Joulukuun helinät =]

Olette kaikki tosi kilttejä, kiitos kovasti!

Ei tässä nyt auta kuin odotella. pientä toivoa antaa se, että yölliset vessareissut alkoivat n. viikko sitten, ja kasvukipuja oon tuntenut koko ajan. Rinnat edelleen kipeät ja pahaa oloakin pukkaa. Muistan kyllä edellisestä tuulimunasta sen verran, ettei silloin ollut oiretta niin minkäänlaista. Toivon niin kovin että ensi viikolla tapahtuisi pieni joulun ihme ja siellä sittenkin näkyisi jotakin, tuntuu niin kovin raskaalta ajatus siitä että joutuisi alusta aloittamaan tämän kaiken. 

Toivottavasti teillä kaikilla kaikki hyvin! <3
 
Jenaya, täällläkin peukut pystyssä :) Mutta tosiaan, mullahan heitti kans aika paljon noi viikot varhaisultran mukaan, piti olla se 7+4 ja olikin vasta 6+1 ja olin ihan varma aluks että joku on huonosti kun olin ihan varma että se hedelmöitys oli tapahtunut aikasemmin. Oireetkin mulla tuli tosi aikasin kuvioihin, niistä oikestaan arvasin että oon raskaana mutta testiin ei sillon vielä tullut plussaa.
 
Jenaya, täällläkin peukut pystyssä :) Mutta tosiaan, mullahan heitti kans aika paljon noi viikot varhaisultran mukaan, piti olla se 7+4 ja olikin vasta 6+1 ja olin ihan varma aluks että joku on huonosti kun olin ihan varma että se hedelmöitys oli tapahtunut aikasemmin. Oireetkin mulla tuli tosi aikasin kuvioihin, niistä oikestaan arvasin että oon raskaana mutta testiin ei sillon vielä tullut plussaa.
 
Huhheijaa mitä unia taas näin yöllä! Eilen kun etsin niitä sydänääniä dopplerilla enkä löytänyt, niin näinkin sen jälkeen unta että pikkuisen kasvu oli pysähtynyt jo 5 viikolla kun olin np-ultrassa ja ihmettelin kovasti kun oli nähty 7 viikolla elävä sikiö ja kuultu äänet neuvolassa 8+5:/ Mä en halua nähdä keskenmenounia!:D Olen vain miettinyt että uudelleen ei voi keskeytynyttä keskenmenoa tulla, että kaikki on niin kauan hyvin kunhan verta ei tule. Kuinkahan suuri todennäköisyys on muuten tulla peräkkäin  2 keskeytynyttä?o_O

Oireet on ehkä hieman rauhoittuneet, sekin stressaa vielä enemmän.

Jenayalle vielä kerran voimia ja halauksia!<3
 
Mulla on vähän merkillinen tilanne tällä hetkellä...Eli kävin varhaisultrassa maanantaina, jolloin viikkoja piti olla kasassa 7. Siellä kuitenkin selvisi, että joko siellä on vasta n. 3-4-viikkoinen raskaudenalku tai keskenmeno. Verikokeisiin siitä sitten, jossa hcg oli 25. Tänä aamuna uusiksi, jolloin arvo oli 650. Eli kyllähän tämä voimissaan olevalta raskaudelta vaikuttaa, eikö totta? Ei kai se arvo enää kohoilisi noin paljon jos olis mennyt kesken, samana kai voisikin pysyä jonkin aikaakin...Perjantaina on vielä kolmas verikoe.
 
Onpa kummallista jomael, ehkä hedelmöitys on sinullakin ollut paljon myöhemmin? luulisi kun arvotkin nousee:O

Äh, nyt oli tässä päivällä ihan järkyttävä kipu oikealla puolella alavatsaa, sillainen pistävä ja tuntui koko ajan samassa kohtaa. Siinä kohtaa myös sikiön pitäisi olla. Nyt se kipu on hieman rauhoittunut, mutta vähän kyllä alkoi pelottamaan:/ Kesti noin pari tuntia. Mä en jaksa enää odottaa sitä np-ultraa:(

jaaha, tätä kirjoittaessa kipu palasi. AARGH
 
Ilmeisesti on alkanut paljon myöhemmin, mutta tosi aikanen plussa oli kun tein sen jo 19.11...  Ninspe, toivotaan että kivut hellittää, ja kai ne niitä kasvukipuiluja ovat, vauveli nipistelee siellä :)
 
Tsemppiä ja jaksamista Jenaya ja Jomael, toivottavasti teillä kummallakin on kaikki kunnossa!

