IVF/ICSI kokemuksia

Oho mikä saalis, nennu! Onnea! Toivottavasti biopsiasta tulee hyvä saalis myös! 7 vauvamunaa saatiin meille. Viimesen munasolun punktio sattu jonku verran, oli kuulemma kova kuori, niin piti "runnoa" neula läpi. Helppo toimenpide, ku lääkitykset oli kunnossa. Diapamia särkylääkkeiden lisäksi ja pari annosta suoneen tmp aikana. :D Alamaha on nyt tosin kipeämpi kuin koko tänä aikana.

Nyt ollaan menossa syömään, ihan jäätävä nälkä :)
 
Sain vihdoin tulokset hCG-labroista ja arvot olivat olleet oikein hyvät (yli 350). Eka ultra varattu ja tarvii varmaan soitella neuvolaankin lähipäivinä. Kirjottelin silloin ihan ensimmäiseen viestiini, että voi kai se raskaus toivottavasti alkaa ekastakin ICSI:stä, ja olen niin suunnattoman kiitollinen että meille tosiaan kävi niin!

Teidän viestejä lukeneena tajuan kyllä miten onnekas olen, ja osittain koen siitä kyllä myös huonoa omaatuntoa. En ole tehnyt mitään sen enempää ansaitakseni näin "helpon" tien ja mä toivon sydämestäni teille kaikille omaa lasta joko omilla tai lahjasoluilla.

Toki tässä raskaudessa kaikki voi mennä vielä pieleen, mutta ei auta kun uskoa ja toivoa että kannan sisälläni tätä joululahjaa loppuun asti. Poistun nyt taka-alalle ja palaan takaisin, jos sille on tarvetta.

Kiitos vertaistuesta ja tsemppiä ihan hirveesti kaikille! Ootte supernaisia!
 
Pisama 5. Ivf maaliskuussa, ei tuoresiirtoa,yksi alkio pakkaseen. Pas 31.3. luonnolliseen kiertoon.
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016

Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016 -> nega. 2.IVF lyhyt kaava 3/17 -> 9 solua, 3 hedelmöittyi, tuoresiirto nega. 1.PAS 4/17

Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega

Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi (ivf) ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega. 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi nega 2.9. 3.ivf procrenin jälkeen. Punktio vko 50

Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.

Ninukki 3.ivf:n tuoresiirron testipvä 25.11.

Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.

Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.

Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio 19.9.2016. Saatiin 13 solua, joista 11 oli kypsiä. Puolelle tehtii ivf ja puolelle icsi. ¤ hdelmöittyi mutta 3 saatiin pakastimeen (tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperstimulaation takia)

Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.

_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua ->nega. PAS 8.11, 2 siirrettiin. Testipäivä 21.11. Pakkaseen jäi vielä 3.

nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1. 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.
3. ICSI puntio 25.4. Siirto 27 tai 28.4.

Kattika 1. ICSI(2014) 4. PAS 10.2. > plussa. Pakkasukkoja vielä kaksi.

Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10. jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)

Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. 1.PAS marraskuussa, plussa mutta vuoto joulukuun alussa. 2.PAS tammikuussa

anniele 1.ivf lyhyt kaava 11/2016, tuoresiirrosta nega, pakkasessa ei mitään. 2. ivf mahdollisesti alkuvuodesta

Toiveikas 1.icsi 9/2016 kaksi alkiota, tuore siirto nega toinen ei selvinnyt pakkaseen
2.icsi 11/2016 40 follikkelia, hyperi, kolme plastoa pakkaseen, ei vielä yhtään passia päästy tekemään

Mimosa85 1. ivf lyhyt kaava 2/2017, kaksi alkiota, tuoresiirrosta nega, 1 blasto pakkaseen.

elsakoo 1. ICSI lyhyt kaava, punktio 2/2017, 21 munasolua, ei tuoresiirtoa hypeririskin ja limakalvotilanteen takia, pakkaseen 7 kpl kolmen päivän alkioita 4 erässä, lääkkeellinen PAS 2-3/2017

DB 1.IVF lyhyt kaava 3/2017, 1 alkion tuore siirto, testipäivä 10.4. 2 alkiota jäi pakkaseen

Mannahari75 1. icsi pitkä kaava, punktio 3.4

Blanca 1.icsi 2/2017 lyhyt kaava 5 hedelmöittyi, 1 siirrettin, nega, pakkaseen ei mitään. 2.icsi 4/2017

liljatar 1. IVF, Pitkä kaava, punktio 25.4., siirto (jos siirrettävää) 27.4.

Helios 4. ICSI 09/2016 lyhyt kaava, 4. PAS 5.5, 4 blastoa pakkasessa (lahjasiittiöt)


Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.

Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.

Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9.

Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9.

'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10

Miuku88, 2.ICSI tuoresiirto, plussa 3.11

toivonkipinä, 1ivf 1 pas, plussa 1.12

Auringonkukka! 1 icsi:n 1 pas, plussa 7.1

Floral2 1. icsin/ivf:n 2. pas, plussa 19.12.

Hopsan Icsi pas plussa 13.11

Joulunlapsi 1. ivf 2. pas, plussa 17.1.17

Kattika 1. ICSI 4. PAS, plussa 17.2.17

Tipu82 3.ICSI 1.2, ts dpo2,+15.2, La25.10

Junttura 3.IVF, tuores.+17.2, La30.10

Giselle1 1.ICSI tuores. +19.3 La28.11

Kosmos 1.ICSI 1. PAS (ei tehty tuoresiirtoa) + pp10 17.4. La 26.12.
 
