siis nyt jaksa mitään muuta tänne, lukaisen muut ketjut ja lähen pitsan tekoon, alkoi tehdä mieli niin oli pakko vääntää pohja itse. :P
 
Uskallankohan minäkin sen dopplerin hommata...:D

Minä täällä tuskailen että mitä ihmettä laitan tänään päälleni kaverin vauvan ristiäisiin?? kauhea pakkanen ulkona eikä oikein viitsi mekko ja sukkikset jalassa lähteä ulos hyppimään. Ehkä se on pakko kun ei mulla muutakaan ole:D
 
täällä kans doppleri harkinnassa...aattelin ihan sitä raskauskeijun tarjousta 39e kun se sisältää postikulutkin economy luokassa :) on tuo tarjous ko.laitteen kohdalla vain...samapa se kai millanen se on...kai se on lähettävä tonne tuuleen ja tuiskuun viemään tota rakkia pihalle...ei kiinnostais yhtään :D etova olo helpottanut, tissit hieman paremmat eli ei ihan niin kipeet kun aluks, turvotus aika järkkyä ja alkaa jo heti aamusta....mut kertaakaan ei oo oksennettu, jee :) ja ummetus....omg.....ei oo varmaan ikinä ollu niin kappas et nyt on...
 
Täälläkin ollaan mietitty tota dopplerin hankkimista, meinaavat olla vaan vähän turhan tyyriitä.. Tosin jos poikaystävä kantaa kortensa kekoon, niin ei se sitten niin paha olis, hmm..

Teille jotka huolitte pikkujouluja, vau.fi etusivulla oli aika hauska artikkeli ko. aiheeseen liittyen :)
http://www.vau.fi/raskaus/Tunteet/Nain-pidat-raskauden-salaisuutena/

Huhhuh, pahimmat oireet on alkanu helpottaa, varsinkin pahoinvointi alkaa antaa periksi. Enää on aamuisin etova olo joka helpottaa onneksi vähän sen jälkeen kun on saanut jotain aamupalaa nieltyä.
Uutena oireena on huimaus.. En tiedä mistä johtuu, mutta mua huimaa usein ja paljon. Nopeasti noustessa mustuu silmissä, mutta välillä huimaus alkaa vaikka oisin seissy jo vähän aikaa tai vaikka istuisin/makoilisin vaan. Oon yrittäny syödä tasasesti niin, ettei maha pääsis olemaan tyhjä ja verensokeri liikaa laskemaan, mutta mistä lie sitten johtuu.
 
Musta tuntuu ettei tosta ollut kyllä yhtään apua tosta artikkelista mulle! Pakko tehdä vaikeimman kautta asiat:D Muuten tuo alkoholittomien tilaaminen onnistuisikin, mutta mutta.. Olemme varmaankin 3 tuntia ravintolassa syömässä jossa olisi paljon kaikkia juomia ynnä muita, ja siellä varsinaisesti työpaikan rahat tuhlattaisiinkin. Vähän vaikea siinä kaikkien vieressä tarjoilijalle huudella "yks alkoholiton siideri kiitti" :D Nojaa, ehkä on parempikin kertoa töissä sitten vaan ensi viikolla. En meinaan kykene kauaa enää tekemään noita hommia, joten hyvä pomon sitten tietääkkin...

Äh, en nyt osaa päättää tilaanko tuon dopplerin vai en. Välillä olen jo tilaamassa sitä, mutta muutankin mieleni. Entä jos se onkin turha ostos? tarvitsenko sitä ihan oikeasti? Musta tuntuu että olisin kuitenkin vain hermoromahduksen partaalla jatkuvasti ton laitteen kanssa. Ja ehkä olen rauhallisempi kun ei koko ajan etsi sykettä. En tiedä, vaikea valinta:D
 
Mäki tulin siihen tulokseen, et jos joku alkaa sukulaisreissulla kyselemään ni en aio kieltää raskautta. oon miettiny pääni puhki enkä keksi mitään tekosyytä olla menemättä juhliin...

Ja tosta dopplerista, ite ostin sillon esikon aikana, eikä ollu mun mielestä turha. Jos oli sellainen päivä ettei ollu huomannu oikeen vauvan liikkeitä ni sillä sai helposti mielenrauhan ku voi kotisohvalla kuunnella sydänääniä :)
Täällä on aamusin tosi ihanaa kuvotusta, tiedän et syömisellä tulis helpompi olo, mut kun riittää et ajattelen syömistä ni tulee paha olo..
Joten päivät menee nykyää niin et aamulla/päivällä ei tuu syötyy oikee mitään mut illalla onki sit jo niin hirvee nälkä et söisin vaikka pieniä kiviä, tosi terveellistä!
Ja riisipiirakat, oi nam! Niitä vois syödä tusinan kerrallaan. :D
 
Äh, nyt mä kyllä tilaan ton dopplerin. Sen voi sitten myydä eteenpäin !! Jos saisin vielä miehen osallistumaan kustannuksiin niin olis ihan kiva=) En haluais tota ultrageeliä tilaa mut lueskelin et ihan tavallinen öljy ajaa saman asian? vai miten on:D
 
Mut eiks yleensä se ultrageeli kuulu hintaan? :)
Ja se on kyl todella riittoisaa, ite käytin esikoisen aikana, nyt se oli ystävällä lainassa ja edelleen sitä on varmaan puoli pulloa jäljellä :)
 
Tilasin sen äsken.:D Tilasin tuon raskauskeijun tarjoustuotteen mikä maksoi 39 e, ultraäänigeeli ei sisältynyt hintaan mutta siinä oli vielä jokin tarjous että saa ne kaikki yhteensä 43 euroa ja postimaksu 7,5 euroa. Tajusin sen vasta kun olin tilannut, tyhmä minä. :D noo, ehkä keksin jotain:)
 
Hupsista, mut ehkä jostain huuto.netistä löytyis halvemmalla sitä geeliä? :)
 
Takaisin
Top