Joulukuun helinät =]

Mikäköhän näissä heinävauvoissa on, kun tuntuu yksi jos toinen kärsivän kunnon pahoinvoinneista! Täällä ollaan toista viikkoa kotosalla, sairaslomalla :( Ollut ihan hirveä pahoinvointi, aamusta iltaan, jos yhtään on pidempään ylhäällä, niin huimaus ja nyt vielä kaupanpäälle perjantaista asti ollut kestohedari, lämmöt jatkuvasti 37-37,6.. Viikkojakin vasta "6+2", niin tätä nyt sitten varmaan tiedossa jonkin aikaa. Puuh. No, toivottavasti tällä kertaa sitten "kärsimys" palkitaan, ja pienoinen on saanut tarrasukkia matkaansa. Viime raskaudessa ei ollut mitään pahoinvointia, ainoa oire oli väsymys ja vähän rinnoissa arkuutta, mutta nyt on pistetty kyllä kaikki oireet moninkertaisena!:D Neeuska, riisipiirakat täälläkin ainoita, kun menee sovinnolla alas, ja yrittävät jopa pysyä siellä! Ostin kokeeksi myös lastenruokahyllystä pillismoothieita, ja ne totesin hyväksi aamupalaksi, heti sängyssä nautittavaksi! Nyt ajattelin kokeilla riisipuuroa :D

Me ollaan miehen kanssa myös mietitty koti-dopplerin hankkimista, jos pikkuinen matkassa pysyy, eli uudet käyttäjätkin kertokaahan sitten kokemuksianne :) 
 
Juhuu, mulla on eka neuvola takana ja jos nyt malttais jotenkin päällään seisoen malttaa huomista ultraa!

Olotila on aika vaihteleva, väsyttää väsyttämästä päästyäkin, joka päivä tulee nukuttua piiiiiiiiiiiiiiiiiiitkät päikkärit. Kahvi ei enää uppoa pakottamallakaan, tänään sain puoli kuppia alas, ja totesin et kyl tais minun kahvinjuonti taas olla tässä. Kasvukipuja on ollut ja neuvolassakin todettiin niiden olevan varsin normaaleja tässä vaiheessa kolmatta odottavalle. Ja nyt kuulkaas munkin tekee sitä mieli; Coca colaa... onneks sentään Zeroa, ei tuu sokereita liikoja. :D Muuten ei tee mieli mitään, parhaiten maistuu mustikkarahka ja kanasalaatti, joita pitää olla silleen käden ulottuvilla :D

Joulukuu, jeeee! Itte kävin tuhlaamassa (liikaa) lasten ja sisarusten lasten lahjoihin... sitten se yksi kova urakka... ne pitäis paketoidakin, plääh :P

Toivottavasti kaikilla menee hyvin masujen kanssa, oon nukkunut ja ollut kiireinen (löhönnyt :D ) pari päivää joten koitan päästä kärryille mis mennään.
 
Vielä viikko pitäisi siihen varhaisultraan odotella. Neuvola ajan varaan vasta sen jälkeen jos on tarvesta sellaiselle. Kävinhän mä kesällä ne lätinät jo kerran kuuntelemassa.

Oireita, ei ole. Voisin kuvitella vain olevani töistä hyvin väsynyt, mutta samperin kiukkuinen olen koko aika. Ukko sai vesilasista vedet päällensä, perunan teurastin tiskipöytään kun se meni hajoamaan kuoriessa....

Onneksi on puuhaa tuon kissalan uuden kisun kanssa :)

Ylipainoisten ryhmään kuulun minäkin sitten, ilmoittaudun mukaan vasta kun selviää että kaikki ok jos on. Viiem la/su välisenä yönä näin sen viis erilaista keskenmeno unta, viime yönä en sitten halunnut mennä nukkumana ollenkaan ettei näkis unia
 
Hui mitä unia Niian :/

Joo riisipiirakoita tuli syötyä aamupalaks 6 kipaletta joskus iltapäivällä, on ne vaan hyviä :D Ja coca-cola, sitäki menis mukitolkulla, täytyy hiukan rajottaa sitä litkimistä kyl, mulla kun oli muka viime raskaudessa raskaudenajan diabetes.... blääh, niitä rasituskokeita odotellessa taas.