Labrassa käyty taas. Hcg arvo 200 pp15 !!!! Jee! Olen ihan onnessani!! Hoitaja sanoi että on hyvä ja lääkärikin varovaisesti sanoi mutta sanoi myös että sitten olemme tyytyväisiä vasta kun näemme sikiön kohdussa. Pidän kyllä mielessäni että kaikkea voi vielä tapahtua. Vielä kyllä seurataan arvoa eli menen taas pe labraan koska tuo eka arvo ollut matalahko pp11oli vain 23. Huhhahhei. Ihanaa kosmos että sulla kanssa kaikki hyvin! :Heartred
 
Meillekkään ei tuossa viimesyksynä sanottu mitään, niin me kyllä talleteltiin vielä ennen passia. toki kaksi alkiota sitten lopulta siirrettiin, joista kaksoset tulossa rv 25+2. Luulin että vähintään kolmoset tulee :wink tsemppiä teille passiin :)
Onnea odotuksen johdosta! :)
Saanko udella miten teidän kohdalla päädyttiin siirtämään kaksi alkiota? Entäs muilla täällä, minkälaisia linjauksia teidän hoitoyksiköissä on ollut / on kahden alkion siirrosta kerrallaan?
 
Onnea plussanneille! Tsemppiä piinailijoille ja kasvattelijoille! Ja paljon voimaa pettymyksiä kohdanneille!

Kirjoittlin täällä talvella kun kun tehtiin eka ivf, tuoresiirtoon päästiin, josta ei raskautta ja pakkaseen ei saatu mitään. Nyt viime lauantaina aloitin kasvattelupiikit ja reilu viikon päästä olis luultavasti punktio. Kyselisin menopurin käyttäjiltä montako päivää ja millä annoksella ootte pistelleet?
 
Onnea odotuksen johdosta! :)
Saanko udella miten teidän kohdalla päädyttiin siirtämään kaksi alkiota? Entäs muilla täällä, minkälaisia linjauksia teidän hoitoyksiköissä on ollut / on kahden alkion siirrosta kerrallaan?

No meillä kävi niin ,että pakkasessa oli 3 alkiota( 1 yhdessä ja 2 yhdessä oljessa) . Eka sulatettiin se yksi, ei selvinnyt. sit sulattivat ne 2 ja molemmat selvisi. soittivat sitten, että siirretäänkö molemmat vai jatketaanko kasvattelua seuraavaan päivään ja siirretään parempi. Halusin ottaa varman päälle, koska pelkäsin että molemmat kuukahtaa ja siirrettiin sitten molemmat kun sille ei ollut estettä terveydellisesti ja muuten. Siirto tehtiin turun väestöliitossa.
 
Muokattu viimeksi:
Bambi, mulla oli nyt ekaa kertaa menopur, 10 päivää ja annos oli 150. Tsemppiä kasvatteluun :)

Miumau meillä on päädytty Tayssissa kahden alkion siirtoon alkioiden huonon selviytymisen takia. Eivät tahdo jaksaa kolmea päivää vanhemmaksi.
 
Kyselisin menopurin käyttäjiltä montako päivää ja millä annoksella ootte pistelleet?

Mulla oli kaks ensimmäistä päivää 225iu ja sit 11päivää 150iu. Isompi alotusannos oli kuulemma ylipainon vuoksi. Eli 13 päivää yhteensä. Millä annoksella sä pistät?
 
Onnea Kosmos ja Blanca, ihanaa, että siellä pikkuiset kasvaa :)!
Joku kysyi alkioiden määrästä, ja Helsingin Väestöliitolla on meille useamman kerran laitettu kaksi alkiota (3 pvä alkiot). Mulle ei tartu oikein millään, joten sillä tavalla mahiksia kasvatettiin. Toivottavasti päästään viimeisten "kaksosten" siirtoon ensi vuodenvaihteessa. Tyttäremme oli meidän eka blasto ja yksi laitettiin ja yksi tuli :)
 
Bambi, mulla oli aikoinaan menopur 1. hoidossa ja pistin 11 päivää 150iu. Olin sillon 31v.

MiuMau79 Taysissa käydessä laitettiin joka kerta 2 alkioo, kun sitä toivoin eikä ollu estettäkään. Olihan sillonkin jo ikää yli 30 ja endo tiedossa. Yksityisellä sen sijaan sitä on joutunu kärttään ja vaan kerran laitettu 2, kun 2 edellistä blastojen siirtoo oli negoja. Yhdestä blastosta alkoi identtinen kaksosraskaus jossa kkm. Nykysin tuolla kuulema ei juurikaan enää tehdä 2 alkion siirtoja, on kai joku uus tutkimus ettei ainakaan kovin eri laatusia kannattas laittaa yhdessä kun se heikompi voi häiritä sitä vahvempaa jotenkin tms.
 
Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille eri vaiheisiin, varsinkin punktioon menijöille tsemppiä!

Mulla tulee seuraavaanu kiertoon PAS. Kertokaapa miten toi lääkkeellinen kierto toteutetaan? Mitä lääkkeitä siinä yleensä vedetään? Hoitaja tarjos mulle PASa luonnolliseen kiertoon mutta kun mä en oo ikinä luomuna ovuloinut niin miten se vois onnistua...?

Heip! Mä odottelen nyut juurikin menkkojen alkua ja elämäni ensimmäistä passia, joka tehdään lääkkeelliseen kiertoon myös. Käytössä tulee olemaan Estradot laastari. Kerron kuulumisia täällä miten menee, kunhan ne menkat vaan ensin alkaisi.... :arghh:
 
Takaisin
Top