IVF/ICSI kokemuksia

Mörkö huh, säkin olet jo noin pitkällä! :)

isounelma, toivottavasti ei mennyt kesken. Teitkö siis uuden testin? Se nyt on käytännössä ainoa mitä voi tehdä kotona, eli katsoa mihin suuntaan viiva kehittyy. Vuodosta ei voi päätellä yhtään mitään; kuten tälläkin sivulla on paljon kirjoitettu, vuodot alkuraskaudessa on todella yleisiä. Soittoa vaan lääkärille jos epäilyttää. Vaihtelee kuitenkin mitä käskevät tekemään, jotkut ottavat verikokeen (toki sen saa aina halutessaan yksityisellä jos haluaa maksaa), toiset neuvovat vain odottamaan.

Huomenna taas uusi testi. Joka toinen hetki olen hyvin luottavaisin mielin, joka toinen taas on pelko persiissä eikä tekisi mieli testata yhtään. Mutta pakkohan se on.
 
No huh... kyl taitaa sumut toimia... kahtena edellisyönä joutunu ensin kääntelee peittoa ja tyynyä ja kun sekään ei oo riittäny, ni vaihtaa nukkumapaikkaa, ettei tuo mieskään liikaa yöllä häiriinny... kohtuullisia kuumia aaltoja oli ekassakin hoidossa, mut nää on potenssiin sata siihen verrattuna.. mini kaavalla oon kyllä pidempään jo kärsiny vastaavasta ja huolimatta ok amh-arvosta näkymät ei sitä vastaa.. no mut kuitenkaan ei oo vielä lääkärit suostunu sanoo, et ois ennenaikanen menopaussi, vaik oireet monesti siihen viittaiskin..
Toisaalta toki hyvä ettei oo sanonu, koska se tarkottaa, et vielä on toivoa.. ja toki sitä ikääkin on 34 et vaikka ei ehkä täysillä kroppa toimikaan, ni pitäis ehkä vielä olla mahiksia...
 
Nasukka, eipä kuulosta kivalta! Toivottavasti lääkärit on oikeassa, ja saatte vielä ihan hyvän vasteen. Tai ainakin jotain siirrettävää ja pakkaseenkin.

Soitettiin tänään klinikalle uutiset plussasta. Päätettiin säästää ne muutama kymppiä mitkä menee verikokeeseen, mennään suoraan varhaisultraan. Ei tosin vielä varattu aikaa, pitää katsoa kalenteria, mutta joskus viikolla 7+. Pitää mennä omalle klinikalle vaikka se on kallis, koska kuulemma arvioivat siellä lääkkeiden lopetuksen. Meillähän on lääkkeellinen kierto.
Tehtiin eilen vielä testi. Ihan oli plussa, mutta vain aavistuksen vahvempi kuin kolme päivää sitten, kun kahdessa ekassa oli selkeä ero. Vähän varovainen mieli siis, varmaan tähän uskoo kunnolla vasta ultran jälkeen.
 
Suski, toivottavasti teidän ainokainen olisi syliin asti tarkoitettu :Heartpink
Beisla, jännittäviä aikoja teillä, Tsemppiä! Ja onnea! :smiley-bounce012

Ronya, joko sait ERAn tulokset?

Isounelma, raskas tämä tie on kulkea, mutta eihän tätä muuten jaksaisi jos ei uskoisi ja niin hartaasti toivoisi että jonain päivänä on oman rakkaan lapsen äiti. Voimia! Me ollaan lähdössä 7. kierrokselle.
 
Nasukka, eipä kuulosta kivalta! Toivottavasti lääkärit on oikeassa, ja saatte vielä ihan hyvän vasteen. Tai ainakin jotain siirrettävää ja pakkaseenkin.

Soitettiin tänään klinikalle uutiset plussasta. Päätettiin säästää ne muutama kymppiä mitkä menee verikokeeseen, mennään suoraan varhaisultraan. Ei tosin vielä varattu aikaa, pitää katsoa kalenteria, mutta joskus viikolla 7+. Pitää mennä omalle klinikalle vaikka se on kallis, koska kuulemma arvioivat siellä lääkkeiden lopetuksen. Meillähän on lääkkeellinen kierto.
Tehtiin eilen vielä testi. Ihan oli plussa, mutta vain aavistuksen vahvempi kuin kolme päivää sitten, kun kahdessa ekassa oli selkeä ero. Vähän varovainen mieli siis, varmaan tähän uskoo kunnolla vasta ultran jälkeen.