Ei meinaa kyl tytön syöttämisestä tulla yhtään mitään ku kaikki lämmin ruoka ja sen haju pistää etomaan..

Ja meijän kissa on ku kävelevä raskaustesti, se vainoo mua ihan kokoajan, ja hyökkäilee mun kontteihi. Ilmeisesti siis vaistoo raskauden musta..

Ja hmmmm, kuinkaha kauan maltan odottaa, et kaivan ton dopplerin tuolta kaapista, ei kyl ihan vielä taida kuulua mitään... :D
 
Hih, ehkä mä sitä geeliä jostain sitten löydän. Tulisipa edes se doppleri jo postissa!=) noi unet on muuten ihan kamalia mullakin, joka yö herään painajaiseen ja välillä itkenkin herätessä. Hyi olkoon, loppuisipa tollaset unet jo:D

Ihme oire mulla, en tiedä mistä johtuu mutta emättimessä tuntuu olevan jotain ylimääräistä? en osaa selittää oikein mutta kuitenkin:D ihmettelen kovasti mistä moinen johtuu, onkohan ihan normaalia...:S
 
Voi teitä onnellisia jotka pääsette ultraan. Itse hoitovapaalla ollessani en raski moiseen sijoittaa eikä mieskään lämmennyt ajatukselle kun vihjailin. Ensi viikolla on kyllä se neuvola jossa ultrataan mutta en tiedä pysynkö pöksyissä sinne asti! 

Mieliala heittelee ihan koko ajan, välillä on luottavainen olo raskaudesta, välillä taas tulee olo ettei siellä mitään kasva kun kaikki oireet on hävinny. :S 

 
Tiedättekö, koin juuri jotain sairasta tyydytystä siitä, että myös Englannin herttuatar Catherine on joutunut sairaalaan raskauspahoinvoinnin takia... Oma olo on kurja ja jotenkin se auttaa että kuninkaallisillakin on samat vaivat :).

Mulla on ollut tapahtumarikas päivä. Saikku jatkui viikolla (onneksi sijainen töissä voi jatkaa) ja kävin hyvin yllättäen taas yksityisellä ultrassa. Mä olen ollut ihan tuskissani tämän pahoinvoinnin kanssa ja nyt pari päivää on supistellutkin (ei kipeästi, mutta ihan selvästi kohtu kovettuu ja taas rentoutuu). Soitin äippäpolille, josta vastaus kysymykseeni ("voiko supistella näin aikaisessa vaiheessa") oli niin ympäripyöreä ja lähinnä keskenmenoa odottava, että varasin siltä istumalta ajan ultraan ja kävin siellä iltapäivästä... Miten niin neuroottinen. Kaikki oli kuitenkin kunnossa, siellä kölli (ja liikkuikin!) viikkoja, eli rv 9+0 vastaava alku, jonka sydän sykki ja käsien ja jalkojen alutkin näkyivät. Eli kaikki hyvin. Onneksi mies tuumi vaan että teet mitä tarvitset, jotta mieli pysyy rauhallisena. Ja nyt on taas levollinen olo, ainakin oksennan hyvästä syystä.

Mulla muuten yöunet on varmaan ainoa asia mihin tämä raskaus ei ole vaikuttanut. Nukun kahdeksan tuntia yössä supersikeästi, kerran käyn vessassa, samalla kun käytän 3v:n ja nappaan hänet meidän sänkyyn.

Jenaya oli ehtinyt jouluostoksille. Mua vähän hirvittää että saanko yhtään lahjaa ostettua tänä jouluna. Toivottavasti olo vähän helpottaa jo ennen joulua. Saatikka sitten jouluruuat... Ne pitäisi jaksaa tehdä ja myöskin syödä!!

