IVF/ICSI kokemuksia

Evadenz no toivottavasti pääsette perjantaina siirtoon! Voi olla että laskettais myös et huomenna sit ovulaatio ja oikea ajankohta sit lauantai? Paitsi mistä noista tietää.. luonnon kierrossakaan tiiä millon tarkalleen se munasolu irtoaa ja saati hedelmöittyy.

Miten testasit iltapäivällä? Meidän ohjeessa oli et aamulla testais, koska piti sit klo 9-9.30 soittaa positiivisesta. Eli ennen sitä oli pakko tehä testi. Mut soita aamulla, ei se kuitenkaa huomenna olis.

Mulla oli torstaina ovisplussa ja siitä seuraavana tiistaina siirrettiin blasto (5- tai 6-päivänen oli pakkasessa, en tiiä kumpi).
 
Sofiask: Mä utelin luokitusta hoitajilta. Ei ne mun klinikalla kauheasti halua sanoa luokituksia, kun niiden mielestä blasto on blasto eikä laadulla niin väliä.

Blastojen siirrossa testipäivä on (yleensä) pp11, koska silloin raskauden pitää jo näkyä kotitesteissä luotettavasti. Näin siis lääkäri mulle on sanonut. Testipäivä on kiinni alkion iästä ja kai se testipäivä laitetaan tarpeksi pitkälle, jos alkio vaikka sattuu kiinnittymään hieman myöhemmin kuin ajatellaan. Kai siinä yritetään myös osittain välttää kemiallisten raskauksien näkyminen, kun onhan se aika raskasta bongata "turhat plussat". Nää on vaan mun ajatuksia ei tieteellistä faktaa...

Onko jollain muulla parempaa tietoa kertoa?
 
Evadenz meille sanottiin viime kerralla kun sain ovis plus ke ilta (aamulla ei vielä ollut), niin se laskettiin to aamusta se siirto.

Mä täällä hiljaa takana teitä seurailen välillä. :happy: Eilen oli hcg 34, joten ehkä enää 1-2 kertaa joutuu käymään labrassa niin sitten olis nollissa. Olo jo ihan normaali. Ei kyllä huvittaiskaan pitää mitään taukoa vaikka ensin niin ajattelin. Pitää yrittää saada mies suostuu vielä et ei nyt mitään taukojuttuja ku heti vaan , mut katotaan nyt suostuuko. Tuntuu että tää on muutenkin tällaista venttailua ja tauko ei kuitenkaan ns. ratkaise asiaa niin miks pitäisi pitää.
 
Kiitos näistä!
Aamulla puikkotesti oli positiivinen, mutta en luottanut siihen, kun clearbluessa edelleen hymynaama vilkkui. Clearbluen puikko oli kuitenkin jo tosi vahva, et veikkaan jos oisin ottanut aamupäivällä, ois silloin jo ollut pysyvä hymynaama clearbluessa.
Meidän ohjeissa ei lue mitään aikatauluja mihin aikaan päivästä se plussa tulisi, lääkäri veikkasi ovista torstaille ja voivotteli kun jäisi sitten siirto tekemättä.
No, huomenna saan heti aamusta soitella. Ehkä sitä saa ittensä vielä rauhotettua ennen yöunia.
 
Miten kävi evadenz? Onko siirto huomenna?

Täällä pp9 ja piinaavaa onkin! Mitäs olotiloja muilla ollu siirron jälkeen? Alkuviikon nippaili mahaa, eilen särki nivusia ja alaselkää, tänään koskee tosta ihan edestä. Aina joka olosta et noni menkkaoireet..ja olo et ihan just hulahtaa..
 
Pp10 ja tämmöne viiva (testin herkkyys 25yks/ml)..
mites jennis? Lähtikö sulla vahvistuu kunnolla? Entä muut.. oonko ollu liian hätänen ja testannu liian aikasin?
Onko teillä luget jatkunu miten kauan? Mulla loppu jo pp8

image.jpg
 
Täällä ollaan taas. Pääsimme kaksinumeroisille ja sitten kaikki romahti. Keskeytynyt keskenmeno ja nyt lääkkeellinen tyhjennys takana. Pitää toivoa, että tyhjeni kunnolla. Ei auta kuin luottaa tulevaan :sad001
 
Onnea sylillinen Sofiask sekä Jennis❤ Ihanaa kun tulee onnistumisia!

Evadenz, onnea siirtoon ja piinapäiviin. Nyt on hyvät fibat täällä!