En tie viellä voiko tässä onnittella mutta ainakin jääneilleen täällä sun kanssasi mutta toivon ja uskon parasta. Vooi tuntuu ihan kun tässä ois sun mukana
 
Onnea Beisla! Ja kiitos tsempeistä. Kai se pitää vaan jatkaa ja uutta ivf odottaa.. kolmas päivä jo kuukautistyyppisyä vuotoa eikä viivaa näkynyt enää. Katotaan saanko tammi- helmikuulle uuden kierroksen julkisella.
 
Onnea Beisla! Ja kiitos tsempeistä. Kai se pitää vaan jatkaa ja uutta ivf odottaa.. kolmas päivä jo kuukautistyyppisyä vuotoa eikä viivaa näkynyt enää. Katotaan saanko tammi- helmikuulle uuden kierroksen julkisella.

Otan osa Unelma, mutta älä lannistu kulta pieni. Älä ikinä anna minkä viedä sun toivo ja uskosi pois koska niillä me ylensä noustaan vaikeammastakin hetkestä ja jatketan, ensin me ryömitän,kontataan,kävellään ja sit juostan. Tsmmi-Helmi on kulman takana jo ei ehkä sulle mutta se tule kyllä. Siihen asti muru, nauti itsestäsi. Jos olet parisuhteessa( en oo lukenu sun tausta( jos oot parisuhteessa keskustele miehesi/naisesi kanssa, se on ottannu varmaan sillekkin voimille varsinki kun tietää kuinka paljon sinä tahdot tämä. Meinkä syömään tai johonki yhdessä ja muistelkaa mix rakastuitte toisinne ja kertokaa sen toisillenne. Mutta ennen kaikkia nauttikaa tästä tauosta ja etsikä itseänne koska nämä hoidot ja peräkkäiset epäonnistumiset saa usein meidän näyttämään semmosia puolia minkä emme edes tienneet omistavansa.. Ja tämäkään ei ehk nyt helpota mutta vaikka et ehk pääse julkisella hoitoon ainakin sulla on miehesi/naisesi ja yhdessä jos tahdotte pystytte mahdottomiinkin, pystytte säästää ja mennä yksityiselle. Koska missä 2 rakastaa toisiaan löyttyy ymmärrystä, löytyy kompromissi ja sieltä löytyy tahto voimaa ja silloin vaan taivas on rajana.
 
Tervetuloa uusille! Toivottavasti teidän ei tarvitse pitkään täällä olla!

Onnea Jerolle hyvistä ultrakuulumisista!

Kissankulta, oon tosi pahoillani puolestanne! Hienoa kuitenkin että saatte neljännen stimulaation. Jaksamisia odotteluun!

Cranberry, voi surku kun ainokainen ei jaksanut blastoksia :sad001

Suski75, ikäviä uutisia teillekin tullut! Onneksi yksi oli kuitenkin terve!

Hulbertiina, lämmin halaus teille!

Beisla, paljon onnea teille! Toivotaan kaikkea parasta tähän odotukseen!

AiraP, mä aina välillä mietin kahvista luopumista jo ihan ekologisista syistä, mutta vielä menee aamu- ja iltapäiväkahvit! Jos raskautuisin, niin varmaan aika minimikahvittelulla menisin. Ehkä voisin jopa luopua kokonaan? Mä olen myös aika herkkä kofeiinille ja siitä tulee herkästi sydämentykytyksiä.

Mette82, pistäminen ei ole munkaan lempipuuhaa, mutta itsestä tuntuisi vielä pahemmalta, että olisin jonkun muun armoilla! Oletteko naiset muuten katsoneet Netflixistä Yksityiselämä-nimistä elokuvaa, jossa pariskunta käy ivf-hoidossa? Elokuvassa mies oikein iskee ne piikit naiseen, ai kauhee kun inhottavaa katseltavaa.