 
Onneksi on keksitty nettikaupat! Olisi täällä muutoin jäänyt joululahjat ostamatta :) Paketoida vielä pitäisi jaksaa, mutta saa katsoa milloin... Joulua olemme näillä näkymin lähdössä viettämään anoppilaan, joten sen vuoksi ei kotona onneksi tarvitse suuremmin laittaa. Onko Englannin herttuatar raskaana?? Missähän pimennossa olen elänyt, kun en ole kuullut. Ei se toki suuremmin hetkauta, mutta hauskaa joka tapauksessa olla samaan aikaan samassa tilassa. Viimeksi oltiin Vickanin kanssa raskaana samaan aikaan. Tai tiedä olenko edes raskaana. Täällä myös hetkestä riippuen fiilis on puoleen toiseen. Oireita ei edelleenkään liiemmin ole, mutta testissä 2-3 muuttui 3+. Ja nyt haluaisin niin nauttia tästä kaikesta, kun kaksi lasta taitaa meillä olla toivottu.
 
Saa nähdä pysynkö mä täällä vai pitääkö poistua. Ultra oli tänään, mutta eipä siellä muuta näkynyt kuin sikiöpussi.... sain lähetteen kättärille vielä, toiv. viikon sisällä pääsis sinne sitten varmistamaan asiaa. Sikiöpussin koko vastasi viikkoja 5+...nyt pitäis olla 7+2... :'( Jännä et mahan päältä koetettuna pitäis kasvua tapahtua mutta ultrassa sitten tällasia, en oikein tiedä miten päin nyt olisin.. Sanoi lääkäri, että voi olal että hedelmöitys on kuitenkin tapahtunut myöhemmin, tai että kaikki vaan on hitaammin lähtenyt kehittymään.. en kyllä kovin montaa tarinaa oo lukenu joissa edes alkiota ei olis 7+ viikoilla näkynyt. :(
 
Voi Jenaya, toivottavasti lääkäri olisi vaan siinä oikeassa että, olisi myöhemmin hedelmöittynyt pari viikkoa tuskin tuossa haittaisi. Paljon zemppiä sinne ja kaikki peukut täällä ylhäällä!

Täällä itse jännään huomista neuvolaa, pääsenkö lähi tulevaisuudessa ultraan vai en ja koska!? Oireettomana edelleen ja epäuskoisena siitä että, tuolla ketään asustelisi. Ainoa "piirre" on tuo hermoromahduksen partaalla koko ajan olo. Välillä se oikeen itkettää ja muutaman tunnin päästä taas naurattaa.

Mä voisin paketoida paaaaljon joululahjoka niin tykkään siitä, jos vaan joku  kävisi nuissa kaupoissa kiertelemässä puolestani, tai edes päättäisi mitä ostan niin sekin helpottaisi :)

Aurinkoista pakkas tiistaita ( kai tänään on tiistai?) kaikille!!
 
voi Jenaya, jaksuja sinne mahottomasti...toivottavasti pääset pian sinne kättärille tarkistamaan pikkuisen tilan <3 monen monta halausta sinne <3
 
Huh, Jenaya! kamalaa kun joutuu vielä pitkään odottelemaan että saa varmistuksen asiaan. Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki olisi hyvin! Miten pitkä kierto sinulla on? jos se kovin pitkä on niin voihan se olla että hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin. Ja milloin plussasitkaan?:) Paljon voimia sinulle nyt vielä!<3

Minä aloittelin kirjoittamaan ihan julkista blogia. Saas nähdä kuinka usein eksyn sinne kirjoittelemaan:D Toi on kyllä myös todella kiva kirjoitella sinne, ihan kuin päiväkirjaa kirjoittaisi ja saa purkaa omat ajatukset:)

Minä odottelen malttamattomana että koska mun doppler saapuu. Tulisipa jo huomenna!!
 
Kiitos kaikille. Pitkä viikko edessä, just soitettiin kättäriltä, että 10.12. uuteen ultraan. 

Ninspe, plussasin 13.11. vahvan plussan. En oo ihan sataprosenttisen varma, milloin menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta sillä viikolla kuitenkin. Tunsin ovulaation ja sanoisin että mun arviossa pitäis olla korkeintaan + - 3pv heittoa..