Minä kävin folliultrassa ja pahoista aavistuksista huolimatta, sain hyviä uutisia. 12-13 rakkulaa oli kasvamassa. Keskiviikkona olis punktio. Tuoresiirto vielä epävarmaa. Mulla ei luget pidä vuotoa pois ja menkat tulee pian stimulaation jälkeen. Ainoa keino pitää ne pois on pregnyl tai ovitrelle ja vasta punktion jälkeen saan varmuuden. Lääkäri mietti hyperin vaaraa...

Onnea meille kaikille!!
 
Muokattu viimeksi:
Rankkisankkis, eikä oo totta tuo!!! Voimia ihan äärettömästi❤. Juuri kun alkaa se pahin pelko hellittää, kaikki romahtaa. Rv 10+4 jotain tuli meillä spontaani km. Just olin käyny neuvolassa ja ääniäkin kuultiin.
 
Sofiask, wautsiwau, mikä plussa - ihan upeeta!!! Onnea matkaan, hyvältä kyllä näyttää :Heartred
Rankkisankkis, äh voi miten kurjaa... toivon pikaista toipumista sinne
Katjusha ja tyttö 9 kk (kierron alkua odotellessa)
 
Rankkisankkis voi ei!! Oon pahoillani.. mulla oli 1. keskenmeno viikolla 14.
Ja sit odottaa jälkivuodot ym ja aloittaa alusta.. oliko teillä pakkasessa?
 
Pp10 ja tämmöne viiva (testin herkkyys 25yks/ml)..
mites jennis? Lähtikö sulla vahvistuu kunnolla? Entä muut.. oonko ollu liian hätänen ja testannu liian aikasin?
Onko teillä luget jatkunu miten kauan? Mulla loppu jo pp8

View attachment 59707

Ihanan viivan oot saanut!! Onnea!! :Heartred Mä en oikein tiedä vahvistuuko vai junnaako mun viiva paikallaan. No ei se ainakaan haalistunut ole. Ekasta testistä tummunut ainakin aika lailla, mutta sittemmin ei ainakaan paljoa. Joka päivä testaillut :D Iik, maanantaina ois virallinen testipäivä! :)
 
Jennis mäkään en saanu vielä testipäivänkään jälkeen ihan kunnollisia leffaviivoja.. toki viiva vahvistui ihan ekasta haamusta hyvin. Silti kaikki oli hyvin. :) Paljon onnea plussasta!

Sofiask upea plussa, onnea myös sinulle! :)

Rankkisankkis voimia teille! Todella surullista. :Heartred

Auringonkukka H 36 ja risat. Käynnistys viimeistään H39 vauvan ison koon takia, joten paljoa ei olis enää jäljellä odottelua. Nää vikat viikot on kyllä yhtä pitkiä kuin piinapäivät alkionsiirron jälkeen. :oops:
 
Jennis mäkään en saanu vielä testipäivänkään jälkeen ihan kunnollisia leffaviivoja.. toki viiva vahvistui ihan ekasta haamusta hyvin. Silti kaikki oli hyvin. :) Paljon onnea plussasta!

Sofiask upea plussa, onnea myös sinulle! :)

Rankkisankkis voimia teille! Todella surullista. :Heartred

Auringonkukka H 36 ja risat. Käynnistys viimeistään H39 vauvan ison koon takia, joten paljoa ei olis enää jäljellä odottelua. Nää vikat viikot on kyllä yhtä pitkiä kuin piinapäivät alkionsiirron jälkeen. :oops:

Huh, kiitos lohdutuksesta! :Heartred iiiik eipä enää montaa viikkoa siellä! :Heartred :Heartred
 
Tässä vielä neljän vikan päivän tikut kuivina järjestyksessä. Ei se oikein tummu? Maanantaina toivottavasti pääsee verikokeisiin kun soitan testituloksen klinikalle :) Mun mielestä esikoisesta (inssi) viiva tummui paljon nopeampaa tahtia :O
 

Liitteet

  • 1503654936384.jpg
    1503654936384.jpg
    28.9 KB · Katsottu: 157
Meitä on täällä näköjään useampiakin keskenmenon kokeneita. Jotain mitä ei meille pitkään lasta toivoneille soisi koettavaksi. Ehdimme myös käydä jo ekassa neuvolassa. Takana oli myös jo kahteen kertaan nähty syke ultrassa. Kuitenkin nyt sitten kohti tulevaa. Syksy on onneksi lempi vuodenaikani!

Pakkasessa on vielä yhteen - kahteen siirtoon, jos kaikki sujuu hyvin. Heti lähdemme yrittämään, kun tämä prosessi on saatu ohi.

Onnea kaikille plussanneille!! :)
 
Takaisin
Top