Isounelma, pahoittelut negasta! Odottelu alkuvuoteen tuntuu varmasti pitkältä, mutta kyllä se sieltä tulee. Toivotaan sinne parasta tulosta!

Meillä on nyt menossa 2. IVF. Perjantaina on keräys. Eilisessä ultrassa näkyi 5 + 2 munasolua. Kaipa se oli ihan ok tulos, mutta tammikuussa ekan IVF:n ekassa ultrassa näkyi 6 + 3 munasolua eli vaste ei ole ihan yhtä hyvä. Tietysti on hienoa, että jotain tapahtuu. Tämä toinen hoitokierros on vaan jotenkin rankempi, kun tuntuu siltä että sitä vain lyö päätään seinään. Mulla ja miehellä on kummallakin sellainen olo, ettei tästä tuu mitään, mutta pakko vain yrittää. Eilen oli hoitajana sellainen tekopirteä ja mukaempaattinen tapaus. Mä en kestä sellaisia yhtään. Miksei voisi puhua vaan ihan neutraalisti sellaisen epäaidon tsemppaamisen sijaan. Se pitkään näytti, miten Ovitrelleä käytetään, vaikka olin sanonut, että mä olen pistänyt kaikilla jo monta kertaa.. Tuli sellainen olo, että mua pidetään ihan idioottina. ”Että näin käännä tätä, ihan loppuun asti ja sitten pistät tähän mahaan!” Vau, enpä olisi osannut. Musta tulee kohta sellainen katkera ja pisteliäs muija. Tai ehkä jo oonkin sellainen.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :)

Isounelma, voi surku jos viivatkin heikkenee, voimia teille. :sad001 Toivottavasti saatte pian uuden hoidon.

Ninouk, digiä mekin pohdittiin, mutta saa nyt nähdä mihin päädytään.

Miselli, uskon että ärsytti! Mua taas ärsyttää sellaiset hoitajat/lääkärit jotka puhuu todella pehmeästi ja varovasti ja oikein silmiin tuijottaen. Mutta just toi, että puhuisivat vaan normaalisti. Tsemppiä kuitenkin hoitoon, toivottavasti follit jaksavat kasvaa ja ovat sitäkin laadukkaampia, vaikka niitä olisikin vähemmän.
 
Miselli, tuo leffa on tullut just katsottua... suomalaiseen yksityisklinikkaan verrattuna nykiläinen fiktiivinen oli kamala & kallis, vastaakohan sikäläistä tosielämää? Näyttelijät ovat loistavia.

Mä jotenkin pidän siitä, että mua käsitellään niinkuin olisin hiukan yksinkertainen ...ehkä olen? Mulle on selitetty samojen lääkkeiden pistämiset useaan kertaan, ja ihan tarpeen se oli :D Ehkä muut joudutte kärsimään, kun opetus on mitoitettu alimman tason (minun) mukaan
 
Beisla, joo tollanen varovaisuuskin kuulostaa myös ärsyttävältä! Sellaista itse en ole vielä tähän mennessä kohdannut, mutta onhan tässä vielä matkaa. Hoitajan kommentti: "No niin, se olisi sitten taas aika ruveta hommiin!" kovalla ja tekopirteällä äänellä oli mulle niin liikaa. Jos olisi sanonut: "Teillä alkaa nyt sitten 2. ivf-kierros" olisi violetinhehkuinen raivoviha jäänyt häneltä kokematta. Musta toi oli niin alentavasti sanottu. Eikä toi kirjoitettuna kuulosta edes niin kamalalta, miltä se tilanne tuntui.. Kiitos Beisla tsempeistä!

AiraP, se ohjauksen ärsyttävyys riippuu varmasti myös tavasta, jolla se tehdään!! Ko. henkilöllä ei vain tuntunut olevan mitään tilannetajua. Ovitrelle-kynä kun on hyvin samanlainen kuin Gonal, jolla olin juuri pistänyt useamman päivän, joten yksityiskohtainen näytös siitä, miten sillä pistetään mahaan tuntui jotenkin irvokkaalta. Enkä mäkään tietenkään muista jokaisen pistotavan erityisominaisuuksia, mutta siksi mulla on kotona ohje, jota seuraan! :D En mä ikinä opi mitään siitä, että joku näyttää jotain, kun pitäisi itse päästä tekemään. Mutta joo, jos olisi ollut toisenlaisella asenteella varustettu hoitaja, niin en varmaan reagoisi näin. Myönnän että oon myös yliherkkä tällaisissa asioissa.