En oikein tiiä mitä tästä pitäis ajatella tai miltä kannalta tätä katsoa. Positiivinen on hiukan hankala olla mutta en kyllä haluais vielä päästää Mönkijäisestäni irtikkään.
 
Tsemppiä kovasti Jenaya:lle! Toivotaan, että kaikki on hyvin. <3

Täällä myös jännäillään, koska sinne varhaisultraan pääsisi, keskeytyksen jälkeen kerkesi kahdet menkat olemaan ja kierto oli todella epäsäännöllinen, toivottavasti saisi ajan jo ensi viikolle. 
 
Jenayalle suuri kasa voimahaleja! ♥ Toivotaan että kaikki on hyvin!

Mä sain eilen soiton neuvolasta, valkovuotonäytteestä oli löytynyt merkkejä emätintulehduksesta. Kuulemma yleinen ja melko normaali pöpö, joka joskus äityy "pahemmaksi" ja tarvitsee lääkettä kadotakseen. Ei sinällään vaarallinen pöpö, mutta raskauden aikana voi aiheuttaa supisteluja. Huomenna neuvolalääkäri pistää e-reseptiä apteekkiin ja emätinsupot mukaan apteekista, jehei..

Taas jotenkin todella epämääräinen olo tän raskauden kanssa. Tänään ei ole juurikaan oireita ollut ja tottakai heti kuvittelen, ettei kaikki ole kunnossa. Selittämätön olo siitä, ettei Toukalla ole kaikki hyvin.. Toinen varmuusultra on ensi viikon keskiviikkona, sitä siis jännäillessä.

Olo on tosi räkäinen ja yskä on kova, mutta kuume ei ole onneksi noussut. Huomenna on luojan kiitos lyhyt päivä ja sitten onkin pitkä viikonloppu tiedossa! Huominen menee vieläpä nopeasti, kun leivotaan töissä mukuloiden kanssa PIPAREITAAA! :)

Voi että, joululahjat. Yhtäkään en ole ostanut eikä ole edes mitään hajua siitä, mitä kellekin ostaisin. Olen niin huono keksimään joululahjoja, äh. Miehen kanssa harvemmin toisiamme lahjotaan, nytkin varmaan säästetään ne lahjarahat ensi vuodelle kun mies siirtyy työelämästä täysipäiväiseksi opiskelijaksi.

Miestä jo hirvittää ihmisten reaktio hänen päätökseensä jäädä nyt opiskelemaan, kun olen raskaana. Hän on vaan ollut niin väsynyt tiukan aikataulunsa takia viimeiset 1,5 vuotta (päivät töissä, ti- ja to-illat sekä lauantait koulussa), ettei siitä seuraa mitään hyvää. Parempi keskittyä kouluun ja saada ne haluamansa insinööripaperit kuin polttaa itsensä loppuun. :) Rahallisesti pärjätään kyllä. Ja jos ei pärjätä, mietitään tilannetta uudestaan!
 
Hih, vihdoinkin kun jaksoin ajatella blogiakin:D

Tänään jo tuli doppler postissa! Olen tässä yli puoli tuntia yrittänyt kuunella löytyisikö ääniä, mutta kuuluu vain sellaista huminaa mikä normaalistikkin ilmeisesti kuuluu. omat sydänäänet kuuluu kyllä:D höh, ehkä kokeilen parin päivän päästä uudelleen.
 
Ninspe - onko siinä sun dopplerissa digitaalinäyttö? En minäkään oikein kunnolla kuule mitään (ehkä jotain "laukkaääntä" hetkosen aikaa), mutta näytölle tulivat selkeät lukemat.
 
Ei siinä ole. Tilasin tuon halvemman version:) ehkä kuulin parin sekunnin ajan nopeampaa ääntä, juuri sellaista laukkaääntä mutta hävisi taas. Jospa se on vaan kova liikkumaan;)
 
Jenaya, täällä on peukut pystyssä myös! <3

Mulla on vasta viikon päästä varhaisultra, millään jaksais odottaa ja eka neuvolaki vasta 18.päivä...

Pistin muuten tänään jo mammahousut jalkaan ku tää turvotus on nykyään jo kokopäivästä...
 
Takaisin
Top