Mua vaivaa ihan tajuton väsymys, tuntuu etten mitään saa tehtyä eikä mikään huvita kun on niin töttöröö olo. Toivottavasti kohta helpottaa! Ja ärsyttää kun en vieläkään oo saanu kutsua np-ultraan, nyt olis menkkojen mukaan viikkoja 10+2, mutta varhaisultran mukaan 9+4 ja viimeistään 11+5 pitäis päästä ultraan kun ollaan menossa siihen veriseulaan.. Miksi ne lähettää sen kutsun niin pirun myöhään?? Kättärille ollaan siis menossa, enkä muista yhtään kuinka viime tingassa se kutsu tuli esikoista odottaessa.
 
Voi hyvää päivää!

Kävinpä tuossa apteekista hakemassa emätintulehdukseen neuvolalääkärin määräämiä emätinpuikkoja. Muina miehinä maksoin puikot, suuntasin kotiin ja heti aloin tutkia lääkkeen tuoteselostusta. Sieltäpä löytyikin selkeästi kirjoitettu ohje; "Lääkettä ei saa käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana". SIIS MITÄ? Eihän mulla tullut pieneen mieleenikään, että NEUVOLAlääkäri määräisi minulle lääkettä jota en saa käyttää - siksi en maininnut apteekissa olevani raskaana.

Soitin neuvolatädille ja jätin viestin vastaajaan, etten todellakaan aloita tätä kuuria ja toivon, että lääkäri kirjoittaisi uuteen lääkkeeseen reseptin mahdollisimman pian. Tuolla meidän neuvolassa on lääkäripäivä keskiviikkoisin enkä kyllä viitsisi tän tulehduksen kanssa sinne asti oottaa, kerta tämä voi aiheuttaa supisteluja raskauden aikana.

ÄRSYTTÄÄ !
 
Jaha, nyt ne soitti neuvolasta.

Neuvolatäti oli soittanut lääkärille perään ja lääkäri oli sitä mieltä, että tuota lääkettä voi käyttää raskauden aikana. Oli monesta paikasta asian vielä tarkistanut ja varmistanut, että toi lääke on sellainen, mitä yleisesti raskauden aikana emätintulehduksiin määrätään. Eri asia, jos lääke olisi suun kautta nieltävä, mutta paikallishoitona teho ei kuulemma vaikuta raskauteen (noita lääkkeitä kun saa myös nieltävässä muodossa). Neuvolatädin mukaan voin siis huoletta aloittaa kuurin ja siitä ei ole Toukalle mitään vaaraa.

Mitä tässä nyt tekisi, luotanko ammattilaisten arvioon tilanteesta vai lääkkeen valmistajan ohjeeseen? :/
 
Ilmeisesti monissa lääkkeissä on sama pakkausseloste kyseisen merkin kaikissa variaatioissa, mutta onhan tuo huolimatonta, ettei sitten ole erikseen mainittu, että kyseistä puikkoa voi käyttää myös alkuraskaudessa, höh :/
 
Paljon jaksamista Jenaya ja Jomael! Toivottavasti teillä kaikki kääntyy parhain päin ja saatte molemmat pian selvyyttä tilanteeseen.  

Ninspe, mulla on ihan samanlaisia mietteitä keskenmenoista kuin sulla. Että onhan kaikki hyvin niin kauan kun ei näy verta? Mutta siihen ei taideta saada vastausta. Toivottavasti kivut pysyvät poissa ja ovat vaan harmittomia kasvukipuja.
 
Paljon jaksamista Jenayalle ja Jomaelille myös täältä!

Gia, samaa ihmettelen minä. Olen odottanut kuin kuuta nousevaa kutsua np-ultraan Kättärille. Ei kuulu eikä näy. Mulla kanssa 10+2 viimeisistä kuukautisista laskettuna ja 9+3 varhaisultran mukaan.

Täällä on ollut puhtetta kotidoplerista, mulla oli se käytössä esikoista odottaessa. On nyt lainassa ystävällä, pitäisikin pyytääkin takaisin. Ihan hyvä kapistus mun mielestä, varsinkin kun esikoisen liikkeet alkoi tuntumaan varsin myöhään istukan sijainnista johtuen.

Nyt taas lepoa jatkamaan, hirveä väsymys ja jatkuva kuvotus se vaan jatkuu.
 