Ja sen leffan klinikka vaikutti kyllä aika kolkolta, ihan hirveetä olisi odotella pienellä käytävällä keräykseen menoa. Tosin en mä nukutusta pitäisi niin pahana! Niillä hinnoilla ei kyllä olisi mitään tsäänssejä hoitoihin.
 
Minäkin ihmettelin, että miksi ihmeessä nyt viime kierrossa yhtäkkiä piti Ovitrellen pistämistä minulle opettaa, kun aiemmin ainoastaan Pregnyl opetettiin, ja ilman opetuksia piikittelin sujuvasti Bemfolat, Elonvan ja Fyremadelit. Yritin sanoa, etten nyt enää tarvitse ohjeistuksia mihinkään pistelyihin, kun pakkausohjeessakin lukee kaikki tarkasti, mutta välttämättä halusivat erikseen opettaa.
 
Suki75, Onkohan menossa joku Ovitrelle-teho-opastus jostain syystä? No, tiedä häntä, mutta turhalta ja ärsyttävältä tuntui. Kiva etten ollut tuntemuksieni kanssa aivan yksin!
 
Beisla, onnea!

Miselli, tsemppiä perjantain keräykseen!

isounelma, pahoittelut negasta ja voimia uuden hoidon odotteluun.

Nasukka, tsemppiä tähän hoitoon!

Saatiin ERA testin tulokset ja siinä on kaikki kunnossa. Kiva että kaikki on hyvin. Mutta tästäkään ei löytynyt selittävää miksi yksikään alkio ei ole edes yrittänyt kiinnittyä. Nyt on menossa kp10 ja kp12 menen folli ultraan. Yksi blasto on pakkasessa. Mutta jos sekään ei tuo tulosta, niin oon alkanut harkitsee alkio diagnostiikkaa. En jaksaisi enää näitä tuloksettomia siirtoja :sorry:
 
Beislalle Onnea! :happy:

Miselli: samat ajatukset mulla ja miehellä että ei tästä mitään tule mutta yritetään :sorry: Tsemppiä keräykseen ja perässä tullaan..

Mulla mahdollisesti maanantaina keräys. Perjantaina vielä ultra. Eilisessä näky oikealla n. 10 potentiaalista ja vasemmallakin jokunen. Ja vasemmalla yks oli jo 18 mm folli ja sitä jäin miettimään et meneeköhän nyt pieleen koko juttu tuon takia. Muut oli 9-13 mm pääasiassa. Lääkäri sanoi että ei me tuosta yhdestä välitetä enkä sitten tajunnut enempiä kysellä :nailbiting: Menopur annosta sit pienennettiin 150:iin.
Vähillä sivuvaikutuksilla oon selvinny mut nyt turvottaa aikalailla.
 
Beisla, onnea!

Miselli, tsemppiä perjantain keräykseen!

isounelma, pahoittelut negasta ja voimia uuden hoidon odotteluun.

Nasukka, tsemppiä tähän hoitoon!

Saatiin ERA testin tulokset ja siinä on kaikki kunnossa. Kiva että kaikki on hyvin. Mutta tästäkään ei löytynyt selittävää miksi yksikään alkio ei ole edes yrittänyt kiinnittyä. Nyt on menossa kp10 ja kp12 menen folli ultraan. Yksi blasto on pakkasessa. Mutta jos sekään ei tuo tulosta, niin oon alkanut harkitsee alkio diagnostiikkaa. En jaksaisi enää näitä tuloksettomia siirtoja :sorry:

Oliko teillä taustalla mitään endoa tms?
Meillä ei myöskään edes kiinnittymis yrityksiä, ennen plussaa.

Meillä taustalla lievä endo, joka hoidettiin ennen hoitoja pois alta.
 
Takaisin
Top