Noista lääkkeistä sen verran, et olihan siinä hiivalääkkeessäkin et ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana tulee ottaa aina yhteyttä lääkäriin ensin...
Mut silti se on ainoa lääke mitä hiivaan määräävät raskauden aikana...
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa! Pahimmat pahoinvoinnit ja väsymys tuntuis alkavan olee selätetty, tosin joskus saatan iltasella oksentaa kerran tai pari, mut sit se jää siihen. Ja päikkäreitäkään ei oo ihan pakko joka päivä nukkua. :D Massu on toooooosi pinkeenä ja turvoksissa, ihan ku tää raskaus ois jo puolet pidemmällä. Vihlaisevia kipuja on ollu aina silloin tällöin, ja "närästys"... ai miten ihanaa! Aiemmin ei oo koskaan närästelly. Onneks Rennie on keksitty ja sitä saa myös käyttää. Se on taitaa olla tällä hetkellä mun "paras kaveri". :D Meillä oli maanantaina neuvola, ja koitti terkkari niitä sykkeitä kuunnella, vaan eihän sieltä mitään kuulunu.... se täti tais kyllä koittaa kuunnella mun rakkoa, joka oli aiiivan täynnä. :D Kieltämättä polttelis ajatus tosta kotidopplerista, etenkin nyt kun ei se terkkari niitä ääniä sillä muumioiden aikasella vekottimella kuullu.... Että semmossia... 
 
Jenaya ja jomoel voimia teille mutta voin kokemuksesta voin sanoa että kannattaa odottaa rauhassa. Mull oli esikoisen raskaudessa valekuukautiset ja peloissani menin varhairultra viikolla 7 ja siellä epäiltiin tm. Lähete kättärille ja sain 2vkon siitä uusi ultra jossa 7+1 viikoll vastaava alkio löytyi. Kuutisista tuoloin oli viikkoja 9+4. Terve tyttö tuli meill joka on nyt 2v 10kk Ja nyt tämä raskaus plusassin 21.10 kun kuukautiset myöhässä pari päivää digitestillä 3+. 26.10 päivystyksessä verenvuodon vuoksi jossa lääkäri totesi km ja antoivat lääkkeellinen tyhjennys kotiin mutta mull jäi tunne että se ei ollut totta koska vastauksia oli ympäripyöreästi minun kysymyksiin.. Noh kuitenkin mull oli terveysasemalla oli ultra aika eka tai toka marraskuussa. Lääkärill keroin päivystyskäynistä ja oli täysin erimieltä päivystäjän kanssa ja kehotti odottaa seuraavaan kuukautisiin jonka jälkeen uusi verikoe ja ultra. Hän kuitenkin katsoi ultralla eikä mitään näkynyt kuin paksulimakalvo. Nyt melkein aloin pelkäämään mutta silti vaistosin että kaikki oli hyvin. 13.11 kävin varhaisultrassa yksityisella viikkolla 7+4 ja siellä näkyi sikiöpussi ja muuta ruskuaispussia+ alkio muttei voinut pois sulkea tm mutta mä luotin että kaikki on hyvin enkä jaksanut stressaa pääni puhki koska se oli samaa esikoisen alkuraskaudessa kun turhaan stressasin. Nyt viikkoja 10+6 ja olen doplerilla kuunnelut jo sydänäänet . Ensiviikolla on mull ultra:) tälläistä mull nää alkuraskauden epävarmuudet Toivottavasti Kirjoituksestani saatte selkoa:) rupesin miettii että kestääkkö hedelmöityneen munasolun matka kohtuun kauemmin kun tavallisesta koska raskaustestit näyttävät varhain plussaa joten se hedelmöitys ei ole myöhäisempi?! Etova olo on viell ja hirveä ummetus. On alkanut tekee joitain ruokia mieli.. Varsinkin suomalaisia ruokia ja hapankorpuja ja suolakurkuja:( mahdoton löytää niitä Kairosta. Mies tehnyt kotiruokia joitain kun itse ei viell oikein jaksa. Kohta voin ruveta tekee ruokia kun pystyn ajatteekin ettää voisin tehdä. Viime viikolla ajatuskin ruuanlaitosta kuvotti:(
 
Saido, kiitos rohkaisevista sanoistasi! Ja kiitos vielä kerran kaikille muillekkin myötäelämisestä, ei oo vertaistuen voittanutta!

Tää päivä on ollu helpompi kuin eilinen. Eilen tuntui et haluan vaan nukkua ja nukkua ja turhauduin, kun uni ei riittänytkään. No, kunnon yöunien jälkeen alkoi taas näyttämään valoisammalta. Pelottaa kylläkin ihan pirskuleesti, mutta koitan ajatella positiivisesti; Oireita on, viimeyönäkin sai juosta vessassa kesken unien, alavatsalla oleva kiinteä alue tuntuu kokoajan selvemmin, rinnat on kipeet, närästää, tekee pahaa, paleltaa, tekee sitä zeroa mieli jne ja mulla voi olla mahdollista sekin että kierto on heittänyt. Ei tässä epätietoinen äiti voi tehdä muuta kuin pitää kiinni pienistä toivon rippeistä. Turvaudun jopa tilastoihin, koitan ajatella ettei varmaan kovin yleistä ole että samalle ihmiselle sattuu neljästä raskaudesta kaksi tuulimunaa? Plus, kuten Saido tuossa yllä kirjoitteli itse tunteneensa, myös mulla on sellanen fiilis että en voi heittää vielä pyyhettä kehään.. (eli tipun kovaa ja korkealta jos ens viikolla ultrassa huonot uutiset)

En toivo tänä jouluna mitään muuta kuin sykkeet ensi viikon ultrassa. 

Mulla on muuten kumma juttu noiden unien kanssa, ennen raskautta näin joka yö unia, oon aina tykännyt niistä ja muistan jopa unia lapsuudestani... mutta nyt oon nukkunut niin sikeästi, etten muista juuri unia nähneeni, korkeintaan havahdun herätyskelloon joka unessa on puhelinsoitto tai musiikkia tms, ja sen verran korkeintaan unistani muistan :D
 
Kiitos kaikille tuesta, ja myöskin jaksamisia odotukseen :) ei tässä tosiaan voi muuta kuin odotella ja katsoa, mihin tämä tästä kääntyy....hiukan alkaa kyllä olla samanlaisia tuntemuksia kuin elokuisessa, keskeytyneessä keskenmenossa, ikävä kyllä...kovaa selkäkipua ja aivan aavistuksen rusehtavaa vuotoa. Huomenna kuitenkin verikokeeseen, ja jos arvo on taas kohonnut edellisestä, sitten varmaan jossain vaiheessa taas ultrataan.Kyllä odottavan aika on pitkä, ei voi muutakaan sanoa :D Positiivinen naurunaama tuohon, vaikka ei niin hymyilytäkään just nyt...
 
Hurjasti tsemppiä Jomael ja Jenaya. On varmaan ihan kamalaa elää pelossa ja epävarmuudessa. Itelle nuo fiilikset on hyvinkin tuttuja alkuraskaudesta kun ihan eka ultra tehtiin jo 4+5viikoilla ja eihän siellä sillon näkyny ku ruskuaispussi. Kun lääkäri sit mainitsi tuulimunan mahdollisuudesta ni oli aivan kamala paniikki seuraavat 2 viikkoa kunnes pääsin seuraavaan ultraan, jossa vauva ja syke sit jo näky. Nyt sitte taas vähän pelottaa ja harmittaakin, kun neuvolaterkkari koitti kuunnella ikivanhalla dopplerilla maanantaina ääniä eikä löytäny mitään. Olis ollu parempi ettei ois edes yrittäny. Vaikka tiedän et kaikki voi olla ihan hyvin, ni silti mielessä kummittelee et mitä jos se pikku sydän ei enää lyö. Viime yönä heräsin kolmen aikaan ja aloin funtsia kaikkea, ja siinähän se meniki sitte valvoskellessa aamuun. :/ Niinku tossa aiemmin jo laitoinki ni mulla olis kyllä mahis kuunnella töissä kunnon sopplerilla mut ku on vähän hankalaa saada se salakuljetettua johonkin, ja vieläpä paikkaan jossa saisin takuuvarmasti olla ihan rauhasssa. :D Pomoja lukuunottamatta kun kukaan töissä ei vielä tiedä raskaudesta. Eikai se auta kun taas pelätä ja panikoida 18.12 asti jolloin vihdoin on np-ultra. :)
 
Hei vaan ja hyvaa itsenaisyyspaivaa. Sori taa pisteeton kirjoitus mutta mulla on brittikone kaytossa. Tanaan tuli verta vessapaperiin paivaunien jalkeen. Olen ollut tosi vasynyt ja palellut kovasti. Jatkuvasti allotyskohtauksia. Eli oireita on ollut mutta niin vaan sita tuli verta. Ei tosin paljoa mutta kuitenkin. En lahtenyt nain itsenaisyyspaivana mihinkaan soittelemaan kun eivat ne kuitenkaan asialle voi mitaan tehda. Pitaa huomenna toista soittaa polille ja kysya ohjeita. Toistaiseki sita verta on tullut hyvin vahan kahdella vessakaynnilla. Mutta eikohan sen pitaisi olla voimakasta, jos kesken menee. Nukkumaan pitaisi menna mutta ei millaan malttaisi, kun jannittaa... :(
 
Takaisin
Top